Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Succes met ronde 2 Maartje!

Wij gaan straks nog even langs huisarts. Zoon heeft gisteren hoofd weer qgestoten bij kdv en er was wat bloed uit de wond gekomen. Toen ik hem gisteravond zelf zag, leek het toch meer dan alleen druppeltje dus toch maar even laten checken.

Wij kunnen binnenkott ook op huizenjacht want ik heb een nieuwe baan :mrgreen:
Leuk due! Gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Whaha Maartje, heerlijk die eerlijke kids!

Succes bij de huisarts Due, en gefeliciteerd met je nieuwe baan! En leuk op huizenjacht!
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Due! Veel plezier en succes met de huizenjacht :proud:

Leuk al die bijdehante, eigenwijze kinderen. Of ja, heerlijk om te lezen in ieder geval.

Zoon moet morgen weer sinds lange tijd naar het CB, ben heel benieuwd hoe hij ervoor staat qua lengte en gewicht. We zetten hem soms zelf wel eens op de weegschaal maar zoon blijft niet lang genoeg stil staan voor een nauwkeurige meting heb ik het idee.
Ik denk dat we daarna naar het vliegveld rijden en gaan kijken naar opstijgende en landende vliegtuigen, vast ter voorbereiding van onze vakantie.

Wat vonden jullie echt noodzakelijk om mee te nemen op vakantie? We gaan met het vliegtuig dus kunnen niet super veel mee nemen ;)
Gefeliciteerd Due! Succes met de huizenjacht en bij de huisarts!

Aardbei-banaan, je hebt voor kinderen speciale oordopjes voor tijdens het vliegen tegen de druk. En wat noodzakelijk is hangt af van wat je wilt doen en waar je heen gaat. Als het heel warm is hebben ze bijna geen kleding aan :)
Gefeliciteerd Due!
Wat voor baan en hoeveel ga je werken? :)

Het belangrijkste op vakantie: speen (nog in ons geval en met stijgen en landen fijn voor de oortjes) lievelingsknuffel en wat favoriet speelgoed.
We hebben vorige keren ook wat luiers en doekjes meegenomen zodat we al wat hadden, rest daar kopen.

Eigenlijk hebben ze niet zoveel nodig... (en toch staat ons huis vol :P)
sneeuwball schreef:
28-08-2019 13:04
Gefeliciteerd Due!
Wat voor baan en hoeveel ga je werken? :)
Ik ga bij een grote Nederlandse bank werken. In eerste instantie 32 uur, maar zodra hypotheek rond is hoop ik uiteindelijk naar 28 uur te kunnen dmv ouderschapsverlof. Jongens moeten in begin waarschijnlijk iets langere dagen naar kdv maar dat is nu maar even zo.
Fijn due! En wat langere dagen op het kdv maakt naar mijn mening niet zo uit hoor! Voor jezelf wel haha, na mijn werkdag haal ik zoon ook graag gelijk op omdat ik hem heb gemist, terwijl het kdv open is tot 18:00. Vaak haal ik hem al rond 16:15.

Nu in mijn vakantie, haalde ik hem wat later op maar merkte geen verschil.

Morgen moet ik ook weer werken, vakantie afgelopen :( heb er helemaal geen zin in haha, genoot van de rust en de tijd met zoon. Maar ik ga nu 3 dagen werken ipv 3,5 dus daar kijk ik ook naar uit :)
sneeuwball schreef:
28-08-2019 15:35
Fijn due! En wat langere dagen op het kdv maakt naar mijn mening niet zo uit hoor! Voor jezelf wel haha, na mijn werkdag haal ik zoon ook graag gelijk op omdat ik hem heb gemist, terwijl het kdv open is tot 18:00. Vaak haal ik hem al rond 16:15.

Nu in mijn vakantie, haalde ik hem wat later op maar merkte geen verschil.
Hier gaan ze nu half 8 tot 17 en dat wordt misschien 7 tot 18. Dan is tijd thuis wel heel kort maar geloof dat flexwerken ook kan dus bij wijze van 1 dag thuiswerken verminderd in ieder geval de reistijd.
Jullie vinden vanzelf een nieuw patroon! En als je ook een dag thuis kan werken, scheelt dat zeker ook :)
Apen koeken gelukt Maartje?

Due, gefeliciteerd!

Herfstblaadje spannende dagen dus voor jou!

Vakantie gaat goed. Wel is zoon bij vlagen heel erg huilerig om ogenschijnlijk niks. Ik vind dat heel moeilijk. We trekken alles uit de kast om het hem naar de zin te maken maar grote momenten van de dag is niks goed. Of maar 5 minuten.
Kan het overprikkeld zijn Teckeltje? Had onze peuter eerste paar dagen van vakantie ook.
Hier is dochter vaak de eerste dagen van de vakantie ook van slag. Ze moet echt wennen lijkt het dan!
Apenkoeken zijn nog steeds geen succes, morgen een ander recept proberen.
(Als er iemand een goed succesrecept voor uitgestoken chocoladekoekjes heeft, ik sta er voor open)

Hier zijn de eerste momenten op vakantie ook drama, maar meestal dan alleen de eerste (twee) nachten. Zou het anders helpen om níet alles uit de kast te trekken en alles eens een dagje op zijn beloop te laten?
Dank voor de reacties. Het kan idd goed zijn dat hij overprikkeld is maar we hebben dus juist vandaag er om die reden voor gekozen bij de caravan te blijven. Man is alleen boodschappen gaan doen en toen zat ik dus 2 uur met 2 jankende kinderen. Niks doen leek het vandaag alleen maar te verergeren.
Morgenochtend gaan we een kasteel in de buurt bekijken. Hopelijk vindt hij dat leuk en wordt er morgen minder gejankt.

Heb geen recept voor choco koeken sorry.
En gewone koeken met chocoladestukjes erin? Chocolate chip cookie?
En balen teckeltje. Hopelijk is het omdat ze de nieuwe indrukken aan het verwerken zijn en is het morgen of snel weer zoals vanouds.

Bij zoon hielp het om 1 activiteit op de dag te doen, er even uit en verder wat rustig aan. (En lekker eten)
Dat zou misschien nog wel een optie zijn. Heb net op google een recept gevonden van de appie (wat elke halve zool zou moeten kunnen maken), als dat niks wordt kunnen we de koekjes met chocostukjes eens proberen.
Grootste angst is nu dat zoon een meltdown gaat krijgen op het moment dat we naar de PSZ gaan met apenkoekjes, en hij toch liever krokodillen heeft ofzo :facepalm:

Peuters :heart:
Ik zou gokken op deze https://sallysbakingaddiction.com/choco ... r-cookies/. Deze specifiek nog niet getest maar wel veel andere recepten van haar en altijd goed.
Gefeliciteerd Due met je nieuwe baan!

Dochter vind de vakantie geweldig, van de ene activiteit naar de volgende en ze geniet met volle teugen. Vandaag was helaas de laatste dag van de annimatie dus avonds geen theather en dansshow mee.

We zijn ook voor de allereerste keer in het zwembad geweest, wat vonden ze dat leuk! In het diepe klemde ze zich helemaal vast aan mij maar verder vond ze het helemaal fantastisch. Baby vond het ook leuk en wij hebben genoten van hun. Ben benieuwd hoe het met het eczeem van beiden gaat de komende dagen maar denk dat we thuis ook wel eens kunnen gaan.

Ik vind het wel irritant dat dochter zich zo slecht zelf vermaakt, even bij het huisje spelen zit er bijna niet in. Ze wil naar vriendjes op de camping zoeken, de rivier, wandelen of wat dan ook en als we bij het huisje wat hangen wordt ze snel erg ongeduldig. Herkenbaar van thuis maar wij willen ook wel eens even relaxt zitten.
envelop wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:53
0.49% gewijzigd
We leggen haar hier wel iedere dag een uur op bed, ze slaapt dan niet (maar houdt haar broertje wakker :whip: maar even rust is goed voor haar en ons. Heerlijk momentje.

@teckel wellicht voor jullie ook goed om haar een keer op bed te leggen?
Envelop wat je zegt over zichzelf niet kunnen vermaken: check. Dat is hier ook echt een ramp. Zoon slaapt elke middag minimaal 2 uur en zeker op vakantie heeft hij dat echt nodig. Dus op bed leggen doen we ook. Maar wij gaan dus ook iedere keer maar dingen doen om hem maar bezig te houden want bij de caravan chillen is maar even leuk helaas.
Lekker vakantie envelop, dochter kan zich wel vermaken als ik er maar bij blijf. Als zij in de tuin is moet ik niet de vaatwasser inruimen.

@ aardbei-banaan, succes vandaag. En hoe lang ga je vliegen? Ik zorg voor wat filmpjes en een spelletje op mijn telefoon. En hier was het magisch tekenbord een succes en simpele post its die ze op de stoelen voor haar mocht plakken.
Teckeltje88 schreef:
28-08-2019 23:43
Envelop wat je zegt over zichzelf niet kunnen vermaken: check. Dat is hier ook echt een ramp. Zoon slaapt elke middag minimaal 2 uur en zeker op vakantie heeft hij dat echt nodig. Dus op bed leggen doen we ook. Maar wij gaan dus ook iedere keer maar dingen doen om hem maar bezig te houden want bij de caravan chillen is maar even leuk helaas.
Oh heerlijk 2 uur per dag! Kan jullie zoon zich thuis wel zelf vermaken?
Wij hadden precies om die reden opde camping een huisje aan de speeltuin. Alle kinderen van het veld buiten en ouders konden het vanaf huisje gewoon zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven