Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
:cheer2: Ben er ook weer!
Alle reacties Link kopieren
De eerste nacht was heerlijk. Ik ben in bad geweest zonder kinderstemmen, heb doorgeslapen, heb uitgeslapen, kunnen ontbijten zonder ruzie :-D
Heerlijk Maartje! lekker verder genieten!

Pip beterschap met dochter.

Hier ook alweer snotneuzen in huis, heb zo geen zo geen zin in dat snit seizoen, overal heel de dag snot en nog meer snot.
Maartje2016 schreef:
16-10-2019 10:46
Ik weet nog even niet hoe ik het vind dat ze naar een protestmars van boeren gaan om eerlijk te zijn. Zeker niet na die debiele acties van de week in Groningen. Maar ze hebben het naar hun zin, haha.


Ik zou tractors kijken niet stom vinden maar naar een kudde kwade agrariërs met gigantische moordwapens gaan kijken wat minder :-[

Hier zag peuter een nieuwsbericht over de boze boeren. Hij vroeg waarom ze boos waren, dus ik leg uit dat de boeren niet genoeg geld krijgen voor hun producten en harde werk. Dat er veel mensen geld verdienen aan producten maar de boeren niet. Sindsdien brult hij bij elke tractor (en dat zijn er nog al wat in Brabant) "boeren boos willen centjessss!"

Ik heb zo’n pietepeuterig klein vermoeden dat peuter straks ook met een hanekam en protestbord bij dierenlabs staat :heart:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-10-2019 11:05
Ik zou tractors kijken niet stom vinden maar naar een kudde kwade agrariërs met gigantische moordwapens gaan kijken wat minder :-[

Hier zag peuter een nieuwsbericht over de boze boeren. Hij vroeg waarom ze boos waren, dus ik leg uit dat de boeren niet genoeg geld krijgen voor hun producten en harde werk. Dat er veel mensen geld verdienen aan producten maar de boeren niet. Sindsdien brult hij bij elke tractor (en dat zijn er nog al wat in Brabant) "boeren boos willen centjessss!"

Ik heb zo’n pietepeuterig klein vermoeden dat peuter straks ook met een hanekam en protestbord bij dierenlabs staat :heart:
Precies dit dus.

Maar ze zijn weer op de terugweg, dochter moet naar bed. Het was vooral veel toeteren, zoon vond het geweldig en dochter heeft zich ook vermaakt.
Zoon vond de legervoertuigen blijkbaar ook wel wat
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt als een heerlijke nacht/ochtend! Ik ben jaloers ;) hier weer een terror 'ochtend' gehad. Ik was blij dat ik zoon bij het KDV kon afzetten. Hopelijk is hij straks weer leuk als hij opgehaald is.

Haha Glitter, wat heb jij een heerlijk kind. Moet altijd zo lachen om jouw berichten.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg wat gaat het hard! Ik heb jullie ook weer gevonden :).

@Teckel: wat een opluchting zeg, dat het niks ernstigs was!

@tractoren: hier ook al een hele rits voorbij zien komen. Zoon vond het wel interessant.

Veel plezier nog Maartje!
happiness = reality - expectations
Zoon zou het ook wel geweldig vinden al die tractoren. Ik heb alleen geen zin om die drukte op te zoeken haha.

Ik zou het ook gewoon zien als rondje tractoren kijken.

Dwars:
Vanmorgen weer. Wel in pyjama naar beneden gegaan en eerst gegeten. Toen nog even lekker tv gekeken. So far so good.
Het zonnetje scheen, ik wilde eigenlijk met zoon naar de speeltuin. Zoon ook wel, maar vanaf dat moment was het weer raak.
Hij wilde geen pyjama uit en kleren aan etc etc.
Heb m op de gang gezet om uit te huilen.
Het heeft een uur geduurd voor ik in de speeltuin was :-(

En het is toch iets wat hij leuk vind.

Ik denk echt dat hij me enorm aan het uit proberen is en voelt dat ik minder kan en minder kan hebben met die dikke buik en hormonen.

Al was dit uur wel verbetering met gister, toen ben ik 2 uur bezig geweest om hem op het kdv te krijgen.

Daarna is alles weer oke en hebben we een heerlijke ochtend gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Pip!

Ik vind tractors kijken en naar een grote groep boze protesterende boeren kijken ook anders..

Haha Glitter, je kunt soms van die toekomstbeelden krijgen van die peuters hè. Benieuwd of de peuterpuberteit een voorbode is van wat er komen gaat ik de puberteit.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de nachten lijken hier beter te gaan! We hebben de slaaptrainer ingezet en ze komt nu als het schaapje wakker is pas uit haar bed. Of de fase toevallig voorbij was of dit echt werkt zullen we nooit weten... Hopelijk nu nog de wekker iets later zetten, hij staat nu op 6 uur (dan staat man meestal onder de douche)
Dat zwanger zijn met peuter heb ik toch wel wat onderschat, maar we zijn inmiddels over de helft :cheer: En we slapen weer :cheer: Dus ik ben al heel happy en ga proberen weer wat meer mee te schrijven/lezen hier
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwball, misschien voelt hij het wel aan, dat je zwanger bent en wat minder kunt hebben. Dochter was hier in elk geval een klein draakje aan het eind van mijn zwangerschap. En ik had toen ook totaal geen geduld met haar omdat ik me zo rot en moe voelde.

Koekiemonster, wat fijn dat de nachten beter gaan! De slaaptrainer heeft hier ook heel goed geholpen. We begonnen om half 7, inmiddels staat hij op 7 uur en dat gaat ook gewoon goed.
Zijn hier meer peuters die bepaald voedsel niet als voedsel zien? Hier een peuter (2jaar en 4 maanden) die bepaalde dingen niet etenswaardig lijkt te vinden. ei, kaas, vleeswaren, smeerkaas, pate, krentenbol.. Hij pakt het aan, bekijkt het en gooit het op de grond. Hij eet wel zijn boterham met pindakaas, chocopasta en diverse smaken jam, maar nieuwe dingen is niet zijn ding.

Toen er laatst op de psz getrakteerd werd op nibbits vond hij het reuze leuk om mee te spelen, maar opeten niet.

Fruit is hem heilig en hih eet qua hoeveelheden ook voldoende. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
16-10-2019 17:36
Zijn hier meer peuters die bepaald voedsel niet als voedsel zien? Hier een peuter (2jaar en 4 maanden) die bepaalde dingen niet etenswaardig lijkt te vinden. ei, kaas, vleeswaren, smeerkaas, pate, krentenbol.. Hij pakt het aan, bekijkt het en gooit het op de grond. Hij eet wel zijn boterham met pindakaas, chocopasta en diverse smaken jam, maar nieuwe dingen is niet zijn ding.

Toen er laatst op de psz getrakteerd werd op nibbits vond hij het reuze leuk om mee te spelen, maar opeten niet.

Fruit is hem heilig en hih eet qua hoeveelheden ook voldoende. Herkenbaar?
Fruit is hier zeker niet heilig bij zoon van 3 (behalve als het buiten 25 graden of meer is, of hij ziek is), maar de boterhammen met pindakaas herken ik wel. Wij zien pindakaas tegenwoordig ook als hartig, dat scheelt al een hoop stress :whistle: Vleeswaren eet hij pas sinds een paar weken, opgerold, niet op zijn brood. Bij de bakker vragen ze al niet eens meer of hij een krentenbol wilt, maar krijgt hij een kapje of kaasstengel (ze kennen hem, haha).

Maar dit is allemaal ontbijt- en lunch gerelateerd, hoe zit het met avondeten? Want dat gaat hier best prima, en steeds beter. Er is dus hoop!!
Maartje2016 schreef:
16-10-2019 17:44
Fruit is hier zeker niet heilig bij zoon van 3 (behalve als het buiten 25 graden of meer is, of hij ziek is), maar de boterhammen met pindakaas herken ik wel. Wij zien pindakaas tegenwoordig ook als hartig, dat scheelt al een hoop stress :whistle: Vleeswaren eet hij pas sinds een paar weken, opgerold, niet op zijn brood. Bij de bakker vragen ze al niet eens meer of hij een krentenbol wilt, maar krijgt hij een kapje of kaasstengel (ze kennen hem, haha).

Maar dit is allemaal ontbijt- en lunch gerelateerd, hoe zit het met avondeten? Want dat gaat hier best prima, en steeds beter. Er is dus hoop!!
Dat gaat prima, hij is dol op aardappels-groente-vlees en lust ook best veel groentes. Pasta is een ander verhaal, de kant en klare spaghetti van Ella's kitchen die eet hij goed, maar haal het niet in je hoofd om hem wat "normale" spaghetti (iets gemalen) te geven want daar trapt hij niet in.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
16-10-2019 18:01
Dat gaat prima, hij is dol op aardappels-groente-vlees en lust ook best veel groentes. Pasta is een ander verhaal, de kant en klare spaghetti van Ella's kitchen die eet hij goed, maar haal het niet in je hoofd om hem wat "normale" spaghetti (iets gemalen) te geven want daar trapt hij niet in.
Dan zou ik je geen zorgen maken, dan heeft hij in elk geval een goede maaltijd per dag. Noem het maar een fase, blijven aanbieden en er komt een dag dat hij je verrast :proud:

Pasta heeft hier heel lang geduurd, favoriet is heel lang de tricolore fusillipasta van grand d'italia geweest, maar ondertussen eet hij alle pasta. Zonder saus, dat wel weer. Met alleen maar geraspte kaas van de appie... Maar hij eet. Ook avg (probeer voor de grap eens een stamppot).
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, dat is toch compleet normaal voor peuters? En hecht jij zoveel waarde aan hartige boterhammen Maartje? Dochter eet alleen boterhammen met chocoladepasta. Heel af en toe eet ze een boterham met kaas. Ze eet wel fruit en 's avonds is het wisselend. Stamppot en agv gaat er prima in, maar pasta en rijst zijn een uitdaging. Ach, ze groeit goed en eet haar sperziebonen beter dan ikzelf :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Hier pas sinds half jaar salami op brood. En zijn favoriete eten is spaghetti (met dank aan Peppa Pig). Pindakaas was bij ons thuis vroeger ook hartig want mijn broer at gewoon geen vleeswaren of kaas op brood.
Zoon krijgt al heel lang vleeswaar op brood, of kaas.

Vaak 's ochtends pasta of speculoos en tussen de middag hartig.

Pindakaas vind zoon niet lekker. Maar is ook niet ongezond dacht ik.

Met eten gooien doet hij niet, als hij dat doet, is hef ook gelijk klaar.
Hij heeft wel fases dat hij soms iets heel lekker vind, bijv. Een krentenbol. En nu raakt hij het niet aan. Ik dacht na een paar maanden namelijk, das lang geleden. Maar hij hoeft het nu gewoon niet meer ofzo. En dat heeft hij wel met meer eten en andersom.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
16-10-2019 18:32
Oh joh, dat is toch compleet normaal voor peuters? En hecht jij zoveel waarde aan hartige boterhammen Maartje? Dochter eet alleen boterhammen met chocoladepasta. Heel af en toe eet ze een boterham met kaas. Ze eet wel fruit en 's avonds is het wisselend. Stamppot en agv gaat er prima in, maar pasta en rijst zijn een uitdaging. Ach, ze groeit goed en eet haar sperziebonen beter dan ikzelf :whistle:
Tuurlijk niet, je kent me ondertussen toch wel :whistle:

Maar het voelt tegenwoordig nogal ontaard om daar niet op te letten...
Pindakaas is hartig hoor, als je de 100% pinda pindakaas pakt bestempelt zelfs het voedingscentrum het als gezond beleg. Dus kom maar door met die potten!
Rozetje krijgt alleen smeerbaar beleg op brood :) anders eet ze alleen het beleg als t aan haar ligt.

Zoet is voor af en toe (3x in de week ofzo) en niet voor elke dag. Pindakaas is hartig want ze krijgt die van de jumbo met 100÷ pinda.

Ze eet ook graag mee met mijn broodjes ei.

Avond eten eet ze best netjes, pasta en avg zijn favoriet.
Wat een drukte. Ik ben ziek eerder naar huis gegaan. Hopelijk valt het mee ...

Onze peuter is een goede eter maar idd ene moment heeft hij de focus op a en volgende op b. Hij eet bijna altijd Jam op brood, maar 's middags ook wel kaas of worst of wat dan ook eiglk. 's morgens áltijd Jam. Of Kwark met fruit en lijnzaad en noten.
Oef teckel klinkt niet fijn! Hopelijk niet al te ziek!

Koekiemonster gelukkig gaan de nachten de goeie kant op! Misschien is de herfst toch zo slecht nog niet haha kindjes slapen blijkbaar beter met het donkere weer.

Dochter eet op brood smeerkaas, gewone kaas, paté, appelstroop! Ham soms ernaast.
Avond eten doet ze altijd goed, agv alles gaat erin en pasta ook. Alleen vind ik spaghetti echt een drama is niet te scheppen of te pakken voor haar dus het is vaak macaroni of fusilii of hoentje het schrijft! Enige wat ze niet lust is rijst!
De zoete dingen zoals rode kool en bietjes gaan er ook niet van harte in!

Vandaag kdv beoordeling van beide, dochter doet het goed op alle vlakken, alleen taal lichte achterstand volgens hun naja dat wisten we al! Heb doorverwijzing al binnen van de logopedie alleen is deze aangevraagd voor haar kauw probleem. Even aankijken of ik voor haar taal ook erheen ga. Weet niet zo goed of ik het nou echt nodig vind. Iedere week komen er nieuwe woorden bij, maar goed 2 woordzinnen doet ze zeker nog niet met alles.
Beterschap teckel!

Fijn Quest, dat ze het verder op alle vlakken goed doet. En niet elk kind is even snel met alles.

Doen jullie spelletjes met peuter? Zoon is nu net 3 jaar. En wil met hem wel een spelletje doen maar wat?
Enige wat wij hebben is memorie en dat speel ik met hem, als in dezelfde plaatjes bij elkaar zoeken.
Iemand toevallig tips? Goed om alvast te bekijken voor de sint weer in het land is ;)
Alle reacties Link kopieren
@spelletjes:
- domino
- memorie
- torentje bouwen https://www.bol.com/nl/p/kleurentorentj ... modal_open
- toren van Pisa (nu nog zonder wiebelvoet)
- lotto
- boomgaardje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven