Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
11-12-2019 18:35
Sterkte!

Waar is de man des huizes?
Aan het werk, een aantal 12 uur lange nachtdiensten op rij :|
Oef sterkte Fiona, en beterschap voor je meisjes.

Hier is peuter in de waarom fase beland.
Baby is snot verkouden dus qua nachten zijn we weer terug bij af.
fiona2018 schreef:
11-12-2019 18:27
Balen Wester :hug:

Hier twee kinderen met (vermoedelijk) hand- voet- en mondziekte. Vooral de baby is er flink ziek van en ik sta er vrijwel alleen voor tot zondagmiddag @(
Pfff sterkte Fiona!

Wij gaan nu ook van de "wat doe jij, wat is dat" fase naar de waarom fase. Tot nu toe vind ik het wel leuk maar denk dat de waarom vragen over een paar weken mn neus uitkomen.

Dochter is de laatste tijd ook weer flink pittig, we dachten dat het beter ging nu we de pufjes hadden verminderd maar waarschijnlijk is het toch echt karakter. Op het kdv gaven ze aan dat ze het idee hebben dat ze zich te zeker voelt wanneer ze haar favo knuffel heeft en deze nu dus bewust bij haar weg houden overdag, daarnaast heeft ze daar een apart kussen gekregen waar ze op mag gaan liggen schreeuwen/huilen wanneer ze een rot bui heeft. Uitschreeuwen mag dan alleen daar zodat ze niet alle kinderen doof maakt. en zodra het weer gaat mag ze weer naar de rest en om een knuffel vragen als ze daar behoefte aan heeft. Vind het op zich wel een goed idee maar thuis lukte het vandaag nog niet om hier ook te introduceren.
Sterkte fiona.

En vervelend wester.

Envelop: zoon heeft zijn favo knuffel en speen voor in bed. Eigenlijk al vanaf het begin, dus zal nu lastiger zijn voor je dochter.
Maar die mag hij dus lekker in bed, en dat weet hij. Als we naar beneden gaan, legt hij ze zelf in bed.
Als hij zich bezeerd of iets dergelijks, mag hij ook wel zn knuffel op dat moment. Maar dat komt uit mij dan. Vind hij wel fijn.
Misschien werkt zoiets? Zijn er in ieder geval kaders waarin ze weet dat ze haar knuffel krijgt.
Hier is zoon momenteel helemaal into paw patrol dus heel de dag speelt hij Marshall en Chase etc.
Goedemorgen,
Fiona hoe gaat het, is de nacht een beetje goed verlopen?

Hier is dochter ook weg van paw patrol, vooral van de filmpjes op netflix.

Ik ben gisteren weer aan het werk gegaan maar het was gelijk weer zo'n rot sfeer, voel me een boksbal van de directrice. Ga er ook wat van zeggen vandaag (onder aanmoediging van man) want ik merk dat ik het steeds minder trek. Klein voorbeeld, ik stel een normale vraag omdat ze graag overleg wil en dan krijg ik de reactie wat denk je zelf..
Het is wel eerder zo geweest maar had twee weken geleden een gesprek dat er van alles mis was. heel toevallig ook nu ik zwanger ben en mijn verlof verlengt moet worden.
Merk dat ik het steeds minder goed trek op werk en dat kan niet de bedoeling zijn.
Sorry voor mijn hele verhaal..
De nacht is hier goed gegaan gelukkig. Peuter heeft doorgeslapen, baby werd wel een paar keer krijsend wakker. Dochter voelde zich goed vanochtend, dus ik heb haar gewoon naar de peuterspeelzaal gebracht. Schijnbaar heeft een ander kind het daar ook, dus het heerst.

Teckeltje :hug: Hopelijk hebben jullie die paar goede nachten een beetje kunnen bijtanken.

Envelop, het klinkt wel als karakter inderdaad. Waren jullie ook zo als kind? Mijn dochter is juist heel verlegen en kijkt altijd de kat uit de boom, zowel mijn man als ik waren precies zo toen we klein waren.

Pip :hug: Het klinkt wel een beetje alsof ze je eruit willen werken. Goed dat je het gesprek aan gaat, communiceren kan ook op een andere manier dan 'wat denk je zelf'.
Mijn man was juist altijd rustig vroeger, ik vind het lastig om over mezelf te zeggen hoe ik als kind was. Ik heb me als kind ook veel aangepast naar mijn ouders die niet de makkelijkste waren.
Wel was ik als puber heel erg pittig, ik had een duidelijke mening en deed m'n eigen ding. Ik was eerder dominant dan verlegen of onzeker en neem nu nog altijd vaak het voortouw en doe m'n eigen ding als ik er van overtuigd ben dat dat goed is en loop niet zomaar met de massa mee. Als kind (en nu nog) had ik wel altijd veel vrienden en kon ik ook sociaal zijn, soms kan dochter zo pittig zijn dat ik hoop dat ze daar geen vrienden mee afstoot maar dat is nog te vroeg om daar iets over te zeggen.
Kleine rode duivel is het soms...

@pippip, goed dat je er wat van gaat zeggen, je hoeft echt niet alles te pikken!
Teckel fijn dat het beter gaat nu je weer een beetje bij kon slapen , maar lees dat het alweer bagger is nu de kleinste weer ziek is.
Jouw peuter is al een pienter mannetje he. Hoop dat baby snel opknapt en weer terug gaat naar normaal slapen.

Fiona, wat heftig zeg , en zeker als ze beiden ziek zijn.
Vind knap hoor hoe jullie dat doen met die periodes dat jullie mannen nachtdiensten hebben of soms weg zijn.

Pip, alleen maar goed dat je er wat van gaat zeggen, bedoel je bent net zo waardevol in het bedrijf als ieder ander en je hoeft je niet anders te laten behandelen, is toch gewoon respect voor elkaar hebben.

Envelop , hoe gaat het dan nu zonder puffer? Heb je die helemaal afgebouwd?
Heb al eerde ruit je verhalen kunnen halen dat je dochter indd een pittige dame is haha. Van wie zal ze het hebben ?
Tijd zal het leren hoe ze zich verder ontwikkeld , maar ik denk dat ze gewoon net zoals jij toch dat zorgzame en vriendelijke in haar heeft en voorla een blij ei is en daardoor ook heel sociaal is. ( voor zover ik dat vanaf hier kan beoordelen door je posts heen de afgelopen maanden /jaar)

Hier is het ook weer ziekenboeg, dreumes hoest al 3 weken met tussendoor pauze, en snotneuzen allebei. Gerommel snachts en kort slapen. Bleh
Dochter heeft wat nieuws , altijd als we thuis komen moeten gelijk haar schoenen uit en jas uit, dan die van ons en wil ze op de bank zitten samen, ze eist het zowat op en waar ik het in het begin schattig vond dat ze netjes bij thuiskomst alles uit wil doen en samen wil zitten , heb ik nu sinds gisteren even bedacht dat ze niet alles kan gaan bepalen, want als ik dus eerst ga plassen en niet haar schoenen uit doe dan is ze boos, ga ik niet gelijk zitten ook boos.
Dus even een beetje bijsturen dat niet alles volgens haar plannetje altijd uitgevoerd kan worden.
Ik merk dat sinds ze bij de peuters op d egroep zit ( nog niet zo lang namelijk , was ze nog niet aan toe en geen plek daarna) dat ze ineens een hele mening heeft, alsof ze hiervoor bij de kleintejs alle skon bepalenen nooit tegenspraak had en dat z enu nog duidelijker haar zin wilt doorzetten.

Glitter hoe is het met jou ? gaat alles goed ?
Fijn Fiona!

Ik ben vanmorgen het gesprek aangegaan en heb het alleen op dat voorbeeld gehouden en hoe het op mij overkwam. Aangegeven dat ik iig tot mijn verlof prettig wil werken en excuses ontvangen.

Sterkte voor alle zieke peuters!
Goed bezig Pip!!
wat goed dat je het gesprek bent aangegaan Pip, en dat je excuses hebt ontvangen! Hopelijk blijft het tot je verlof en ook daarna beter gaan.

Beterschap voor alle zieken! Fijn dat peuter weer beter lijkt Fiona. En Quest heftig zeg, al 3 weken hoesten :O .

Hier alles goed maar druk. Gaan binnenkort klussen in ons nieuwe huis, daar al een hoop voor aan 't regelen. En er moet natuurlijk nog veel werk af voor kerst. En ik heb nog een sollicitatie lopen. En we proberen zwanger te worden. Hoezo veel hooi :facepalm: . Maar komt goed. Ik kijk uit naar een paar dagen vakantie rond kerst :proud: .
happiness = reality - expectations
Whoopsadaisies schreef:
12-12-2019 14:27
wat goed dat je het gesprek bent aangegaan Pip, en dat je excuses hebt ontvangen! Hopelijk blijft het tot je verlof en ook daarna beter gaan.

Beterschap voor alle zieken! Fijn dat peuter weer beter lijkt Fiona. En Quest heftig zeg, al 3 weken hoesten :O .

Hier alles goed maar druk. Gaan binnenkort klussen in ons nieuwe huis, daar al een hoop voor aan 't regelen. En er moet natuurlijk nog veel werk af voor kerst. En ik heb nog een sollicitatie lopen. En we proberen zwanger te worden. Hoezo veel hooi :facepalm: . Maar komt goed. Ik kijk uit naar een paar dagen vakantie rond kerst :proud: .
Hopelijk geven de activiteiten rond het zwanger worden nog ontspanning (als het via de natuurlijke weg gaat :) )

Deze week al 2x een huilend rozetje wat wel wil drinken maar boos nee roept als je drinken aanbiedt. Een uur lang. Midden in de nacht.
Nou morgen mag ik weer doneren maar dan krijgen we de dolkomische situatie dat ik dan op het werk...inderdaad.;-)

Otis vreet zich te barsten met dank aan jullie;-)

En druk met aan het kijken naar nieuwe huizen.

Sterkte aan alle zieken.
Doen jullie ivf, WP?

@ Quest, hoe herkenbaar! Dochter weet ook precies wat van mij en wat van man is, en dus wordt ze bijvoorbeeld boos als ik mans telefoon even pak.. Schoenen en jas uit net zo, dat moet ook per se. Ik vertaal het maar naar: ze leert zo ontzettend veel nieuwe dingen, het geeft dan houvast als iig de bekende dingen altijd op dezelfde manier gaan.
Maar eerst even naar de wc gaan als je thuiskomt, moet idd natuurlijk wel kunnen.

Wat goed dat je het aan hebt gegeven, Pip!
Lasvegas-84 schreef:
12-12-2019 18:14
Doen jullie ivf, WP?

@ Quest, hoe herkenbaar! Dochter weet ook precies wat van mij en wat van man is, en dus wordt ze bijvoorbeeld boos als ik mans telefoon even pak.. Schoenen en jas uit net zo, dat moet ook per se. Ik vertaal het maar naar: ze leert zo ontzettend veel nieuwe dingen, het geeft dan houvast als iig de bekende dingen altijd op dezelfde manier gaan.
Maar eerst even naar de wc gaan als je thuiskomt, moet idd natuurlijk wel kunnen.

Wat goed dat je het aan hebt gegeven, Pip!
Iui
Goed gedaan pip! Hopelijk een fijne tijd tot aan je verlof en daarna ook weer als je terugkomt.

Wp dat is wel een beetje zwarte humor indd. Hihi. Hopelijk resultaat de volgende ronde.

Peuters houden erg van routines en patronen. Een patroon is er zo in gesleten maar doorbreken (want ongewenst) is vaak lastig. De wereld is nog ongrijpbaar voor zo'n klein wezne dus hechten ze waarde aan voorspelbaarheid en dus routines en patronen.
rosings schreef:
12-12-2019 14:33
Hopelijk geven de activiteiten rond het zwanger worden nog ontspanning (als het via de natuurlijke weg gaat :) )

Deze week al 2x een huilend rozetje wat wel wil drinken maar boos nee roept als je drinken aanbiedt. Een uur lang. Midden in de nacht.
Haha ja we hebben er wel lol aan, 'oefening baart kunst' hopelijk :proud: .

En fijn, zo'n koppige peuter midden in de nacht... iets met nachtmerries misschien? Hopelijk slaapt ze nu wel weer goed!

@WP: ook druk bezig met huizen en babies dus! Hopelijk komt er ook voor jullie een vruchtbare periode aan ;) . Succes!
happiness = reality - expectations
Grrr ik had gister een heel verhaal getypt maar zie dat deze helemaal niet is geplaatst.

@quest, nog niet helemaal afgebouwd met de puffer, ze krijgt nu nog maar 1x 50 per dag en voor nu heb ik het idee dat dat de grens is. Ze moet nog wel veel hoesten en is soms ook wel wat benauwd maar met soms een blauwe puf erbij is het goed te doen. We hebben in elk geval geen nieuwe astma aanval sinds de vorige van 2 weken terug. Hopelijk gaat dat dit weekend ook goed want de kinderen gaan twee nachten logeren! Wel jammer dat ik zelf overdag nog even flink aan de studie moet voor een deadline van volgende week vrijdag maar morgenavond komen er een aantal vrienden hier en daarna gaan we met z'n allen old skool naar dj Paul Elstak in het Gelredome, heel erg veel zin in!
Dochter heeft er ook heel veel zin in, ze staat echt te trappelen om weer naar opa en oma te mogen, dreumes vind alles wel prima dus daar hebben we wel echt geluk mee.

Wat balen dat het bij jullie weer zo'n ziekenboeg is Quest! Wel heel herkenbaar met de "eisen" die je dochter stelt bij thuiskomst, ik denk ook dat het een patroon is waar ze graag aan vast houdt. Hier ga ik vaak mee met dingen maar het kan niet altijd en dan kan ze ook boos worden omdat het niet volgens haar plan verloopt. Soms vind ik het schattig maar als ze echt sacherijnig er van wordt is het echt niet leuk. De directrice noemen we haar ook wel eens. Ze heeft nu ook al bedacht dat ze met oma in het grote bad moet, opa mag voorlezen, ze morgen bolletjes wil eten etc. Gelukkig is het niet altijd zo dat wanneer dat niet doorgaat het drama is.
Hoe vind jullie dochter het verder op de groep met de grotere kinderen?

@rosings, klinkt inderdaad als een nachtmerrie? Drinkt rozetje nog vaker in de nacht? Hopelijk is het heel snel over!

@WP, zijn jullie inmiddels gestopt met een fles of krijgt hij die nog steeds? Ik vind dat persoonlijk wel lang om nog een fles te geven terwijl hij dat qua gewicht zo te horen niet nodig heeft. Overigens ben ik ook van "wij bepalen wat peuter eet maar zij bepaald hoeveel" Al wordt er hier regelmatig onderhandeld, wanneer dochter klaar is mag ze bijvoorbeeld pas van tafel wanneer ze nog twee happen heeft gehad. Ze mag nog wat mayo als ze eerst een hap groenten eet etc.

@whoops, hopelijk is het bij jullie ook snel raak!
Wester, toi toi toi!

Wij geven nog een klein flesje bij het inslapen, we proberen het af te bouwen.

Het ziet ernaar uit dat het hier de hele dag gaat regenen, denk dat we vanmiddag naar het tuincentrum gaan. Wil toch nog een krans voor aan de deur.
Ik heb bij rozetje twee weken geleden een routine gebroken waar ze erg aan was gehecht. De dag van te voren gezegd dat dit de laatste keer was dat we xyz gingen doen. Op de dag zelf onderweg naar huis van kdv nog even benoemd, nu geen xyz meer. En toen ze er thuis om vroeg; nee schatje, xyz doen we alleen nog 'ander moment'. Dat vond ze twee keer niet leuk, nu vraagt ze nog af en toe maar aangeven wanneer het wel mag is dan voldoende.

Ik heb niet het idee dat het huilend wakker worden slechte dromen zijn, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Het lijkt iig niet op de night terror van even terug dat was echt naar.
Envelop schreef:
13-12-2019 09:11
Grrr ik had gister een heel verhaal getypt maar zie dat deze helemaal niet is geplaatst.

@quest, nog niet helemaal afgebouwd met de puffer, ze krijgt nu nog maar 1x 50 per dag en voor nu heb ik het idee dat dat de grens is. Ze moet nog wel veel hoesten en is soms ook wel wat benauwd maar met soms een blauwe puf erbij is het goed te doen. We hebben in elk geval geen nieuwe astma aanval sinds de vorige van 2 weken terug. Hopelijk gaat dat dit weekend ook goed want de kinderen gaan twee nachten logeren! Wel jammer dat ik zelf overdag nog even flink aan de studie moet voor een deadline van volgende week vrijdag maar morgenavond komen er een aantal vrienden hier en daarna gaan we met z'n allen old skool naar dj Paul Elstak in het Gelredome, heel erg veel zin in!
Dochter heeft er ook heel veel zin in, ze staat echt te trappelen om weer naar opa en oma te mogen, dreumes vind alles wel prima dus daar hebben we wel echt geluk mee.

Wat balen dat het bij jullie weer zo'n ziekenboeg is Quest! Wel heel herkenbaar met de "eisen" die je dochter stelt bij thuiskomst, ik denk ook dat het een patroon is waar ze graag aan vast houdt. Hier ga ik vaak mee met dingen maar het kan niet altijd en dan kan ze ook boos worden omdat het niet volgens haar plan verloopt. Soms vind ik het schattig maar als ze echt sacherijnig er van wordt is het echt niet leuk. De directrice noemen we haar ook wel eens. Ze heeft nu ook al bedacht dat ze met oma in het grote bad moet, opa mag voorlezen, ze morgen bolletjes wil eten etc. Gelukkig is het niet altijd zo dat wanneer dat niet doorgaat het drama is.
Hoe vind jullie dochter het verder op de groep met de grotere kinderen?

@rosings, klinkt inderdaad als een nachtmerrie? Drinkt rozetje nog vaker in de nacht? Hopelijk is het heel snel over!

@WP, zijn jullie inmiddels gestopt met een fles of krijgt hij die nog steeds? Ik vind dat persoonlijk wel lang om nog een fles te geven terwijl hij dat qua gewicht zo te horen niet nodig heeft. Overigens ben ik ook van "wij bepalen wat peuter eet maar zij bepaald hoeveel" Al wordt er hier regelmatig onderhandeld, wanneer dochter klaar is mag ze bijvoorbeeld pas van tafel wanneer ze nog twee happen heeft gehad. Ze mag nog wat mayo als ze eerst een hap groenten eet etc.

@whoops, hopelijk is het bij jullie ook snel raak!
De fles als babymelk is afgeschaft. Hij krijgt nu gewoon 100 ml melk in een fles. Hij plast niet meer door zijn luier heen dus ach ja waarom ook niet.
Westerpaviljoen schreef:
13-12-2019 11:19
De fles als babymelk is afgeschaft. Hij krijgt nu gewoon 100 ml melk in een fles. Hij plast niet meer door zijn luier heen dus ach ja waarom ook niet.
Wat is het verschil, het blijft toch melk in een fles? Kun je hem niet gewoon een beker melk bij zijn ontbijt geven?
fiona2018 schreef:
13-12-2019 11:21
Wat is het verschil, het blijft toch melk in een fles? Kun je hem niet gewoon een beker melk bij zijn ontbijt geven?
Krijgt ie ook!
Westerpaviljoen schreef:
13-12-2019 11:25
Krijgt ie ook!
Waarom dan ook nog een fles?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven