Peutertopic III
vrijdag 13 december 2019 om 11:48
Omdat hij een peuter is en geen baby meer. Omdat een fles niet goed is voor zijn spraakontwikkeling en gebit.Westerpaviljoen schreef: ↑13-12-2019 11:31Ja waarom niet? (oprechte reactie hoor, ik zie t probleem niet zo, dus leg uit)
vrijdag 13 december 2019 om 12:21
Ik ben het wel eens dat ik een fles bij 2 jaar niet meer zo nodig vind. Wat gebeurt er als je hem die fles niet geeft, heb je dat al eens geprobeerd?
Maarja peuter heeft hier ook nog een speen. Ook niet goed. Had 't er met de tandarts over die zei ja je kan hem nu afnemen met het risico dat hij gaat duimen omdat hij zuigen nodig heeft om in te slapen en daar kom je helemaal niet vanaf. Dus hij adviseerde speen weg doen nog even uit te stellen. Ik vind dat niet zo erg.
Maarja peuter heeft hier ook nog een speen. Ook niet goed. Had 't er met de tandarts over die zei ja je kan hem nu afnemen met het risico dat hij gaat duimen omdat hij zuigen nodig heeft om in te slapen en daar kom je helemaal niet vanaf. Dus hij adviseerde speen weg doen nog even uit te stellen. Ik vind dat niet zo erg.
vrijdag 13 december 2019 om 13:53
Fiona gaf het antwoord al, aangezien het ook gewoon lukt uit een beker snap ik de toevoeging met een fles niet. Maar ik ben sowieso voorstander van doen waar je jezelf prettig bij voelt dus als jij het wel een goed idee vindt moet je het vooral blijven doen.Westerpaviljoen schreef: ↑13-12-2019 11:31Ja waarom niet? (oprechte reactie hoor, ik zie t probleem niet zo, dus leg uit)
Hier ook nog steeds een speen... wel altijd alleen maar in bed gehad en niet daarbuiten (dus ook geen auto, uitzondering met ziek zijn of dergelijke). Man wil er mee stoppen omdat het beter is voor haar gebit maar ik zie er nog tegenop. We hebben nu eindelijk goede nachten en ik weet zeker dat dat nog een tijdlang drama gaat geven. Ze heeft nu nog één speen (en een massieve maar die vind ze niet fijn) en zodra deze kapot gaat is het klaar.
vrijdag 13 december 2019 om 14:16
Speen vind ik ook minder erg dan een fles, helemaal als het alleen 's nachts is. Dochter heeft nog vrij lang een speen gehad maar was er toch van de ene op de andere dag vanaf. Ik heb het gedaan zoals Rosings al zei: heel duidelijk vanaf 's ochtends aangeven dat ze hem niet meer kreeg. Ze heeft hem zelf weggegooid en ik heb meerdere keren die dag aangegeven dat ze een grote meid is en spenen voor baby's zijn. Dat pikte ze en na de tweede nacht zonder speen mocht ze een cadeautje uitzoeken. Maar ik denk dat je kind er wel aan toe moet zijn.
Voordat de baby geboren werd heb ik gezegd dat ze alleen de speen krijgt tijdens het slapen maar de baby is zo onrustig, dat ze de speen eigenlijk de hele dag inheeft. Ik hoop dat wat te kunnen beperken als ze straks iets ouder is, zodat ze hem alleen met het slapen heeft.
Voordat de baby geboren werd heb ik gezegd dat ze alleen de speen krijgt tijdens het slapen maar de baby is zo onrustig, dat ze de speen eigenlijk de hele dag inheeft. Ik hoop dat wat te kunnen beperken als ze straks iets ouder is, zodat ze hem alleen met het slapen heeft.
vrijdag 13 december 2019 om 14:36
Fiona, onze peuter was als baby ook heel onrustig en heeft tot hij 10 maanden was ook veel zn speen gehad buiten bed. Op een gegeven moment was het niet meer nodig en zijn we gaan aanwennen speen in bed. Vanaf 14 maanden gooide hij ze zelf in ledikant als we naar beneden gingen. Hij had ze dan nog even in bij omkleden op de commode.
vrijdag 13 december 2019 om 14:41
Als het aan onze dochter ligt heeft ze altijd een speen in, wij hebben het overdag ook toegestaan wanneer ze ziek was voor haar eerste verjaardag en bij alle ziekenhuisbezoeken mocht deze ook mee. @fiona, dat komt vast wel goed om het straks af te leren, soms moet je ook gewoon kiezen voor rust.
We hebben dochter wel eens gezegd dat een speen niet voor grote kinderen is maar voor baby's maar daar lijkt ze niet gevoelig voor, ik kan me nog niet voorstellen dat ze er ooit uit zichzelf mee gaat stoppen... Baby heeft overigens geen speen, die is heel blij met zijn duimpje
We hebben dochter wel eens gezegd dat een speen niet voor grote kinderen is maar voor baby's maar daar lijkt ze niet gevoelig voor, ik kan me nog niet voorstellen dat ze er ooit uit zichzelf mee gaat stoppen... Baby heeft overigens geen speen, die is heel blij met zijn duimpje
vrijdag 13 december 2019 om 15:09
Teckeltje88 schreef: ↑13-12-2019 15:07Hoe oud is baby nu Pavo? Speentje wilde pas bij 6 weken hier en alleen de bibs.
vrijdag 13 december 2019 om 15:25
Peuter heeft de Avent. Maar die pakte vroeger alle speentjes. Deze waren toen goedkoop bij de action 
Baby was ook zo'n muts met speentjes en uit de fles idem. Overal v kokhalzen behalve m'n tepels en m'n pink. Man's pink moest ze ook niet. God wat was ik blij na 6 weken dat ze de speen ging pakken. Die bibs lijkt missch meer op huid dan andere speentjes?
Baby was ook zo'n muts met speentjes en uit de fles idem. Overal v kokhalzen behalve m'n tepels en m'n pink. Man's pink moest ze ook niet. God wat was ik blij na 6 weken dat ze de speen ging pakken. Die bibs lijkt missch meer op huid dan andere speentjes?
vrijdag 13 december 2019 om 15:26
Hier heeft baby ook een bibs. Maar hij gebruikt hem thuis niet, alleen bij kdv. Ik wil hem voor zijn verjaardag de deur uit doen dus ga even bij kdv vragen hoeveel hij hem daar daadwerkelijk gebruikt. Voor de stand van de mond en spraakontwikkeling is de speen niet goed en dat effect kan al zichtbaar worden als ze hem na eerste jaar nog hebben. En lijkt me zelfs kwalijker dan die 10 minuten een fles
.
Peuter wilde tot eerste verjaardag geen speen en toen was het dikke liefde tot we hem half jaar geleden deur uit hebben gedaan.
Peuter wilde tot eerste verjaardag geen speen en toen was het dikke liefde tot we hem half jaar geleden deur uit hebben gedaan.
vrijdag 13 december 2019 om 16:50
Ik snap je wel hoor.Envelop schreef: ↑13-12-2019 13:53Fiona gaf het antwoord al, aangezien het ook gewoon lukt uit een beker snap ik de toevoeging met een fles niet. Maar ik ben sowieso voorstander van doen waar je jezelf prettig bij voelt dus als jij het wel een goed idee vindt moet je het vooral blijven doen.
Hier ook nog steeds een speen... wel altijd alleen maar in bed gehad en niet daarbuiten (dus ook geen auto, uitzondering met ziek zijn of dergelijke). Man wil er mee stoppen omdat het beter is voor haar gebit maar ik zie er nog tegenop. We hebben nu eindelijk goede nachten en ik weet zeker dat dat nog een tijdlang drama gaat geven. Ze heeft nu nog één speen (en een massieve maar die vind ze niet fijn) en zodra deze kapot gaat is het klaar.
Speen is hier geen probleem. Hij heeft m na vier maanden uitgedaan en nu doet hij m een keer per week in en dan roept hij: Otis is een baby!
vrijdag 13 december 2019 om 17:09
Ik geloof oprecht niet dat 1 fles melk per dag die dan ws binnen 10 minuten opgedronken wordt, een slechte invloed heeft op de tanden of spraakontwikkeling.
Hier krijgt ze er ook nog eentje, maar tis inmiddels meer water dan melk. Wel heel belangrijk vind ik het tandenpoetsen erná. En dat doen we dus ook netjes.
Dochter is altijd zo vreselijk vroeg wakker (5:00), dus ik ben denk ik bang dat ze nog vroeger wakker wordt als ze geen vocht/melk krijgt voor het slapen gaan. Ze eet 2x per week op het kdv en das al om 16:30, dus dan vind ik het ook prima als ze ipv toetje melk krijgt bijvoorbeeld.
Kortom: ik zie ook echt geen reden om nu daar per se te mee willen stoppen.
Hier krijgt ze er ook nog eentje, maar tis inmiddels meer water dan melk. Wel heel belangrijk vind ik het tandenpoetsen erná. En dat doen we dus ook netjes.
Dochter is altijd zo vreselijk vroeg wakker (5:00), dus ik ben denk ik bang dat ze nog vroeger wakker wordt als ze geen vocht/melk krijgt voor het slapen gaan. Ze eet 2x per week op het kdv en das al om 16:30, dus dan vind ik het ook prima als ze ipv toetje melk krijgt bijvoorbeeld.
Kortom: ik zie ook echt geen reden om nu daar per se te mee willen stoppen.
vrijdag 13 december 2019 om 17:37
Ah wat lief!Teckeltje88 schreef: ↑13-12-2019 17:27Ik heb net staat n huilen van huilen van liefde op straat toen peuter voor het eerst wat terug zei toen ik zei ik hou van jou. Mama mij ook hou van jou![]()
Hier wordt dagelijks gezegd door peuter "ik vind je lief, ik hou van jou, jij bent mijn vriendinnetje" of iets in die trant en ik smelt nog altijd.