Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Rosings, hier volgt dochter ook prima haar lijn en is ook gewoon vrolijk en ontwikkeld prima. Maar is een beetje wat jij zegt die gerust stelling misschien.

Brood beleg smorgens zelfgemaakte jam van oma vinden ze het lekkerst. Smiddags smeerkaas en paté. Ik smeer het altijd gewoon voor ze dus kiezen is het hier niet.

Aardbei die zachte bollen en krentenbollen gaat dat goed met eten?
Zoon en dochter hebben er beide moeite mee, worden van die deeg klompen en krijgen het niet weg geslikt.

Teckel lief van je! Ik maak me te druk om vanalles, kan op het moment moeilijk dingen los laten, full time werken en combi kindjes huishouden verbouwingen ect ect soms wil ik even wegrennen.

Fiona hoe reageerde dochter toen je haar erop aansprak met dat bijten?
Ik word hier niet goed dat dochter steeds weer haar broertje treitert en slaat. Als hij gaat huilen en ik haar op haar kruk zet boeit het haar geen moer. Ze vindt het hilarisch en na 3 keer ontplof ik bijna. Kan niet wachten tot zoon groot genoeg is en hij haar een keer terug slaat, mag niet natuurlijk maar dan krijgt ze eens tegengas.
Quest, klinkt bij jou ook pittig. Sterkte en hopelijk komt de rust snel weer goed.

Hoe reageren jullie peuters op aanspreken? Ik lees van quest al dat het haar niet interesseerd..

Mijn zoon gaat gelijk huilen, zelfs als ik iets niet boos zeg maar iets mn stem verhef.
Hij wil dan gelijk een knuffel en zegt ik schrik ervan. Waarvan hij dat denk ik ooit een keer gehoord heeft en dat nu gebruikt.
Hij vind het dus juist heel moeilijk en dat vind ik ook lastig want ik wil hem niet 'belonen' dat hij gelijk gaat huilen als ik hem aanspreek.
Klinkt idd pittig quest. Nogmaals, pas goed op jezelf meid!

Aanspreken: peuter zegt van 'oh' en gaat heel beteuterd kijken als ik hem zeg dat iets stoud is oid. Naar de gang is eigenlijk maar weinig nodig. Meestal 1x doen, waarschuwen nog 1x en dan gang. Maar als hij daar 1x pw zit is 't veel.

Vandaag op kdv is hij (voor het eerst) wel 2x op de strafstoel gezet wegens duwen en scheuren van een boek. Ze zeiden zo kennen we hem helemaal niet. Het was wel normaal peuter gedrag zei ze, maar niet passend bij onze peuter. En dat ben ik wel met haar eens. Als hij thuis per ongeluk een scheurtje maak in een boek is hij verdrietig. Hij was dus wel erg baldadig.
Ze zijn daar, net als thuis, gewend dat als je zegt dat iets niet mag of dat hij even wat moet opruimen hij dat meestal wel doet of bijv door een grapje te maken en ombuigen het wel doet. Dus ik ben benieuwd welk monster zijn intrede heeft gedaan in mijn peuter :twisted:
Overigens bij thuiskomst was hij weer heel lief. Doet z'n jasje uit, sjaaltje af, mutsje af en hangt alles op z'n eigen kapstokje. Ik blijf het zo zoet vinden :flirting: .
Alle reacties Link kopieren
O dat klinkt pittig quest!

Vandaag werd ik even tot rust gedwongen door mijn lichaam na een week alleen en een kneiter druk weekend. Ben thuis gebleven, na zelf slecht slapen en spugen. Heb gelijk tot 13.00 geslapen.

Sinterklaas was erg gezellig en dochter was blij met alles. Electro, Duplo, dingen voor keuken en kassa. Heel erg lief en leuk om te zien.

Heb wel haar speelgoed gesorteerd en opgeruimd waar ze niet mee speelt of te groot voor is. Alles staat nu netjes in een kastje.

Als ze stout is heeft ze verschillende manieren van reageren op straf. Baldadig en uitdagen, op de grond liggen en krijsen of huilen. Gelukkig heeft ze het niet al te vaak want ik vind dat altijd wel energie vreten.
Klopt fiona dochter is 2 jaar en 4 maanden.

wester ik zou ook zeggen gewoon geven. Dochter vraagt hier nu ook wat vaker om eten. Ze zal het wel nodig hebben dan. Als dat soms wat meer boterhammen zijn prima. Zolang het gezond blijft, prima toch.

Grappig teckel hier ook in de ochtend altijd hagelslag. 's middags vraagt ze er wel eens naar en dan zegt ze zelf. Nee staat niet op tafel (dat zeggen we altijd).

Pittig Quest denk je aan jezelf.
dankjewel allemaal komt wel goed!

Pip veel beterschap! Even bijtanken om den duur gaat je lichaam stop roepen.

Dochter reageert wel wisselend soms nog meer uitdagen en doorgaan en als ik dan echt paar keer haar terug gezet heb dan is ze verdrietig , maar dan pas heb ik het idee dat ik doorgedrongen ben.

Ik merk wel dat het steeds beter gaat allemaal ze is qua taal nu echt vooruit gegaan, zo bizar waar ik me half jaar geleden nog beetje zorgen maakte zie ik iedere dag grote vooruitgang liedjes meezingen en echt woord na woord na woord zelfs nu ook paar kleine 2 woord zinnen. Zo fijn ze kan zich veel beter uitdrukken.
Teckel hoe is het verder met jou nu?
Quest schreef:
09-12-2019 21:49
Teckel hoe is het verder met jou nu?
Lief dat je het vraagt. Nu dochter op de rit lijkt en ik meer dan 4u per nacht slaapt heb ik geen last van neerslachtigheid meer. Voel me super fijn in m'n vel en geniet met volle teugen vd combi werken en moederschap. Nu de relatie nog...
Hier is de empathie bij peuter momenteel ook ver te zoeken. Ik weet dat het de leeftijd is, maar baby is vaak de pineut. En peuter vindt het allemaal grappig. Ook toen ik gister toch wel heel boos werd toen hij baby schopte.

En die laatste heeft inmiddels zijn 3e oorontsteking in 2 maanden te pakken 😔. Ofja 1 x oorontsteking en 3 looporen. Toevallig iemand ervaring met buisjes?

Ik kan me niet eens meer herinneren hoe niet moe zijn voelt na ruim 3 jaar slechte nachten want die begonnen in eerste zwangerschap :zzz:. De lontjes zijn daardoor kort in huis.
Hier heeft oudste buisjes... 2x..en ook 2x de neusamandel verwijderd (en toen ook meteen de keelamandelen)
Ze is er erg van opgeknapt.. Heeft nog weleens een loopoor (2 a 3x in een jaar) maar niet meer van die heftige pijn gelukkig.

En hier helaas ook nog steeds gebroken nachten. Dus ik herken de kortere lontjes etc
Fijn dat het beter gaat, Teckel! Hopelijk binnenkort dan ook tijd voor de relatie.. Tis gewoon hartstikke pittig, 2 kleine kinderen.

@ Wester: ik zou ook gewoon extra geven, zolang je maar gezonde dingen aanbiedt.
Wij waren van de week op het cb, dochter is 90cm en 13,2 kilo, was prima. Ze eet al weken heel slecht, heeft wel meegewerkt om haar babyvetjes snel kwijt te raken..

Hier geen gebroken nachten, maar nog steeds dat vroege wakker worden om 5:00.. We wisselen elkaar af, maar dochter wil eigenlijk altijd mij, dus als het mans beurt is, geeft dat vaak eerst strijd.
Hoer eet zoon s'ochtends vaak 1 boterham en s' middags 2. Hij is nu 3,5 en heeft maat 104, soms 98. Weegt ronf de 12 kg. Klein en fijn is hij.

Baby, is 10 maanden en zal rond de 9,5-10 kg wegen schat ik. Hij eet ook echt vaak meer dan zijn grote broer. Heeft maat 80.
Hier dezelfde hoeveelheden als bij lavendel en de laatste tijd is het echt drama. In de ochtend vaak een hele boterham maar de laatste paar dagen was het na 3/4 wel klaar, tussendoor een halve banaan, middags met geluk 1 boterham, tussendoor nog een cracker en een koekje en avonds klooit ze wat met dr eten en gaan er een paar hapjes naar binnen. Als toetje nog een paar happen volle yoghurt met honing en dan is het klaar.
Drinken is al net zo belabberd, denk dat ze na heel veel pushen gister 1,5glas heeft gedronken.

Ik heb geen idee wat dochter precies weegt en hoe lang ze is, volgens mij zit ze rond de 91cm en 11kg. In februari wordt ze 3jaar.

@teckel, zijn jullie al met de relatietherapie gestart? Fijn dat je jezelf al wat minder depri voelt.

@quest, klinkt als een pittige tijd. Fulltime werken en twee jonge kids zo dichtbij elkaar is natuurlijk ook echt zwaar.

Wij hebben sinds gister een dreumes en een peuter thuis. Onze baby is alweer 1 geworden! De dag was heel geslaagd, jochie was onwijs vrolijk.
@aanspreken, dochter moet dan ook huilen en wil graag knuffelen maar dat kan dan even niet. Ze moet zelf even uitrazen en daarna bespreken we samen waarom ze straf kreeg. Ik vraag haar meestal "waarom kreeg je een time out?" En dan komt het er meestal wel uit. Maar dat werkt natuurlijk alleen wanneer ze goed kunnen praten.
Iemand nog de documentaire gezien van de kinderloze stellen en vrouwen?

Hier is de derde poging IUI mislukt dus nog drie te gaan....
Wat verdrietig Wp. Docu niet gezien maar wil hem wel kijken.

Envelop, relatietherapie vind ik vooralsnog overdreven. Bedoelde meer dat we meer tijd voor elkaar moeten maken en oppas regelen oid. Sinds baby geboren is zijn we, buiten paar uurtjes naar een promotie feest waar ik met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden stond, nog niet saampjes weggeweest. Dat is niet ok. We gaan date night hier introduceren. En in februari gaan we een midweekje samen op wintersport.
Oh en envelop, gefeliciteerd!
Teckeltje88 schreef:
10-12-2019 08:57
Wat verdrietig Wp. Docu niet gezien maar wil hem wel kijken.

Envelop, relatietherapie vind ik vooralsnog overdreven. Bedoelde meer dat we meer tijd voor elkaar moeten maken en oppas regelen oid. Sinds baby geboren is zijn we, buiten paar uurtjes naar een promotie feest waar ik met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden stond, nog niet saampjes weggeweest. Dat is niet ok. We gaan date night hier introduceren. En in februari gaan we een midweekje samen op wintersport.
Excuus, ik heb wat verhalen in mijn hoofd door elkaar gehaald, dacht dat jullie met relatietherapie gingen starten maar dat was dan iemand anders.
Wat een fijn vooruitzicht dat jullie samen een midweek op wintersport gaan! Tijd voor elkaar en beiden meer slaap gaat ongetwijfeld veel goed doen.
Westerpaviljoen schreef:
10-12-2019 08:53

Nog niet, maar wel al de voor stukjes gezien.

Wat verdrietig wp. Hebben jullie bij zoon ook IUI gehad?
Teckeltje, fijn om te lezen dat je je niet meer zo neerslachtig voelt. Goed dat jullie een weekje wintersport gepland hebben, hopelijk brengt jullie dat weer dichter bij elkaar. En, ik vind, dat date night echt onmisbaar is, wij hebben dat in ieder geval af en toe zo nodig!

Quest, zoon eet zonder problemen de zachte bolletjes en krentenbollen :)

Wbt het aanspreken: zoon is meestal niet echt onder de indruk als wij hem straf geven of zeggen dat iets niet mag. Hij is enorm goed in de grenzen opzoeken en daar af en toe over heen te gaan.
Nee Wester dat is k***
Heb vanmorgen de docu gezien, heel verdrietig. Heb een vriendin van 45 waarbij het helemaal niet gelukt is en daar zie ik wel duidelijk de impact die het heeft. Op haar leven maar ook op haar relatie, heel heftig. Ik besef me vaak dat wij veel mazzel hebben.

Heerlijk naar de sneeuw teckel! Wij gaan na kerst een weekend naar Monschau, ook veel zin in!

Dochter eet ook krentenbollen en zachte bollen.

Glitter, hoe gaat het met jou?
Due-scimmie schreef:
10-12-2019 13:02
Nog niet, maar wel al de voor stukjes gezien.

Wat verdrietig wp. Hebben jullie bij zoon ook IUI gehad?
Ja.
Westerpaviljoen schreef:
10-12-2019 08:53

Kut zeg :hug:
Balen Wester :hug:

Hier twee kinderen met (vermoedelijk) hand- voet- en mondziekte. Vooral de baby is er flink ziek van en ik sta er vrijwel alleen voor tot zondagmiddag @(
fiona2018 schreef:
11-12-2019 18:27
Balen Wester :hug:

Hier twee kinderen met (vermoedelijk) hand- voet- en mondziekte. Vooral de baby is er flink ziek van en ik sta er vrijwel alleen voor tot zondagmiddag @(
Sterkte!

Waar is de man des huizes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven