Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
05-01-2020 21:12
Ja ben soms toch best een beetje jaloers op mijn vriendin. Haar dochter van 3.5 slaapt nog 2a3 uur elke dag...

Vwb fotoboek, ik heb er 1 van 0-1 jaar gemaakt, maar van 1-2 moet ik nog aan beginnen :facepalm:
Daar zou ik absoluut niet jaloers op zijn, die gaat het nog lastig hebben wanneer school straks weer begint. Ook wel erg lang voor een drie jarige trouwens!

Het is dat we nu een baby hebben die moet slapen maar ik kijk er naar uit dat we gewoon op pad kunnen zonder rekening te moeten houden met de slaapjes steeds.
Wij houden eigenlijk geen rekening met slaapjes bij op pad gaan :-$. Peuter slaapt niet meer of soms in de auto. En baby slaapt wel als ie moe is. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld nog in de kinderwagen bij monkey Town. In slaap vallen duurde iets langer maar toen hij sliep werd hij niet wakker van alle gillende kinderen om hem heen.
Envelop schreef:
06-01-2020 07:55
Daar zou ik absoluut niet jaloers op zijn, die gaat het nog lastig hebben wanneer school straks weer begint. Ook wel erg lang voor een drie jarige trouwens!

Het is dat we nu een baby hebben die moet slapen maar ik kijk er naar uit dat we gewoon op pad kunnen zonder rekening te moeten houden met de slaapjes steeds.
Nee ik ook niet. Sinds baby op 2 slaapjes zit en deze bijna altijd in bed doet en peuter ook nog 1 keer slaapt, voel ik me echt aan huis gekluisterd.
maud85 schreef:
06-01-2020 08:50
Nee ik ook niet. Sinds baby op 2 slaapjes zit en deze bijna altijd in bed doet en peuter ook nog 1 keer slaapt, voel ik me echt aan huis gekluisterd.
Ugh ja dat is hier ook. Baby slaapt op zich ook wel inde wagen of de auto maar dat is altijd kort. En als ze overdag kort slaapt is het 's nachts vaak bal. Of minimaal van 4 tot 7 huilen tenzij ik haar continue til.
Baby is vaak half 7 wakker en gaat dan na 2u weer naar bed. Slaapt dan 1, 5u meestal. Dan is het dus tegen 11u als we een keer de deur uit kunnen. Om half 13 lunchen en 13u peuter op bed en tussen 13 en 14 ook weer baby op bed,tot 15/1530. 1430/15u peuter wakker maken. Tussen 16 en 17 gaan we dan nog een uurtje naar buiten en dan koken etc. Zal blij zijn als ze naar 1 slaapje is, al denk ik dat tegen die tijd peuter niet meer slaapt tussen de middag dus dan is het met mijn rust ook gedaan. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt (of zoiets).
Als je kind inderdaad ook ergens anders kan slapen hoef je natuurlijk geen rekening te houden. Heerlijk lijkt me dat!
Onze kinderen slapen echt niet ergens anders dan in een bed in een donkere kamer of met een lange autorit een klein stukje (max 30min). Laatst zijn we met baby erbij een dag op pad gegaan en dan slaat hij zijn twee slaapjes over ondanks dat hij doodmoe is en heerlijk in de kinderwagen zit.
Hier sliep ze als baby na de eerste weken ook niet meer in ruimtes waar nog andere mensen waren. Dus uitjes van een hele dag lang niet gedaan. Verjaardagen wel, dan sliep ze wel in het campingbedje maar wel in een andere ruimte van het huis.

Is iemand al eens naar attractiepark toverland geweest? Wij zitten in maart op een landal park dichtbij en het leek mij wel leuk voor peuter.

Onze peuter heeft nog heel dun haar. Hebben jullie peuters dat ook of gehad en is het met ouder worden dikker geworden? Peuter meisje hiernaast heeft een dikke volle bos, maar hier meer vlassig dun.
Ja ergens hebben jullie zeker gelijk! Hoef niet meer rekening te houden met de dagplanning als we het slaapje niet meer hebben.

Dit weekend een vakantie geboekt voor April, dus dan kunnen wel lekker een hele dag op pad met zn allen zonder dat 1 van ons aan het de kamer gekluisterd zit voor het slaapje van peuter.
Tijdens onze vakantie in september sliep peuter ook niet overdag. Hij ging dan rond half 7/7u naar bed en sliep dan tot 9/10u. Had ook zo zijn voordelen. Momenteel vind ik het wel prima dat hij rond 7u wakker is, want baby is toch wel wakker en dan kunnen ze tegelijk naar bed.

Haar, peuter ook dun haar maar is bij een jongen denk ik minder een issue.

Ik ben onderweg naar kdv. Peuter wil tegenwoordig graag knuffels of speelgoed mee naar kdv maar dat mag niet van ons. A. Omdat ik denk dat kdv dat niet wil, b. Er is daar genoeg c. Ik wil niet dat het kapot gaat of vies wordt (knuffels) en d. Ik voorzie strijd met de andere kindjes als ze aan zijn speelgoed zitten. Ik loop nu al de hele dag dus met zeehond en slang in mijn tas omdat we alleen gemotiveerd kregen om naar kdv te gaan als mama zou ophalen met slang en zeehond.
@teckel: :rofl: Dochter heeft een exemplaar van haar lievelingsknuffel in haar mandje op kdv. Deze krijgt ze alleen met naar bed gaan daar. Alle andere dingen mogen van mij wel mee in de auto daar naartoe, maar die laat ze dan ook in de auto als ik dat zeg.
Lavendel_12 schreef:
06-01-2020 18:00
@teckel: :rofl: Dochter heeft een exemplaar van haar lievelingsknuffel in haar mandje op kdv. Deze krijgt ze alleen met naar bed gaan daar. Alle andere dingen mogen van mij wel mee in de auto daar naartoe, maar die laat ze dan ook in de auto als ik dat zeg.
Lievelingsknuffel heeft hij daar idd eenzelfde liggen als thuis. Wij gaan altijd met de fiets dus ja waar laat je het dan. Laatst in de fietstas, maar regen dus knuffels zeiknat en jankende peuter...
Haha Teckel, ik zie je al gaan 😆😆
Slaapje is hier heel wisselend, maar ik heb het losgelaten. Meestal niet, mooi meegenomen als het wel zo is. Miet wel eerlijk zeggen dat het wel/niet doen van een slaapje hier geen invloed heeft op inslapen/uitslapen 's ochtends. En kan me voorstellen dat je er extra behoefte aan hebt als je zwanger bent.
Lavendel_12 schreef:
06-01-2020 10:15
Is iemand al eens naar attractiepark toverland geweest? Wij zitten in maart op een landal park dichtbij en het leek mij wel leuk voor peuter.
Toen wij laatst op (ik denk hetzelfde) Landal park zaten, hebben we dat ook overwogen. Maar ik begreep dat je onder de 90 cm bijna nergens in mag en dat haalt peuter niet. Dus dat vonden we zonde.
Toverland is leuk, buiten is er een waterspeeltuin, leuke speeltuin binnen en een achtbaan en van die rondrijdende autos waar peuters sowieso in mogen. Ik weet alleen niet of dat de entreeprijs waard is als je alleen voor peuter gaat....
Onze peuter wil altijd overal auto's mee naar toe nemen. Ik vind het prima. Hij weet dat ze bij kdv in zijn bakje gaan op moment dat het drukker wordt.

Onze peuter heeft echt goed haar. Net als de rest van zijn uiterlijk lijkt dat op mijne :-P en is dik met slag/krullen. Baby daarentegen heeft man's uiterlijk en naar het nu lijkt ook zijn dunne futloze haar :-|. Peuter was met 10 maanden al enkele kappersbezoeljes verder maar op 1 lok bijknippen na is dat bij baby niet nodig
Hier baby en peuter beide veel en dik haar. Peuter hebben we als baby echt moeten knippen bij 3 maanden. Bij baby duurde dat ietsjes langer.

Qua slaapjes, peuter is 3,5 en slaapt eigenlijk niet meer overdag. Soms is hii moe en wil dan wel even. Prima! Met hem hou ik dus ook geen rekening.

Baby slaapt meestal 2x. Maar toen we in een binnenspeeltuin waren ben ik niet voor hem naar huis gegaan. Hij heeft zich toen super vermaakt.

Hier hebben ze beide hun knuffel mee naar kdv. Baby kan niet slapen zonder zijn knuffel. En peuter is het eigenlijk zo gewend. Gaat op de opvang in zijn zakje.
Zoon heeft altijd zijn knuffel mee naar het kdv. Hij slaapt nu niet meer, maar heeft hem nog wel mee.

Ook wil hij altijd iets meenemen. Een autootje ofzo. Die moet hij dan altijd in zn rugtasje doen als we zn jas uittrekken. Grotere dingen mogen niet mee.

Hij heeft wel dun haar, maar dat heeft zn vader en oma ook..
Het 'probleem' is dat hij eenmaal op kdv z'n speelgoed of knuffel of wat hij dan ook mee heeft niet in z'n tas of mandje wil doen. En dan zit hij er dus de hele dag mee, ruzie omdat ander kindje het pakt etc. Gewoon niet zo'n succes. Dus we doen het nu niet meer. Moet hij het mee doen.

Ik ga play mais proberen met peuter. Ben benieuwd.
Haha teckel, dochter slaapt niet meer maar neemt wel haar knuffel nog mee naar het kdv. Hij is best opvallend gifgroen dus herkenbaar dat hij van haar is.

Hier sliep dochter eigenlijk overal dus we gingen altijd gewoon op pad als we dat wilden. Ben benieuwd hoe dat met de baby zal gaan.
Zoon mag geen speelgoed of knuffels oid meenemen naar het KDV, met dezelfde redenen die jij hebt :) Ik zorg dus dat alles thuis blijft.
Tegenwoordig vraagt hij er eigenlijk ook niet meer om.

Zoon heeft geen heel dik (of dun) haar, maar wel veel haar. Dat heb ik ook.

Ben heel benieuwd, mijn zus komt zoon donderdagavond ophalen en hij blijft daar t/m maandag logeren. Vriend en ik gaan een weekend naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe hij het zo lang zonder ons vind (en wij zonder hem ;))
Ah gelukkig ben ik niet de enige aardbei ;)

Spannend zo lang weg. Wij gaan dat in februari doen. Ben dit weekend 2 nachtjes weg geweest. Peuter bij opa en oma en baby bij man. Ik miste ze vreselijk.
Spannend Aardbei.

Man stelde het laatst ook voor om weekend zonder kinderen weg te gaan maar ik moet er voorlopig nog niet aan denken. Ik ga zelfs geen nacht weg als man wel thuis is :-$
Oei dames, daar herken ik me dan weer niet in. Ik ben vorig jaar 5 dagen in het buitenland geweest voor werk, dus zonder man en kind en ga maandag weeer, nu voor 10 dagen. Vind het best even moeilijk en zal er ook heus een traan (of 10) om laten, maar vind het ook wel leuk.
Ja, dat heb ik ook hoor Lola-Lily.
Hier vanochtend het dieptepunt qua vroeg wakker zijn, om 4:00 werd dochter van een hoestbui. Ze heeft nog wel echt geprobeerd bij ons verder te slapen, maar wilde om 5:00 er echt uit. Ik zit nu als een zombie beneden en man ging nog even slapen.

Ze is vanaf juni tussen 5:00 en 6:00 wakker en ben er helemaal klaar mee.
Hier ook geen problemen mee om de kids te laten logeren of weekendje met man weg te gaan. Kids hebben het heerlijk bij opa en oma en genieten van de aandacht.
Oef pittig Las Vegas! :hug: En herkenbaar helaas, hoewel het de laatste week wat beter lijkt te gaan.

Wij hebben er ook geen moeite mee als dochter gaat logeren. Over twee weken ga ik een weekend weg en dochter gaat logeren zodat man ook even kan bijtanken, zeker voordat de baby komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven