Peutertopic III
zondag 12 januari 2020 om 19:47
Leuk! Ik heb woensdag nog met peuter gezwommen! Ik vind het ook altijd wel een gedoe hoor en dan vaak voor een relatief korte tijd in het zwembad, want na 1/1,5 uur is ze dr toch zat van. Peuter heeft altijd al een zwempakje gehad, vind ik zo schattig! Ze heeft er nu één van pom de lux met ruches zo lief!
Vandaag naar een kinder verjaardag van de zoon van vriendin geweest. We kwamen er moe weer vandaan. Wat een drukte en gillende kinderen enz. Ik denk dat ik peuter haar verjaardag maar savonds na 20.00 vier haha! Nee grapje. Hoe pakken jullie de verjaardag meestal aan? Hele dag? Tussen bepaalde tijden? Vorige keer waren ze welkom tussen 11 en 17 met vermelding dat peuter smiddags nog slaapje doet. Misschien slaan we dit jaar wel slaapje over, kijken hoe dat gaat. Wil voornamelijk dat het voor haar leuk is.
Vandaag naar een kinder verjaardag van de zoon van vriendin geweest. We kwamen er moe weer vandaan. Wat een drukte en gillende kinderen enz. Ik denk dat ik peuter haar verjaardag maar savonds na 20.00 vier haha! Nee grapje. Hoe pakken jullie de verjaardag meestal aan? Hele dag? Tussen bepaalde tijden? Vorige keer waren ze welkom tussen 11 en 17 met vermelding dat peuter smiddags nog slaapje doet. Misschien slaan we dit jaar wel slaapje over, kijken hoe dat gaat. Wil voornamelijk dat het voor haar leuk is.
zondag 12 januari 2020 om 21:07
maandag 13 januari 2020 om 09:06
Oh wauw due. Met 2 kleintjes te zwemmen.
Peuter gisternacht slecht geslapen steeds naar me toe komen omdat hij bij me wilde liggen.
Hangerig de hele dag, moe. Maarja hij had ook slecht geslapen.
Vond m s avonds toch wel warm, 38 graden koorts. Pilletje gegeven en naar bed. Nu wel goed geslapen, maar ook weer erg warm vanmorgen. 39 graden koorts. Weer een pilletje gegeven.
Hij is verder wel gezellig nu en eet en drinkt ook gelukkig.
Man ligt nu ook ziek op bed... een ziekenboeg dus hier.
Peuter gisternacht slecht geslapen steeds naar me toe komen omdat hij bij me wilde liggen.
Hangerig de hele dag, moe. Maarja hij had ook slecht geslapen.
Vond m s avonds toch wel warm, 38 graden koorts. Pilletje gegeven en naar bed. Nu wel goed geslapen, maar ook weer erg warm vanmorgen. 39 graden koorts. Weer een pilletje gegeven.
Hij is verder wel gezellig nu en eet en drinkt ook gelukkig.
Man ligt nu ook ziek op bed... een ziekenboeg dus hier.
maandag 13 januari 2020 om 10:47
Hi allemaal,
Mijn zoon is in de kerstperiode 2 geworden dus volgens mij mag ik me nu bij dit topic aansluiten. En ik heb meteen een praktische vraag: in wat voor stoelen zitten jullie peuters? Mijn zoon zit nog in de kinderstoel en hoewel die op zich nog wel past ben ik langzamerhand op zoek naar een andere stoel waarin hij 'gewoon' aan tafel kan zitten. Tips?
Mijn zoon is in de kerstperiode 2 geworden dus volgens mij mag ik me nu bij dit topic aansluiten. En ik heb meteen een praktische vraag: in wat voor stoelen zitten jullie peuters? Mijn zoon zit nog in de kinderstoel en hoewel die op zich nog wel past ben ik langzamerhand op zoek naar een andere stoel waarin hij 'gewoon' aan tafel kan zitten. Tips?
maandag 13 januari 2020 om 12:32
Onze peuter ook inderdaad.
maandag 13 januari 2020 om 15:17
maandag 13 januari 2020 om 16:40
Ja, ze zijn zeker duur!! Misschien eens kijken of je een soort goedkopere variant kunt vinden?borboletas schreef: ↑13-01-2020 16:33Nou inderdaad, ik geloof dat ik geen andere optie heb dan de triptrap. Makkelijk kiezen op zich maar ergens hoopte ik nog op een wat goedkopere optie. Die dingen zijn duur!
maandag 13 januari 2020 om 16:41
maandag 13 januari 2020 om 18:02
Ik heb destijds 2 triptrap via mp gekocht voor 90 euro. Als je even tijdje actief zoekt kan je ze wel vinden. Baby zit inmiddels vanaf de geboorte er al in dus geld meer dan waar. De newborn set heb ik voor zelfde bedrag door kunnen verkopen en de baby set heb ik ook van mp voor toen 15e en heeft eerst zoon in gezeten en nu baby. Enige nadeel vind ik het schoonmaken van de stoelen.
Morgen weer vies weer zag ik. Elke keer regen op m'n vrije dagen. Bah.
Morgen weer vies weer zag ik. Elke keer regen op m'n vrije dagen. Bah.
maandag 13 januari 2020 om 20:11
Hier ook twee triptraps. Peuter zonder babyset of wat dan ook (al sinds ze 1,5 was want ik wilde haar niet elke keer tillen toen ik zwanger was). Baby zit in de newbornset. Ze zijn duur maar we hebben ze tweedehands gekocht en je kan ze ook weet goed doorverkopen. Gewoon aan tafel, ik vind ze echt fijn.
maandag 13 januari 2020 om 20:25
Hier exact hetzelfde, wel opnieuw moeten verven maar ik vind het nieuw echt onbetaalbaar. De New Born Seat vond ik vooral met een tweede een uitkomst en die hebben we voor hetzelfd geld weer op MP verkocht.Naniene schreef: ↑13-01-2020 20:11Hier ook twee triptraps. Peuter zonder babyset of wat dan ook (al sinds ze 1,5 was want ik wilde haar niet elke keer tillen toen ik zwanger was). Baby zit in de newbornset. Ze zijn duur maar we hebben ze tweedehands gekocht en je kan ze ook weet goed doorverkopen. Gewoon aan tafel, ik vind ze echt fijn.
maandag 13 januari 2020 om 21:49
Hier ook triptrap, voor allebei vanaf geboorte in huis.
Sorry dat ik jullie even heb laten zitten, maar weet niet waar ik mijn hoofd moet laten, dus meepraten is ook niet makkelijk
Heeft er iemand nog een tip voor een "10-jaar-samen-en-nu-hebben-we-2-peuters-cadeau", om te geven bij een etentje, dus een etentje als cadeau valt af (een weekend weg ook, want ik weet nog steeds niet wie we als oppas kunnen vragen)
Sorry dat ik jullie even heb laten zitten, maar weet niet waar ik mijn hoofd moet laten, dus meepraten is ook niet makkelijk
Heeft er iemand nog een tip voor een "10-jaar-samen-en-nu-hebben-we-2-peuters-cadeau", om te geven bij een etentje, dus een etentje als cadeau valt af (een weekend weg ook, want ik weet nog steeds niet wie we als oppas kunnen vragen)
maandag 13 januari 2020 om 21:56
Voor zoon zonder slaap: 15 - 17.30Lavendel_12 schreef: ↑12-01-2020 19:47Leuk! Ik heb woensdag nog met peuter gezwommen! Ik vind het ook altijd wel een gedoe hoor en dan vaak voor een relatief korte tijd in het zwembad, want na 1/1,5 uur is ze dr toch zat van. Peuter heeft altijd al een zwempakje gehad, vind ik zo schattig! Ze heeft er nu één van pom de lux met ruches zo lief!
Voor dochter met slaap: 15 - 17.30
We maken kinderen nooit wakker, maar er zijn genoeg andere kinderen om mee te spelen. Als het om 17.15 nog gezellig is zonder oorlog bakken we voor de kinderen pannenkoeken, zodat ze langer kunnen blijven (ouders krijgen later een maaltijd, dus eten mee of bestellen als ze weer thuis zijn. Maar kinderen gaan nooit met een lege maag weg, want dan kunnen ze thuis gelijk door naar bed)