Peutertopic III
dinsdag 14 januari 2020 om 17:06
Werd nog lekker op plek gezet door zoon: die was om 5 uur wakker en mevrouw westerpaviljoen had een helse nacht achter de rug omdat zoon bij haar had geslapen (ik sliep op de bank) dus ik mijn krachten bij elkaar gesleept en tv aangezet met shaun the sheep.Whoopsadaisies schreef: ↑14-01-2020 16:12Ik sla een meet ook over, maar veel plezier!
@lola-lily: succes, 9 dagen is wel lang ja. Lekker veel skypen met thuis of juist niet?
Beterschap voor de zieken! @WP, moest wel lachen om je mannengriep, heerlijke zelfreflectie
.
@aardbei: fijn dat het weekend zo goed ging!
Ligt ie bij mij op de bank zegt ie: papa vies (ik schijn nogal een slechte adem te hebben als ik griep heb.....)
dinsdag 14 januari 2020 om 19:34
Ik vind het al heel wat dat je er weken vooraf al mee bezig bent. Wij hebben de eerste keer die ochtend gezegd wat we gingen doen of misschien de dag ervoor. De tweede keer vroeg ze zelf wanneer we weer gingen, ik was toen niet mee maar ze werkte prima mee. Volgens mij kennen ze het allemaal al wel vanuit boekjes en tv series, zou er vooral niet te druk mee bezig zijnAardbei-banaan schreef: ↑14-01-2020 16:23Succes Lola. Hopelijk vliegt de tijd en ben je snel weer bij je zoon!
Ik sla een meeting ook over.
Zoon moet donderdag voor het eerst naar de tandarts. Hoe hebben jullie je peuter voorbereid? Ik zeg al een paar weken dat we binnenkort naar de tandarts gaan en dat die meneer/mevrouw dan in zijn mondje wil kijken en naar zijn tandjes wil kijken. Als we dit spelenderwijs doen werkt hij braaf mee, vraag me af hoe hij dit donderdag gaat doen.
dinsdag 14 januari 2020 om 21:37
Ik kan het me daarom ook niet voorstellen, ik denk eigenlijk dat ze gewoon in een nieuwe fase in haar leven zit en het forum even niet nodig heeft.Due-scimmie schreef: ↑14-01-2020 20:21Dit heb ik ook gemist. Meestal herken ik schrijfstijl wel maar dan zit ze vast net in andere topics.
De vorige keer toen ze op anoniem ging was het tijdens de grote uitloop (lees: vlak voor de privicywet in werking ging), toen het halve forum op anoniem ging en een nieuwe nick nam.
(Ik heb je een pb gestuurd trouwens)
dinsdag 14 januari 2020 om 21:39
Ik vermoed dat ze in ieder geval druk aan het klussen is. Ze moest toch heel lang verbouwen meen ik.Maartje2016 schreef: ↑14-01-2020 21:37Ik kan het me daarom ook niet voorstellen, ik denk eigenlijk dat ze gewoon in een nieuwe fase in haar leven zit en het forum even niet nodig heeft.
De vorige keer toen ze op anoniem ging was het tijdens de grote uitloop (lees: vlak voor de privicywet in werking ging), toen het halve forum op anoniem ging en een nieuwe nick nam.
(Ik heb je een pb gestuurd trouwens)
Ik heb geen pb
dinsdag 14 januari 2020 om 21:44
Even vanaf mijn vakantieadres: trotse mama heeft vandaag met peuter gezwommen en ze was zo watervrij! Vorige keer vond ze het heel eng allemaal (we zwemmen vrijwel nooit) maar nu zwom ze met haar bandjes om het hele bad door.
Glitter, zoals je leest: we missen je!
Een meet lijkt me leuk maar het hangt er een beetje vanaf wanneer en waar.
Glitter, zoals je leest: we missen je!
Een meet lijkt me leuk maar het hangt er een beetje vanaf wanneer en waar.
dinsdag 14 januari 2020 om 21:46
Stomme pb's...Due-scimmie schreef: ↑14-01-2020 21:39Ik vermoed dat ze in ieder geval druk aan het klussen is. Ze moest toch heel lang verbouwen meen ik.
Ik heb geen pb![]()
Als het goed is nu wel...
dinsdag 14 januari 2020 om 21:56
Ja dit idee had ik eigenlijk ook.Maartje2016 schreef: ↑14-01-2020 21:37Ik kan het me daarom ook niet voorstellen, ik denk eigenlijk dat ze gewoon in een nieuwe fase in haar leven zit en het forum even niet nodig heeft.
woensdag 15 januari 2020 om 06:59
@ meeting: ik sla over 
@ tandarts: niet voorbereid, gewoon gezegd vlak voor we weggingen. Ze werkte heel goed mee en we zijn dus direct na het tandartsbezoek cold turkey met de speen gestopt.
Nou is dochter ook wel erg flexibel en stabiel hoor, moet ik zeggen.
Heel fijn, want ik ben zelf niet zo gestructureerd en plan veel last-minute, dus als zij van voorbereiding zou houden, werd dat een uitdaging voor mij
Ik sta er tot zondag alleen voor, man is vannacht vertrokken om te gaan skiën met vrienden.
@ tandarts: niet voorbereid, gewoon gezegd vlak voor we weggingen. Ze werkte heel goed mee en we zijn dus direct na het tandartsbezoek cold turkey met de speen gestopt.
Nou is dochter ook wel erg flexibel en stabiel hoor, moet ik zeggen.
Heel fijn, want ik ben zelf niet zo gestructureerd en plan veel last-minute, dus als zij van voorbereiding zou houden, werd dat een uitdaging voor mij
Ik sta er tot zondag alleen voor, man is vannacht vertrokken om te gaan skiën met vrienden.
donderdag 16 januari 2020 om 15:14
Heerlijk dat zwemmen Fiona! Dat is genieten dan.
Succes alleen las Vegas!
Het tandartsbezoek ging heel goed. Zoon werkte goed mee en deed braaf zijn mond open zodat zijn tanden goed bekeken konden worden. Alles zag er goed uit en zoon mocht een cadeautje van de tandarts uitzoeken
ik ben blij dat het zo goed ging.
Een tijdje geleden gaf ik aan dat ik zelf zo'n pijn aan mijn doorkomende verstandskies had, nou, volgende week word zowel boven als onder eruit gehaald bij de kaakchirurg
zie er enorm tegen op, maargoed het kan maar gedaan zijn.
Succes alleen las Vegas!
Het tandartsbezoek ging heel goed. Zoon werkte goed mee en deed braaf zijn mond open zodat zijn tanden goed bekeken konden worden. Alles zag er goed uit en zoon mocht een cadeautje van de tandarts uitzoeken
Een tijdje geleden gaf ik aan dat ik zelf zo'n pijn aan mijn doorkomende verstandskies had, nou, volgende week word zowel boven als onder eruit gehaald bij de kaakchirurg
donderdag 16 januari 2020 om 16:17
donderdag 16 januari 2020 om 17:32
Ai Aardbei, hoop dat het meevalt!
succes Las Vegas!
Super goed Fiona, zo leuk om ze te zien groeien!
Wester, ben jij alweer opgeknapt?
Hier gaat dochter haar beste vriend naar een ander kdv en vandaag was de laatste dag. ze had helemaal een mooie tekening gemaakt maar vond het vanmorgen toch nog lastig.
En ze heeft het opeens over monsters op haar kamer, probeer er luchtig over te doen en het niet te voeden.
succes Las Vegas!
Super goed Fiona, zo leuk om ze te zien groeien!
Wester, ben jij alweer opgeknapt?
Hier gaat dochter haar beste vriend naar een ander kdv en vandaag was de laatste dag. ze had helemaal een mooie tekening gemaakt maar vond het vanmorgen toch nog lastig.
En ze heeft het opeens over monsters op haar kamer, probeer er luchtig over te doen en het niet te voeden.
donderdag 16 januari 2020 om 17:55
Ik was bij een kaak chirurg wat niet in het zkhs was. Dat was idd vergelijkbaar met de tandarts, zoals jij het omschrijft. Alleen in de behandelkamer waren wat meer toeters en bellen maar stoel was ook ongeveer het zelfde. Sterkte, ik hoop dat echt dat jij niet hoeft mee te maken wat ik had. Maar ik zou wel adviseren om je ziek te melden op je werk voor enkele dagen proberen de zorg over peuter zoveel mogelijk uit te besteden. Ik weet van iedereen dat de eerste 2/3 dagen sowieso echt heel pijnlijk zijn, ook zonder complicaties. Mijn behandeling was op vrijdag en stond er het weekend alleen voor met de kinderen. Dat was eigenlijk echt niet te doen. M'n ouders zijn toen last minute Peuter op komen halen want het ging echt niet.Aardbei-banaan schreef: ↑16-01-2020 16:17Ja, jouw ervaring staat me nog helder in het geheugen...![]()
Ik ben nog nooit bij de kaakchirurg geweest en weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen. Is het net zoals een tandarts kamer ingericht? Wachtkamer en dan de behandelkamer in?
donderdag 16 januari 2020 om 18:30
Ik moet ook op vrijdag (volgende week). Heb gezorgd dat zoon bij mijn moeder is die dag en vriend is het weekend thuis. Plannen die we hadden heb ik verzet. Hopelijk ben ik maandag dan weer fit genoeg om te werken...
Mijn werkgever heb ik verteld wat er gaat komen dus als ik me er maandag door moet ziekmelden weet hij vast hoe/wat.
Mijn werkgever heb ik verteld wat er gaat komen dus als ik me er maandag door moet ziekmelden weet hij vast hoe/wat.
donderdag 16 januari 2020 om 18:45
Aardbei-banaan schreef: ↑16-01-2020 18:30Ik moet ook op vrijdag (volgende week). Heb gezorgd dat zoon bij mijn moeder is die dag en vriend is het weekend thuis. Plannen die we hadden heb ik verzet. Hopelijk ben ik maandag dan weer fit genoeg om te werken...
Nou je hebt hebt beter voorbereid dan ik maar bij mij was het met spoed. Gaat helemaal goedkomen!!!
donderdag 16 januari 2020 om 22:33
vrijdag 17 januari 2020 om 08:10
Oei, Due, wat naar om dat te horen. Staat degene ook dicht bij de kinderen? (Hoeft natuurlijk niet automatisch)
Misschien hebben ze op kanker.nl tips? Of bestaat er een prentenboek waarin ziekte wordt uitgelegd?
Sterkte!
Edit: even gegoogeld, ik zou persoonlijk voor Grote boom is ziek gaan, maar als je "prentenboeken kanker" intypt komt er o.a. een boekenlijst voorbij met verschillende kinderboeken erop. Maar ik heb geen ervaring, dus weet ook niet of bovenstaand boek wat is
Misschien hebben ze op kanker.nl tips? Of bestaat er een prentenboek waarin ziekte wordt uitgelegd?
Sterkte!
Edit: even gegoogeld, ik zou persoonlijk voor Grote boom is ziek gaan, maar als je "prentenboeken kanker" intypt komt er o.a. een boekenlijst voorbij met verschillende kinderboeken erop. Maar ik heb geen ervaring, dus weet ook niet of bovenstaand boek wat is
maartje2016 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 08:17
53.47% gewijzigd