Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wij gebruiken dochter al heel lang niet meer als wekker, ze slaapt tegenwoordig 9 van de 10 keer uit tot een uur of 9.00. Echt luxe! We moeten haar dus ook echt wakker maken als we in de ochtend iets gepland hebben.

Was je man nog op tijd Glitter?

Dochter is inmiddels weer wat opgeknapt en hoest alleen nog veel, maar ze heeft ons toch aangestoken. Ik voel me te beroerd voor alleen zwangerschapsmisselijkheid en mijn man heeft ook al twee dagen buikpijn :-(
O wat vervelend fiona! Hopelijk zijn jullie snel beter!

@glitter, oo brr je kind kwijt zijn en dan ook nog s' nachts. Gelukkig lag hij gewoon lekker te slapen. Ik hoop dat je man nog op tijd was?!

@hier, gisterennacht vals alarm hier. Had al de hele dag veel last van mijn buik, maar toen we naar bed gingen werd het nog een stuk erger. Echt flinke krampen (kon er ook niet van slapen) uiteindelijk toch ergens in slaap gevallen en nu is het redelijk rustig vooralsnog.
:hug: Jammer van het valse alarm Snowgirl. En fijn dat je nog het kunnen slapen.

:hug: Beterschap Fiona. Fijn dat peuter al wat opknapt. Ik vond griep tijdens de zwangerschap echt afgrijselijk. Dat ik dan niks kon doen wat het beter maakte, want een lekkere ibuprofen kon niet.

Op tijd: ja nou net :-D Ik heb man onder de douche gestuurd en peuter een boterham gevoerd. Toen snel snel peuter aangekleed en man + peuter de deur uitgewerkt. Gelukkig werkte peuter heeeeel goed mee :cheer2: Wat we normaal in 1,5 uur doen heb ik er nu binnen 20minuten doorheen gejast. Daarna ben ik in bed gekropen want ook ik heb nu griep O_o
@gc: mijn kinderen rollen zich (tegenwoordig) zo op als ze het koud hebben. En als ze het warm hebben liggen ze inderdaad als een soort zeester. Dus kan het zijn dat ie het toch wat fris heeft gehad?
Nijntje* schreef:
23-01-2019 10:41
@gc: mijn kinderen rollen zich (tegenwoordig) zo op als ze het koud hebben. En als ze het warm hebben liggen ze inderdaad als een soort zeester. Dus kan het zijn dat ie het toch wat fris heeft gehad?

Ja kan wel. Hij lag niet onder zijn dekbed maar wel in een wollen pyama. Tis sowieso wel een koukleum :)

Bleek trouwens dat peuter vandaag twee keer heeft ontbeten ivm het voorleesontbijt :yum: Hij blij.
#loedermoeder. Peuters neus was geblokkeerd. Mijn neus al dagen met bijbehorende griep. Dus vanmorgen snuit ik peuter zijn neus en spuit er neusspray in. Peuter kijkt er een beetje verbaast bij maar dat is niet afwijkend in zijn geval.

Ik ga weer met mijn griephoofd in bed liggen. Mijn taak was weer gedaan.

10 minuten later... fuck fuck fuck o_o Ik bedacht mij dat ik míjn neusspray (dubbele dosering werkzame stof mét menthol) had gegeven ipv de koddige kids spray :facepalm:

Nou volgens de huisartsenpost kan één keer niet kwaad :|
Hier ook een #loedermoeder. Dochter was vanochtend voor haar doen erg vroeg wakker en lag wat te kletsen tegen haar knuffels in bed. Ik lag nog wel lekker, dus heb haar laten liggen. Blijkt dat ze een enorme poepluier had, compleet doorgelekt en rode billen :-$
Hebben jullie peuters de laatste kiezen al en wanneer kwamen die door? Dochter heeft al een week flinke zure poepluiers en lekt ook elke nacht door. Ze was met haar andere tanden erg laat, dus ik had ze nu (27mnd) eigenlijk nog niet verwacht.

En daarnaast nog een vraag, sinds de Kruidvat de luiers heeft aangepast een paar maanden terug, lekken ze hier 's nachts door. Hebben jullie daar ook last van? Hebben jullie tips voor nachtluiers die wel droog blijven, zelfs bij zure tandenpoep?
Die laatste kiezen kunnen ook echt heel laat komen. Wij hebben ze gelijk na de rest van het gebit afgetikt. Maar dat verklaard dus ook die zere billen @Fiona je bent dus geen loedermoeder :-*

En die klachten over de luiers is viral in Nederland. Echt elke kruidvatluierkoter is in de afgelopen weken doorgelekt. Godzijdank waren wij net weer over op de pampers.

Toevoeging: ik vond de Kruidvat luiers sowieso al niet goed met dunne poep.
Dochter heeft eigenlijk nooit dunne poept en poept ook nooit 's nachts, dus dit probleem heb ik nog niet eerder gehad. Ze lekte opeens wel vaak door de laatste weken met plas, nu snap ik dus waarom. Welke pampers (en welke maat) hebben jullie voor de nacht? Wij hadden op vakantie pampers gekocht maar die vond ik zo chemisch ruiken en klein vallen. Viel me erg tegen, maar misschien hadden we de verkeerde.
Hallo allemaal, ik kom hier illegaal alvast eem beetje meeschrijven. Zoon wordt over een maandje 2jr en is qua gedrag en vaardigheden al een echte peuter aan het worden.

Hier bevallen de luiers van de Lidl goed. Voor de nacht een maatje groter met een onderbroek erover om de boel op zn plek te houden.

Zoon heeft sinds een paar dagen echt nul geduld, is erg aan het uitdagen/testen en vereist echt elk grammetje geduld wat ik in me heb. Ik denk dat hij zich ook niet zo lekker voelt. Vriend en ik zelf ook niet. Maar dan zit je elkaar de hele dag zo in de weg. Vermoeiend.

We hebben hem alvast voor zijn verjaardag een Wobbel (balansbord) gegeven en dat is wel een succes.

Beterschap en sterkte aan alle zieken!
moondancer wijzigde dit bericht op 26-01-2019 13:12
1.98% gewijzigd
Wij hebben maat 6 Active Fit. Meestal via bol of wehkamp. Baby dry en de rest vond ik niet lekker ruiken of niet snel genoeg absorberen nachts.

Maat 5+ zou ook nog wel kunnen overdag maar niet in de nacht omdat peuter bijna alle plas ‘s nachts loost en een buikslaper is.
Welkom Moondancer :cheer2: en hier werd peuter rond zijn tweede verjaardag ook een stukje gezelliger van (veel) uitdagend speelgoed.
GlitterCupcake schreef:
26-01-2019 12:30
En die klachten over de luiers is viral in Nederland. Echt elke kruidvatluierkoter is in de afgelopen weken doorgelekt. Godzijdank waren wij net weer over op de pampers.
Ik kom even onder mijn steen vandaan. Ik wist niets van dit nieuws; ik had niet eens door dat ze aangepast waren! Hier geen problemen met de kruidvatluiers.
Hmm ik lees nu dat KV recent de aanpassing heeft gedaan en ik denk dat ik misschien nog de oude heb.

Oudste lekte altijd door met KV en had Pampers. Jongste blijft wel droog in KV.

Ik dacht vorige week dat de laatste kiezen er aan kwamen vanwege de zure groene poep, maar de poep is inmiddels weer gewoon en er is geen kies te zien.
ShaunTheSheep schreef:
26-01-2019 13:59
Ik kom even onder mijn steen vandaan. Ik wist niets van dit nieuws; ik had niet eens door dat ze aangepast waren! Hier geen problemen met de kruidvatluiers.
Hmm ik lees nu dat KV recent de aanpassing heeft gedaan en ik denk dat ik misschien nog de oude heb.

Oudste lekte altijd door met KV en had Pampers. Jongste blijft wel droog in KV.

Ik dacht vorige week dat de laatste kiezen er aan kwamen vanwege de zure groene poep, maar de poep is inmiddels weer gewoon en er is geen kies te zien.
Ik heb ook nog oude kv luiers.
En die kiezen doen er hier verdraaid lang en in etappes over voor ze echt door zijn, volgens mij... :-(
Dingen die ik nooit dacht te zeggen: Heeft ie nou geen luier aan?

Terwijl mijn man peuter tussen ons in had gelegd omdat peuter niet lekker sliep. Ik wilde peuter opzij schuiven en had ineens een blote peuterbil vast o_o

Antwoord peuter: zat niet lekker :-|

En nu ben ik wakker :cheer2:
Iemand leuke tips om peuters wat meer uit te dagen qua opdrachten/spelletjes/speelgoed?

Hier eigenlijk geen problemen met nieuwe kruidvat luiers.

Hier moeten zelfs alle hoektanden nog dus die verwacht ik nog voor de kiezen.
1-Aapje schreef:
28-01-2019 06:18
Iemand leuke tips om peuters wat meer uit te dagen qua opdrachten/spelletjes/speelgoed?

Hier eigenlijk geen problemen met nieuwe kruidvat luiers.

Hier moeten zelfs alle hoektanden nog dus die verwacht ik nog voor de kiezen.
Misschien zit hier wat voor je tussen? :)

Nijntje electro wonderpen
Afbeelding

Brio muzikale rups 30189 (zelf liedjes componeren)
Afbeelding

Nijntje geluidjes raden
Afbeelding

Goula duopuzzel
Afbeelding
Naar aanleiding van het Meetmaatje dat GC had geopperd, bleek peuter hier zijn schoenen flink te klein te dragen.. Dus gisteren nieuwe gekocht. Maat 27 nu ;-)
Ow die muzikale rups lijkt me wel iets Glitter. Zoon is echt into Muziek.

Fijn he dat meetmaatje :mrgreen:. Zoon wilde vanochtend mijn voeten opmeten. Hier zit hij op randje 24/25 maar 25 lijkt gigantisch omdat hi niet zo groot is.
Sorry dat ik alvast ff inbreek hoor (jongste is pas over 4mnd 2)maar dat meetmaatje.. Is dat de plus12?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd
obelix84 schreef:
28-01-2019 12:52
Sorry dat ik alvast ff inbreek hoor (jongste is pas over 4mnd 2)maar dat meetmaatje.. Is dat de plus12?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd

Klopt en dat ding is me toch een tiet handig :worship:

Je komt er met zo’n meetmaatje achter dat geen één maat 25 dezelfde maat 25 is.
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor een peuterbed of eenpersoonsbed? Wij blijven twijfelen. Ik wil het liefst een bed waarvan in elk geval 1 zijkant 'hoog' is, zodat we hem eventueel omgedraaid tegen de muur kunnen zetten en ze er niet uit kan klimmen.

Eigenlijk vind ik een peuterbed zonde van het geld, want waarom niet meteen een eenpersoonsbed? Maar om nou nu al een bed uit te zoeken waar ze nog 16 jaar in moet slapen..

Tips? Foto's? Geweldige aanbiedingen?
Wij hebben gekozen voor een eenpersoonsbed zodat we er bij konden liggen, want peuter viel toen nog zo in slaap. Maar ik vind een peuterbed eigenlijk ook zonde van het geld.

Ons bed voor peuter komt van marktplaats en het matras van lidl. Was beste koop oid.
Wij hebben hier een meegroeibed van de Ikea. Nu 1.30m en kan volgens mij 1.70 worden. Overgenomen van onze buren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven