Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
dinsdag 26 februari 2019 om 07:56
Fijn he zo’n kleine moraalridder
Hier zegt peuter ‘mama niet schreeuwen’ als ik mijn stem maar iets verhef. Dat is vaak gewoon omdat ik een grap vertel of moet lachen
Of als ik tijdens het grappen en grollen mijn man een tik op zijn arm geef ‘nou Haha niet doen, tik’ dan moet ik mijn man een kusje op de pijn geven van peuter
dinsdag 26 februari 2019 om 08:09
Zijn jullie al bezig met zomerkleding? Ik merkte als baby al dat de leuke collecties zo weg zijn. Dus ik ben al begonnen met de korte broeken en korte t-shirts inkopen.
Volgend weekend gaan we Teva’s kopen. Vorig jaar had peuter leren sandalen maar dan was ik toch telkens bezig of ie niet met die leren sandalen het water/blubber in zou rennen. En die krijg ik dan niet echt mooi meer. En zijn simpele plastic slippers vond ik niet goed genoeg om een dag op te lopen.
Hebben jullie nog mooie merken of tips voor goed zomer spul?
Volgend weekend gaan we Teva’s kopen. Vorig jaar had peuter leren sandalen maar dan was ik toch telkens bezig of ie niet met die leren sandalen het water/blubber in zou rennen. En die krijg ik dan niet echt mooi meer. En zijn simpele plastic slippers vond ik niet goed genoeg om een dag op te lopen.
Hebben jullie nog mooie merken of tips voor goed zomer spul?
dinsdag 26 februari 2019 om 09:48
Mijn peuter sloopt al zn kleren met buitenspelen (in de bomen en struiken blijven hangen, in de blubber rollen etc) dus ik ga voor goedkoop en makkelijk/snel vervangbaar. Zeeman, Wibra, Primark etc. en ik heb al wat dingen liggen want als het straks echt mooi weer is, kun je niks meer krijgen lijkt het vaak wel.
Qua sandalen hadden we vorig jaar VanHaren en die gingen zowaar de hele zomer mee!
Qua sandalen hadden we vorig jaar VanHaren en die gingen zowaar de hele zomer mee!
dinsdag 26 februari 2019 om 09:58
Van Haren is echt top, mijn peuter heeft ook sneakers van Van Haren , sinds aug al dezelfde schoenen en nog steeds top kwaliteit.ShaunTheSheep schreef: ↑26-02-2019 09:48Qua sandalen hadden we vorig jaar VanHaren en die gingen zowaar de hele zomer mee!
dinsdag 26 februari 2019 om 10:02
Ja, ik ga ook snel maar tshirts inslaan, ik vind C&A altijd wel top en ook H&M. Of Next Direct.GlitterCupcake schreef: ↑26-02-2019 08:09Zijn jullie al bezig met zomerkleding? Ik merkte als baby al dat de leuke collecties zo weg zijn. Dus ik ben al begonnen met de korte broeken en korte t-shirts inkopen.
Hebben jullie nog mooie merken of tips voor goed zomer spul?![]()
Zoon van toen 2,5 jaar heeft afgelopen zomer deze aangehad...
https://www.crocs.nl/p/kids-crocband-ii ... on&prefv6=
Ja het zijn crocs....
dinsdag 26 februari 2019 om 10:45
Voor crocs vind ik ze niet verkeerd. Misschien ook maar vast bestellen.syrinxx schreef: ↑26-02-2019 10:02Ja, ik ga ook snel maar tshirts inslaan, ik vind C&A altijd wel top en ook H&M. Of Next Direct.
Zoon van toen 2,5 jaar heeft afgelopen zomer deze aangehad...
https://www.crocs.nl/p/kids-crocband-ii ... on&prefv6=
Ja het zijn crocs....Maar blijven mooi en lekker degelijk.
![]()
dinsdag 26 februari 2019 om 15:31
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met zomerspul inslaan. Ik bedenk zoiets meestal pas als het al dik 30 graden is en ik er achter kom dat de korte broeken van vorig jaar niet meer passen. Dan kijk ik op internet en heb ik het zo bij elkaar gesprokkeld. Volgende dag in huis en de kast is weer vol.
Qua schoenen heb ik allang losgelaten dat schoenen mooi moeten blijven. Dus ze krijgen gewoon sneakertjes en sandalen en mogen daarmee in de zandbak, het water, blubber, etc Ik spoel ze af en met het eindresultaat moeten ze het dan maar doen
Qua schoenen heb ik allang losgelaten dat schoenen mooi moeten blijven. Dus ze krijgen gewoon sneakertjes en sandalen en mogen daarmee in de zandbak, het water, blubber, etc Ik spoel ze af en met het eindresultaat moeten ze het dan maar doen
dinsdag 26 februari 2019 om 17:54
Mja ik ben wel ijdel en wil dat dingen er op zijn mooist uit zien
Dus ging ik op zoek naar leren sandalen die in het water en de wasmachine kunnen. En die bestaan!
Salt Water Sandals en ik heb vandaag een paar gekocht. Alleen nog een zomerjas die niet straks 10x aan de kapstok op het kdv hangt en ik ben klaar
Dus ging ik op zoek naar leren sandalen die in het water en de wasmachine kunnen. En die bestaan!
dinsdag 26 februari 2019 om 18:22
Ik heb bij Zara ook al het eerste zomerspul ingeslagen, vorig jaar waren de polo’s daar zo snel op! Ik sla dus een deel nu alvast in, een deel later (vaak gewoon bij de Hema / C&A als ik daar toevallig ben). Zomerjas past zoon nog van vorig jaar, vermoed ik - dus dat scheelt! (Het was een dure van Tumble n Dry die er ook nog tiptop uitzag).
@Glitter, die sandalen zijn echt tof! Helemaal mijn smaak! Ik had vorig jaar leren Kipling-sandalen voor zoontje, qua uiterlijk net zoiets. Maar die konden dus niet in het water.
@Glitter, die sandalen zijn echt tof! Helemaal mijn smaak! Ik had vorig jaar leren Kipling-sandalen voor zoontje, qua uiterlijk net zoiets. Maar die konden dus niet in het water.
dinsdag 26 februari 2019 om 20:26
Mooie sandalen al heb ik de prijs er niet voor over. Vond het ook slikken toen zoon zijn nettere schoenen kapot was gevallen bij kdv deze week dus toch maar goedkopere pumas bijgekocht.
Ik heb tijdje terug al blauwe softshell in de aanbieding gekocht bij c en a. Had hem vorige zomer al vastgehad maar niet gekocht. Nu dus maar wel
.
Scheelt wel dat ik weet dat kleding straks voor een deel ook naar zijn broertje kan. Met schoenen vind ik dat op deze leeftijd nog wel anders.
Ik heb tijdje terug al blauwe softshell in de aanbieding gekocht bij c en a. Had hem vorige zomer al vastgehad maar niet gekocht. Nu dus maar wel
Scheelt wel dat ik weet dat kleding straks voor een deel ook naar zijn broertje kan. Met schoenen vind ik dat op deze leeftijd nog wel anders.
dinsdag 26 februari 2019 om 21:02
Volgens mij past onze peuter nog veel van vorig jaar. Ik koop dingen vaak enigszins op de groei 
Maar we gaan het zien met de warme dagen en of het nog past. Zo niet, dan zoeken we dan wel wat.
Voor schoenen vind ik vooral belangrijk dat peuter er goed op loopt en het voldoende stabiliteit biedt. Vorige zomer had peuter lelijke oranje dingen waar hij heel blij mee was en die tegen water konden. Dat was eerlijk gezegd wel weer ideaal.
Maar we gaan het zien met de warme dagen en of het nog past. Zo niet, dan zoeken we dan wel wat.
Voor schoenen vind ik vooral belangrijk dat peuter er goed op loopt en het voldoende stabiliteit biedt. Vorige zomer had peuter lelijke oranje dingen waar hij heel blij mee was en die tegen water konden. Dat was eerlijk gezegd wel weer ideaal.
woensdag 27 februari 2019 om 09:22
Ik heb ook al wat in geslagen. Merkte dat leuke sandalen in zoon zn maat niet goed te krijgen waren toen ik vorig jaar er aan de late kant mee was. Ook leuke shirts niet meer in zijn maat bij zara.
Ook denk ik dat hij nog wel wat past van vorig jaar, heb toen veel gekocht wegens zon vakantie en op de groei.
Zoon is nu trouwens wennen bij een kinderdagverblijf. Hij gaat al naar een gastouder, maar binnenkort daar minder en ook een dag kdv. Brullen met afzetten. Ik weet dat het snel over is als ik weg ben, maar vind het toch moeilijk.
Ook denk ik dat hij nog wel wat past van vorig jaar, heb toen veel gekocht wegens zon vakantie en op de groei.
Zoon is nu trouwens wennen bij een kinderdagverblijf. Hij gaat al naar een gastouder, maar binnenkort daar minder en ook een dag kdv. Brullen met afzetten. Ik weet dat het snel over is als ik weg ben, maar vind het toch moeilijk.
woensdag 27 februari 2019 om 10:19
woensdag 27 februari 2019 om 11:39
woensdag 27 februari 2019 om 11:53
Mooi dat het brullen niet heeft doorgezet 
Ik werk 3-4 dagen per week maar heb de intentie om mijn bedrijf te verkopen/over laten nemen en grotendeels te stoppen met werken. Alleen nog kleine projecten. Ik vind mijn leven te druk en rommelig. Het huis is een bende als ik 4 dagen werk en al dat geregel er omheen..
Mijn man werkt 5 dagen en kan zijn functie ook niet in minder uur uitvoeren.
Peuter gaat 3 dagen naar het kdv en 1 dag mee naar de zaak.
Ik werk 3-4 dagen per week maar heb de intentie om mijn bedrijf te verkopen/over laten nemen en grotendeels te stoppen met werken. Alleen nog kleine projecten. Ik vind mijn leven te druk en rommelig. Het huis is een bende als ik 4 dagen werk en al dat geregel er omheen..
Peuter gaat 3 dagen naar het kdv en 1 dag mee naar de zaak.
woensdag 27 februari 2019 om 12:00
Ik werk de ene week drie dagen en de andere week vier. Mijn vriend werkt vier om vijf.
Daardoor gaan de kids drie dagen per week maar het kdv.
Oudste peuter wordt over een maand vier en zal dan naar school gaan en drie dagen per week door naar bso.
We maken het onszelf makkelijk met een schoonmaakster en bezorging van de ah.
Daardoor gaan de kids drie dagen per week maar het kdv.
Oudste peuter wordt over een maand vier en zal dan naar school gaan en drie dagen per week door naar bso.
We maken het onszelf makkelijk met een schoonmaakster en bezorging van de ah.
woensdag 27 februari 2019 om 12:22
Fijn om van jullie te horen hoeveel jullie werken. Doe ik het best normaal met 3,5 dag dus.
Zoon gaat ook die 3,5 naar gastouder en bijna 2,5 dag en dan 1 dag kdv. Hij staat wel op de wachtlijst voor een 2e dag. Mooie combi gastouder/kdv lijkt me dat.
Ik maak het me sinds ik regelmatig werk ook vaker gemakkelijk met boodschappen bezorgen of afhalen en een weekmenu vooraf te maken. Maar zoon vind boodschappen doen echt leuk (hij kiest er zelfs voor in het weekend, terwijl hij naar auto's op tv keek) en wow, dan vind hij het wel erg leuk.
Maar hij mag dan ook altijd in zo'n hamsterauto bij ah, of bij andere winkels liedjes luisteren.
Balen aapje, tijdelijk zonder baan. Ik hoop dat je snel iets leuks vind, voor die 3,5 dag!
En glitter, dat zou best een stap zijn zeg, je zaak verkopen. Maar snap de behoefte aan rust ook heel goed met een kleintje (en wens voor meer)
En nog iets, wij zijn ook bezig voor een 2e kindje! Super spannend is het weer opnieuw.
Zoon gaat ook die 3,5 naar gastouder en bijna 2,5 dag en dan 1 dag kdv. Hij staat wel op de wachtlijst voor een 2e dag. Mooie combi gastouder/kdv lijkt me dat.
Ik maak het me sinds ik regelmatig werk ook vaker gemakkelijk met boodschappen bezorgen of afhalen en een weekmenu vooraf te maken. Maar zoon vind boodschappen doen echt leuk (hij kiest er zelfs voor in het weekend, terwijl hij naar auto's op tv keek) en wow, dan vind hij het wel erg leuk.
Maar hij mag dan ook altijd in zo'n hamsterauto bij ah, of bij andere winkels liedjes luisteren.
Balen aapje, tijdelijk zonder baan. Ik hoop dat je snel iets leuks vind, voor die 3,5 dag!
En glitter, dat zou best een stap zijn zeg, je zaak verkopen. Maar snap de behoefte aan rust ook heel goed met een kleintje (en wens voor meer)
En nog iets, wij zijn ook bezig voor een 2e kindje! Super spannend is het weer opnieuw.
woensdag 27 februari 2019 om 14:13
Ik heb een peuter van 3.5 zonder vet op zijn billen waardoor alle broeken die ik tot nu toe heb bestelt van maat 98 niet passen. Ook met die verstelbandjes aangesnoerd ziet het er niet uit .
Lengte heeft hij wel nodig van 98.
Jullie adviezen voor een merk/webshop die rond de middel en billen smaller vallen?
Lengte heeft hij wel nodig van 98.
Jullie adviezen voor een merk/webshop die rond de middel en billen smaller vallen?