Phil & Teds

23-04-2010 10:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg een duowagen van P&T aan te schaffen. Oudste is 24 mnd als de jongste wordt geboren en ze wil nog erg veel in de wagen zitten buiten. Een duowagen lijkt me dus wel handig, maar omdat ik ws ook regelmatig met 1 kind op pad ga lijkt me de P&T fijner dan zo'n grote duowagen

Wie heeft hier ervaring mee? Ik overweeg om m 2dehands te kopen; nieuw is t wel erg veel geld...

Mijn grootste nadeel lijkt me dat de onderste zo slecht om zich heen kan kijken en dat je hem / haar er slecht in / uit kan halen.

Ook is t vlgs mij niet mogelijk de jongste als baby 'bovenin' te leggen als de oudste niet meegaat of wel?

Graag lees ik veeeeeel ervaringen...
Hoi Femke,

Ik heb ook een phil en ted's gekocht. Via ebay, omdat we vrienden in Londen hebben die hem op konden halen.

Kijk eens op internet om het vanuit amerika of engeland te halen. Dat scheelt op de nieuwprijs 150-200 euro, incl. verzenden.

Ik heb mijn tweedehandse, met alles erop en eraan (cocoon, voetenzakken, regenhoezen, uv-hoes, tweede zitje etc voor 250 euro gekocht, Een sports.

Dus het is zeker de moeite waard!

Helaas nog geen ervaring om op te schrijven, want ik haal m in juli op
Je had hier toch al een topic over geopend eerder deze week?
Hele korte reactie, moet zo weg. Voor mij is het de miskoop van de eeuw. Baby ligt in babynestje vlak voor mijn voeten en heb steeds het idee dat ik op zijn hoofdje ga staan (onzin natuurlijk maar zo voelt het), baby vindt het zelf ook niet prettig om zo onderin verstopt te liggen en krijst het uit, terwijl hij dat nooit doet in andere wagen. Ik loop nu met gewone wagen voor oudste (20 mnd) en jongste in een draagdoek. Even oefenen, maar went snel.
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
quote:germanwings schreef op 23 april 2010 @ 10:14:

Je had hier toch al een topic over geopend eerder deze week?Dat ging over duowagens die om te bouwen waren naar 1. Sommigen noemden de P&T, vandaar nu een meer uitgebreide vraag...
Ik vond het ook geen optie. Zon klein babietje zo onderin weggestopt, alsof het in de boodschappen mand lag en ik vond het ook zielig dat ze niet konden kijken. Zelfs niet eens naar hun eigen moeder.

Maar goed dat zijn mijn eigen gevoelens natuurlijk. Ik heb uiteindelijk een tandem wagen van Kees gekocht. Bevalt helemaal goed. Niet te breed, kan hem met 1 hand besturen en je kunt voor hele korte stukjes ook de MC in de wagen zelf zetten (al staat die dan niet vast met riempjes ofzo, dus dat is niet officieel). Altijd makkelijk. Zo niet dan kan he leuning helemaal naar achteren en kan je er een babynestje in doen. Zon soort reiswieg dus, deze vond ik erg handig als ik op visite ging. Dan had ik altijd een soort bedje bij me.

Maar ja, deze is weer niet om te bouwen tot 1 wagen. Ik denk dat de beste optie gewoon niet bestaat. Straks gaat er een meerij plankje op de Quinny en kan de tandem weer de deur uit. Pfff heel wagenpark hier hoor. (want we hebben ook een Beco Butterfly en een rugdrager met frame en een paraplu buggy voor op de fiets, oh en dan vergeet ik nog de baby mee. Tja ik wordt niet graag beperkt in mijn mogelijkheden en dus wil ik graag alle opties open houden voor de plannen die ik heb en het vervoersmiddel daar makkelijk aan kunnen passen, maar ja, wel overdreven hahahaha, ach ik zet het daarna wel op MP)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik zou er niet aan beginnen; ik werk zelf in een babyzaak en als wij wel eens klachten krijgen of onderdelen voor klanten moeten bestellen duurt het eeuwen voor we reactie van de leverancier krijgen. En als er iets is met je 2e handswagen heb je ook geen garantie meer, natuurlijk is dit ook het geval bij andere 2e handswagens maar bij P&T kan je dus ook niet zomaar een nieuw onderdeel bestellen; dat komt dan binnen als je kindje zowat uit de wagen kan. Niet doen dus. Als ik jou was zou ik gewoon eens naar een grote babyzaak gaan (Prenatal heeft nu 20 % korting t/m zondag) en je daar goed laten voorlichten.
quote:Chica34 schreef op 23 april 2010 @ 11:14:

Ik vond het ook geen optie. Zon klein babietje zo onderin weggestopt, alsof het in de boodschappen mand lag en ik vond het ook zielig dat ze niet konden kijken. Zelfs niet eens naar hun eigen moeder.

quote:dodo75 schreef op 23 april 2010 @ 10:18:

Hele korte reactie, moet zo weg. Voor mij is het de miskoop van de eeuw. Baby ligt in babynestje vlak voor mijn voeten en heb steeds het idee dat ik op zijn hoofdje ga staan (onzin natuurlijk maar zo voelt het), baby vindt het zelf ook niet prettig om zo onderin verstopt te liggen en krijst het uit, terwijl hij dat nooit doet in andere wagen. Ik loop nu met gewone wagen voor oudste (20 mnd) en jongste in een draagdoek. Even oefenen, maar went snel.

Hier dus hele andere ervaringen, hebben de phil&teds vibe.

Mijn dochtertje ligt heerlijk in het babynestje.

Weet niet hoe jullie de baby er in doen, maar ze kan mij prima zien! en dus onder het wandelen krijg ik vaak lachjes toe geworpen, als ze tenminste niet in slaap valt, want slapen doet ze er ook heerlijk in.

Hier dus tot nu toe alleen maar lof over de Vibe van phil&teds, gebruik 'm nu een half jaar.
Ik had bij de eerste al een P&T gekocht en toen er na 20 maanden een 2de bij kwam het duositje gekocht. Ik vind het een superwagen. De jongste heeft als baby altijd prima onderin gelegen, en lekker schommelend liggen slapen. Nu is ze ruim een jaar en zet ik haar altijd bovenin. De oudste loopt nu grotendeels zelf, maar is wat wegloperig of heeft niet altijd even veel zin, is moe, en mag/moet dan onderin. (wandel veel, doe boodschappen vaak lopend). Ook in het bos is het nog goed wel te doen met 2 kinderen in de kar. Kortom, ben zelf erg enthousiast.
Als je de wagen pas koopt als je al een andere hebt, bij komst 2e kind of zo, dan is het natuurlijk best duur. Ik heb hem gekocht voor oudste geboren werd en toen 2e kwam duo-zit erbij. Mijn 2e lag heerlijk in het babynestje, schommelde heerlijk en kon mij aankijken. Hij had meer uitzicht dan in een draagdoek, hoor! Oudste was 2,5 toen baby 2 kwam, dus heb ik relatief kort met 2 kinderen in de wagen gelopen. Al vrij snel is jongste bovenin gegaan en kon oudste, bij langere wandelingen, altijd nog een stukje onderin mee.

Over onderdelen nabestellen kan ik je niets zeggen, want in de 6 jaar dat ik de wagen dag-in-dag-uit gebruikt heb (jammer dat ik er geen kilometerteller op had, ik ben zo benieuwd hoeveel duizenden kilometers ik er mee gelopen heb) is het enige dat vervangen is de bandjes, en dat heeft de plaatselijke fietsenmaker gedaan. De wagen is dus ook erg degelijk, en met een hand te besturen. Echt, ik heb 'm met pijn in mijn hart verkocht.....
Hoi Femke!!

Ik zou zeggen, doen!

Ons dochtertje was 2 jaar en 2 maanden toen haar zusje kwam. We hebben ook een hond, dus wandelen doen we veel. We wilden in ieder geval een wagen met luchtbanden, dus al die tandems vallen af... Bovendien zijn die zo lang, en rijden niet echt lekker is mijn ervaring.. Voor een duowagen naast elkaar hebben we geen plek, dus ook bij de Phil en teds uitgekomen. Ik heb m nieuw gekocht bij Ebay Engeland, laten verzenden hierheen voor 400 euro incl duosit. Het nestje heb ik 2e hands op mp gekocht.

De phil en teds is eigenlijk een standaard wandelwagen met de mogelijkheid tot een 2e zitting.

voor een baby alleen gebruik je de wagen, je laat de zitting daarvan helemaal zakken en legt er een nestje in, daar kan de baby dan in liggen.

voor 1 peuter gebruik je gewoon de zitting rechtop, zonder het nestje natuurlijk

Voor een baby en een peuter gaat de baby weer in de standaard zitting zeg maar, die laat je helemaal zakken en het nestje erin, je peuter gaat dan in de duosit, die klik je er bovenop.

voor 2 peuters staat de standaard zitting weer rechtop en klik je de duosit er onderop. Het lichtste kind moet dan in de duosit.

Ons kleine meisje slaapt heerlijk in de phil en teds, door het hangmat effect schudt zij zelf niet heen en weer maar haar hele bedje zeg maar, ze vind het heerlijk! Als ze wakker is kan ze me prima zien hoor, als ze recht omhoog kijkt ziet ze me gewoon. Ik haal het nestje eruit, leg meisje erin en dan schuif ik het nestje weer in de wagen, lukt prima.

Groot meisje vind dat ze erg hoog zit en veel kan zien, ze is best groot voor haar leeftijd maar kan nog prima in het zitje zitten.

Tegen je baby aan schoppen is echt niet mogelijk, hoogstens met je knie maar zeker niet met je voeten, zo laag hangt ze nou ook weer niet... Als baby kunnen ze niet heel veel om zich heen zien, maarja, wat zien ze in een normale wandelwagen dan? Als 2 zittende kindjes, dat weet ik dus nog niet, maar uit ervaringen die ik heb gelezen is dat alle kinderen altijd onderin willen zitten, haha! Nadeel van het onderste stoeltje is dat dat tot 15 kilo mag, dus de jongste moet daarin, maar als je oudste een stuk wil lopen, dan zal de jongste naar het bovenste zitje moeten, want alleen de onderste gebruiken wordt afgeraden.. Maar ik heb hier dus nog geen ervaring mee...
Wij hebben de vibe (tweedehands) en vind hem tot nog toe ideaal. (nog niet gebruikt met 2 kids trouwens, dat duurt nog een paar weken)

Bij ons was er iets kapot aan de duozit en we kregen zonder moeite binnen 2 weken gratis een nieuwe omdat het nog binnen de garantie van de eerste koper viel. En we hadden niet eens een bon...

Wij hebben trouwens wel de losse harde reiswieg erbij gekocht omdat ik de baby in z'n eentje ook zo laag vond liggen. Nu is de wagen volgens mij echt compleet.
Vriendin heeft er eentje, ikzelf heb een mountain terrain (naast elkaar). Ik vind haar wagen onhandig, zij de mijne. Nadeel van onder elkaar vind ik het gebrek aan ruimte voor bijvoorbeeld boodschappen. De kleinste ligt onderin en ziet nauwelijks iets, dat is zeker als ze iets groter zijn niet fijn. De wagen kiept makkelijk om naar achteren (schrok me rot!). Voordeel is dat ze een stuk smaller zijn dan een naast elkaar wagen.
MILF in the making ;-)
Hier ook goede ervaringen. Zelfs met oud model via marktplaats. Oudste was 16 maanden toen jongste geboren werd en tijdens dagelijkse wandelingen in het bos was de wagen ideaal. Sowieso goed mee te nemen in de auto (weet niet hoe dat zit met andere wagens), hond paste er gewoon nog naast. Baby lag lekker onderin te slapen (dan zien ze sowieso niet zo veel). En ondanks dat ik van te voren ook dacht dat ik de baby dan niet zou kunnen zien bleek dat helemaal niet te kloppen. Als je achter de wagen loopt (nog nooit tegen kind aan geschopt) zie je het gezichtje continu, heel gezellig.

Weinig ruimte voor boodschappen klopt inderdaad wel, maar dan bind je gewoon de baby in een draagdoek en heb je ineens een enorme boodschappenmand onderin de wagen. :-)
Ik vind dat ik met baby en peuter nog veel kwijt kan hoor onderin de wagen! Het erin krijgen is wel lastiger, maar ach...

Oja, als ik een minpunt mag noemen, het in en uitklappen heb ik nog steeds niet onder de knie... Ben behoorlijk handig en technisch, maar heb toch nog steeds het boekje nodig.. Komt wel mede doordat wij de wagen uitgeklapt kunnen laten staan, hoeft dus alleen maar ingeklapt als we weg gaan met de auto en de wagen dan ook nodig hebben...

Wij hebben de sports trouwens...

Femke, vertel, heb je nog meer vragen?
Wij hebben straks als alles goed gaat 25 maanden verschil en ik zat er ook aan te twijfelen om een P&T te kopen. Maar de oplossing met de gewone kinderwagen en de draagdoek spreekt me ook heel erg aan.

Zat ook te denken aan de Topmark buggy met babynestje maar het nadeel vind ik dat je die niet naar je toen kan draaien. Dan ligt de baby van je af.
Bij de Phil en Teds ligt de baby ook van je af, met het hoofdje bij jou benen en dan de beentjes onder het zitje van de peuter...

Nadel van de topmark en alle andere tandems vind ik de lengte, dus minder wendbaar, en de buggy wieltjes...

Ik loop ook regelmatig met de draagdoek en dan loopt meisje gewoon maar voor de langere stukken neem ik toch de P&T mee...
Ik zou iedereen die een duowagen overweegt voor een tweede kindje afraden dit voor de bevalling te kopen. Heb het regelmatig overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Gelukkig maar want ik heb het niet gemist! Inderdaad in het prille begin (mijn oudste twee schelen 19 maanden) oudste in de buggy en jongste in de draagdoek en als we met twee volwassen op stap waren gewoon de wandelwagen en de buggy. Wilde prima. Later liep oudste gewoon mee. Nou moet ik ook zeggen dat mijn oudste ook niet graag in de kinderwagen zat en erg goed luisterde (nog steeds trouwens ). Nu is inmiddels de derde op komst en heb ik het toch weer heel even overwogen. Dit omdat nummer twee toch een stukje minder goed luisterd en erg veel heel interessant vind (loopt dus makkelijk van me weg), maar ik wil het wederom eerst proberen. Veel geld uitgeven (zou dan ook zeker tweedehands zijn aangezien het voor ons laatste kindje is) kan altijd nog!

Als ik me trouwens goed had georienteerd bij de eerste had ik zeker zo'n P&T overwogen en dan die uit te breiden bij een tweede. Anders vind ik 'm echt te duur!
Wij hebben sinds kort de P&T sports en ik vind het een super wagen. We gebruiken hem nu nog voor 1 kindje, nummer twee is op komst.

Ik had hiervoor de bugaboo en deze loopt naar mijn mening veel fijner. Mijn zoontje zit hier beter in en hij slaapt er geweldig in. Lekker schommelen. Dat zie ik de kleine baby straks ook doen.

Makkelijk inklapbaar, grote boodschappenmand en hij loopt zalig.
En ben je er al uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven