Piezzertz schrijven hier verder!

14-01-2009 10:11 4737 berichten
Geen hubbies, beebs en klusserij hier

Naam SindsPiesdagEn?DatumBijzonderheden

Mexxgirl24Okt.08 3/08/0920wk echo gehad, alles goed!

Ik29Dec.08 13/09/096/4: VK 27/4: 20wk echo

Mayabee23Sept.08 23/09/0931/3: VK 9/5: 20wk echo

Duveltje26Nov.08 01/10/0921/3: VK

Charlotte24Nov.0819/10/099/4: VK

Justdeb24Okt.08 19/10/0916/4: VK

Leonor34Sept.08 Alles goed!!

Murron31Aug.08 22/10/09

Fanatic27Nov.08 16/4: VK

Husky28Dec.08 17/4: VK

partylover28Jul.07

Wannabemom25Okt.08

Theemuts26Sep.085 apr

Erine24Dec.088 apr

Speculaas30Nov.088 apr

DJ Momo31Sept.0814 apr

Annika7929Jan.0915 apr

Germanwings31Jan.0917 apr

Rainbow30Nov.0818 apr

Polleke30Nov.0819 apr

Mulan33Nov.0820 apr

Becky30Dec.0821 apr

Yaya27Dec.08

Mariss27Nov.08

Kath7632Jan.09

Alle reacties Link kopieren
becky gewoon doen!! die 4 maanden die je er tussenuit bent komen ze wel door hoor! werkgevers weten zelf ook wel dat er een kans in zit dat de vrouwelijke medewerkers van bepaalde leeftijd wel eens zwanger zouden kunnen worden!

hier kregen we vorig jaar een goeie sollicitant en directie twijfelde van hebben we wel of niet een fulltime iemand nodig, waarop ik zei: aannemen! het is (in onze branche) moeilijk goeie mensen te krijgen en er zitten hier op de afdeling gewoon een stuk of 10 dames waarvan je kunt nagaan dat er een keer wat zwanger worden, minder gaan werken etc. dus ik zou zeker niet niet gaan solliciteren omdat je vindt dat je "dat niet kunt maken"

enneh ik zie geen fles?!?!
hey maar maya, dat is toch pas heel kort geleden van je schoonzusje?

wat voor een vacature heb je aan je voorbij laten gaan dan?
nee dat een zwangeschap geen reden mag zijn om iemand af te wijzen weet ik. Maar ik vind het voor mijn eigen moreel zo lastig. En ik vind het van mijn zusje best stom om zwanger te gaan solliciteren en op een vaste aanstelling aangenomen te worden. Ze is vorige week begonnen en mag begin juli weer met verlof. Tuurlijk ga ik het doen mocht het op mijn pad komen en als ik nu zwanger wordt heb ik nog tot ergens in november geloof ik. Daarbij is het allemaal intern en heb ik gelukkig een vaste aanstelling.
he mayabee, gezellig dat je schoonzusje ook weer zwanger is (wel snel geloof ik na die miskraam, dus specu, niet wanhopen, volgens mij ben jij straks ook weer als een van de eerste zwanger!).

Becky, ik kan je je dilemma wel voorstellen. En zolang je niet zwanger bent vind ik dat je het wel kunt maken, eenmaal zwanger vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje een ander verhaal (als je het niet vertelt). En verder kunnen ze gewoon nadenken, vrouw, rond de dertig, partner = grote kans dat ze zwanger wordt. Als ze dat risico niet aan willen gaan nemen ze je niet. Maar proberen kun je het wel. Ik vind het trouwens wel een ander verhaal als je in 3 jaar tijd 3 kinderen gaat krijgen. Dan ben je met ouderschapsverlof etc. er zoveel niet..... Maar goed, daar moet iedereen zijn eigen keuze in maken.
becky, heeft je zusje nu een vaste baan opgezegd nu ze zwanger is en voor een andere functie gesolliciteerd?
gw: ja zoiets, vaste baan (kon ook in maatschap, maar dat duurde nog even) maar dus niet helemaal wat het moest zijn, zwanger gesolliciteerd en aangenomen, meteen weer een vaste aanstelling (heel bizar maar goed) vorige week begonnen en deze week gemeld dat ze zwanger is, al 17 weken.
zwanger zijn vind ik iets anders dan zwanger willen worden als je gaat solliciteren. stel (en dat wil ik hier eigenlijk helemaal niet zeggen want ik hoop dat dat voor echt niemand geldt) maar stel dat het niet lukt of nog een jaar duurt of zo, moet je dan daarom een baan laten schieten?

een vriendin van mij heeft trouwens bij een sollicitatieprocedure zelf in het eerste gesprek aangegeven dat ze op termijn wel een kinderwens had en het vervelend vond om dat niet te zeggen. dat kan natuurlijk ook nog. ze is overigens aangenomen.
Mn schoonzusje heeft 4 weken geleden een miskraam gehad, en was direct goed leeg. Zij heeft waarschijnlijk direct weer een eisprong gehad en nu dus weer zwanger. Ze teste na 1 week alweer negatief en vorige week positief, toen heeft ze de HA gebeld en moest deze week maar weer testen en als dat nog positief was weer bellen en langs komen. Vandaag is ze langs geweest en hij heeft bevestigd dat ze echt zwanger is! Is allemaal heel snel gegaan dus

Er stond laatst een vacature voor diagnostisch assistent, leek me zo leuk om te doen, maar niet durven solliciteren. Nu stond er een interne vacature voor orthopedagoog die aan het begin van haar loopbaan stond, daar twijfel ik nog wel over om op te solliciteren.
dat is zeker snel maya! wat leuk voor haar!

op je werk heb je toch al verteld dat je zwanger bent? dan kun je toch ook wel gewoon solliciteren? ze weten er van dus dan lijkt dat me geen probleem. tenzij je bedoelt dat je het zelf niet ziet zitten en een nieuwe baan en net een kindje, dan is het wat anders natuurlijk.

ik ga er zo vandoor, maar vanavond ben ik er uiteraard weer! ik ben al plaatsvervangend zenuwachtig voor fanatic
intern vind ik alweer wat anders maya, en je hebt toch ook al verteld dat je zwanger bent. Dus waarom zou jehet niet proberen?

Becky wat doet je zusje? En ik zou het eerlijk gezegd niet heel leuk vinden als een nieuwe collega na een week zou zeggen dat ze al 17 weken zwanger is.

Maar wel wat husky zegt, mss duurt het wel nog een jaar (jaren) voordat je zwanger wordt. Mag je in de tussen tijd toch wel leuk werk hebben?
Jammer Maya, dat je dan niet durft te solliciteren, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Als je het aangeeft dan is er toch geen man overboord en wie weet willen ze jou wel!
Hey meiden!

Even weer een berichtje van mij!

Ik voel me alweer ietsje beter, de misselijkheid komt nog met vlagen maar niet hele dag meer, gelukkig!

Ik ben al 6,5 kg afgevallen ( was niet erg, kan nog wel 10 kg af) dit allemaal omdat ik niet meer snoep. Eet overdag alleen brood en sinaasappels, en s avonds beetje eten, maar veel minder dan normaal.

Husky: Zwanger! Geweldig zeg! Gefeliciteerd!!!!!

Erine: zoals je leest, het gaat alweer wat beter met me

Marriss: Ja, vriendlief zei eerst schijnzwanger en nu zitten er gewoon 2. haha. Ik krijg niet veel meer echo's omdat ik zwanger ben van een tweeling, vorige week hebben ze bij 1 kindje het hartje niet kunnen zien, dus zodoende dat ik donderdag alweer moet. Dan gaan ze kijken of alles wel goed is, of niet natuurlijk.......

Becky: Gefeliciteerd met je neefje! Leuke naam, Timo!

Heb alles wel gelezen maar niet heel veel onthouden, sorry.

Ben een zeef op moment en doe het rustig aan zodat de misselijkheid weg blijft en ik wat fitter ben.

Fanatic: Succes met testen vanavond!!
De stichting is erg groot, dus grote kans dat als ik solliciteer dat daar niemand weet dat ik zwanger ben (behalve mss onze eigen orthopedagoog). Ik twijfel vooral omdat ik alleen het diagostische stuk van het werk als orthopedagoog erg leuk vind. Maar op plekken waar je vooral veel doet aan diagnostiek vragen ze vaak weer meer ervaren mensen. Dus het is nu meer zo van, ga ik veel energie steken in een baan die ik nu niet zo leuk vind, maar waardoor ik later mss wel een hele leuke baan kan krijgen. Of blijf ik nog even zitten en probeer ik het via een andere weg (bijv. het observatiehuis)
he Charlotte, wat goed om weer wat van je te lezen, en fijn dat het met de misselijkheid al beter gaat. Ik hoop trouwens niet dat ik veel ga afvallen in het begin van een zwangerschap.
quote:germanwings schreef op 10 maart 2009 @ 17:01:

Becky wat doet je zusje? En ik zou het eerlijk gezegd niet heel leuk vinden als een nieuwe collega na een week zou zeggen dat ze al 17 weken zwanger is.

ze is kinderpsychologe (en nu maar hopen dat ze niet meeleest haha). Wel een branche waarin het heel normaal is parttime te werken etc. Maar ik zou me als werkgever goed belazerd voelen, werk je iemand is, moet je weer vervanging gaan zoeken om je nieuwe medewerker te vervangen. Daarnaast werken ze volgens mij met vaste patienten, lijkt me dan ook lastig hoor.
Heel goed specu dat je de huisarts gebeld hebt, al kun je inderdaad maar even je verhaal kwijt en misschien kan hij nog wel iets voor je betekenen.

Grrr word ook helemaal wild van die naampjes, hier is het vooral schatje wat veel gebruikt word. Mijn vriend had laatst ook een mooie bedacht Schnützel- poetsel, geen idee hoe ie daar op kwam.

Husky fijn toch dat je geen kwaaltjes hebt. Wanneer ga je die nieuwe testen nog doen?

Annika: Wij weten precies hoe je je voelt!

Duvel: Fijn zeg dat het nu beter met je gaat en super leuk toch zo’n buikje!

Tuurlijk Rainbow heb ik ook, hartstikke vervelend he. Dikke knuffel voor jou, het komt vast hartstikke goed misschien ben jij deze ronde ook hartstikke zwanger.

Ja Mariss, ben het volledig met je eens. Zwanger proberen te worden is best moeilijk.

Leonor: Zal vast goedkomen, kan me voorstellen dat je een beetje zorgen maakt. Laat je even weten hoe het was?

Becky: Zou ook gewoon solliciteren hoor, zoals specu al zegt het zijn maar 4 maanden daarna hebben ze nog heel lang veel plezier van je.

Fanatic: Zit nu al in spanning, nog een uurtje, * duim*.

Maya: Dan was ze toch wel weer heel snel zwanger he? En gewoon solliciteren hoor,

Fijn Charlotte dat het weer wat beter met je gaat, goed om te horen.

Heb wel nog een flesje witte wijn hier en een halve zak chips……..

Voor mij hoeven jullie niet meer te duimen deze maand, word gewoon ongesteld. Tot nu toe een beetje maar zal morgen wel doorzetten. Vind het wel echt jammer hoor, bah.

Heb alleen nog steeds zo’n pijnlijke tieten, vind het wel een beetje gemeen van mijn lijf dat het me elke keer zo voor de gek houd hoor.

Ga een beetje puinruimen hier en dan kom ik straks gauw kijken hoe het met fanatic is!
Dat belazerd gevoel zou ik dus idd ook hebben. 17 weken, dan kun je al bijna met zwangerschapsverlof. Ik zou het dan wel eerlijk vinden als iemand het zou melden, kan je dan er evt. bewust voor kiezen. Wij zoeken ook een nieuwe collega, maar om ons te ontlasten (te veel werk, te veel diensten). Als diegene dan weer met zwangerschapsverlof gaat als die net ingewerkt is word ik daar idd niet vrolijk van...
Becky, je zusje was niet verplicht om te melden dat ze zwanger is. Het mag (officieel) ook geen reden zijn om der niet aan te nemen als ze het wel verteld had. Maar omdat het nog wel eens gebeurt dat je dan niet wordt aangenomen, kan ik me voorstellen dat ze (om een eerlijke kans te krijgen) het niet verteld heeft. Je moet het op je werk uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende datum vertellen.
ach erine
kan wettelijk mss wel zo zijn, maar ik zou er zelf ook geen relaxed gevoel over hebben gehad maya.
@ maya, ik weet dat ze dat niet hoeft melden (ben P&O manager geweest in het (ok ok MKB) bedrijfsleven en ik merk gewoon dat dat harder is als hier bij de overheid of in een vrouwenberoep als psychologe) maar ik vind het voor mijn eigen moreel een hele moeilijke situatie.

Ik zou het niet kunnen denk ik. Maar ja, zeg nooit nooit!
zo, ik heb geloof ik werk ontwijkend forum gedrag...

moet dicteren maar heb geen zin
He Erine, balen!
Mayabee, wat een leuk nieuws!

Becky, ik sluit me helemaal aan bij Speculaas! en Husky

GW: de gyn heeft geen echo apparaat dus die echo moet ik ergens anders laten maken.

Specu wat zei de huisarts, of heb ik ergens overheen gelezen?

Balen Erine!!!! Grrrrrr!!!!!!!!!!!!!! Echt niet leuk!

Charlotte leuk dat je ook weer langskomt met je vage kop; leuk ook dat we donderdag allebei voor de echo gaan!

Fanatic ligt de piesstok al klaar of hoe zit dat? ;)
zo, ik heb me geinstalleerd op de tribune, flesje fanta en een bounty erbij. Ik ben helemaal klaar voor fanatic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven