Poepen op de WC

19-05-2009 13:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ben een moeder van 3 kinderen waarvan de oudste 2 zeer gemakkelijk zindelijk werden. Mijn jongste zoon is overdag en 's nachts zindelijk behalve het poepen. Hij poept elke dag in zijn broek.

Ik heb vanalles geprobeert: goed opletten wanneer hij moet poepen (staat hij altijd in een bepaalde houding al bijna schuldig te kijken) , belonen met stickers, hem een tijdje rond laten lopen met een vieze broek zodat hij voelt dat het niet prettig is.

Maar het probleem is eigenlijk dat het hem niet zo boeit!

Hij weet wanneer hij moet poepen, hij vind de wc niet eng.

Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag!
Hoe oud is hij?
Poepen gaat hier ook nog wel eens mis. Ik vraag hem nadrukkelijk aan te geven wanneer hij moet. Ik heb hem ook nooit eerder zien poepen op de wc, op het kdv en in bijzijn zijn vader geen probleem. Ik word uit het toilet gestuurd en mag ook niet komen afvegen. Ook dat mag papa doen. (prima overigens)

Nu vraagt hij wel eens om een luier en dat vind ik ook prima. Hij zit in een 'training' dus ik heb me er maar bij neergelegd dat het ook wel eens fout kan gaan. En dan hoor ik hem ook zeggen: ooooooh, jammer he mama, het ging mis, ik was te laat. gatverdamme he?

Hij leert het heus wel, ooit.

Waarom laat je hem in zijn vieze broek lopen? Ik vind dat echt heel zielig. Zou dat zelf nooit doen.

Echte tips heb ik niet voor je, behalve een luier aanbieden. Maar ik zit ook midden in de zindelijkheidstraining.
Dankje voor jullie reacties.

@Isabon Hij is 3 jaar.

@ Collega, Luier aanbieden werd afgeraden omdat je dan het moment zou missen en het heel moeilijk is om het af te leren. (volgens de dokter) en wat betreft het rond laten lopen, het is niet zo dat ik hem uren zo laat lopen maar ik verschoon hem niet direct, de bedoeling daarvan is dat hij het "vies" vind voelen. Omdat de luiers van tegenwoordig zo goed zijn worden kinderen later zindelijk dus op die manier probeer ik hem te stimuleren om ook zelf tot de conclusie te komen dat het niet prettig is.
Wat soms ook nog wel eens wil helpen is om een gat in de luier te knippen en dan toch op de wc.

Wij zijn ook bezig met de training maar poepen wil hij absoluut niet op de wc/potje. Heb hem wel gezegd dat hij voor het poepen een luier mag vragen. Dus op het moment dat hij moet even een luier om en daarna weer af.

Bij mijn neefje werkte echt ook werkelijk helemaal niets en die hebben ze op een gegeven moment een keer met zijn kont onder de koude douche gezet om het af te spoelen en sindsdoen gaat het prima.

Dit was wel echt laatste redmiddel, al het andere inclusief belonen,/chantage ed was al geprobeerd (voor langere tijd). Hij was toen ook al bijna 4 en al tijden zindelijk wat plassen betreft.
Mijn dochter poept nu sinds drie weken op de wc en wilde daarvoor ook alleen in een luier poepen. Stickers, kadootjes, niets motiveerde haar echt om het op de wc te doen.

Ik heb weleens een luier geweigerd maar daarvan werd ze echt hysterisch en dat vond ik zo zielig. Overdag droeg ze geen luier (want allang plaszindelijk) maar we merkten dat ze haar poep ging sparen voor de avond/nacht als ze wel een luier omhad.

We hebben toen een tijdje er weinig aandacht aan besteed (alleen als ze er zelf over begon) en ineens hoorden we dat ze op de creche had gepoept, en toen nog een keer en nog een keer. We hebben haar poepkaart meegekregen, op onze wc gehangen en na een kleine week peopte ze ook thuis op de wc. Ze is nu 3 jaar en 3 maanden.

Wat betreft het in de luier poepen: apart dat jouw dokter dat afraad; volgens het CB geeft dat aan dat ze wel zindelijk zijn want ze bewaren hun poep voor een bepaalde plek en tijd ondanks dat dat helaas dan niet het toilet is. dat komt later dan wel.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven