Poepende vriendjes

01-05-2010 17:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoonlief is 9 jaar en neemt elke dag vriendjes mee naar huis. Ze komen hier op de ene of andere manier graag en bovendien hebben of maken andere ouders bijna nooit tijd om mijn zoon thuis uit te nodigen. Ik begrijp dat ook wel, wat mijn zoon is enig kind en de meeste vriendjes hebben broertjes en zusjes, dus ouders denken dan toch wel vaak dat het voor mij minder druk is. De vriendjes zijn mij allemaal even lief, hoor en ik doe altijd mijn best om goed voor ze te zorgen, ik ben al blij dat ie geliefd is in de klas. Waar ik mij evengoed wel eens aan stoor is het gemak waarmee andere kinderen je hele huis in bezit nemen. Zo worden op zijn kamertje laden en dozen allemaal opengemaakt en wordt allles op de grond uitgekieperd om te kijken wat er allemaal in zit. Ook zie ik soms toevallig dat er in de tuin water wordt gegoten in bloemperkjes en er een moddergevecht wordt georganiseerd. Als ze wat lekkers krijgen, vraag ik altijd of ze de papiertjes ed in de bak wilen gooien; vrijwel altijd vind ik de papiertjes dan onder zijn bed of in de tuin. Mijn zoontje vindt het waanzinnig dat ze er elke dag weer zijn, dus die zegt er niks van. Wat ik het vreemdste vind, is dat bijna alle vriendjes hier op de wc gaan poepen. Ik kan me herinneren dat ik dat vroeger nooit ergens anders deed dan thuis, omdat ik dat toch wel een beetje genant en niet-netjes vond. Mijn zoontje zegt dat als ie ergens anders is, hij dat ook niet wil of durft. Maar hier gaat het elke dag aan de lopende band door. Ze trekken ook nooit door en wassen hun handen niet, en als ik dat merk haal ik ze altijd terug om door te trekken en hun handen goed te wassen. Toen ze kleiner waren begreep ik dat ook wel, maar ze zijn nu toch allemaal wel rond de 9 of 10 jaar. Ik vraag me af of dit de normale gang van zaken is? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Nou, niet door trekken is toch echt een beetje raar als je 9 of 10 bent. Ook de andere zaken die je noemt vind ik niet zo netjes. Daar mag je, ook al zijn het niet jouw kinderen, best wat strenger over zijn vind ik.
Serieus, open je hier een topic over?

Maar om antwoord te geven, de kinderen die hier komen wassen netjes hun handen als ze van de toilet komen.

In groep 1 had ik nog weleens de vraag of ik billen kon vegen...maar dat is het dan wel.
Niet netjes om ergens anders te poepen? Dat wist ik niet. Als je moet, dan moet je toch?

Doortrekken en handen wassen vind ik wel netjes. Maar goed, dan roep je ze terug om het ze alsnog te laten doen, en klaar. Lijkt mij.
Ophouden is heel ongezond. Handen wassen en doortrekken lijkt me met 9 jaar wel normaal.

Maar goed, ze zijn druk aan het spelen en misschien hebben ze geen zin / tijd om dat allemaal te doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Vreemd verhaal heb ook al jaren vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen over de vloer en ik herken dit niet. Een wc is nou eenmaal gemaakt om twee boodschappen te doen en sja....dat doen mensen dus op een wc.

Het feit dat er niet doorgetrokken wordt is een grens wat mij betreft . Ik zou hem heel duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben en zou me niet schromen hem te attenderen mocht ik hem richting toilet zien gaan.

Dat vind ik dus geen normale gang van zaken en oprecht vreemd dat veel vriendjes van jou zoon dit doen. Er zal er best weleens een hier zich vergist hebben....maar zoveel niet.
Hoe leer je het poepen op te houden tot thuis? Zelfs ik als volwassene kan dat niet. Als ik moet, dan moet ik ook direct, geen mogelijkheid om het dan nog 5 min op te houden. Ik heb ook eens bij een bedrijf gewerkt waar ze het niet op prijs stelde, nou hang dan een geurverdrijver op. Ik vind dat zoiets raar om op een toilet niet je behoefte te kunnen doen, daar zijn ze toch voor? Ik moet zeggen dat ik het ook liever thuis zou doen maar je zal maar een grote behoefte hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ja ik herken het , hier komt ook altijd iedereen om te schijten.
Schrijf eens voor jezelf op waar je je allemaal precies aan ergert, zet het op een rijtje en zet dan dat gespuis eens op een rijtje op de bank en bespreek de huisregels. Ik neem aan dat jou kind zich aan de huisregels dient te houden, dan zou het mooi zijn als een vreemde dat niet hoeft.

Als die kinderen echt elke dag bij jou zijn dan zal je het echt op een dergelijke manier aan moeten pakken anders lopen ze, tegen de tijd dat ze een jaar of 12 zijn, compleet over je heen.

Wees kordaat, laat blijken wat je er allemaal van vindt en mopper maar een beetje, kan helemaal geen kwaad.

Neem je huis in bezit, straks gaan ze puberen, dan zit je helemaal met een gebakken peer.Doe het NU!
Ik ben blij dat de vriendjes van je kind een gezonde darmmotiliteit ten toon spreiden. Het enige wat een beetje jammer is, is dat ze niet de beleefdheid hebben om door te trekken. Als ik dit zou merken, zou ik ze er bij de haren bijslepen en vertellen dat ik het niet prettig vind om naar hun ontlasting te kijken en dat als ze bij jou zijn, hun boodschap door moeten spoelen. En handen wassen is een must, natuurlijk.
Wat een schijtkinderen.
Gewoon briefje ophangen:

Ik hoef jou drol niet te ruiken of te zien:

Doortrekken!
This is not kosher!
Het moet er toch uit, dus als ze dan net bij jou zijn lijkt me logisch dat ze gaan. Handen wassen, niet doortrekken, snoeppapier op de grond houden is niet netjes. Aanspreken dus.
quote:Wellhello schreef op 01 mei 2010 @ 17:23:

Gewoon briefje ophangen:

Ik hoef jou drol niet te ruiken of te zien:

Doortrekken!

Mijn moeder zaliger had deze op de wc:

Oog om oog,

Tand om tand,

Pies in de pot,

maar niet op de rand.

Maar goed, daar ging het niet over.
Leg een nepdrol op hun stoeltje, of de bank. Moet jij es kijken hoe snel ze het afleren.
Je schijt nergens zo lekker als daar waar je je thuis voelt..ik zou trots zijn dat die jongens zich zo fijn voelen bij je!
Ja, ik open hier een topic over haha, blijkbaar heb ik hoge nood!!! Ik zeg het ook wel eens tegen ze als ze naar het toilet gaan, zo van: "Hey, kerel, netjes doortrekken en handen wassen, he?!" Als ze weten dat ik dan in de buurt ben, doen ze het wel, maar de volgende keer zijn ze het alweer vergeten blijkbaar. Het zijn verder wel jongetjes uit "nette" gezinnen, hoor, dus geen "Keessies van ma Flodder" ofzo. Ik denk dat ik voortaan maar gewoon een kleine sanctie erop ga zetten, dus niet doortrekken, rotzooi niet opruimen ed is een week niet komen spelen. Nogmaals, ze zijn me verder even lief hoor en ik zal ze ook niet zeggen dat ze niet mogen poepen, hoor! Ze roepen soms ook eerst nog heel hard door het huis dat ze gaaaan poepen, met drie grote uitroeptekens(!!!) Misschien is het meer dat ik het zelf nogal prive vind en me er dan over verbaas.
Ja, ik open hier een topic over haha, blijkbaar heb ik hoge nood!!! Ik zeg het ook wel eens tegen ze als ze naar het toilet gaan, zo van: "Hey, kerel, netjes doortrekken en handen wassen, he?!" Als ze weten dat ik dan in de buurt ben, doen ze het wel, maar de volgende keer zijn ze het alweer vergeten blijkbaar. Het zijn verder wel jongetjes uit "nette" gezinnen, hoor, dus geen "Keessies van ma Flodder" ofzo. Ik denk dat ik voortaan maar gewoon een kleine sanctie erop ga zetten, dus niet doortrekken, rotzooi niet opruimen ed is een week niet komen spelen. Nogmaals, ze zijn me verder even lief hoor en ik zal ze ook niet zeggen dat ze niet mogen poepen, hoor! Ze roepen soms ook eerst nog heel hard door het huis dat ze gaaaan poepen, met drie grote uitroeptekens(!!!) Misschien is het meer dat ik het zelf nogal prive vind en me er dan over verbaas.
quote:Zamirah schreef op 01 mei 2010 @ 17:25:

Leg een nepdrol op hun stoeltje, of de bank. Moet jij es kijken hoe snel ze het afleren.

Er zijn mensen die hun hond met de neus er door smeren,

Misschien is dat een plan.
Kan je de ouders er dan niet op aanspreken? Ze horen zicht wel te gedragen natuurlijk!
a gadverdamme wat ranzig dat ze niet doortrekken. Daar zijn ze echt wel oud genoeg voor hoor.

Heb geen kinderen maar wel een berg neefjes en nichtjes die hier paar keer per week zijn en die spreek ik er ook heel duidelijk op aan als ze het vergeten.

Snap eigenlijk ook best dat je niet altijd zin hebt in al dat grut over de vloer. Ook wel lekker wanneer ze eens bij een ander gaan spelen toch, lijkt me niet gek dat je dat gevoel hebt.

Aan de andere kant precies wat je zegt, leuk dat je zoon zoveel vriendjes heeft die graag bij hem thuis komen, ook wel een compliment natuurlijk.

Heb geen kinderen en dat is toch stiekem wel iets waar ik tegenop kan zien bij het denken aan het hebben van een gezin. Andermans kids in huis die misschien niet altijd even leuk zijn. Majaa dat hoort er dan maar bij of zo
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2010 @ 17:27:

[...]

Misschien is dat een plan.
Ik had hier vroeger regelmatig van die koters die met hun blote billen de kamer inkwamen , bukten, hun billetjes wijd trokken en vroegen " ben ik goed afgeveegd ? " , waarop mijn man zo ongeveer over zijn kanaal ging
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2010 @ 17:27:

[...]

Misschien is dat een plan.goeie tiiiip
Nou, nou ...

Al die reakties hier van 'gezonde darmwerking' en 'ophouden is niet gezond' en 'daar is de wc toch voor bedoeld' ten schijt spijt, ik vind het niet zo normaal, en dan nog afgezien van de toiletmanieren die niet in acht genomen worden.

Het lijkt wel of het een hele gewoonte isgeworden om bij jou te gaan zitten poepen. Een soort ritueel. Dat het als vanzelf opkomt wanneer ze in jou in huis zijn.

Ik zou de een na de ander er zeker op aanspreken, en als ze zich niet op een normale manier kunnen gedragen, gaan ze maar lekker thuis.

Hier bij mij is het trouwens altijd zo dat wanneer ik nog bezig ben de tegeltjes af te nemen, de chloor nog in de pot staat om in te werken, de bril gepoetst is, de nieuwe rol hangt en de borstel net uitgespoeld is, er een van mijn kinderen vraagt: mam, ben je klaar, ik moet heel nodig naar de wc.

Net zoals de kat al loopt te kijken wanneer ik zijn bak aan het verschonen ben.

Maar het toppunt is dat als mijn kinderen een paar dagen bij hun vader hebben doorgebracht, ze strijk en zet binnen een kwartier nadat ze weer thuis zijn gekomen uitgebreid gaan zitten poepen.

Gaan jullie dáár dan niet, heb ik ze weleens gevraagd. Dat wel. Maar oost west, thuis best, zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven