Poepende vriendjes
zaterdag 1 mei 2010 om 17:01
Zoonlief is 9 jaar en neemt elke dag vriendjes mee naar huis. Ze komen hier op de ene of andere manier graag en bovendien hebben of maken andere ouders bijna nooit tijd om mijn zoon thuis uit te nodigen. Ik begrijp dat ook wel, wat mijn zoon is enig kind en de meeste vriendjes hebben broertjes en zusjes, dus ouders denken dan toch wel vaak dat het voor mij minder druk is. De vriendjes zijn mij allemaal even lief, hoor en ik doe altijd mijn best om goed voor ze te zorgen, ik ben al blij dat ie geliefd is in de klas. Waar ik mij evengoed wel eens aan stoor is het gemak waarmee andere kinderen je hele huis in bezit nemen. Zo worden op zijn kamertje laden en dozen allemaal opengemaakt en wordt allles op de grond uitgekieperd om te kijken wat er allemaal in zit. Ook zie ik soms toevallig dat er in de tuin water wordt gegoten in bloemperkjes en er een moddergevecht wordt georganiseerd. Als ze wat lekkers krijgen, vraag ik altijd of ze de papiertjes ed in de bak wilen gooien; vrijwel altijd vind ik de papiertjes dan onder zijn bed of in de tuin. Mijn zoontje vindt het waanzinnig dat ze er elke dag weer zijn, dus die zegt er niks van. Wat ik het vreemdste vind, is dat bijna alle vriendjes hier op de wc gaan poepen. Ik kan me herinneren dat ik dat vroeger nooit ergens anders deed dan thuis, omdat ik dat toch wel een beetje genant en niet-netjes vond. Mijn zoontje zegt dat als ie ergens anders is, hij dat ook niet wil of durft. Maar hier gaat het elke dag aan de lopende band door. Ze trekken ook nooit door en wassen hun handen niet, en als ik dat merk haal ik ze altijd terug om door te trekken en hun handen goed te wassen. Toen ze kleiner waren begreep ik dat ook wel, maar ze zijn nu toch allemaal wel rond de 9 of 10 jaar. Ik vraag me af of dit de normale gang van zaken is? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
zaterdag 1 mei 2010 om 17:38
haha, ja ik herken het! Mijn zoontje heeft een vriendje en het eerste wat hij doet als hij bij ons binnenkomt is poepen! Het andere vriendje is altijd aan de diarree en heeft laatst zelfs de badkamervloer ondergepoept (was wel sneu trouwens) en ik kon door de stank een uur niet de badkamer in! Maar goed, doe je niks aan toch?
zaterdag 1 mei 2010 om 17:38
ik vind het een beetje zielig dat je erover denkt een sanctie van een week niet spelen erop te leggen. Ook zielig voor je zoon. Zou eerder naar andere oplossingen zoeken. Dreig ermee dat je met ze mee wil spelen met wat dan ook, of zeg dat ze iedere keer dat ze hun drol niet doortrekken buiten moeten staan en een liedje moeten zingen. Schamen ze zich rot. Denk dat ze het dan wel laten.
Verder zijn het ook gewoon jongens. Die spelen misschien met elkaar wat ruiger en wilder dan wat jij gewend bent.
Verder zijn het ook gewoon jongens. Die spelen misschien met elkaar wat ruiger en wilder dan wat jij gewend bent.
zaterdag 1 mei 2010 om 17:40
quote:Perel schreef op 01 mei 2010 @ 17:36:
Nou, nou ...
Al die reakties hier van 'gezonde darmwerking' en 'ophouden is niet gezond' en 'daar is de wc toch voor bedoeld' ten schijt spijt, ik vind het niet zo normaal, en dan nog afgezien van de toiletmanieren die niet in acht genomen worden.
Het lijkt wel of het een hele gewoonte isgeworden om bij jou te gaan zitten poepen. Een soort ritueel. Dat het als vanzelf opkomt wanneer ze in jou in huis zijn.
Ik zou de een na de ander er zeker op aanspreken, en als ze zich niet op een normale manier kunnen gedragen, gaan ze maar lekker thuis.
Hier bij mij is het trouwens altijd zo dat wanneer ik nog bezig ben de tegeltjes af te nemen, de chloor nog in de pot staat om in te werken, de bril gepoetst is, de nieuwe rol hangt en de borstel net uitgespoeld is, er een van mijn kinderen vraagt: mam, ben je klaar, ik moet heel nodig naar de wc.
Net zoals de kat al loopt te kijken wanneer ik zijn bak aan het verschonen ben.
Maar het toppunt is dat als mijn kinderen een paar dagen bij hun vader hebben doorgebracht, ze strijk en zet binnen een kwartier nadat ze weer thuis zijn gekomen uitgebreid gaan zitten poepen.
Gaan jullie dáár dan niet, heb ik ze weleens gevraagd. Dat wel. Maar oost west, thuis best, zoiets.Dat valt niet echt te regelen, wel? Als je moet, dan moet je toch?
Nou, nou ...
Al die reakties hier van 'gezonde darmwerking' en 'ophouden is niet gezond' en 'daar is de wc toch voor bedoeld' ten schijt spijt, ik vind het niet zo normaal, en dan nog afgezien van de toiletmanieren die niet in acht genomen worden.
Het lijkt wel of het een hele gewoonte isgeworden om bij jou te gaan zitten poepen. Een soort ritueel. Dat het als vanzelf opkomt wanneer ze in jou in huis zijn.
Ik zou de een na de ander er zeker op aanspreken, en als ze zich niet op een normale manier kunnen gedragen, gaan ze maar lekker thuis.
Hier bij mij is het trouwens altijd zo dat wanneer ik nog bezig ben de tegeltjes af te nemen, de chloor nog in de pot staat om in te werken, de bril gepoetst is, de nieuwe rol hangt en de borstel net uitgespoeld is, er een van mijn kinderen vraagt: mam, ben je klaar, ik moet heel nodig naar de wc.
Maar het toppunt is dat als mijn kinderen een paar dagen bij hun vader hebben doorgebracht, ze strijk en zet binnen een kwartier nadat ze weer thuis zijn gekomen uitgebreid gaan zitten poepen.
Gaan jullie dáár dan niet, heb ik ze weleens gevraagd. Dat wel. Maar oost west, thuis best, zoiets.Dat valt niet echt te regelen, wel? Als je moet, dan moet je toch?
zaterdag 1 mei 2010 om 17:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2010 @ 17:30:
Ik had hier vroeger regelmatig van die koters die met hun blote billen de kamer inkwamen , bukten, hun billetjes wijd trokken en vroegen " ben ik goed afgeveegd ? " , waarop mijn man zo ongeveer over zijn kanaal ging
Ik ben overblijfjuf geweest van groep 1 en 2, vond alles daaraan leuk, maar als ik daar aan denk komt de walging wel naar boven. Onderling noemden we het 'prijs hebben' wanneer het gebeurde dat er eentje kwam melden dat hij moest poepen.
Hier en daar een handje meevegen was soms onvermijdelijk.
Ik had hier vroeger regelmatig van die koters die met hun blote billen de kamer inkwamen , bukten, hun billetjes wijd trokken en vroegen " ben ik goed afgeveegd ? " , waarop mijn man zo ongeveer over zijn kanaal ging
Ik ben overblijfjuf geweest van groep 1 en 2, vond alles daaraan leuk, maar als ik daar aan denk komt de walging wel naar boven. Onderling noemden we het 'prijs hebben' wanneer het gebeurde dat er eentje kwam melden dat hij moest poepen.
Hier en daar een handje meevegen was soms onvermijdelijk.
zaterdag 1 mei 2010 om 17:45
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2010 @ 17:43:
[...]
Maar dan neem je wel een aantal sociale regels in acht, die je ,als het goed is , gewoon thuis hebt geleerd.Dat spreekt voor zich. Maar het niet mogen poepen bij een vriendje thuis is natuurlijk van de zotten. Je mag je behoefte doen, als je de boel maar netjes achterlaat en je handen wast.
[...]
Maar dan neem je wel een aantal sociale regels in acht, die je ,als het goed is , gewoon thuis hebt geleerd.Dat spreekt voor zich. Maar het niet mogen poepen bij een vriendje thuis is natuurlijk van de zotten. Je mag je behoefte doen, als je de boel maar netjes achterlaat en je handen wast.
zaterdag 1 mei 2010 om 18:14
Heel herkenbaar helaas........
Hier wassen de vriendjes en vriendinnetjes ook geen handen na de (grote) boodschap om vervolgens heerlijk verder te lunchen of gezellig te computeren (heerlijk op het toetsenbord.....). Als ik 'er lucht van krijg' wacht ik ze op en zeg ze de handen te wassen. Maar ik voel me dan een enorme zeur (terwijl ik het de gewoonste zaak van de wereld vind). Blijkbaar wordt het de meeste kinderen niet meer geleerd of zo of misschien doen ze het alleen maar thuis.
Na het spelen een paar remsporen aantreffen in de pot vind ik trouwens ook altijd een feest!
Hier wassen de vriendjes en vriendinnetjes ook geen handen na de (grote) boodschap om vervolgens heerlijk verder te lunchen of gezellig te computeren (heerlijk op het toetsenbord.....). Als ik 'er lucht van krijg' wacht ik ze op en zeg ze de handen te wassen. Maar ik voel me dan een enorme zeur (terwijl ik het de gewoonste zaak van de wereld vind). Blijkbaar wordt het de meeste kinderen niet meer geleerd of zo of misschien doen ze het alleen maar thuis.
Na het spelen een paar remsporen aantreffen in de pot vind ik trouwens ook altijd een feest!
zaterdag 1 mei 2010 om 18:29
Hahahahahahaha dit topic maakt echt mijn dag meer dan goed. Alle vriendjes komen poepen, mijn hemel, wat een onderwerp!
Maarrr... de rest (het niet doortrekken, geen handen wassen en snoeppapiertjes op de grond gooien) zou ik wel aanpakken. Dat is gewoon asociaal gedrag en ze zijn oud genoeg om dat allang afgeleerd te hebben.
Maarrr... de rest (het niet doortrekken, geen handen wassen en snoeppapiertjes op de grond gooien) zou ik wel aanpakken. Dat is gewoon asociaal gedrag en ze zijn oud genoeg om dat allang afgeleerd te hebben.
zaterdag 1 mei 2010 om 18:31
Ik denk dat je zoonliefs' hulp best kunt gebruiken: laat hem weten dat je verwacht dat zijn vriendjes zich aan jouw regels houden en dat hij ze dat best wel eens mag vertellen. Ik moet eerlijk zeggen dat als vriendjes (of vriendjes plus eigen kroost) zich tijdens afspraakjes niet aan mijn regels houden, dat ik dan geen afspraakjes toesta voor de rest van de week. Of in elk geval: dat is mijn plan.
Verder, als je iets ziet en weet wie de dader is: deze aanspreken.
Meestal houden ze zich dan wel redelijk in. Een kind tegelijk uitnodigen kan ook handig zijn, totdat alles weer een beetje normaal is.
Handen wassen voordat ze gaan eten lijkt me genoeg voor de hygiene. In de tuin worden ze ook niet schoon, zeg maar.
Verder, als je iets ziet en weet wie de dader is: deze aanspreken.
Meestal houden ze zich dan wel redelijk in. Een kind tegelijk uitnodigen kan ook handig zijn, totdat alles weer een beetje normaal is.
Handen wassen voordat ze gaan eten lijkt me genoeg voor de hygiene. In de tuin worden ze ook niet schoon, zeg maar.
zaterdag 1 mei 2010 om 18:37
zaterdag 1 mei 2010 om 19:01
quote:Perel schreef op 01 mei 2010 @ 17:36:
Nou, nou ...
Gaan jullie dáár dan niet, heb ik ze weleens gevraagd. Dat wel. Maar oost west, thuis best, zoiets.Het is gewoon hun poepritme. Elke dag om 16 uur. Oid. Ik poep ook altijd op dezelfde tijd, voor degenen die het willen weten .
Nou, nou ...
Gaan jullie dáár dan niet, heb ik ze weleens gevraagd. Dat wel. Maar oost west, thuis best, zoiets.Het is gewoon hun poepritme. Elke dag om 16 uur. Oid. Ik poep ook altijd op dezelfde tijd, voor degenen die het willen weten .
zaterdag 1 mei 2010 om 19:08
quote:Fiorah schreef op 01 mei 2010 @ 19:02:
Dat schijnt zo te zijn hè...! Laat ik dat nou nooit geweten hebben, maar het schijnt dus heel normaal te zijn om een poepritme te hebben.Ik merk het ook bij mijn kinderen. De ene moet altijd poepen als we net aan tafel zitten voor het avondeten, de ander wordt wakker na een net te kort middagslaapje omdat hij gepoept heeft. Elke dag weer.
Dat schijnt zo te zijn hè...! Laat ik dat nou nooit geweten hebben, maar het schijnt dus heel normaal te zijn om een poepritme te hebben.Ik merk het ook bij mijn kinderen. De ene moet altijd poepen als we net aan tafel zitten voor het avondeten, de ander wordt wakker na een net te kort middagslaapje omdat hij gepoept heeft. Elke dag weer.