Pokemon kaarten via AliExpress?
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:25
Wie heeft hier ervaring mee?
Zoon van 6 wil dolgraag pokemonkaarten van Sinterklaas. Nu vind ik dat opzich prima, alleen vind ik ze heel duur.
Ze worden weggegeven en er wordt mee gespeeld en eigenlijk niet verzameld ofzo.
Is de kwaliteit oké? Ik neem aan dat ze sowieso nep zijn? Kun je daar nog gezeik mee krijgen als je ze op alie koopt?
Ik heb al op MP gekeken, maar dat duizelt me en die zijn veelal ook duur omdat het echte verzamelitems zijn...
Zoon van 6 wil dolgraag pokemonkaarten van Sinterklaas. Nu vind ik dat opzich prima, alleen vind ik ze heel duur.
Ze worden weggegeven en er wordt mee gespeeld en eigenlijk niet verzameld ofzo.
Is de kwaliteit oké? Ik neem aan dat ze sowieso nep zijn? Kun je daar nog gezeik mee krijgen als je ze op alie koopt?
Ik heb al op MP gekeken, maar dat duizelt me en die zijn veelal ook duur omdat het echte verzamelitems zijn...

vrijdag 25 oktober 2019 om 20:33

vrijdag 25 oktober 2019 om 20:37
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:40
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:42
Ik heb ze een jaar geleden wel via Ali gekocht voor zoon. Een hele stapel.
Hij vind ze geweldig en gaf een deel ook weg aan vriendjes.
Misschien ruilde hij ze ook wel. Volgens hem zaten er heel bijzondere bij, geen idee verder.
De meeste vriendjes hadden ook een deel kaarten uit China.
Hij vind ze geweldig en gaf een deel ook weg aan vriendjes.
Misschien ruilde hij ze ook wel. Volgens hem zaten er heel bijzondere bij, geen idee verder.
De meeste vriendjes hadden ook een deel kaarten uit China.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:55
GameMania heeft vaak online aanbiedingen, 5 pakjes + 1 pakje gratis : https://www.gamemania.nl/Board%20Games/ ... 2478pkmnce (wel alleen als je hem via de webshop koopt... En deze set is nog niet uit
)
Ik heb veel dubbele, die mag ie van mij ook wel hebben

Ik heb veel dubbele, die mag ie van mij ook wel hebben

¡Apagando las luces!
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:57
Serieus? Dat zou ook tot zijn! Misschien wil je me ff een pb sturen met wat je ervoor wilt hebben?SombraOnline schreef: ↑25-10-2019 20:55GameMania heeft vaak online aanbiedingen, 5 pakjes + 1 pakje gratis : https://www.gamemania.nl/Board%20Games/ ... 2478pkmnce (wel alleen als je hem via de webshop koopt... En deze set is nog niet uit)
Ik heb veel dubbele, die mag ie van mij ook wel hebben![]()
Ik ga nog ff naar game mania kijken. Maar ik geloof dat ik €30 nog best heel veel vind. Met het risico dat ze binnen no time geruild zijn voor leukere plaatjes
vrijdag 25 oktober 2019 om 20:59
Je mag er geen toernooien mee spelen, maar dat mag met "oudere" officiële kaarten ook niet.
Wil je zoon zich aansluiten bij een pokémon-liga of gaat het puur om het plaatjes verzamelen?
https://www.organizedplay.nl/
Wil je zoon zich aansluiten bij een pokémon-liga of gaat het puur om het plaatjes verzamelen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zal morgen überhaupt even kijken hoeveel ik er heb, heb laatst een stapel naar een stripspeciaalzaak gedaan.groenbankstel schreef: ↑25-10-2019 20:57Serieus? Dat zou ook tot zijn! Misschien wil je me ff een pb sturen met wat je ervoor wilt hebben?
¡Apagando las luces!
Dat laatste. Gewoon plaatjes verzamelen en kijken wie ze zijn en hoe ze ‘evolueren’Snoesje666 schreef: ↑25-10-2019 20:59Je mag er geen toernooien mee spelen, maar dat mag met "oudere" officiële kaarten ook niet.
vrijdag 25 oktober 2019 om 21:00
Heel leuk! Dank alvast!SombraOnline schreef: ↑25-10-2019 20:59Ik zal morgen überhaupt even kijken hoeveel ik er heb, heb laatst een stapel naar een stripspeciaalzaak gedaan.

vrijdag 25 oktober 2019 om 21:59
Er zijn zoveel mogelijkheden om kaarten te kopen. Wil hij er mee spelen? Dan kun je zoeken op pokemon tcg decks. Rond de 20 euro voor 60 kaarten. Wil hij kaarten om te ruilen, dan moet je zoeken naar boosters. Rond de 7 euro per stuk. Maar voogens mij 13 kaarten.
Ik zou zoon toch even vragen om uit een speelgoedboek te wijzen wat hij wil en het advies om niet te bestellen op zulke sites. Verzamelkaarten kun je veel beter persoonlijk in een speelgoedwinkel kopen.
Ik zou zoon toch even vragen om uit een speelgoedboek te wijzen wat hij wil en het advies om niet te bestellen op zulke sites. Verzamelkaarten kun je veel beter persoonlijk in een speelgoedwinkel kopen.
vrijdag 25 oktober 2019 om 22:05
Het enige wat ze doen is die kaarten bekijken en wisselen. Zonder enige voorbedachte rade. Dus: het ene poppetje ziet er cool uit en is best ‘sterk’ ruilen voor een poppetje die de ander toevallig leuk vind. Er zit geen enkele tactiek achter. Gewoon leuk en gezellig. En soms geven ze elkaar ineens een stapeltje of een kaart. Gaat allemaal gewoon zonder ruzie of druk.Yor2 schreef: ↑25-10-2019 21:59Er zijn zoveel mogelijkheden om kaarten te kopen. Wil hij er mee spelen? Dan kun je zoeken op pokemon tcg decks. Rond de 20 euro voor 60 kaarten. Wil hij kaarten om te ruilen, dan moet je zoeken naar boosters. Rond de 7 euro per stuk. Maar voogens mij 13 kaarten.
vrijdag 25 oktober 2019 om 22:11
Als het op die manier nog gaat, dan even naar de speelgoedwinkel en vragen om de goedkoopste boosters van Pokemon. Kun je zelf bepalen hoeveel pakjes je koopt. Er zitten meestal 10 tot 13 kaarten in zo'n pakje en ik vermoed dat de goedkoopste pakjes 5 tot 6 euro zijn.groenbankstel schreef: ↑25-10-2019 22:05Het enige wat ze doen is die kaarten bekijken en wisselen. Zonder enige voorbedachte rade. Dus: het ene poppetje ziet er cool uit en is best ‘sterk’ ruilen voor een poppetje die de ander toevallig leuk vind. Er zit geen enkele tactiek achter. Gewoon leuk en gezellig. En soms geven ze elkaar ineens een stapeltje of een kaart. Gaat allemaal gewoon zonder ruzie of druk.

vrijdag 25 oktober 2019 om 22:17
Mijn dochters (6-8) hebben heel veel kaarten uit China. Hun vriendjes en vriendinnen ook. De echte verzamelaars zien meteen dat ze nep zijn, dus per ongeluk als echt verkopen dat gebeurt niet. Ze ruilen met vriendjes (nep-nep) en bekijken ze, sorteren ze en stoppen ze in verzamelmappen.
Via Ali kun je de meest glimmende en hysterische kaarten kopen. Dat vinden die van mij het gaafst.
Gaat het hem écht om de waarde, het spelen en verzamelen, dan moet je echte kopen. Maar die zijn duhuur!
Via Ali kun je de meest glimmende en hysterische kaarten kopen. Dat vinden die van mij het gaafst.
Gaat het hem écht om de waarde, het spelen en verzamelen, dan moet je echte kopen. Maar die zijn duhuur!
vrijdag 25 oktober 2019 om 23:52
Hmmm
Mijn zoon was ook 6 toen hij Pokémon interessant begon te vinden. Plaatjes kijken en ruilen inderdaad. Ali was toen nog onbekend bij mij, dus altijd originele kaarten gekocht.
Inmiddels is hij 11, speelt hij Pokémon toernooien (online en dan werken nepkaarten niet) en ruilt hij serieus. Ik denk dat er een godsvermogen in zijn verzameling zit, maar hij heeft er dan ook al 5 jaar plezier van.
Het hangt er een beetje vanaf hoe serieus je die kaarten neemt, maar wat mij betreft geldt voor de Ali-versie van Pokémon hetzelfde als voor LEGO: dat doe je niet.
Zoon zegt trouwens (ik heb het hem gevraagd): het ligt eraan of hij het erg vindt of de kaarten nep zijn. Volgens hem kun je het verschil niet 123 zien.
Mijn zoon was ook 6 toen hij Pokémon interessant begon te vinden. Plaatjes kijken en ruilen inderdaad. Ali was toen nog onbekend bij mij, dus altijd originele kaarten gekocht.
Inmiddels is hij 11, speelt hij Pokémon toernooien (online en dan werken nepkaarten niet) en ruilt hij serieus. Ik denk dat er een godsvermogen in zijn verzameling zit, maar hij heeft er dan ook al 5 jaar plezier van.
Het hangt er een beetje vanaf hoe serieus je die kaarten neemt, maar wat mij betreft geldt voor de Ali-versie van Pokémon hetzelfde als voor LEGO: dat doe je niet.
Zoon zegt trouwens (ik heb het hem gevraagd): het ligt eraan of hij het erg vindt of de kaarten nep zijn. Volgens hem kun je het verschil niet 123 zien.
vrijdag 25 oktober 2019 om 23:59
Ik vraag me dan wel af welk taal er op die Portugese kaarten staat. Kaarten uit Nederland zijn Engelstalig, maar die krijg ik nog wel voor zoon vertaald. Ik ben ook nog wel eens een Spaanstalige kaart tegen gekomen en daar konden we niets mee.
Als je er -ooit- “echt” mee wilt spelen (wat overigens lang niet alle kinderen doen), is het wel noodzakelijk dat je weet wat erop staat.
Als je er -ooit- “echt” mee wilt spelen (wat overigens lang niet alle kinderen doen), is het wel noodzakelijk dat je weet wat erop staat.