Pokemon kinderfeestje

05-08-2025 10:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoontje wordt in het najaar 6 jaar en wil graag een pokemon-kinderfeestje.

Zijn er toevallig nog mama's die dit al eens hebben georganiseerd hebben en leuke (spelletjes) tips hebben? :mrgreen:
Mijn zoon was ook Pokemon fan en daar heb ik toen een box voor gehuurd met versieringen en spellen erin. Was leuk, goed geregeld allemaal en de kinderen vonden het leuk.
Was via www.feestjeuiteendoosje.com
Als taart eentje met Pokemons er op? Als prijsje bij de spelletjes of bij het afscheid als bedankje wat Pokemon spulletjes van de Action? Gummetje, potlood etc.
Pokemon papieren bordjes voor de taart, Pokemonslingers.

Afbeelding
Afbeelding
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Is hij knutselig? Dan zelf pokeballen knutselen. Vervolgens een speurtocht met Pokemonfiguurtjes die ze in hun bal kunnen doen.
Niet echt knutselig, wel een leuk idee. Speurtocht lijkt me sowieso wel leuk! Dacht misschien nog wat pokemonspelletjes thuis, maar kom tot nu toe nog niet verder dan ezeltje prikje op een pikachu :roll:
Het viel mij altijd tegen hoe kort kinderen bezig waren met de spelletjes. Dus maakte ik een heel draaiboek. Meestal rekende ik 10 minuten per spelletje, 20 min voor een knutselactiviteit.

Ik zou beginnen met cupcakes als pokemonballen versieren (met rood/wit natuurlijk).

Dan een cadeau-geefspel. (Online vind je er verschillende).

Knutselactiviteit: op krimpfolie zelf een pokemon tekenen en inkleuren (leg voorbeelden op tafel), die krimpen en er een sleutelhanger van maken.

Of met brooddeeg pokemons maken, bakken en schilderen (als het je zoon van knutselen houdt.)

Of goedkope witte t-shirts van de zeeman en die zelf met pokemons beschilderen.

Je kunt als je een tuin hebt ook een balspel doen. Twee teams maken. Pokemon figuren printen, ophangen en erop schieten. Voor punten natuurlijk. Winnaars en verliezers krijgen een prijs.

Tussendoor, als alle jongens wild zijn, een pokemonverhaal voorlezen. Die zijn er vast online.

Als de lol eraf is en iedereen op de ophaal wacht kun je ook de pokemon-film opzetten. Vond ik altijd een rustig einde.

(Ik vond het bedenken van feestjes het leukste, de dag zelf werd ik gek. Haha.)
aikidoka schreef:
05-08-2025 10:19
Mijn zoon was ook Pokemon fan en daar heb ik toen een box voor gehuurd met versieringen en spellen erin. Was leuk, goed geregeld allemaal en de kinderen vonden het leuk.
Was via www.feestjeuiteendoosje.com
O dat ziet er wel leuk uit! Ook met spelletjes enzo, zoiets zoek ik. Maar het is eignelijk wel een beetje boven ons budget :@@: :cry:
Je kunt online ook heel veel spelletjes vinden. Die dozen zijn vaak vooral aankleding (leuke bordjes enzo).
Bij de Action is er vast heel veelbloemig-spul te vinden.

Waar houdt je zoon van? Spelletjes? Sporten? Verkleden? Welke feestjes vond hij zelf leuk?
Er vanuit gaande dat er nog een aantal zes jarige jongens komen zou ik niet te veel gaan knutselen. In mijn beleving gaan jongens qua energie echt x3 als ze met een groepje bij elkaar zijn (hier alleen jongens dus moeilijk vergelijken maar ik hoor het geregeld terug).

Een speurtocht op die leeftijd is leuk. Zorg dat je langs speeltuinen komt. Wij hadden dan vaak wat kleine spelletjes waarmee ze een cijfer konden krijgen. Ik printte daarvoor wat plaatjes in het thema uit, cijfer achterop en dan door een lamineeraparaat.
Aan het einde konden ze dan een 'schat' vinden die opende met een cijferslotje dmv de 'verdiende' cijfers (kost weinig bij de action).
De spelletjes gingen van een rebus tot zaklopen en daar kan je ook het thema weer in verwerken.

Vooraf taart en cadeautjes, na die tijd een ijsje (of zakje chips of evt nog frietjes/pannenkoeken als je het uitgebreider wil doen) en wij hadden een geslaagd feestje!

Qua speurtocht: je voorkomt haast niet dat ze gaan rennen. Ik zette de speurtocht uit met stoepkrijt. Als we moesten oversteken oid tekende ik een rood uitroepteken op de stoep. Daar moesten ze dan wachten tot de groep compleet was. Dat werkte hier goed om onveilige situaties te voorkomen.
Wij hebben een speurtocht in en om het huis gedaan, waarbij we langs de route plaatjes van Pokémon hadden verstopt. De kinderen kregen vooraf een geprinte ‘pokedex’ en een pokemonpen, zodat ze alle Pokémon die ze tegenkwamen konden aankruisen.

Tussendoor allerlei spelletjes, zoals:
- Charizard verslaan (een grote afbeelding van Charizard in de schuur gezet met daarvoor een brandende kaars; de kinderen moesten om de beurt met een waterpistool proberen de kaars uit te krijgen)
- Pokémon vangen (blikgooien, maar dan met plaatjes van Pokémon op de blikken)
- Chansey’s eieren zoeken (chocolade eieren zoeken in de tuin)
Eerst natuurlijk pokemon cupcakes versieren. En daarna deden wij allerlei spelletjes waarbij ze dan steeds een pokemon stempel konden verdienen. Ik had gewoon spelletjes gezocht en er een passende pokemon bij verzonnen, zelf een stempelblad gemaakt. Bijv blikjes om ver spuiten voor een water pokemon stempel. Een pokemon ballon hooghouden voor een vliegende pokemon stempel. Een toren maken van 5 stenen met een steen pokemon. Etc. Tussendoor even een pokemon tekening maken omdat ze vrij hyper werden van al die spelletjes.

Nadat ze alle stempels hadden werd ik gebeld door Ash dat hij een pokemon schat kwijt was geraakt, die moesten de nieuwe pokemon trainers gaan zoeken. Was gewoon een klein kistje met wat pokemon stickers en lollies erin, maar een groot succes.
Kipzonderkop schreef:
05-08-2025 12:33
Het viel mij altijd tegen hoe kort kinderen bezig waren met de spelletjes. Dus maakte ik een heel draaiboek. Meestal rekende ik 10 minuten per spelletje, 20 min voor een knutselactiviteit.

Ik zou beginnen met cupcakes als pokemonballen versieren (met rood/wit natuurlijk).

Dan een cadeau-geefspel. (Online vind je er verschillende).

Knutselactiviteit: op krimpfolie zelf een pokemon tekenen en inkleuren (leg voorbeelden op tafel), die krimpen en er een sleutelhanger van maken.

Of met brooddeeg pokemons maken, bakken en schilderen (als het je zoon van knutselen houdt.)

Of goedkope witte t-shirts van de zeeman en die zelf met pokemons beschilderen.

Je kunt als je een tuin hebt ook een balspel doen. Twee teams maken. Pokemon figuren printen, ophangen en erop schieten. Voor punten natuurlijk. Winnaars en verliezers krijgen een prijs.

Tussendoor, als alle jongens wild zijn, een pokemonverhaal voorlezen. Die zijn er vast online.

Als de lol eraf is en iedereen op de ophaal wacht kun je ook de pokemon-film opzetten. Vond ik altijd een rustig einde.

(Ik vond het bedenken van feestjes het leukste, de dag zelf werd ik gek. Haha.)
Heb je zelf alleen dochters?
Ik heb nog nooit een jongensfeestje gehad waar dit tot een goed einde zou zijn gekomen.
Voor een van de dochters was het ideaal geweest.
Mijn zoon had een vriendengroep met ook meisjes. Dus met een aantal knutselactiviteiten kwam ik wel weg. Sowieso zaten er geen bavianen tussen zijn vrienden. In groep 2 heeft één jongen lopen klieren, die is dus nooit meer opnieuw gevraagd.
Trek pa een pokemonpak aan, geef de kinderen een tennisracket/ knuppel / pistool met balletjes of pijltjes / boomtak en laat ze de pokemon vangen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heel Google staat vol met voorbeelden voor een Pokemonfeestje.
Wij hebben toen ook zon feestkist gehuurd maar kan ook zelf. Wij hadden oa:
Maak je eigen pokebal (pingpongbal versieren)
Speurtocht met eigen Pokedex waarbij ze hun eigen pokebal moesten gooien.
Paar opdrachten gepland tijdens Speurtocht maar zou ik niet weer doen. De jongens renden overal voorbij op zoek naar volgende pokemon. Eventueel stoppen bij speeltuintje en dan klimmen als.. (naam Pokemon)

We aten pannekoeken, kun je ook laten versieren als pokebal.

Je zou pokemonmaskers kunnen maken.

Slingers heeft Action. Kan je ook zelf maken, wij hebben zon standaard slinger met gekleurde driehoeken en ik heb op iedere driehoek gezicht van een pokemon in die kleur getekend. Gebruiken we nog steeds bij alle verjaardagen.

Voor rustmoment pokemon kleurplaten, eventueel raadsels en pokemon filmpje op tv.

Wij hadden feestje van 7 jarige thuis gehad en van 5 jarige. 3 uur was echt meer dan genoeg. Dus plan het vooral niet te lang.
Zebra tussen de paarden
https://www.vankaat.nl/post/tips-voor-b ... stje-thuis
https://www.feestjeuiteendoosje.com/web ... ml#consent

https://www.jouwoutlet.nl/amscan-pokemo ... gI4HvD_BwE

En ja ; het is meuk, slecht voor het milieu en zo, maar toch : https://nl.shein.com/ark/3715?goods_id= ... UR&lang=nl

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven