Positieve ovulatietest, hoe lang daarna eisprong?

16-09-2009 19:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Even met een oude (nauwelijks gebruikte) nick een vraag. Ik wil graag zwanger worden, maar schrijf nu onder een andere nick omdat ik het leuker vind om mijn medeforummers straks te verrassen

Ik ben gestart met ovulatietesten om mijn eisprong te kunnen bepalen. Ik heb de hele bijsluiter uitgebreid bestudeerd , maar kom niet helemaal uit het volgende.

De bijsluiter zegt: "bij de meeste vrouwen vindt de eisprong plaats binnen 24-36 uur na de eerste stijging van de LH-waarde''.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: betekent bovenstaande nu dat je, na die LH-piek:

- op z'n vroegst na 24 uur en op z'n laatst na 36 uur een eisprong hebt?

- direct een eisprong kan hebben, maar uiterlijk na 24 uur of bij sommige mensen na 36 uur?

Help mij, als ovulatietestenleek

PinkFlower
Sperma blijft toch wel een paar dagen "leven"? Dus ik zou zeggen....Lekker seksen na een positieve test, dan heeft het zaad ook nog tijd om er te komen!

Succes
Ja, 'k weet dat het wat dat betreft niet zo 'precies' komt, maar wil gewoon graag weten hoe 't zit en wat er precies met die tekst bedoeld wordt
Gewoon om de dag seksen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
'k Weet dat dát de grootste kans geeft (dan waren die ovulatietestjes misschien ook niet nodig ), maar wil gewoon simpelweg weten wat er nou precíes met die tekst bedoeld wordt
er zal altijd wel een beetje natuurlijke variatie in zitten, maar meestal is het na 24-36 uur, maar er zullen vast vrouwen zijn waarbij het na 12 uur is en ook die waarbij het na 48 uur is.

Maar wat maakt het in vredesnaam uit wat ze precies met die tekst bedoelen?
Het betekent precies dat wat er staat.

Bij de meeste vrouwen (= dus niet alle vrouwen) volgt de eisprong tussen de 24 en de 36 uur (dus na 24 uur maar voor 36 uur) na de LH piek.
Het betekent dus dat je vanaf het begin van de LH piek gemiddeld zo'n 24-36 uur tot je ei-sprong kan hebt.

En laat je nou op de dag voor je eisprong, en de dag van je eisprong het meest vruchtbaar zijn!

Bovendien test je meestal niet exact op het begin van je LH piek, dus meestal zit je al in die eerste 24 uur.
Okee! Dank voor jullie reacties!
Wat wurmpje zegt. Maar het duurt ook even voordat een spermacel de weg naar jou eitje gevonden heeft en die blijven ook even leven, dus zodra je positief test hem gewoon bespringen en voor de zekerheid de volgende dag nog een keer als je de kans hebt en dan heb je een grote kans.

Ik ben na 3 maand proberen al gaan ovutesten, was gewoon nieuwschierig naar mijn cyclus en ach geduld is niet mijn grootste virtue. Bleek ik 2 dagen eerder dan je gemiddeld gedacht zou hebben mijn eisprong te hebben.

Ik ben inmiddels 8 maand zwanger...

Succes en veel plezier met sexen
PinkFlower: ik liep een beetje met dezelfde vraag. Wij zijn inmiddels ruim 2 jaar "bezig" en hebben ook diverse ziekenhuis-/fertiliteitsbehandelingen achter de rug. Daarvan hebben we nu een poosje pauze, maar we hopen natuurlijk toch zwanger te worden. Sinds korte tijd gebruik ik ook ovulatietesten. Eerder was dat nooit mogelijk, omdat ik geen eigen cyclus had. Sinds ik afgelopen julie gestart ben met acupunctuur heb ik dat wel.

Ik heb zojuist voor het eerst een positieve (Kruidvat)test gehad. Het streepje was vrijwel identiek aan het controlestreepje (dus niet donkerder). Dus volgens de bijsluiter positief. Maar... wordt die nog positiever (donkerder) en gaat dan pas echt die 24 uur in? Of zou ik binnen nu en 24-36 uur "moeten" ovuleren?

Zal maar even eerlijk zeggen vanwaar deze "stress"; manlief is tot laat werken, waarschijnlijk pas morgenochtend gemeenschap.. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven