Postnl, een mooi gebaar!

05-12-2018 14:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Sint bijna het land uit is en kinderen wellicht dubbele cadeaus hebben gekregen (waarvan altijd wel bonnetjes vermist raken ;-D ) is het tijd voor een "mooi gebaar".

Vanaf januari 2019 heeft 'Postnl' in samenwerking met 'Stichting Jarige Job' een mooi initiatief, namelijk een 'mooi gebaar'. Je kunt dan een pakketje met (nieuw) speelgoed meegeven aan de pakketbezorger voor kinderen die nooit een verjaardagscadeau krijgen. Zij stellen dan een leuk pakketje samen van rond de twintig euro en dit gaat naar kinderen van minder vermogende ouders. Zodat ieder kind toch een (aantal) cadeau('s) krijgt op zijn of haar verjaardag. Het gaat om kinderen van 4 tot 12 jaar.

Wat wil ik met dit topic? Vooral ruchtbaarheid geven, ik zet mij graag in voor kinderen. Kinderen kiezen er niet voor om in een gezin te komen waar er geen geld is voor bijvoorbeeld verjaardagscadeaus. Zij kunnen er weinig aan doen dat ouders wellicht verkeerde keuzes maken en zij daardoor geen verjaardag kunnen vieren (het topic is NIET bedoelt om een discussie te starten over "domme" keuzes die ouders maken waardoor kinderen geen cadeaus krijgen). Voorheen opende ik jaarlijks in november een topic over 'de goedzak', maar helaas deed de ah dit jaar niet mee aan deze actie.
Omdat het om nieuw speelgoed gaat kunnen we elkaar hier tips geven waar je mooie aanbiedingen kunt vinden (zoals nu bij de kruidvat en blokker) en wat kinderen in een bepaalde leeftijdscategorie heel leuk vinden! Ik heb alleen maar meiden in die leeftijdscategorie in mijn familie, dus tips wat je voor een jongen kunt halen zijn hier van harte welkom!


Waar kun je meedoen?
https://www.postnl.nl/campagnes/mooi-gebaar/#s_7802

Cadeautips van postnl,
https://www.postnl.nl/Images/cadeautips ... 140202.pdf


Ik hoop dat we met zijn allen een hele berg kinderen heel blij kunnen maken op hun verjaardag! Ieder kind verdient een mooi cadeau en een fijne verjaardag! :jump:




Btw, ik heb netjes toestemming gevraagd voor dit topic.
kia・ora wijzigde dit bericht op 06-12-2018 06:24
2.58% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
05-12-2018 22:40
Oh, ik dacht dat het een soort van minimale afmetingen betrof en dat het anders niet in de doos mocht, ik zal nog eens kijken dan.
Er staat alleen een maximale afmeting, omdat er meerdere cadeau's in een box moeten passen.
haantje69 schreef:
05-12-2018 14:40
Ja, ik heb bij Kruidvat al wat speelgoed gekocht. Ik zag de reclamefilmpjes op tv.
Maar waarom moet je je mail adres achterlaten?
Dat is ook een "surprise" denk ik; krijg je een jaar lang gratis spam voor terug.

Wie betaald die reclamefilmpjes vraag ik me af.
Kan je honderden, nee duizenden kinderen een pakje voor geven.

Maar dan weet niemand dat Post.Nl en consorten erachter zitten: dat haalt de sfeer van goedertierenheid er een beetje af denk ik.
Jammer hoor.
Toch zoek ik liever zelf een arme sloeber uit, zonder actie. Gaat er geen cent verloren en je weet heel zeker dat je gift in goede handen komt en nog precies bevat wat het kind wilde hebben bovendien.
Pure magie ;-)
MevrouwMikMak schreef:
05-12-2018 23:35
Dat is ook een "surprise" denk ik; krijg je een jaar lang gratis spam voor terug.

Wie betaald die reclamefilmpjes vraag ik me af.
Kan je honderden, nee duizenden kinderen een pakje voor geven.

Maar dan weet niemand dat Post.Nl en consorten erachter zitten: dat haalt de sfeer van goedertierenheid er een beetje af denk ik.
Jammer hoor.
Toch zoek ik liever zelf een arme sloeber uit, zonder actie. Gaat er geen cent verloren en je weet heel zeker dat je gift in goede handen komt en nog precies bevat wat het kind wilde hebben bovendien.
Pure magie ;-)
Je hoeft je mailadres helemaal niet achter te laten. En je hoeft ook niet mee te doen.
Verder vind ik het toch wat lastig om zelf een ‘arme sloeber’ te zoeken en diegene zo gek te krijgen om cadeautjes van mij te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen arme sloebers, dus daarom doe ik mee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ze nieuwe kado’s willen, zodat die kinderen dan ook eens iets nieuws krijgen. Alleen krijgen mijn kinderen voor het grootste gedeelte ook geen nieuwe kado’s. Ik vind het dus wel een beetje dubbel om voor het andere kind een nieuwe kado te kopen.
Ik ga nog eens bedenken wat ik ga doen of dat ik iets heb liggen.
Mooie actie en ik wil er ook zeker aan meedoen.
Ik vraag me alleen af waarom een topic over de ene actie op dit forum toegestaan wordt en het ander direct verwijderd wordt? En dan heb ik het niet over inzameling van geld, of andere mensen die goederen voor zichzelf vragen, voor alle duidelijkheid. Maar waarom dus dat onderscheid, bij soortgelijke acties?
Mooi gebaar idd, wie beslist eigenlijk welke gezinnen er een cadeautje krijgen? Geven gezinnen zichzelf op of gaat dat vanuit de gemeente oid?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
06-12-2018 05:38
Mooie actie en ik wil er ook zeker aan meedoen.
Ik vraag me alleen af waarom een topic over de ene actie op dit forum toegestaan wordt en het ander direct verwijderd wordt? En dan heb ik het niet over inzameling van geld, of andere mensen die goederen voor zichzelf vragen, voor alle duidelijkheid. Maar waarom dus dat onderscheid, bij soortgelijke acties?
Ik denk dat het er aan ligt of iets landelijk en professioneel wordt aangepakt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
06-12-2018 05:38
Mooie actie en ik wil er ook zeker aan meedoen.
Ik vraag me alleen af waarom een topic over de ene actie op dit forum toegestaan wordt en het ander direct verwijderd wordt? En dan heb ik het niet over inzameling van geld, of andere mensen die goederen voor zichzelf vragen, voor alle duidelijkheid. Maar waarom dus dat onderscheid, bij soortgelijke acties?
Mail erover met de mods, liever niet een discussie als deze in dit topic.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
StephanieTanner schreef:
06-12-2018 08:32
Mooi gebaar idd, wie beslist eigenlijk welke gezinnen er een cadeautje krijgen? Geven gezinnen zichzelf op of gaat dat vanuit de gemeente oid?
Weet ik eigenlijk niet, ga ik even uitzoeken. Misschien is het een combinatie, zowel zelf opgeven als een gemeente of een instantie voor jeugdzorg etc.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
05-12-2018 14:41
Ja, ik doe mee! Ik was vroeger zo'n kind die geen cadeaus op haar verjaardag kreeg. Geen enkel kind mag dat meemaken.
:hug:
Rot dat je dit mee hebt moeten maken. Hoop dat we dit voor een aantal kinderen kunnen voorkomen dit jaar. :bigkiss:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Mooie actie, ik doe mee.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Schoenmaatjes vond ik altijd leuk, dat ging vanuit de basisschool.



https://schoenmaatjes.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
06-12-2018 10:58
Weet ik eigenlijk niet, ga ik even uitzoeken. Misschien is het een combinatie, zowel zelf opgeven als een gemeente of een instantie voor jeugdzorg etc.

Ik denk gemeente, via de voedselbank oid. Mensen met minima inkomen die zich kunnen aanmelden? Zou mijn eerste gedachte zijn iig.
Kia•Ora schreef:
06-12-2018 10:57
Mail erover met de mods, liever niet een discussie als deze in dit topic.
Het is een vraag ; geen discussie. Mods mailen zal geen zin hebben; die negeren immers standaard vragen als deze.
Daarnaast gaf ik al duidelijk aan dat ik het een goede actie vind en bereid ben om mee te doen.
StephanieTanner schreef:
06-12-2018 08:32
Mooi gebaar idd, wie beslist eigenlijk welke gezinnen er een cadeautje krijgen? Geven gezinnen zichzelf op of gaat dat vanuit de gemeente oid?
Met hulp van diverse maatschappelijke organisaties waaronder de Voedselbank en Stichting Leergeld, brengt Stichting Jarige Job de gezinnen in kaart. Ouders die dat willen, krijgen een Jarige Job verjaardagsbox. In het feestelijk ingerichte pakhuis van Stichting Jarige Job in Rotterdam worden dagelijks verjaardagsboxen ingepakt voor jarigen in heel Nederland. Dankzij de inhoud van de boxen kunnen ouders het huis versieren, een taart bakken, cadeautjes inpakken en zorgen voor een traktatie op school. Lloyd: “De verjaardagsbox is een volledig gevulde anonieme box die kosteloos wordt afgeleverd door PostNL. De kinderen hebben dus geen idee van het bestaan van Jarige Job en kunnen echt genieten van hun verjaardag: thuis en in de klas.”

Bron: https://www.stichtingjarigejob.nl/maak- ... agscadeau/
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 18:48
0.32% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
06-12-2018 09:46
Ik denk dat het er aan ligt of iets landelijk en professioneel wordt aangepakt of niet.
Dank voor je reactie. Maar je antwoord klopt volgens mij niet. ;) Want soms is het dan wel en soms ook weer niet toegestaan om een topic over te openen. Wellicht blijft het één van de mysteries van het vivaforum.
Alle reacties Link kopieren
Top idee.

Ik heb deze puzzel nog in de folie thuis staan. Bol.com zegt dat het geschikt is vanaf 8 jaar. Maar persoonlijk twijfel ik. Kunnen die echt al puzzels van 1000 stukjes maken?
Of kan ik beter wat algemeners kopen? Niet ieder kind houdt van puzzelen kan ik me voorstellen. Opsturen of niet?

Wat denken jullie?


https://www.bol.com/nl/p/jan-van-haaste ... lsrc=aw.ds
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
11-12-2018 16:00
Top idee.

Ik heb deze puzzel nog in de folie thuis staan. Bol.com zegt dat het geschikt is vanaf 8 jaar. Maar persoonlijk twijfel ik. Kunnen die echt al puzzels van 1000 stukjes maken?
Of kan ik beter wat algemeners kopen? Niet ieder kind houdt van puzzelen kan ik me voorstellen. Opsturen of niet?

Wat denken jullie?


https://www.bol.com/nl/p/jan-van-haaste ... lsrc=aw.ds
Doen! Leuk! Ik heb een nichtje van 10 die dat geweldig vindt om te doen. En sommige kinderen kunnen al heel jong heel goed puzzelen en sommige kinderen zullen nooit puzzels van 1000 stukjes kunnen/willen leggen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
05-12-2018 19:03
Ja, die zijn er. Wij gingen regelmatig zonder ontbijt naar school en hebben ook vaak 's avonds een boterham moeten eten ipv een warme hap omdat daar geen geld voor was.

Dus ja, er zijn zat gezinnen die geen geld voor eten hebben, laat staan voor cadeaus.

En mijn moeder deed echt geen gekke dingen met het geld. Maar mijn vader had alles opgezopen en betaalde niet mee met wat wij nodig hebben. En een bijstandsuitkering zonder allimentatie is bijzonder krap met 3 kinderen onder de 10.
Dan lijkt mij dat het dringend tijd is voor een melding aan Veilig Thuis.
miedo schreef:
11-12-2018 17:31
Dan lijkt mij dat het dringend tijd is voor een melding aan Veilig Thuis.
Daar is het nu wel wat aan de late kant voor. Laat verder ook onverlet dat het in die situatie voor een kind leuk is om soms een cadeau te krijgen.
miedo schreef:
11-12-2018 17:31
Dan lijkt mij dat het dringend tijd is voor een melding aan Veilig Thuis.
Beetje laat voor aangezien we alle 3 ondertussen volwassen zijn en niet meer thuis wonen...
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
11-12-2018 17:54
Beetje laat voor aangezien we alle 3 ondertussen volwassen zijn en niet meer thuis wonen...
Dat begrijp ik, maar ik bedoel in zulke situaties zouden omstanders Veilig Thuis moeten contacten.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-12-2018 17:20
Doen! Leuk! Ik heb een nichtje van 10 die dat geweldig vindt om te doen. En sommige kinderen kunnen al heel jong heel goed puzzelen en sommige kinderen zullen nooit puzzels van 1000 stukjes kunnen/willen leggen.
Bedankt voor het reageren. Dan ga ik hem opsturen.

Nu ik toch bezig ben, deze doen?
https://www.lobbes.nl/speelgoed/prijssp ... jes-192dlg

Voor mijn dochter gekocht, maar uiteindelijk niet gegeven. Ik twijfel omdat het vanaf 3 jaar is. En PostNL op de website cadeau-tips geeft vanaf 4 jaar. Maar aan de andere kant; misschien kunnen ze er evengoed iets mee.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
05-12-2018 19:11
Ik zie hier mensen zeggen, dat je het mee kan geven aan de postbode. Dit is niet juist. Je kan het meegeven aan de PostNL pakketbezorgers. Overigens, zou ik het gewoon meenemen en er voor zorgen, dat het op de juiste plek terecht komt, maar dat hoeft een postbode niet te doen, dat ligt aan de persoon.

Dit idd. Postbode wist hier van niks. Kan ook pas vanaf januari las ik net. Is dus niet voor de feestdagen, beetje verwarrend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven