Pringles als tussendoortje

12-08-2016 13:56 179 berichten
Afgelopen vakantie viel het mij op dat veel mn Nederlandse kinderen als tussendoortje Pringles kregen. Zowel om 10:00 als om 15:00.

Het ging hier o.a om een peuter van 14 mnd en een 6 jarig jongetje die al een hangbuikje en beginnende borstvorming had.

Ik vroeg mij af of ik wat gemist had, of het nu min of meer standaard is om jonge kinderen Pringles te voeren. Of hoort het bij de vakantie?

Mijn eigen kinderen kregen op jonge leeftijd echt geen chips. Daarna voorzichtig met baby chips begonnen, vanwege zoutgehalte, en daarna broze soorten als nibbit of pom bär. (Een scherfje Pringle doet mi niet onder voor een pinda.) En nooit overdag, nu nog steeds niet. Hoogstens in het weekend na 16:00. Tijdens de vakantie(+30C) mochten ze wel 2x pd een ijsje en echte mayo bij het avondeten.

Pal naast het hotel zat overigens een supermarkt waar volop fruit, groente en koek verkrijgbaar was. Bij de hotelbar kom je ook een bord vers fruit voor 2e bestellen.
Heb je nog geen melding gemaakt bij Veilig Thuis, want het is wel écht schandalig dit.
Sinds wanneer zijn 2 kinderen VEEL Nederlandsche kinderen?

Maar goed ik zie de TO nu en tja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 12 augustus 2016 @ 14:03:

Ja is standaard. Na het ontbijt met redbull zijn ze wel toe aan wat hartigs. Doet heel Nederland. Heb je die memo gemist?
quote:Knuffelheks schreef op 12 augustus 2016 @ 14:11:

[...]

Moeders weten vaak prima of een kind iets kan eten of niet.Prings geef je niet aan een kind van 14 maand laat staan chips.
quote:Rhaegal schreef op 12 augustus 2016 @ 14:12:

Waar zat je? Wat ik al zeg: thuis eten wij echt niet eens wekelijks chips en zoutjes, en dan nog geen pringels. Maar op vakantie bijna om de dag wel. Bus pringles mee naar het zwembad, wat drinken en wat nootjes en dat is dan de 'lunch'. Handig mee te nemen, geen zak die kapot kan, bekend want buitenland. Gelukkig zijn mijn kinderen mager, scheelt weer een oordeel.

Dat klinkt logisch.

Op Kos, in een hotel met zwembad. Ik kan mij ook voorstellen dat het idd gemak is. Ik was gewoon verbaasd. En alle dagen zijn volgens een vaste routine, dus het was niet te missen.

Mijn kinderen zijn ook niet dik. De jongste eet als een beer. Daarvan dachten ze juist altijd dat hij te weinig at, juist omdat hij zo klein en mager is. En s avonds kregen ze van ons ook wel chips.

Nou ik erover nadenk, het gewone eten was daar niet super lekker. Dat was deels de reden dat mijn kinderen 2 ijsjes mochten. Het brood was droog en zoet.
quote:1234512345 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:13:

[...]

Zelfs op het nibbit zoutje wat lonelyryder gaf aan haar peuter kunnen ze in stikken, maar daar gaat het onderwerp helemaal niet over zo te lezen bij lonelyryder.Ik vind sowieso chips voor een kind van 14 maand not done.
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:19:

[...]

Prings geef je niet aan een kind van 14 maand laat staan chips.Leven en laten leven.
in pringles zit veeeel minder troep dan nibbits.

En op vakantie is het belangrijk om je zouten en suikers op pijl te houden dus dan geef je idd wat zout zoals pringles.

en een ijsje voor extra vocht en de suikers, je weet wel beide helpt goed om je lichaam in balans te houden.
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 14:18:

Maar goed ik zie de TO nu en tja.

Dat waren 2 voorbeelden die eruit sprongen.

Leuk jou ook weer te zien
Met 14 maanden kregen mijn kinderen ook geen chips. Op zesjarige leeftijd wel. Pringles alleen een klein busje op vakantie in de auto vanwege het gemak.
God wat zal jij een interessante vakantie hebben gehad...
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:20:

[...]

Ik vind sowieso chips voor een kind van 14 maand not done.Mijn oudste genoot van een bakje Nibbit op haar eerste verjaardag. Te schattig.
Nou kom maar door met alle andere Nederlandse kinderen die jij allemaal Pringels ziet eten als tussendoortjes 2x per dag.

Namen en rugnummers graag.
Wat bedoel je TO met "echte" mayo? Is er dan ook namaak mayo?
Ik zag op vakantie mensen die hun jonge kinderen 2(!) maal per dag een ijsje gaven. Is dit een nieuwe trend die gemist heb?
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 14:18:

Maar goed ik zie de TO nu en tja.Wat is er met deze TO dan?
Pfffff echte mayo, living on the edge
quote:Star schreef op 12 augustus 2016 @ 14:27:

[...]

Wat is er met deze TO dan?Heb je de OP niet gelezen?
quote:Siepie1974 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:27:

Pfffff echte mayo, living on the edge
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Bij temperaturen boven de 35 graden kun je beter chips en water nemen dan een mierzoet ijsje om de "dorst te lessen". Van mierzoete ijsjes krijg je alleen maar meer dorst.

Bij temperaturen boven de 40 graden heb je niet meer nodig dan chips, (zoute) yoghurt en water en soep.
quote:anky schreef op 12 augustus 2016 @ 14:26:

Ik zag op vakantie mensen die hun jonge kinderen 2(!) maal per dag een ijsje gaven. Is dit een nieuwe trend die gemist heb?
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 14:28:

[...]

Heb je de OP niet gelezen? Jawel, maar jij linkt de OP aan de TO en zegt dan tja. Dus vraag me af wat ik gemist heb.
Gadverdamme zeg, wat heb ik daar een hekel aan! Dat geoordeel van al de moeders over elkaar.

Ga je kinderen opvoeden joh, ipv op andere ouders te letten.
quote:deb32 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:30:

Gadverdamme zeg, wat heb ik daar een hekel aan! Dat geoordeel van al de moeders over elkaar.

Ga je kinderen opvoeden joh!Ja, het zijn altijd de moeders die het doen.
quote:lonelyryder schreef op 12 augustus 2016 @ 14:32:

[...]

Ja, het zijn altijd de moeders die het doen. Heel erg vaak wel ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven