Pringles als tussendoortje

12-08-2016 13:56 179 berichten
Afgelopen vakantie viel het mij op dat veel mn Nederlandse kinderen als tussendoortje Pringles kregen. Zowel om 10:00 als om 15:00.

Het ging hier o.a om een peuter van 14 mnd en een 6 jarig jongetje die al een hangbuikje en beginnende borstvorming had.

Ik vroeg mij af of ik wat gemist had, of het nu min of meer standaard is om jonge kinderen Pringles te voeren. Of hoort het bij de vakantie?

Mijn eigen kinderen kregen op jonge leeftijd echt geen chips. Daarna voorzichtig met baby chips begonnen, vanwege zoutgehalte, en daarna broze soorten als nibbit of pom bär. (Een scherfje Pringle doet mi niet onder voor een pinda.) En nooit overdag, nu nog steeds niet. Hoogstens in het weekend na 16:00. Tijdens de vakantie(+30C) mochten ze wel 2x pd een ijsje en echte mayo bij het avondeten.

Pal naast het hotel zat overigens een supermarkt waar volop fruit, groente en koek verkrijgbaar was. Bij de hotelbar kom je ook een bord vers fruit voor 2e bestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Siepie1974 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:27:

Pfffff echte mayo, living on the edgeJa, ik dacht alleen... wat is dan 'nep' mayo?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:19:

[...]

Prings geef je niet aan een kind van 14 maand laat staan chips.En wie heeft dat bepaald?
Wat grappig zeg. Ik had op vakantie te leuk gezelschap om op een ander te letten en daar over te oordelen. Zo zie je maar weer..
Wanneer ik op vakantie ben is het allerlaatste wat mij interesseert: wat eten de andere vakantiegangers en hun kinderen. Echt hoor!

Leven en laten leven. Voor mijn part eten ze 3 ijsjes/dag en 5 dozen pringles.
Ik snap niet waarom kinderen blootgesteld worden aan snoep en chips als ze nog geen 6 zijn. Ik zag laatst ook kindjes bij mij in de buurt die haribo snoepjes van die zakjes 2 en 4 jaar. Of dat ze zoetbeleg op brood krijgen.

Toen ik gastouder was kregen ze dat echt niet van mij. Een halve soepstengel of kaatje. Beleg eerst hartig en dan mag je wat zoets.

Denk aan de tandjes. Je ziet ook steeds meer kindjes met grijze puntjes op hun tanden.
quote:Tas29 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:36:

Ik snap niet waarom kinderen blootgesteld worden aan snoep en chips als ze nog geen 6 zijn. Ik zag laatst ook kindjes bij mij in de buurt die haribo snoepjes van die zakjes 2 en 4 jaar. Of dat ze zoetbeleg op brood krijgen.

Toen ik gastouder was kregen ze dat echt niet van mij. Een halve soepstengel of kaatje. Beleg eerst hartig en dan mag je wat zoets.Maar een gastouder is dan ook geen ouder, of op vakantie.
quote:lonelyryder schreef op 12 augustus 2016 @ 14:32:

[...]

Ja, het zijn altijd de moeders die het doen. Ik zie mannen dit doorgaans niet doen nee, die zal het doorgaans ook aan hun bips roesten wat hun kind eet, veel gezonder.

Toen ik gastouder was kregen ze dat echt niet van mij. Een halve soepstengel of kaatje. Beleg eerst hartig en dan mag je wat zoets.Welk voordeel heeft dat dan? Eerst hartig en daarna zoet.....omgekeerd geeft net hetzelfde resultaat! Zowel hartig als zoet belanden in de maag hoor.
wij hebben zo'n lol met de zogenaamde mayo.

Dan leggen we een pringle naast het frietje (pp 1) en knijpen we onze ogen een beetje dicht.

Dan lijkt het net een beetje op mayo en daar doen we dan ons frietje overheen en zeggen 'mjammie mayonaise!'.

En dan doen de kiddo's net of ze mayo op hun neus hebben of wang en dat is dan echt heel leuk.
Het enige waar ik op vakantie over viel is een 9 jarige die hele dagen alleen aan zee was. Vriendinnetje van mijn kinderen, kwam elke ochtend met haar handdoekje aan, ging in de middag weer weg, en geen énkel toezicht.

Moest ze naar huis om een bepaalde tijd om ergens heen te gaan, kwam ze 5 minuten later weer terug 'ze zijn zonder mij gegaan, ik was te laat'. Redelijk schokkend.

Of die ouders, die ik niet gezien of gesproken heb, gingen er vanuit dat wij wel zouden opletten ofzo, of het interesseerde ze niets.

Toen ik gastouder was kregen ze dat echt niet van mij. Een halve soepstengel of kaatje. Beleg eerst hartig en dan mag je wat zoets.

Denk aan de tandjes. Je ziet ook steeds meer kindjes met grijze puntjes op hun tanden.Goh ben je nu ook al tandarts? Knap hoor.
quote:Moemoe64 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:40:

[...]

Welk voordeel heeft dat dan? Eerst hartig en daarna zoet.....omgekeerd geeft net hetzelfde resultaat! Zowel hartig als zoet belanden in de maag hoor.Haha. En hartig is niet altijd gezonder dan zoet.
Nogmaals, het was niet veroordelend bedoeld. Vandaar dat ik ook aangeef dat mijn kinderen andere extra's kregen tijdens de vakantie. Dat dikke kindje vond ik sneu, maar het kan natuurlijk dat hij een aandoening heeft.

Zelf geef ik ze ook overdag geen chips, omdat ik dan bang ben dat ze dat iedere keer willen. Niet dat ze nooit wat krijgen.

Pringles vind ik niet de lekkerste chips. Die hebben we zelden. En als we die hebben hot n spicy. Dat houdt de kinderen ook niet tegen. Die knagen dat probleemloos weg.

Als je 7 dagen aan het zwembad ligt, valt dat gewoon op. En ik vroeg me het gewoon af.

Overigens, mijn man waar een hoop langs heen gaat, was het ook opgevallen. Ms komt het omdat we doorgaans meer ondernemend zijn met de vakantie.
Wat een gezeik weer.

Je zal maar niks beters te doen hebben op vakantie dan navelstaren, en vervolgens een topic openen over je bevindingen. Verschrikkelijk.

Nou gut, er waren kinderen die chips aten op vakantie. Het is me weer wat zeg.
quote:Moemoe64 schreef op 12 augustus 2016 @ 14:40:

[...]

Welk voordeel heeft dat dan? Eerst hartig en daarna zoet.....omgekeerd geeft net hetzelfde resultaat! Zowel hartig als zoet belanden in de maag hoor.Eerst je supergezonde kaas, smeerworst of smeerkaas eten natuurlijk. Is heel goed voor kinderen
quote:Rhaegal schreef op 12 augustus 2016 @ 14:41:

Het enige waar ik op vakantie over viel is een 9 jarige die hele dagen alleen aan zee was. Vriendinnetje van mijn kinderen, kwam elke ochtend met haar handdoekje aan, ging in de middag weer weg, en geen énkel toezicht.

Moest ze naar huis om een bepaalde tijd om ergens heen te gaan, kwam ze 5 minuten later weer terug 'ze zijn zonder mij gegaan, ik was te laat'. Redelijk schokkend.

Of die ouders, die ik niet gezien of gesproken heb, gingen er vanuit dat wij wel zouden opletten ofzo, of het interesseerde ze niets.Oef, dat is ook wel heel sneu.

Of die ouders, die ik niet gezien of gesproken heb, gingen er vanuit dat wij wel zouden opletten ofzo, of het interesseerde ze niets.Dat is ook gewoon verdrietig. Arm popke

Denk aan de tandjes. Je ziet ook steeds meer kindjes met grijze puntjes op hun tanden.Nog nooit gezien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Star schreef op 12 augustus 2016 @ 14:29:

[...]

Jawel, maar jij linkt de OP aan de TO en zegt dan tja. Dus vraag me af wat ik gemist heb.Zelfde soort posts vooral.
quote:lonelyryder schreef op 12 augustus 2016 @ 14:43:

(...)

Zelf geef ik ze ook overdag geen chips, omdat ik dan bang ben dat ze dat iedere keer willen.

(...)

En daar is nou de "nee" voor uitgevonden.
quote:nessemeisje schreef op 12 augustus 2016 @ 14:36:

Wat grappig zeg. Ik had op vakantie te leuk gezelschap om op een ander te letten en daar over te oordelen. Zo zie je maar weer..Ik had ook leuk gezelschap, maar toch vallen dingen soms op. Koters met net een A diploma alleen naar het zwembad sturen en anderen laten opletten. Heb ik nou eenmaal een mening over.

Denk aan de tandjes. Je ziet ook steeds meer kindjes met grijze puntjes op hun tanden.

Fijn dat jij zo een verantwoord standpunt hebt hoor.

In de praktijk is het minder simpel.

Ik ben namelijk een ontzettende snoeper. Heb altijd wel snoep in huis. Mijn zoon van 3,5 word denk ik nu zo ongeveer al 2 jaar "blootgesteld" aan snoep, koek en chipjes. En heus echt niet overdadig hoor. Nooit meer dan 3 zakken per dag. Spoelt ie weg met cola of sinas.

En ja, dan mag de kleine van nu 6 maanden ook best wat chips. Wel fijngeprakt natuurlijk! Die scherpe randjes... Levensgevaarlijk.

Of die ouders, die ik niet gezien of gesproken heb, gingen er vanuit dat wij wel zouden opletten ofzo, of het interesseerde ze niets.Dit dus.
Als je gewoon een discussie wil over gezond eten bij kinderen......( Er zijn echt al 100 van die topics geweest afgelopen jaar alleen al. ) dan is zo'n OP met 2 voorbeelden die jij zegt te hebben gezien en dan meteen alle kinderen van Nederland over een kam scheren gewoon niet zo slim.

Mensen gaan dan vallen (en terecht) over de inhoud van je OP.
quote:Star schreef op 12 augustus 2016 @ 14:46:

[...]

Ik had ook leuk gezelschap, maar toch vallen dingen soms op. Koters met net een A diploma alleen naar het zwembad sturen en anderen laten opletten. Heb ik nou eenmaal een mening over.Er is nogal een verschil tussen gevaarlijke situaties creeëren of loeren naar iemands eetgewoontes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven