Puber gelooft nog in Sinterklaas
maandag 9 november 2020 om 14:21
Wat vinden jullie van een 11,5-jarige die nog in Sinterklaas gelooft?
Hier is dat het geval met een van mijn stiefkinderen. Ik heb er niets over te zeggen uiteraard (behalve mijn mening aan vriend geven) maar ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant. Ze is volop in de lichamelijke ontwikkeling.
Normaliter ontwikkelt een kind rond zijn 7e het besef dat een paard helemaal niet op het dak kan komen bijvoorbeeld. Zij bedenkt dat soort dingen helemaal niet.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar ik zou graag eens horen hoe jullie erover denken.
Hier is dat het geval met een van mijn stiefkinderen. Ik heb er niets over te zeggen uiteraard (behalve mijn mening aan vriend geven) maar ik vind het eigenlijk wel een beetje gênant. Ze is volop in de lichamelijke ontwikkeling.
Normaliter ontwikkelt een kind rond zijn 7e het besef dat een paard helemaal niet op het dak kan komen bijvoorbeeld. Zij bedenkt dat soort dingen helemaal niet.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar ik zou graag eens horen hoe jullie erover denken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 november 2020 om 15:00
Als je naar de brugklas gaat?justagirly schreef: ↑09-11-2020 14:45Wanneer wordt je puber dan?
En het verschilt ook erg per kind volgens mij hoor.
Hoe kan het nu dat ze het niet meekrijgt op school bij haar niet gelovende klasgenoten? Denk dat wij het vroeger in de 2e klas (is dat groep 4 nu?) wel door hadden. We gingen ook al vrij snel surprises doen.
maandag 9 november 2020 om 15:02
In haar geval heeft ze borsten en schaamhaar en maandelijkse moodswings.justagirly schreef: ↑09-11-2020 14:45Wanneer wordt je puber dan?
En het verschilt ook erg per kind volgens mij hoor.
Een puber is een kind dat geslachtsrijp wordt en dat gebeurt meestal tussen de 10 en 18.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 november 2020 om 15:05
Tja, als iedereen meedoet met het instandhouden van het verhaal kan een geloof vrij lang aanhouden.
[...]
Sommige sprookjes zijn te leuk om los te laten.
Hier wonen twee hele gelukkige kinderen die nog nooit vol in het sinterklaas gebeuren hebben gezeten omdat ikzelf een hekel heb aan dat voorlieg sprookje. Als je het niet actief voedt, dan is dat geloof echt zo voorbij.
[...]
Sommige sprookjes zijn te leuk om los te laten.
Hier wonen twee hele gelukkige kinderen die nog nooit vol in het sinterklaas gebeuren hebben gezeten omdat ikzelf een hekel heb aan dat voorlieg sprookje. Als je het niet actief voedt, dan is dat geloof echt zo voorbij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2020 21:38
Reden: Bashen geloof
Reden: Bashen geloof
10.68% gewijzigd

maandag 9 november 2020 om 15:06
Ik vind dit echt zielig voor dit meisje. Fijn dat het nu op school getolereerd wordt maar dat zal op de middelbare school echt niet zo zijn.
Hoe langer erover gezwegen wordt hoe harder ze zich voorgelogen zal voelen.
Wat langer geloven kan maar 11,5 is echt te lang. Zou echt aandringen bij je vriend om het per direct te vertellen.
Wat langer geloven kan maar 11,5 is echt te lang. Zou echt aandringen bij je vriend om het per direct te vertellen.

maandag 9 november 2020 om 15:07

maandag 9 november 2020 om 15:08
Ik vind het juist vreemd dat school hier in mee gaat. De kans is groot dat ze door haar klasgenoten volkomen belachelijk wordt gemaakt achter haar rug.sparoodislekker schreef: ↑09-11-2020 15:06Ik vind dit echt zielig voor dit meisje. Fijn dat het nu op school getolereerd wordt maar dat zal op de middelbare school echt niet zo zijn.

maandag 9 november 2020 om 15:14
maandag 9 november 2020 om 15:21
Ik vind het echt zielig dat ze het nog steeds niet weet. Hoe langer de ouders hiermee wachten hoe vervelender het voor haar gaat worden. Je wilt ook niet dat ze zich straks schaamt dat ze het al die jaren als enige uit de klas niet wist.
Je zegt dat het niet jouw taak is, maar als het meisje het grootste deel van de tijd bij jullie woont denk ik dat er toch zeker een taak voor jou is weggelegd om op zijn minst naar haar vader uit te spreken wat dit voor effect kan hebben op het kind.
Je zegt dat het niet jouw taak is, maar als het meisje het grootste deel van de tijd bij jullie woont denk ik dat er toch zeker een taak voor jou is weggelegd om op zijn minst naar haar vader uit te spreken wat dit voor effect kan hebben op het kind.
maandag 9 november 2020 om 15:21
Ik heb ook ASS en was jonger in doen en laten. Daarom ben ik een keer blijven zitten. Qua leren gemiddeld. Redelijk wat vriendinnen. Maar in groep 8 maakte de leraar zich zorgen. Niet om mijn cijfers, maar hij zei dat ik emotioneel nog op Sesamstraat niveau zat. Terwijl je al interesse in het nieuws hoorde te hebben. Met de middelbare school was ik ook nog niet bezig, behalve de CITO dan.suzyqfive schreef: ↑09-11-2020 14:41Ik weet het niet, ik denk dat ze mogelijk ASS heeft, maar dat wordt niet onderzocht. Ze heeft wel een kindercoach.
Op school (kleine school) weten alle kinderen: oh dat is X. Fijn dat er gewoon geaccepteerd wordt dat je bent wie je bent. Het verhaal op school is dat Sinterklaas hulp nodig heeft.
Ik kan me het eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er op school niets over gezegd wordt, ik ga er dus ook min of meer vanuit dat ze er gewoon niet ontvankelijk voor is.
maandag 9 november 2020 om 15:22
“Ach ze is er nog zo lekker mee bezigGatinmijnsok schreef: ↑09-11-2020 15:00Wat zegt je vriend dan, als je zegt dat ze 11,5 is en je vraagt of ze hier niet veel te oud voor is?
, Komt vanzelf wel”.

maandag 9 november 2020 om 15:25

maandag 9 november 2020 om 15:25
Vanzelf? Nou nee dus. Want dan was ze al jaren geleden van haar geloof gevallen.
Hoe langer het duurt hoe meer ze er zelf een verhaal omheen gaat verzinnen.
Ik zou het haar vertellen. Waarom heeft je vriend van die wereldvreemde ideeen? Heeft hij dat vaker?
maandag 9 november 2020 om 15:26
Ik ben er in de zomer al over begonnen tegen vriendIntotheunknown schreef: ↑09-11-2020 15:07Ik vind het wel sneu voor haar dat ze nog niet ingelicht is... lijkt me heel vervelend voor dr als ze er pas achter komt op de middelbare school. Of het nú een handig moment is om het geheim te vertellen, vraag ik me wel af. Wij deden dat bewust in de zomer.

maandag 9 november 2020 om 15:27
En hij ziet niet dat ze hiermee heel erg afwijkt van het gemiddelde?
Hij ziet ook niet dat de acceptatie van het niet meer geloven voor haarzelf steeds lastiger wordt? Ze gaat beseffen dat jullie haar jaren hebben voorgelogen over Sinterklaas? Waar nog meer over? Het gevoel van veiligheid komt in het geding naar mate je langer wacht.
maandag 9 november 2020 om 15:31
Eerder zei ik al dat ik denk dat er mogelijk sprake is van ASS. Ze komt ook niet zelf tot ontwikkelingssprongen bijvoorbeeld. Maar ik zie ze 4, soms 6 dagen van de 14 dagen en behalve inspelen op mijn vriend kan ik zelf helaas niet zoveel doen. Ik wil niet tegen mijn vriend ingaan. Dat is mijn taak ook niet.Bladmuziek0 schreef: ↑09-11-2020 15:14Mijn destijds elf jarigen zaten al op de middelbare school.
Hoe kan dit?
Je zou bijna denken dat er een soort achterstand gaande is als een puber nog magisch denkt toch? Ik vind dat jullie haar best uit haar lijden mogen verlossen in deze. Het is niet normaal denk ik.

maandag 9 november 2020 om 15:31
Cateautje schreef: ↑09-11-2020 15:25Het enige dat ik lees betreft dat meisje is dat het hele sintgebeuren haar heel erg blij maakt en vraag me dus af wat er mis kan zijn met iets dat heel erg blij maakt.
Het enige dat ik lees betreft jullie forummers, is dat anderen weleens raar over haar zouden kunnen denken en/of praten.
Uh nee, het meisje gaat, zodra ze het wel weet, ook twijfelen over haar eigen (beoordeling)vermogen. Als ze zolang was voor te liegen, wat heeft ze dan nog meer gemist?
Waarom kon zij iets niet ontdekken dat anderen om haar heen jaren eerder ontdekten?
maandag 9 november 2020 om 15:33
Bij mijn dochter viel het kwartje in groep 4. Ze herkende de roetveegpiet van een andere serie. Misschien kun je haar gewoon het Sinterklaasjournaal laten kijken en dan ook wat andere series/programma's van de acteurs. En vraag eens wat ze van de lootjes op school vindt. Of dat het raar is dat je bij de supermarkt schoentjes kunt zetten, Sinterklaas weet toch waar je woont. Oftewel voedt wat twijfel. Misschien dat dat helpt om het kwartje te laten vallen. Benadruk wel dat de kadootjes gewoon blijven komen. Groep 7 is wel laat. De meesten weten het in groep 6 echt wel.
maandag 9 november 2020 om 15:34
Wij wonen niet meer samen, hebben een LAT-relatie waar ik wanneer mijn kinderen naar hun vader zijn bij hen ben en zij 3 weekenden in de twee maanden bij ons zijn.Intie schreef: ↑09-11-2020 15:21Ik vind het echt zielig dat ze het nog steeds niet weet. Hoe langer de ouders hiermee wachten hoe vervelender het voor haar gaat worden. Je wilt ook niet dat ze zich straks schaamt dat ze het al die jaren als enige uit de klas niet wist.

maandag 9 november 2020 om 15:35
Ach welnee. Je doet net alsof ze hierdoor een bezoeker wordt van een psycholoog. Doe normaal.
Het is ook helemaal niet gezegd dat ze nog blind geloofd, misschien weet ze wel meer dan hier gedacht, maar vind ze het gewoon allemaal geweldig om er mee bezig te blijven.
Nog afgezien daarvan, de kindertijd is de allerkortste tijd in een leven en ik snap de haast niet van jullie.
maandag 9 november 2020 om 15:36
Haar vader heeft haar heel wat uit te leggen straks. Hoe kan een vader dit zijn kind aandoen? Getuigt niet echt van opvoedkundige kwaliteiten. Als ik jou was zou ik het haar gewoon vertellen. Dan maar ff ruzie met je vriend, dat gaat ook wel weer over. Maar behoed die meid voor nog een jaar gênant gedrag als 11-jarige.