Pubers voorstellen aan nieuwe liefde

11-08-2025 11:24 115 berichten
Ik ben vooral op zoek naar ervaringen. Wisten jouw pubers dat je aan het daten was? Hoelang wachtte je met vertellen dat je een nieuwe liefde had? Hoe reageerden je pubers? Hoeveel tijd zat er tussen vertellen en ontmoeten? En hoe ging dat? Neutraal terrein? Kort?

Ervaringen mogen uiteraard ook andersom (jij werd voorgesteld aan de pubers van je partner). Tips mogen ook. Heb gewoon nog nooit met dit bijltje gehakt en weet niet zo goed wat ik moet verwachten.
anoniem_689b81187c030 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 13:06
Reden: Laat verder maar, ik vind dit allemaal een beetje te kwetsbaar
26.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij sinds kort denk ik Hoe kort? En hoe stevig is die liefde?
Ik zou zelf minimaal een half jaar wachten om kinderen hierbij te betrekken en vrij zeker willen zijn van de relatie die jullie hebben opgebouwd.
Primair zitten kinderen niet direct te wachten op een nieuwe partner en pubers al helemaal niet. Mijn tip is om je bescheiden op te stellen en liever wat langer te wachten dan te snel kennis te maken.
Misschien is het zo dat de kinderen zelf nieuwsgierig naar jou worden als ze weten dat hun vader al langere tijd met jou date. Dan zou het een mooi natuurlijk moment zijn om jou te introduceren.
Wonen de kinderen bij hem? Word je een deel van hun leven of kun je elkaar ook ontwijken?

En wat heeft hij met ex afgesproken over introductie van nieuwe relaties?
Ligt aan de pubers. Staan ze open voor het idee dat vader iemand ontmoet heeft? Is de scheiding van hun ouders nog redelijk vers? Wat willen de pubers. Ik heb op die leeftijd het ritme van de kinderen wat gevolgd.
Dat ik aan het daten was wisten ze al redelijk vlot. Meestal na een paar weken. Vooral omdat ik niet altijd wilde liegen waar ik naar toe ging. Wat betreft ontmoeten etc lag dat echt bij mijn kinderen. Als zij er klaar voor waren.
Nu zijn mijn kinderen volwassen en ben ik er iets makkelijker in geworden.
De kinderen (ongeveer zelfde leeftijd als bij jou) zijn om de twee weken een om de donderdag bij hem. Bij ons heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik voorgesteld werd.
Toen heb ik hem ook pas voorgesteld aan mijn familie.

Hij en ex waren al 4 jaar uit elkaar en moeder had zelf al een nieuwe vriend.
Met de kinderen loopt het prima, maar de ex zelf is erg jaloers 😅.
magick88 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 11:42
25.62% gewijzigd
Magick88 schreef:
11-08-2025 11:40
De kinderen (ongeveer zelfde leeftijd als bij jou) zijn om de twee weken een om de donderdag bij hem. Bij ons heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik voorgesteld werd.
Toen heb ik hem ook pas voorgesteld aan mijn familie.
Een jaar😳
Ik zou dat praktisch toch best lastig vinden
Ik heb 8 maand gewacht tot ik echt zeker was dat hij een blijvertje was. Voorgesteld op neutraal terrein, uurtje, en heel langzaam uitgebouwd met na een 1,5 jaar een keer blijven overnachten als puber ook thuis was. In het jaar erna was dat max 1x per maand. Nu 4 jaar verder zien we elkaar erg veel, slaapt hij elk weekend bij mij en gaat mee op vakantie. Volgende stap wordt samenwonen.

Zo kon puber rustig wennen en hebben we weinig troubles ermee gehad.
Het zou voor mij van verschillende dingen afhangen:

Hoe lang is 'sinds kort'?
Hoe lang geleden is de scheiding en hebben de kinderen dat verwerkt?
Hebben de kinderen sinds de scheiding al eerder dates zien komen en gaan?

Even vooropgesteld dat jij niet de reden van de scheiding was, want dan ligt het allemaal wat complexer.
En dit is sowieso theoretisch, omdat ik er zelf geen eigen ervaring mee heb.
...
anoniem_689b81187c030 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 13:07
98.83% gewijzigd
lonelycat schreef:
11-08-2025 11:36
Ligt aan de pubers. Staan ze open voor het idee dat vader iemand ontmoet heeft? Is de scheiding van hun ouders nog redelijk vers? Wat willen de pubers. Ik heb op die leeftijd het ritme van de kinderen wat gevolgd.
Dat ik aan het daten was wisten ze al redelijk vlot. Meestal na een paar weken. Vooral omdat ik niet altijd wilde liegen waar ik naar toe ging. Wat betreft ontmoeten etc lag dat echt bij mijn kinderen. Als zij er klaar voor waren.
Dit ging bij mijn vriend ook zo. De kinderen (destijds tieners, prepubers) waren vervolgens ook nieuwsgierig, maar daar heb ik aan de rem getrokken, vanuit mijn eigen behoefte om eerst met z'n tweeën elkaar verder te leren kennen en wat basis op te bouwen. Ik vind een half jaar daarvoor in principe het minimale. Daarnaast inderdaad zoals anderen al aangeven wat factoren waar e.e.a. van afhangt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
...
anoniem_689b81187c030 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 13:07
99.44% gewijzigd
Mus schreef:
11-08-2025 11:57
We kennen elkaar 4 maanden. Die zijn zeer intensief geweest. De liefde is stevig en bovendien is hij het liegen tegen zijn kinderen zat. En ja, dat laatste is wat we hopen. Dat ze het op een gegeven moment zelf aangeven dat ze weleens willen weten wie ik ben. Dus ik verwacht sowieso dat er nog aardig wat tijd gaat zitten tussen weten dat hun vader een nieuwe liefde heeft en voorstellen.
Lijkt me ook wel zo prettig voor de pubers.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
lonelycat schreef:
11-08-2025 11:36

Of ze ervoor openstaan, weet hij niet. Scheiding is nog redelijk vers inderdaad. Maar het gaat er nu vooral om dat ze überhaupt weten dat hij iemand heeft ontmoet. Want zijn kinderen weten dus niet dat hij weer aan het daten was geslagen. We verwachten dat het sowieso nog wel even gaat duren voordat ze eraan toe zijn om mij te ontmoeten.
Itsnojoke schreef:
11-08-2025 11:51
Even vooropgesteld dat jij niet de reden van de scheiding was, want dan ligt het allemaal wat complexer.

Nee, ik was voor de scheiding (gelukkig) niet in beeld. We hebben elkaar daarna leren kennen.
Wat is "redelijk vers"? Hoe lang is de scheiding geleden?
Vertellen dat hij aan het daten is lijkt mij prima. Inderdaad fijner om niet te liegen.

Daarna ff wachten hoe de kinderen reageren maar let ook op jezelf dat het jou niet te snel gaat.
Het is zoals het is
canis-felis schreef:
11-08-2025 11:58
Lijkt me ook wel zo prettig voor de pubers.

Ja, precies. Het gaat er in eerste instantie vooral om dat ze überhaupt weten van mijn bestaan. En vervolgens hangt het helemaal af van hun reactie. Ik heb tegen hem gezegd dat zij wat mij betreft in principe leidend zijn wat het tempo betreft.
Mus schreef:
11-08-2025 11:57
We kennen elkaar 4 maanden. Die zijn zeer intensief geweest. De liefde is stevig en bovendien is hij het liegen tegen zijn kinderen zat. En ja, dat laatste is wat we hopen. Dat ze het op een gegeven moment zelf aangeven dat ze weleens willen weten wie ik ben. Dus ik verwacht sowieso dat er nog aardig wat tijd gaat zitten tussen weten dat hun vader een nieuwe liefde heeft en voorstellen.
Hier moet ik dan wel hartelijk om lachen.
Na 4 maanden is het nog hartstikke pril.

Overigens ben ik hierin makkelijker dan de gemiddelde Viva-vrouw: niet te lang wachten met voorstellen.

Die kinderen zijn niet gek, dus wees zo open mogelijk.
New year, new disappointments.
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
...
anoniem_689b81187c030 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 13:09
98.94% gewijzigd
Solomio schreef:
11-08-2025 12:10
Hier moet ik dan wel hartelijk om lachen.
Na 4 maanden is het nog hartstikke pril.

Overigens ben ik hierin makkelijker dan de gemiddelde Viva-vrouw: niet te lang wachten met voorstellen.

Die kinderen zijn niet gek, dus wees zo open mogelijk.

Dat snap ik.
4 maanden is echt nog geen relatie. Jullie zijn aan het daten en verliefd. Maak het niet groter dan het is. En plak er zeker niet direct labels op. Hij kan zijn kinderen vertellen dat hij een date heeft en vragen vanuit hen beantwoorden. Daarnaast heb je als volwassene ook je eigen privé leven. En hoef je kinderen niet alles te vertellen. Dat is wat anders dan liegen. Het gaat ze gewoon niet aan. Jullie moeten elkaar echt leren kennen en dat kost tijd. Komen de kinderen zelf met vragen dan geeft hij daarop antwoorden. Niet vanuit hem zelf verhalen laten vertellen over hun nieuwe stiefmoeder etc.

Voorstellen pas als je echt zeker bent na geruime tijd. Minimaal een half haar tot een jaar. Samenwonen zou ik pas doen als de kinderen uit huis zijn. Jij hebt geen kinderen en dus echt geen idee hoe dat werkelijk is. En andermans kinderen is totaal wat anders dan eigen kinderen.

Let ook op termen. Geen bonus of stiefmoeder. Jij bent de vriendin van papa. Dat is echt iets anders.

En ga ook zelf nadenken wat jij wilt. Waarom heb jij geen eigen kinderen? Wil je die nog wel? Wil je uiteindelijk Samenwonen en je leven aanpassen aan kinderen? Ik ken ook stellen die bewust latten en elkaar eigenlijk alleen zien zonder de kinderen. Dus ook 2 vakanties (met partner en met kinderen).

Heel veel mensen gaan veel te hard. En willen weer gezinnetje spelen. 70% van de samengestelde gezinnen gaat fout..
Minder dan een jaar gescheiden en al weer 4 maanden een nieuwe echte liefde :rofl: \
Dus hij is alles bij elkaar wel 4 hele maanden alleen geweest
evelien2010 schreef:
11-08-2025 12:25
Voorstellen pas als je echt zeker bent na geruime tijd. Minimaal een half haar tot een jaar. Samenwonen zou ik pas doen als de kinderen uit huis zijn. Jij hebt geen kinderen en dus echt geen idee hoe dat werkelijk is. En andermans kinderen is totaal wat anders dan eigen kinderen.

Let ook op termen. Geen bonus of stiefmoeder. Jij bent de vriendin van papa. Dat is echt iets anders.

En ga ook zelf nadenken wat jij wilt. Waarom heb jij geen eigen kinderen? Wil je die nog wel? Wil je uiteindelijk Samenwonen en je leven aanpassen aan kinderen? Ik ken ook stellen die bewust latten en elkaar eigenlijk alleen zien zonder de kinderen. Dus ook 2 vakanties (met partner en met kinderen).

Heel veel mensen gaan veel te hard. En willen weer gezinnetje spelen. 70% van de samengestelde gezinnen gaat fout..

Je doet een heleboel aannames.

- Hoe we het noemen, bepalen we graag zelf.
- Ik heb geen enkele ambitie om hun stiefmoeder te worden of om me überhaupt met de opvoeding te bemoeien. Ze hebben al een moeder, wonen voornamelijk bij haar en ik ben inderdaad de vriendin van papa.
- Ik ga er vanuit dat er zeker een paar maanden zit tussen hen vertellen over mij en een ontmoeting, dus dan zitten we keurig in jouw marge van een half jaar tot een jaar.
- We hebben geen samenwoonambities en zeker niet voordat zijn kinderen het huis uit zijn. Dus 'gezinnetje spelen' is totaal niet aan de orde.
- Er komen ook geen eigen kinderen meer.
anoniem_689b81187c030 wijzigde dit bericht op 11-08-2025 13:14
19.24% gewijzigd
Als hij kort nade scheiding al direct met jou ging daten en daarbij een erg ouderwetse regeling mbt de kinderen heeft, zegt dat wel iets.
Het lijkt me geen man die de belangen van anderen sterk meeneemt.
Vriend en ik daten 3 jaar.
Ik pubers en jongvolwassenen,hij jongvolwassenen. Hij was 3jr gescheiden toen. Ik al lang weduwe.
Allebei gemeld dat we a h daten waren.
Mijn zoon van 15 gaf aan er niets van te willen weten. De rest nam het ter kennisgeving aan. Langzaam kwam hij me eens ophalen en eten. Alle pubers vlogen dan het huis uit. Na een jaar ook eens logeren, idem iedereen vloog t huis uit. Hij blijft nog steeds nooit langer dan 1 nacht. Maar is er wel bij met mijn verjaardag en Kerst. Verder doen wij alles met ons eigen gezin. Mijn kinderen doen beleefd tegen hem maar hebben nul interesse en doen geen moeite hem te leren kennen of op zijn gemak te stellen. Andersom is dat ook zo. En dat is ook precies wat we verwacht hadden.
poespas wijzigde dit bericht op 11-08-2025 12:56
0.27% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven