Puckababy afbouwen?

16-04-2012 13:32 80 berichten
Onze dochter slaapt sinds ze een week of 2 oud is in de puckababy piep. Dit omdat ze zichzelf telkens wakker sloeg met haar handjes. In de puck slaapt ze heerlijk en het gaat prima met slapen bij haar. Inmiddels is ze iets over de 2 maanden en zit ik te denken aan afbouwen van de puck. Dit omdat ze binnenkort niet meer in de piep past en ik het eigenlijl niet zo zie zitten om de mini aan te schaffen (2 stuks ivm spugen...ze zitten nogal eens onder de viezigheid). Ook heb ik het idee dat ze vrij snel zal gaan zijn met omrollen en dan is een puckababy volgens mij niet echt handig. De mini is van 3-6 maanden, maar vraag me af of ze niet voor 6 maanden al gaat omrollen en er dan dus noodgedwongen uit moet.

Ik wil het dus eigenlijk gaan afbouwen en vraag me af hoe anderen dat hebben gedaan? Ik laat haar nu overdag soms zonder puck slapen en dat gaat redelijk. Maar ze word wel vrij snel weer wakker en haar handjes zijn altijd ijskoud. Die houdt ze namelijk naast haar hoofd boven de dekens. Kan het zijn dat ze van die koud handjes wakker word? 'S nachts zonder puck durf ik nog niet, omdat ze afgelopen weekend ook al over is gegaan van haar wieg naar haar ledikant. Toch een verandering en dan ineens ook zonder puck is wel heel veel verandering ineens. Ik lees op internet wel verhalen over de puckababy mini en dan eerst 1 arm eruit etc. Maar zijn er ook mensen die vanuit de piep hebben afgebouwd en hoe dan?

Ik heb wel een slaapzakje van ikea (van soort fleece-stof), maar die is nog heel groot. Wil straks wel de puckabag, maar die is pas vanaf 7 maanden. Wat moet ik daar tussenin nemen?

Alvast bedankt voor de adviezen
Alle reacties Link kopieren
Zoontje draaide trouwens met puck en al! Lag soms op zijn buikje te slapen, soms op zijn rug.
Ik zat dus ook met dat omdraaien. Niet dat ze dat al doet, maar dat was eigenlijk de reden om een gewone slaapzak te willen. Maar dat kan dus gewoon met de puck ga het vanavond ff aankijken met de slaapzak. Als het niet goed gaat kan ze zo weer in de puck.
Je kan ook eens kijken wat je kindje doet als je haar (meisje toch?) op dr buikje legt met de puck aan. Mijn zoontje deed dan zijn koppie omhoog of naar de zijkant. Dus ik was niet zo bang voor stikken ofzo.
Buikslapen geeft een vergroot risico op wiegendood, de armen dan ook nog eens vastleggen is mi een risico dat je niet moet willen nemen. Ook al draait je baby zijn hoofd opzij, het zal je net gebeuren dat het hem/haar 's nachts niet lukt om het hoofdje opzij te draaien...
Ik ken de risico's maar de puck is vrij wijd (zeker de maxi variant). Het is wel wat anders dan stevig inbakeren waarbij de armpjes geen kant opkunnen. Zoon kon zich met puck aan prima opdrukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven