Puckababy, ervaringen?
zondag 19 juli 2009 om 22:58
Onze zoon slaapt nogal onrustig en maait veel met zijn armpjes. Eerst geprobeerd hem in te bakeren met doeken, maar daar wurmde hij zijn armpjes uit (misschien deden we het ook niet goed). Toen een Puckababy besteld en dat leek goed te gaan, maar nu slaapt hij overdag toch weer onrustig en nu twijfel ik of deze niet te los zit. Heeft iemand misschien tips over ander inbakermateriaal? Iets dat vaster zit als de Puckababy en beter blijft zitten als gewone doeken?
zondag 19 juli 2009 om 23:02
Heel herkenbaar! Onze zoon deed het de eerste week ook goed in de puckababy, maar daarna weer heel onrustig in de puckababy, dus weer slecht slapen. Daarna hebben we hem ingebakerd in de Pacco, maar dan niet met de armen langs het lichaam, maar de armen voor de borst. Daarmee slaapt hij heel rustig en diep. Van de week weer in de puckababy omdat de pacco's in de was zaten en weer onrustig slapen en constant wakker worden. Helaas, want ik vond de puckababy "vriendelijker" dan de pacco. Maar blijkbaar heeft onze zoon juist die strakheid nodig voor geborgenheid.
www.pacco.nl
www.pacco.nl
maandag 20 juli 2009 om 07:40
maandag 20 juli 2009 om 10:37
Inbakeren (met doeken) zou ik sowieso niet op eigen houtje gaan doen, maar altijd in overleg met het CB. Niet dat zij het laatste woord hebben over jouw kindje, maar ze kunnen je wel tips geven om je kindje op een veilige manier in te bakeren. Als je het inbakeren verkeerd doet, kan die wirwar van doeken namelijk nog gevaarlijk zijn ook.
maandag 20 juli 2009 om 10:58
Het inbakeren is in overleg met het CB gegaan, maar dat werkte/konden we dus niet goed. Vandaar de Puckababy. Morgen toch naar het CB om te wegen dus zal even vragen of we ook in kunnen gaan bakeren met de Pacco's. Hoop echt dat dat de oplossing is, hij slaapt nu overdag gewoon veel te licht en wordt steeds wakker. Iemand interesse in een tweedehands Puckababy ?
maandag 20 juli 2009 om 10:58
maandag 20 juli 2009 om 11:35
dinsdag 15 september 2009 om 14:50
Wij hebben voor ons dochtertje ook een Puckababy aangeschaft, omdat ze vanaf het begin al ingebakerd is, en we haar willen laten wennen. Ze slaapt erg onrustig. Helaas na regelmatig proberen met de Puckababy toch maar weer inbakeren. Op ons consultatiebureau wordt de Puckababy sterk afgeraden. Omdat de baby meer bewegingsvrijheid heeft, kan ze omrollen en ze dan niet meer terug kan. Ze kan stikken werd ons verteld. Wij proberen de puckababy nog steeds, alleen in de reiswieg, want daar kan ze niet omrollen.
Bij onze zoon is het ook gelukt zonder zijn baker te slapen.
Ik zou het niet meer kopen!
Bij onze zoon is het ook gelukt zonder zijn baker te slapen.
Ik zou het niet meer kopen!
dinsdag 15 september 2009 om 15:31
Hier een groot fan van de puckababy. Bij mijn zoontje heeft het super goed geholpen.
Eerst kochten we de mini, we vonden piep zooo zielig haha en hij zou wel in de mini groeien. Nou daar kwamen we al snel van terug en toen alsnog een piep aangeschaft.
Hij heeft er heerlijk in geslapen tijdens de nachten. Overdag sliep meneer alleen op zijn buik, dus in de woonkamer omdat ik hem niet alleen durfde te laten.
Met vier maanden had hij de puckababy niet meer nodig, en nu gebruiken we de mini als gewone slaapzak, je kunt de ritsjes gebruiken.
Eerst kochten we de mini, we vonden piep zooo zielig haha en hij zou wel in de mini groeien. Nou daar kwamen we al snel van terug en toen alsnog een piep aangeschaft.
Hij heeft er heerlijk in geslapen tijdens de nachten. Overdag sliep meneer alleen op zijn buik, dus in de woonkamer omdat ik hem niet alleen durfde te laten.
Met vier maanden had hij de puckababy niet meer nodig, en nu gebruiken we de mini als gewone slaapzak, je kunt de ritsjes gebruiken.
zondag 20 september 2009 om 19:44
Puckababy werkt hier prima!
CB (Rotterdam) destijds gevraagd of zij begeleiden bij inbakeren maar ze keken me aan alsof ze water zagen branden. Ik moest daarvoor maar bij een kinderfysiotherapeut raad vragen. Dat gedaan en een tijd ingebakerd. Maar wat een werk! Zeker met een nachtvoeding en luier... Dus Puckababy geprobeerd (de piep), en werkte over het algemeen heel goed. Alleen op héél onrustige momenten ben ik terug gegaan naar de echter bakerdoeken. (zie boek Ria Blom voor methode).
Toen ik eenmaal bij een osteopaat ben geweest, die een lichamelijke oorzaak vond voor zijn onrust (beperking in de motoriek in nek, door bevalling waarschijnlijk) en zijn huilen is hij veel rustiger geworden. De puckababy maakt dat hij langer slaapt. Los lukt dan ook, maar korter. En 's nachts gebruiken we 'm altijd. Gisteren de mini gekocht want hij groeit nu uit de piep.
Maar wat ik hier extra wil meegeven is dat als je een heel onrustig kind hebt, het inbakeren en puckababy / paco zeker goed zijn. Maar let wel dat je kunt laten nakijken of de échte oorzaak van de onrust misschien een lichamelijke is en die te verhelpen is.
CB (Rotterdam) destijds gevraagd of zij begeleiden bij inbakeren maar ze keken me aan alsof ze water zagen branden. Ik moest daarvoor maar bij een kinderfysiotherapeut raad vragen. Dat gedaan en een tijd ingebakerd. Maar wat een werk! Zeker met een nachtvoeding en luier... Dus Puckababy geprobeerd (de piep), en werkte over het algemeen heel goed. Alleen op héél onrustige momenten ben ik terug gegaan naar de echter bakerdoeken. (zie boek Ria Blom voor methode).
Toen ik eenmaal bij een osteopaat ben geweest, die een lichamelijke oorzaak vond voor zijn onrust (beperking in de motoriek in nek, door bevalling waarschijnlijk) en zijn huilen is hij veel rustiger geworden. De puckababy maakt dat hij langer slaapt. Los lukt dan ook, maar korter. En 's nachts gebruiken we 'm altijd. Gisteren de mini gekocht want hij groeit nu uit de piep.
Maar wat ik hier extra wil meegeven is dat als je een heel onrustig kind hebt, het inbakeren en puckababy / paco zeker goed zijn. Maar let wel dat je kunt laten nakijken of de échte oorzaak van de onrust misschien een lichamelijke is en die te verhelpen is.