Puckababy?!?

11-05-2010 21:51 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een puckababy besteld....

Maar nu slaat de twijfel een beetje toe.

De 1 zweert er bij de ander weer niet....

Mijn lief meisje is overdag zo onrustig en alle symptomen die beschreven staan op de site van puckababy zijn zo van toepassing bij haar.

Ze wil niet tot weinig slapen en als ze dus niet wil resulteert het in huilen, niet zeurderig maar echt op een gegeven moment echt boos met trappen en maaien erbij.

Nu heb ik bergen van geduld maar dat berg geduld word nu toch echt minder!

Of nee het geduld gaat misschien wel een beetje over in radeloosheid.

Graag hoor ik tips,ervaringen etc. graag van jullie!
Hoi Sanmi

Fijn dat je je erin herkend en dat ik dus niet de "enige" ben
He jorina,

Ik doe na haar voeding (flesvoeding) haar na het knuffelen in de box.

Zie ik tekenen van moeheid dan doe ik haar in bed
quote:bobra schreef op 11 mei 2010 @ 22:12:

Hoi Sanmi

Fijn dat je je erin herkend en dat ik dus niet de "enige" benhehe... manlief en ik hebben wel eens huilend in de keuken gestaan omdat we het echt niet meer wisten. Komt goed. Ria Blom met rust en regelmaat kan ook goed helpen hoor.
Dat je overdag nergens aan toe komt herken ik ook. Ons ukke is de derder, dus de was.... en de vloer.... Maar goed, 's avonds is mijn man lekker thuis dus die doet een heleboel (of is met de ukkies aan de gang zodat ik wat kan doen).

Al met al heb ik het gevoel altijd bezig te zijn op dit moment, geen momentje voor mijzelf.

Ik weet uit ervaring dat het over gaat, mijn middelste had dit namelijk ook. Het wordt beter, het wordt beter, het wordt beter.... ik houd het mijzelf maar voor als een mantra... het wordt beter....
quote:bobra schreef op 11 mei 2010 @ 22:13:

He jorina,

Ik doe na haar voeding (flesvoeding) haar na het knuffelen in de box.

Zie ik tekenen van moeheid dan doe ik haar in bed

Ik roep maar wat hoor, heb hier ook niet de wijsheid in pacht...

Kan me voorstellen dat je soms niet meer weet wat je moet doen om je baby stil te krijgen. Ik heb, zeker de 1e drie maanden, van alles maar wat geprobeerd en kwam er pas in de vierde maand een beetje achter wat werkte en wat niet.

Ik hoop dat de puckababy een beetje werkt. Ik kan me Yamuna's zorg wel een beetje voorstellen, het is denk ik altijd goed om scherp op je kindje te blijven letten.

Succes!
quote:Carrrie schreef op 11 mei 2010 @ 22:05:

Jeumig, heb je het over mijn kindje?

Overdag onrustig en alleen slapend te krijgen en te houden in mijn armen, na de voeding van 20.00 uur in haar kinderwagen heerlijk slapend en 's nachts ook slapend!

Hoe oud is jouw moppie? Die van ons is morgen 2 maandjes.

('s nachts wel bij mij maar dat is vanwege mijn eigen handicap niet zo erg: ik wordt wakker als ik moet draaien en draai nooit maar dan ook nooit in mijn slaap).

Wij hebben sinds vorige week een Puckababy. Tot gisteren alleen voor de nachten gebruikt, maar eigenlijk ging dat al goed. Gisteren voor het eerst ook overdag gebruikt en ze heeft geslapen! Vandaag zonder Puckababy geslapen in kinderwagen wel anderhalf uur lang!!! Wel onder het 'genot' van het geluid van de stofzuiger, we hebben gemerkt dat ze daarop in slaap valt.

Zal het

Mijn meisje is net 2,5 maand

We dachten eerst dat het aan de voeding lag maar nu het met Nutrilon Forte ook niet beter word dan word je wel wat radeloos.

En dat met de rug komt door een ongeluk
Inderdaad gewoon proberen. Heb ik ook gedaan maar ik moet zeggen dat ik de Pacco fijner vond en beter werkte. ben ontzettende voorstander van inbakeren. De Pacco is nl net iets strakker (klinkt eng zo haha maar is het niet hoor) maar in de puckababy had ze nog te veel ruimte om onrustig te bewegen met haar armpjes.

Het afbouwen bij de Pacco was echt niet erg hoor, gewoon steeds minder gebruiken, ging helemaal goed. Maar probeer de puckababy gewoon en anders kun je nog overstappen naar de Pacco toch?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Kunnen het trouwens niet gewoon krampjes zijn?
Hi jorina.

Die wijsheid heb ik ( soms helaas) ook niet.

Tis de eerste he!

Heb ook zo veel geprobeerd maar de ideeën zijn een beetje op.

Ik ga het maar gewoon proberen.

Denk dat het een voordeel is met de pucka... baat het niet dan...
quote:akka schreef op 11 mei 2010 @ 22:02:

Waarom eerder voor Pacco Lara? Das ook moeilijk afbouwen namelijk...)

Bij de Pacco kun je toch geleidelijk afwennen door 1 arm los te doen? Of heb ik het mis? Bij de Puckababy is het erin of eruit.

quote:Jorina schreef op 11 mei 2010 @ 22:06:

Even voor mijn beeldvorming;

Inbakeren gebruik je als een baby zichzelf wakker maakt door met de armpjes/beentjes te zwaaien/trappelen.

TO's baby slaapt 's nachts wel, zal bovenstaand dan wel het 'probleem' zijn?Dat had mijn zoontje wel. Als ik na 45 minuten keek zag ik zijn handjes omhoog zwaaien. 's Nachts deed hij dat gekgenoeg niet.
Kweet niet of het krampjes zijn,

Ik zie gewoon dat ze moe is maar zich er niet aan "durft"over te geven

Ik doe haar bijv. in de wandelwagen... ik wieg haar of ga een stuk wandelen en zodra ik maar stil sta..... meeeeh!
quote:bobra schreef op 11 mei 2010 @ 22:23:

Hi jorina.

Die wijsheid heb ik ( soms helaas) ook niet.

Tis de eerste he!

Heb ook zo veel geprobeerd maar de ideeën zijn een beetje op.

Ik ga het maar gewoon proberen.

Denk dat het een voordeel is met de pucka... baat het niet dan...

Zo moet je het inderdaad maar zien.

Nogmaals succes, hoop dat het werkt!
quote:bobra schreef op 11 mei 2010 @ 22:25:

Kweet niet of het krampjes zijn,

Ik zie gewoon dat ze moe is maar zich er niet aan "durft"over te geven

Ik doe haar bijv. in de wandelwagen... ik wieg haar of ga een stuk wandelen en zodra ik maar stil sta..... meeeeh!

Nog een positief vooruitzicht, mijne is nu bijna 5 maanden, en ik ben al bijna weer vergeten hoe zwaar die eerste 3 maanden waren

Langzaam maar zeker kunnen ze je steeds iets beter duidelijk maken wat er is.
In de wandelwagen is het hier ook: wandelen is rustig liggen of zelfs slapen, stilstaan is wakker en te lang stilstaan is blèèèren. Daar komt dan nog bij dat er naast haar in de wagen dan een kindje zit dat steeds roept 'mamma, beebiehuijuh! mamma, beebiehuijuh!'. Tja.

Mijn rug... steeds terugkerende hernia's, operatie na operatie, nu metalen pennen erin en wéér een hernia...
He Carrie,

Zal bij ons ook wel zo zijn als we aan een 2e wonder toe zijn!

Blegh! Hernia's!!

Dat lijkt me niet echt wat al die operaties!

PFff!!!

Heb gelukkig niet veel last van mijn rug meer maar met zo'n doek zal het denk ik niet bevorderen!

Ik ga de pucka gewoon proberen en werkt het niet dan gaat ie mooi op marktplaats ;)
Wij hebben de puckababy gebruikt voor ons zoontje en hij vond het heerlijk. Hij moest twee dagen erg wennen maar daarna leek hij zich er erg veilig in te voelen.

Voordeel vond ik dat het niet zo heel strak was maar wel strak genoeg om niet met zijn armen te maaien.

Afbouwen is heel makkelijk gegaan. Na zijn prikjes rond 5 maanden mocht hij er niet in en dat ging zo goed dat we hem niet meer hebben gebruikt daarna.

Ik zou hem gewoon eens proberen als het niets is kan je hem nog terug sturen en anders kan je meisje er misschien lekker doorslapen overdag.

Bij ons trouwens ook overdag niet goed slapen en 's nachts wel. Misschien toch minder diep in slaap en daardoor sneller wakker schrikken van z'n armen.

Succes ermee! Die eerste maanden zijn best pittig.
quote:bobra schreef op 11 mei 2010 @ 22:40:

Heb gelukkig niet veel last van mijn rug meer maar met zo'n doek zal het denk ik niet bevorderen!

Bij de meeste rugklachten kan een draagdoek prima gebruikt worden omdat het gewicht heel goed verdeeld word. met een doek of een ergonomische voorgevormde drager(SSC) is het symmetrisch dragen minder belastend dan je kindje gewoon op een arm dragen ( a-symmetrisch)

en dan bedoel ik echt een DOEK (of een ergonomische SSC) niet te verwarren een lodger, minimonkey, chicco of een babybjorn.
Lara, bij de Pacco kun je niet één armpje wel of niet inbakeren. Het is alles of niets.
Bij echt ouderwetsch inbakeren kun je weer wel één armpje los laten. Maar das (naar mijn idee) een enorm geklooi met lappen en spelden.
quote:Yamuna schreef op 12 mei 2010 @ 07:06:

[...]

Bij de meeste rugklachten kan een draagdoek prima gebruikt worden omdat het gewicht heel goed verdeeld word. met een doek of een ergonomische voorgevormde drager(SSC) is het symmetrisch dragen minder belastend dan je kindje gewoon op een arm dragen ( a-symmetrisch)

en dan bedoel ik echt een DOEK (of een ergonomische SSC) niet te verwarren een lodger, minimonkey, chicco of een babybjorn.

True!

BabyBjorn en Lodger heb ik beide om gehad, maar omdat ik altijd al wat last van mijn rug heb, deze heel snel afgedaan (was in de tijd dat ik niet wist dat er nog iets anders bestond dat de BB)

Heb nu een ergonomische drager, en totaal geen last van mij rug, omdat het gewicht veel beter wordt verdeelt.
wij hebben de swaddle me een maand of 2 gebruikt. Hij is een stuk goedkoper dan de puckababy en werkte hier heel goed! Onze dochter wilde overdag wel slapen. In bedje, in draagdoek of in de kinderwagen maar 's nachts lukte het haar niet. Ze wilde erg graag heel dichtbij ons zijn maar bij ons in bed slapen werd ik zat en haar ledikantje stond al naast ons bed. Anyway... de swaddle me vond ze erg fijn.
We zijn met de swaddle me trouwens heel abrupt gestopt. Zonder problemen trouwens. Na inentingen mogen ze er een paar dagen niet inslapen (net als de andere inbakermethoden). Dus na haar tweede ronde prikjes zijn we er mee gestopt.
Hier ook een puckababy. Bij mijn dochter werkte het als een trein, bij mijn zoontje iets minder.

Mijn dochter sliep overdag ook slecht, terwijl ze de nachten met 6 weken doorsliep. Met de pauckababy viel ze veel makkelijker n slaap. Na de prikjes met 4 maanden in één keer gestopt.

Mijn zoontje is een ander verhaal. Die slaapt zowel 's nachts als overdag niet goed en inslapen is een drama. Hij wordt echt heel kwaad en raakt helemaal overstuur. De puckababy helpt een beetje, maar is niet de oplossing. Ik heb de snug&tug geprobeert, maar daar wurmt hij zich uit los. Toch maar de puckababy dus, daar komt hij echt niet uit. Hij wordt nu bijna 6 maanden en kan echt nog niet los slapen. Het afbouwen stellen we dus nog even uit.

Je moet dus even uitvogelen wat voor jouw kindje het beste werkt. Hier is dat uiteindelijk in beide gevallen de pb gebleken.

Afbouwen kan ook in stappen. In de zak vanaf 3 maanden zitten twee ritsjes bij de schouders. Je kunt dus beginnen met 1 arm eruit bijvoorbeeld.

De opmerking over de voedingssignalen gaat trouwens niet op voor de pb. Je kindje ligt niet helemaal strak ingebakerd, waardoor de voedingssignalen gewoon te zien zijn hoor.
Heb de Puckababy vandaag binnen gekregen.

Geprobeerd en was dus echt helemaal niks! Ze werd me toch boos!

Dus wie er nog 1 wil

Was bij een vriendin die een Lodger had, madam zat bijna te kirren van happines dus ga dan toch voor de lodger niet om te dragen, tenzij manlief dat natuurlijk wil
Volhouden met die Puckababy, na één keer kun je er nog niks van zeggen..... Beetje zonde om na één keer al op te geven toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven