Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
OEPS......even een foutje gemaakt in de berekening......dan zou kind 5 dagen per week naar de opvang gaan en dat is niet de bedoeling! haha

230 euro bij allebei minder werken klinkt al een stuk beter
230 is nog redelijk veel.. volgens mij moeten wij minder betalen (uitgaande van ik 24 uur werken en hij 40 uur..). Maar we verdienen ook niet heel veel..
Meis gaat 3 dagen per week voor 60 euro per maand. Maar ja, wij krijgen 770 euro kinderopvangtoeslag per maand. Het heeft voordelen een 'arme' student te zijn!
@minie86: das wel lekker!

volgens mijn berekeningen krijgen wij per maand 346 terug ... maar ik weet niet hoe duur kinderdagopvang precies is uitgaande van 2 dagen per week.. en misschien wil de moeder van mijn vriend 1 dag oppassen..
Fieuw, die prijzen daar wil ik helemaal nog niet over nadenken. Krijg nu al steeds een rolberoerte van al die trouwdingen... De babykamer moet voorlopig maar even wachten haha Nee, het maakt mij geloof ik ook allemaal niet zoveel uit. Hoop veel te kunnen lenen van zus en schoonzus.

@Frutje: Ja, je kunt nu echt aftellen, leuk hoor. Ik over vier maanden... het schiet nu echt op. Eng, maar leuk. Hoe dichterbij het komt, hoe enger ik het vind. Niet dat ik het niet wil hoor, maar er komt zoveel op je af denk ik dan. En ik zou ook nog wel een nieuwe baan willen, we moeten nog een nieuw huis... Pffff, first things first zeg ik maar tegen mezelf...
@frutje: 3 maandjes.. das al heel snel.. en je hebt natuurlijk het trouwen als grote afleiding! en dan 1x raak he.. haha
@pipo

Soms bekruipt me ook opeens zo'n realiteitsgevoel van 'aaah, kan ik dat wel, wil ik het wel echt, alles wordt anders'. Maar als ik die angst opzij zet weet ik dat ik het heel erg graag wil. En dat verandering niet slecht hoeft te zijn. Maar qua geld is het misschien wel beter als het nog eventjes duurt, meeen wat is zo'n bruiloft duur he...

@janine

Snel al hè. Ik krijg er een heel blij gevoel van van binnen. Het trouwen is idd een grote afleiding en ook heel erg leuk. Ik ben op het moment eigenlijk gewoon heel erg gelukkig. Haha, als ik dit zo teruglees krijg ik een beetje barf-neigingen. Sorry dames .
Leuk al die reacties.

@frutje Ik hoop ook zeker dat het minder duurt dan de standaard 1,5 jaar. Maar we zullen we zien, wil wel dat het in goed overleg gaat.

Wel top dat jij al over 3 maanden gaat beginnen! Dat is echt heel snel zeker met de trouwerij op komst. En maak je over dat geld maar geen druk. Ik denk dat iedereen zich heel erg gek laat maken door alle duren "kinder" spullen die nodig zijn. Bij elkaar gezochte dingen kunnen net zo leuk zijn. (ook voor Pipo)

Jullie zijn wel ver hoor dat je al weet wat de opvang kost. Misschien naïef maar ik zie dat echt als bijkomende dingen. Iedereen kan volgens mij kinderen opvoeden of je nou minder geld of iets meer geld hebt. Ze hoeven niet allemaal op hockey, vioolles en ook nog op turnen toch?

Bij mij is het "kinder" gevoel er opeens. Ik wilde eigenlijk nooit echt moeder worden. Alleen begon het steeds meer te knagen. Nu alles rustig is. Huis, goede baan en leuke vriend is het er tijd voor denk ik. (ik hem al heel lang maar we zijn na 8 jaar, 3 jaar uit elkaar geweest en nu weer 2,5 jaar bij elkaar)
Goedemorgen allemaal!

Mollebol; ik heb ook nooit eerder naar de kosten gekeken....maar als je dan toch werkontwijkend gedrag vertoont en eens aan het rondkijken bent naar babyspullen, is het eigenlijk wel handig eens te berekenen. Natuurlijk kan je er pas wat zinnigs over zeggen als het zover is.....en het lost zichzelf ook altijd wel op. Maar is het toch niet gratis, weet je een beetje waar je aan moet denken

Lijkt me trouwens best apart dat je nooit echt moeder wilde worden en je toch ineens het gevoel bekruipt dat je het wel wilt. Dan moet je zelf ook iets langer aan het idee wennen, lijkt me. Ergens wist ik het altijd wel.....maar heb ik heel lang gezegd "later". Heb nu sinds eind vorig jaar heel duidelijk het gevoel dat later eigenlijk NU is geworden.

Vanavond ga ik een proefles nemen bij een sportschool in de buurt. Ben benieuwd! De meeste lessen ben ik wel bekend mee, maar er stond een voor mij nieuwe variant tussen XCO; extreme core training....iets met een aluminium buis met grit waarmee je je natuurlijk korset mee traint???? We zullen zien! haha
@Mollebol

Je hebt gelijk hoor. Als mensen met een gezamenlijk inkomen van pak 'm beet 2000 euro kinderen kunnen opvoeden en bekostigen, dan kunnen wij dat ook. Ik heb alleen graag overzicht en wil altijd alles van alles weten (beetje een dingetje van mij), vooral omdat ik het interessant vind. Het komt zeker goed! En ja 3 maanden is snel. Ik herhaal: joehoe!

@Assie

Ik heb wel eens XCO gedaan en vond het wel leuk. Je hebt die buis in je handen met dat grit dat heen en weer beweegt. Daarmee doe je wat cardio-oefeningen en buikspieren enzo op muziek. Ik zou met een kleine staaf beginnen. Succes!
Goedemorgen!

Mollebol: Gezellig dat je ook mee komt praten!! Mijn vriend wilde heel graag alle financien op een rij, om te weten of we het echt wel kunnen betalen enzo. Heb net mailtje naar salarisadministratie gestuurd om voor me uit te rekenen wat ik verdien als ik 3 dagen ga werken. Scheelt weer 1 dag opvang.

@ Frutje: Met je nog veel dingen regelen voor de bruiloft. Wij hebben ook besloten om te gaan trouwen. We gaan eind juni begin juli stoppen met voorbehoedsmiddelen en dan zien wel wel wanneer ik zwanger word, en dan willen we in april f mei volgend jaar gaan trouwen.

@ Janine: Zou je me in de tabel willen zetten? we beginnen eind juni, begin juli!!!!!!!!!!!!!!!!

@Assie: Wauw dat klinkt heftig, die sport. Ik ga vanaaf na twee weken weer lekker naar Zumba.

Verder hier alles goed, heb heerlijk vakantieweer hier. als ik aan het werk moet begint het weer minder te worden dus we hebben echt geluk!

Groetjes
@Assie: goed dat je gaat sporten! XCO ken ik ook niet. Vind nieuwe dingen altijd een beetje scary, haha. Doe meestal dezelfde klasjes of sta zelf een beetje op die apparaten. Maar dan ben ik meestal te lief voor mezelf...

Over geldzaken gesproken: bijna vakantiegeld! Gaat linea recta naar de spaar, maar toch relaxt om te krijgen
Pipo: Meestal kom ik ook weer uit op dezelfde klasjes hoor....wil met een vriendin gaan tennissen, we deden tot nu toe aquaslank (was ook wel lekker). Maar eigenlijk moet ik er weer wat bij doen. Tot januari was ik gratis lid van een sportvereniging (via mijn werk), maar nu weer eens orienteren op de rest. Volgens mij is deze sportschool schandalig duur, maar kijken en een proefles kan natuurlijk geen kwaad!

Lekker he, vakantiegeld. Ik heb het grootste deel al binnen (in januari zijn we van organisatie veranderd en hebben we het vakantiegeld tot dan toe al ontvangen).....en idd naar de spaarrekening!

Ennuh, over geld gesproken....binnenkort zal teruggave van de belastingdienst ook wel binnenkomen. Is ook een leuk bedrag; vorig jaar huis gekocht en voorlopige teruggave pas vanaf 2010 geregeld. Dus laat maar komen! haha
Mijn sportschool is ook reteduur, maar heel dichtbij mijn huis en daardoor ik ga er tenminste naartoe.

Haha Assie: je baby uitzet is al bijna bij elkaar gespaard of niet
Ja de baby kan komen hoor! haha Geld moet geen probleem zijn!

Nu Assieman nog......eigenlijk moet ik me niet druk maken. We hebben het hartstikke leuk zo met z'n twee, ben heel gelukkig en wat is een half jaar nu in een mensenleven! Dat moet ik toch gewoon kunnen wachten en dan maar hopen dat het net zo snel raak is als bij mijn collega, boefje e.d.

Ik heb trouwens ook een sportschooltje letterlijk als buren, maar dat is gericht op vechtsporten. Ze hebben wel een vrouwen-uurtje, zoals ik het noem.....met tai bo en er bestaat een les zelfverdediging voor vrouwen. Op de een of andere manier vind ik dat dan weer niet aantrekkelijk genoeg. Buurman zou me letterlijk van de bank kunnen trekken voor de les. haha
@ Mollebol: het is alsof ik mezelf lees . Ik heb ook jarenlang niet aan kinderen gedacht, ben ook absoluut niet geen moederlijk type. Ik ben niet verzorgend ingesteld, ik haat het huishouden, ik ben rommelig en emotioneel niet heel stabiel . Ik kan niet koken en vergeet altijd op tijd de was te doen...

Lekkere basis voor een kind, niet waar?!

Maar ooit heb ik wel met kinderen gewerkt en na een aantal jaren bleek dat ik heel goed was in het communiceren met die kids (al waren dat kinderen die chronisch liefde tekort kwamen, maar toch). En daar heb ik vooral veel zin in. Een kleintje bekend te maken met deze wereld, het uit te leggen hoe alles werkt, te zien hoe zo'n kind zich ontwikkelt...

Ik ben er ook pas over na gaan denken toen ik 31 of 32 was. Op een dag werd ik wakker en dacht ik: tja, als ik ooit een gezin wil, dan moet het er binnenkort toch maar een keer van komen. En toen ben ik het me gewoon voor gaan stellen. Er zijn toen zelfs periodes geweest dat ik dacht "nee, ik wil het niet" (vooral als ik krijsende kinderen in de winkel tegenkwam, of van die hele brutale monsters op straat ), maar de periodes dat ik mezelf toch wel met zo'n kleintje zag duurden steeds langer. Soms twijfel ik alsnog, ik denk ook zeker dat er tijden gaan komen dat ik denk "mijn god, waar zijn we aan begonnen!" maar het alternatief is kinderloos blijven en nee, ik leef maar 1 keer en wil het meemaken hoe het is om moeder te zijn.

Oeps, wat een lang verhaal ...

Nou ja, welkom dus!
@ de rest: nav bovenstaand verhaal reageer ik ook nog even op het kinderdagverblijfkostenverhaal (goed woord voor scrabble! ). Ik moet zeggen dat ik daar soms een beetje moedeloos van word... Ik bedoel: hoe meer je verdient, hoe meer je moet betalen. Maar... hoe meer je verdient, hoe meer belasting je ook moet betalen en hoe minder er uiteindelijk weer netto overblijft! Het is net als met een studieschuld (die ik helaas ook nog heb): als je boven een bepaalde grens verdient, moet je zóveel afbetalen dat je al je extra verdiende geld meteen weer kwijt bent. En je er dus nog steeds niks van merkt dat je meer bent gaan verdienen in het afgelopen jaar. Ik kan daar echt heel depri van worden, want met een kind wordt het natuurlijk ook een bodemloze put en kan je dan nog wel op vakantie etc. etc.... Ok, ik zie het een beetje somber in, maar van de andere kant hebben jullie wel gelijk: hoe doen die mensen dat dan die veel minder verdienen dan wij? Zucht... laat ik er maar vanuit gaan dat het vanzelf goed gaat komen...

@ moimoi: Nukkeman en ik hebben ook een geregistreerd partnerschap. Als je dan een kind krijgt moet de man dit kind officieel erkennen. Maar dat kan ook al tijdens de zwangerschap. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het leuk zou vinden als we het GP tegen die tijd al om hebben laten zetten in een huwelijk, maar dat heeft verder geen prioriteit. Verder zijn er op papier geen verschillen tussen een GP en een huwelijk.
hoi allemaal,

zo te lezen gaat het met de meeste goed.

frutje en pipo zijn druk bezig met de voorbereidingen van hun huwelijk wat nu idd wel erg snel dichterbij komt.

en frutje het lijkt me heerlijk om de datum dat je ook daadwerkelijk gaat beginnen voor een kleine steeds dichterbij ziet komen.

@nukje± ben blij voor je dat je nukkeman ondertussen toch een beetje gerustgesteld hebt gekregen. DAt moet voor jezelf ook wel een erg prettig gevoel geven. een kind krijg je tenslotte samen.

@assie: jullie gaan toch eind van dit jaar beginnen. Assieman is het er toch wel helemaal mee eens of niet

@mollebol:welkom. ik ben ook nog niet zover hoor dat ik allemaal berekeningen aan het uitvoeren ben om uit te rekenen wat de kosten zijn. eerst lavenderman nog over zien te halen.

ver der is er hier niet zo heel erg veel gebeurd. heb nog niet echt een direct antwoord van levenderman. denk dat er dit weekend maar weer eens over gesproken moet worden. vind het alleen zo vervelend om steeds degene te moeten zijn die erover begint.
Lavender: Ja lastig he, dat jij steeds weer over het onderwerp moet beginnen. Misschien denken mannen wel dat we het onderwerp misschien vergeten, zolang zij er niet zelf over beginnen???haha

Hopelijk pakt het gunstig uit!

We hebben het een tijd geleden gehad over kinderen krijgen, etc. Volgens mij was dat eind 2009. Hij heeft toen gezegd het voor mij wel naar voren te willen halen en ook wel begrijpt dat het voor vrouwen anders werkt dan voor mannen. De laatste keer dat we het over kinderen krijgen hebben gehad, heeft hij gezegd dat mijn tijd echt wel komt. Dus ik ga er maar vanuit dat we nog steeds op eind 2010/begin 2011 mikken. Merk dat hij er af en toe meer mee bezig is. Maar wel jammer dat ook hij niet zelf over het onderwerp begint......

Nog even werken en dan lekker sporten. Ben benieuwd!
@assie: eigenlijk zitten we dus een beetje in het zelfde schuitje een man die wel weet dat wij het willen maar er zelf niet over willen beginnen.

lijkt wel of ze op die manier enigzins hopen dat we er maar niet meer over beginnen.

terwijl het prettiger zou zijn als zij ook een keer hum mond open deden.

werk ze ben hier klaar, echter morgen weer een lange dag
@ Lavender en Assie: ik vraag me sowieso af of de vrouwen niet in 80% van de gevallen zelf over kinderen beginnen. Kijk de fora er maar op na: ik lees veel meer topics over vrouwen die hun man over moeten halen dan van vrouwen die een man hebben die hen over moet halen.

Nukkeman heeft gisteren voor het eerst in het bijzijn van een ander (vage kennis) hardop gezegd (met een knikje in mijn richting): "Zij wil graag zwanger worden, of tenminste, wij willen dat graag." Ik keek hem super verbaasd aan (en die vage kennis keek mij daardoor weer verbaasd aan ) maar hij meende het heel serieus. Daarna was ik weer helemaal verliefd op hem haha, niet te geloven dat ik zo doorzichtig in elkaar zit . Toen we het er later nog eens over hadden zei hij dat het voor hem gewoon erg belangrijk is dat ik goed in m'n vel zit, voordat ik zwanger word (vanwege dat gekwakkel met m'n gezondheid de laatste tijd en ook vanwege het afbouwen met de AD. Wat trouwens heel goed gaat! Ik merk wel dat ik wat sneller in de stress schiet, of onrustig word als het allemaal wat minder lekker loopt, maar dat is alles!).

Toen ik hier vandaag inlogde realiseerde ik me ineens dat mijn NOD al over 3 dagen is. Maar goed, ik heb er verder niet echt een gevoel bij, want ik denk gewoon niet dat ik zwanger ben. Bovendien kan het ook nog zo zijn dat mijn cyclus (nog) niet regelmatig is, dus op de 24e ga ik ook nog niet zitten hyperen of het misschien niet toch... Of misschien ook wel, haha, geen idee!
@Nukje: wat grappig hoe je je zelf omschrijft als absoluut geen huisvrouw, maar Nukkeman kan al die klusjes toch mooi op zich nemen tegen de tijd dat Nukkekind er is? En dan kan jij lekker leuke dingen gaan doen met Nukkekind en hem/haar de wereld laten ontdekken :-) Wat je schrijft over die studieschuld, die heb ik ook. Maar mijn maandelijkse aflossing is nog nooit aangepast aan het salaris wat ik nu verdien. Gelukkig betaal ik nu nog hetzelfde als toen ik begon met aflossen (het schiet dus ook voor geen meter op). Wordt het bij jou wel echt aangepast aan je huidige inkomen? Spannend van je NOD trouwens. En relaxt dat het goed met je gaat, ook zonder AD!

@Assie: ik zou het helemaal geen gek idee vinden als je in de zomer nog eens checkt bij Assieman of jullie op dezelfde lijn zitten. Zo van: 'we hebben het er een tijdje niet op gehad maar na ons laatste gesprek ben ik er een beetje vanuit gegaan dat we eind 2010 eventueel, misschien, perhaps, vielleicht (no pressure!!) zouden gaan beginnen, sta jij er ook nog zo in?'

Volgens mij is de vriend (bijna man!) van Frutje hier de enige die wel eens uit zichzelf over kinderen begint. Pipoman heeft het er ook nooit over. Af en toe zeg ik wel eens 'volgend jaar ben ik misschien wel zwanger' maar ik bespeur weinig reactie. Ach, ik weet wel dat hij het wil. Voorpret begint bij hem denk ik pas echt als ik zwanger ben/het kind er is.
hi... ff weer inbreken hoor..

ben zo druk geweest afgelopen dagen op mijn werk.. en daardoor dus al 2x zumba gemist (is ook altijd behoorlijk vroeg, maar dat vind ik juist lekker). Heb een nieuwe apple besteld en die kan ik binnenkort ophalen! Gaaf! Kan ik meer geboortekaarten/trouwkaarten etc maken, nu lukt dat vaak niet meer in de pauze.

Xco geven ze ook bij ons op de sportschool nog nooit gedaan, is het heftig assie?

Verders was ik afgelopen dagen moe maar vanaf vandaag weer meer energie.. en mijn lichaam voelt aan dat er een menstruatie aan zit te komen.. Jammer maar ja, tis niet anders!

@nukje: ja, ik denk ook dat meestal de vrouwen beginnen over kinderen die voelen dat gewoon.. dat rammelt! haha

@moos: je staat in de tabel, geef je nog je ontbrekende gegevens door?
Ja denk dat ik inderdaad in de vakantie weer eens over het onderwerp ga praten. Ook dat ik het liefst na de vakantie wil stoppen met de pil, om te kijken of alles nog wel werkt enzo.

XCo was een leuke les. Helemaal niet heel heftig, maar je merkt wel dat het echt heel goed is voor alle spieren van je lijf (van nek t/m kont). En laat de regio buik, rug, etc nou het lastigste zijn bij mij.......was leuk gegeven, maar ik schrok wel van de prijzen van die sportschool. Bij een jaarabonnement kost het 77 euro per maand? Heb vroeger wel een tijd bij deze keten gesport, maar toen was het nog klein (2 vestigingen), nu zijn de prijzen de pan uit gerezen.

Wat betalen jullie voor je sportschool? Volgende week ga ik even bij een andere sportschool kijken. Overal eens een proeflesje doen enzo.

Wat zou het toch makkelijk zijn geweest als mannen ook "last" zouden hebben van rammelende ballen (ofzo)??? Voorlopig moeten we het van onze overtuigingskracht hebben! haha
Hoi Janine ik ben 23 ( over 2 maandjes 24) en denk ik datik 7 juni ongesteld moet worden

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven