Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Moimoi, wat fijn! Hebben de teleurstellingen van het nog niet zwanger zijn toch wat goeds opgeleverd: een man die er ook helemaal voor gaat. En 't is toch veel leuker als je er samen aan gaat werken, toch?
Oja wie gaat er over de tabel? Mijn nieuwe NOD is 8 november (als ik weer netjes regelmatig ben).

Ik had ook de Nuvaring. Toen was ik altijd maar 1 dag ongesteld en bijna geen last (wat was dat fijn!!) Nu soms wel een week en echt veel last. Maar toen ik net gestopt was, was dat ook nog niet zo.
vkmeisje: ja zo is het wel ja. Mooi de teleurstelling om kunnen zetten in iets positiefs. Ik merk wel dat mijn gevoel over het zwanger worden bijna elke week / dag veranderd. Van het komt wel goed tot help, het gaat nooit lukken. Maar goed zit nu in de positieve modus
Hoehoe, hier ben ik! Sorry dat ik niet eerder iets van me heb laten horen... ik voel me zelfs een beetje schuldig als ik jullie kreten hier zo zie staan, en dat zelfs Romo op haar mobiel heeft gekeken! Het is echt hartverwarmend dat iedereen hier zo met iedereen meeleeft, echt...

Maar... alles is goed hoor! De echo was aan het eind van de dag en daarna ben ik direct naar m'n moeder gereden en daar tot gisteren gebleven om voor het eerst echt te gaan shoppen. Nu we weten wat 'het' is voelt het ineens allemaal een stuk concreter. Ik had tot nu toe steeds een beetje moeite om enthousiast te worden in babywinkels (in tegenstelling tot m'n ma, haha). Nu voelt het allemaal toch iets 'echter'.

Maar... het is een meisje!!

De echoscopist had ons wel een beetje op het verkeerde been gezet; ze had het in het begin steeds over 'het' en daarna ging ze ineens over op 'hij'. Dus Nukkeman was er stiekem al een beetje vanuit gegaan dat hij een zoontje zou krijgen (en vond dat natuurlijk erg leuk). Aan het einde bleek het toch een meisje te zijn en ik meen gezien te hebben dat Nukkeman een beetje 'teleurgesteld' (met hele vette aanhalingstekens) was. Maar inmiddels is het nieuws gezakt en hebben we al een namen top-3! En mijn ouders hebben ons de kinderwagen (die we op het oog hadden) kado gedaan. Ik weet niet goed wat me overkomt, die mensen ploffen bijna van enthousiasme, maar dat is natuurlijk heerlijk.

@ VKmeisje: Inderdaad! Ze lieten de hartklepjes zien, en de niertjes, en toen ze het geslacht ging bepalen zei ze zelfs 'dit is de linker schaamlip, en dit de rechter' . BIZAR!

En die chinese horoscoop klopt dus, haha!

@ Janine: Wat een prachtige buik heb je, meid! En in dat kader: ik vind je baas een hork. Enne... wat zit er eigenlijk in de blije doos van Prenatal?

@ Romo: Hm, ik ben echt geen goede 'huisvrouw', want de kattenbak wordt hier ook altijd door Nukkeman bijgehouden. Nu helemaal natuurlijk, maar daarvoor ook al...

@ Frutje: Ha, leuk, een filmtip! Ik heb het boek ook gelezen en een verfilming met Julia Roberts moet wel leuk zijn. Ik kan jullie trouwens aanraden om de film Tirza te kijken: echt een super film (al is het dan beter als je het boek niet hebt gelezen).

Fijn weekend nog iedereen!
Nukje: Daar is ze weer! Gelukkig dat alles goed is. En het is een meisje (had ik goed, whiehieuw). Heb je nu al veel geshopt? Leuk he, dat shoppen.

In de blije doos: alcoholvrij witbiersamples (best ok), slabbetje, boekjes, magazines, rompertje, speentje.. en wat info.

ja, mijn baas is ook een hork.. maar hij heeft ook zijn charmes hoor. Hij is ook heel zorgzaam en heeft ontzettende grappig humor.

zo lekker boerenkool met rookworst en daarna naar een verjaardag..!
Wow, wat een goed nieuws, Nukje! Zo fijn dat alles goed is. De laatste tijd heb ik wat mensen om me heen gehoord die helemaal niet zulk goed nieuws kregen met de 20-wekenecho, dus ja, ik maakte me wel een beetje zorgen. Maar dit is super zeg! En een meisje dus, leuk hoor. Zou ik dan ook een meisje krijgen??

En wat lief zeg, een kinderwagen van je ouders. Kan me voorstellen dat je nu helemaal losgaat wat betreft shoppen. Heb je al veel gekocht?

Hier zat in de blije doos geen witbier, wel slabbetje, knuffeltje, boekjes, romper, speen, tijdschriften, luiers, luierdoekjes.

Ik had zo'n zin om vandaag nog iets leuks te doen, dus wij hebben er net nog een sms'je uitgestuurd naar vrienden, met de vraag wie er zin had om vanavond een spelletje te doen. En er komen er iig al vijf! Gezellig zeg! Ben helemaal blij, vind het altijd zo gezellig. Wij hebben een vriendengroep die een beetje in de overgangsfase zit, van veel stappen naar minder uitgaan maar ook eens gezellig wat met elkaar thuis drinken en leuke spelletjes doen. Bevalt me prima!

Fijne zaterdagavond allemaal!
Fieuw Nukje: fijn dat alles goed is en dat je iets laat horen! En een meisje, superleuk! Laat die roze gadgets maar aanrukken. *zwijmel*

@Romo: het circus is helaas nog niet geopend. We vliegen elkaar steeds in de haren! Helaas... Gevalletje vicieuze cirkel. We kunnen weinig van elkaar hebben. Herkenbaar voor iemand? Gelukkig altijd een fase maar ik hoop bid dat hij snel voorbij is want er hangt nu natuurlijk wel wat vanaf heeeee.

@Orchis: geen verstand van ringen ed. Even googelen misschien? Lekker die sloffen. Kaarsjes en sloffen maken de winter nog enigszins te doen. Voor de rest kan ie me gestolen worden, blegh. Oja en een uur langer slapen natuurlijk

@Moimoi: fijn om te weten dat je nog meeleest. Misschien heb ik heb je het ooit wel verteld, maar waarom schrijf je eigenlijk niet gewoon mee? Ik vind je wel gezellig! Oooh en je NOD is al bijna. Spannend hoor. Ik duim. Ik zou ook teleurgesteld zijn als het niet zo snel lukt. Maar het hoeft nog niks te betekenen.... (makkelijk praten, I know...)
@ Janine/VKmeisje: Nee, ik heb nog niet zo veel gekocht, hoor. M'n moeder belt me steeds op om te zeggen dat ze weer een leuk pakje heeft gezien, of een mutsje, of wat dan ook. Het enige dat ik heb gekocht is een pak rompertjes bij de Hema, haha. Want die staan op de starterslijst die ik van de vk heb gekregen . Ja, en nu dan via m'n ouders die kinderwagen, maar die wordt pas begin februari geleverd.

@ Pipo: Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het roze... Ik merk ook dat ik in winkels juist naar kleertjes kijk die niet roze zijn en niet te veel strikjes en bloemetjes hebben. Het moet niet zo'n barbie-prinsesje worden, dat was ik zelf vroeger ook niet...

En wat kleren betreft krijg ik binnenkort een hele zak via vrienden waar ik gewoon alles uit mag zoeken wat ik leuk vind. Allemaal nog zo goed als nieuw, daar ben ik natuurlijk super blij mee! Want als je alles nieuw moet gaan kopen (inclusief alle grote spullen die we nog nodig hebben) dan loopt het best wel in de papieren.

Fijne zondag iedereen!
@Vk

Tuurlijk verlang je naar je eigen, hormoonloze, vrij te bewegen lichaam. Dat duurt niet lang meer (hoewel dat hormoonloze wat langer kan duren ). Was het spelletjes spelen gezellig? Ik ben daar ook dol op. Ik ga voor 1-11-10. Dus doe je best morgen.

@Romo

Film was zeker leuk, alvast veel plezier voor volgende week!

Hoe was de zelfgemaakte pizza?

@Janine

Die baas van jou is zeker ook lomp! Pfft. Was de verjaardag gezellig?

@orchis

Wat raar van die weinige ongesteldheid. Ik heb geen ervaring met de nuvaring, dus kan je niet helpen helaas. En zo’n emo-boosheidsbui kan volgens mij in beide gevallen (zwanger of ongesteld).

@Moimoi

Wat fijn dat vriend nu er net zo voor gaat als jij. Is het lange wachten toch ‘ergens goed voor’. Dan mag het nu snel raak zijn.

@nukje

Een meisje! Wat leuk. En wat heerlijk dat alles goed gaat en is. Nu lekker shoppen, kamertje inrichten etc. Supergaaf! En bedankt voor de Tirzatip, ik heb het boek al wel gelezen.

@pipo

Hmm een in-je-haren-vlieg-fase heeft iedereen wel eens, toch. Alleen niet zo handig als er actie in de tent gewenst is. Misschien helpt een goed gesprek? Even wat irritaties uitspreken.

Ik had gisteren een verjaardag met veel kindjes. Leuk, maar ook wel sfeerbepalend. Verder ben ik moe, heb ik dat zeurderige gevoel in mijn buik, kan ik janken om een scheet, lijk ik meer te ruiken, ben ik vaag misselijk en ben ik nog niet ongesteld. Gisteren had ik mijn NOD. Dus ik vanochtend toen ik uit bed ging om de katten eten te geven, meteen maar weer een test doen. Deed ie het niet! Grrr, geen controlestreepje of niets. Ik baal ervan, want wilde graag met ochtendurine testen en vind het niet zo leuk om het even snel voor mijn werk te doen. Nouja, we zien wel. Misschien word ik straks of morgen wel gewoon ongesteld. Het kan dus nog steeds alle kanten op gaan.

Ben net naar de sportschool geweest en heb het maar een beetje rustig aan gedaan (goede smoes haha). Nu even wat gegeten en dan zo de stad in. Gelukkig is het koopzondag, kan ik nieuwe testen in huis halen.

Fijne dag allemaal!
@ Frutje: hmm, je lijkt meer te ruiken...? Toch maar even testen morgenochtend, heb je nog een test in huis? En ik kan je 'geruststellen', of je nu vandaag of morgen test: als het positief is kun je je sowieso de hele week niet op je werk concentreren . Als ze bij mij zouden hebben bijgehouden wat ik in de eerste week na de positieve zw-test heb uitgevoerd, dan zou ik echt bij m'n baas op het matje moeten komen, haha.
Hmmpft. Heb twee testen gehaald (en twee truien, koopzondag) en net getest. Negatief. Terwijl ik altijd zo regelmatig ben... Grrrr. Ik probeer nu maar een paar dagen te wachten. Donderdag ben ik vrij. Als ik dan nog niet ongesteld ben...
Je geduld wordt wel op de proef gesteld, Frutje! Kun je dat, tot donderdag wachten als je nog niet ongesteld wordt? Knap hoor! En succes met wachten... We duimen gewoon door!
Idd VKmeisje

Ik weet niet of ik tot donderdag kan wachten, maar vind het niet leuk om 's ochtends snelsnel voor het werk te testen. We zullen zien, ik geef de hoop nog niet op maar probeer wel realistisch te zijn. Al is dat best lastig.
@nukje: hoera, een meisje!! Met alles erop en eraan, zelf de schaamlipjes in orde!

@frutje: ojee, een gevalletje van uitgestelde ongesteldheid omdat je zo gespannen bent dat uitgestelde ongesteldheid ook zwangerschap zou kunnen betekenen?

@moimoi: Wel heerlijk dat jullie nu allebei zo enthousiast aan de gang zijn! Dat voorbeeld kunnen de dames zonder enthousiaste vent inderdaad wel gebruiken. Het kan altijd goed komen! En, we duimen voor jou deze keer!! Duimduimduim etc

@pipo: shit, dat moet je niet hebben nu. Misschien goedmaakseks?

@vkmeisje: nou, dat wordt november voor jou. Prachtige maand om een kindje te krijgen. En volgens de statistieken zijn herfstkinderen ook nog eens beter op school omdat ze meestal relatief wat langer blijven kleuteren dan lente- en zomerkinderen, en dus altijd de oudsten van de groep zijn. Dus: hoera!

Dat googlen is niet zo fijn, daar variëren de hits van zwangerschap tot baarmoederhalskanker tot niets. Heb inderdaad een paar keer doorgeringd, ga er maar even vanuit dat het daaraan ligt. Hoewel ik volgens mij de andere keren juist extra heftig ongesteld werd na doorringen... Ik wacht nog maar even af.

Nog een fijne zondagavond allemaal!
Een meisje voor Nukje! Wat leuk!!

@Frutje: zo balen he dat wachten. Zo onzeker allemaal. Hopen dat je nu of gewoon snel ongesteld wordt of misschien toch.....

(ik ken verhalen waarbij het op de eerste testen negatief was en later toch zwanger bleek te zijn)

@pipo: fijn dat je me gezellig vindt haha! Ik lees vaak mee via m'n mobiel maar vind dat altijd zo lastig typen om te reageren. En verder ben ik op mn werk niet echt in de gelegenheid om rustig en prive te forummen. Vandaar dat ik dus vooral een meelezer ben maar vind het wel zo leuk om af en toe iets van me te laten horen. Jullie leven (en duimen) allemaal zo mee! Echt heel lief!
Goedemorgen dames! Hier even een kort mobiel berichtje van een toch wel erg zenuwachtige Romo!zit in de bus nu naar mn werk en heb echt gewoon buikpijn..maar ook zo veel zin om te beginnen!

@ nukje: jou kan ik natuurlijk niet overslaan: een meisje,super leuk!

@ de rest: hoop dat iedereen een fijn weekend gehad heeft,later meer reacties!! fijne dag!!
@Romo: veel succes met je nieuwe baan. Altijd spannend in het begin maar dat hoort erbij. Komt goed!

@de rest: wij hebben de eerste serie professionele foto's van ons huwelijk gekregen. Ik stuur jullie vandaag een paar. Ze zijn onwijs gaaf geworden!!
Nukje: fijn om te horen dat alles goed gaat!!!! En een meisje, super leuk (jongen ook...haha). Ja, nu mag je echt gaan shoppen. Kinderwagen is besteld, nu meubeltjes, kleertjes e.d. allemaal nog. Leuk hoor!

Frutje: En hoe gaat het nu???? Wat een onzekerheid he, overtijd, testen negatief, etc. Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid.

Pipo: Oh....foto's, ik ga zo mijn mail even bekijken. Ben heel erg benieuwd!! Hoe is het verder? Hebben jullie al goed kunnen praten en is de sfeer weer goed?? Al meer duidelijkheid rond het weekendje weg van pipoman?

Ja, hier is nieuws (nou ja, een beetje). Zaterdag eens over een aantal dingen gesproken; financien, allebei 4 dagen werken (moest hij nog navragen of dat kan), zijn punt over een zeer ernstig gehandicapt kind; als het al direct duidelijk is, dan niet geboren laten worden.....hij heeft vroeger bij een vriendje gezien dat hele leven ouders in het teken staat van verzorgen van 1 van hun zoons....en dat heeft hij nou niet direct voor ogen (ik ook niet, je ideaalplaatje bestaat toch altijd uit gezonde kinderen). etc.

Verder nog geen startmoment, maar ik voel dat het nu helemaal goed gaat komen!

Doeg!!!
Succes vandaag Romo!

Frutje, weet je al iets? Nog niet ongesteld geworden?

Wow, Assie! Die man van jou gaat wel met sprongen vooruit, hoor! Goed nieuws zeg, dat hij er nu wel zo concreet met je over na wil denken. En zijn standpunt over een zeer ernstig gehandicapt kindje, poeh, ja dat begrijp ik wel eigenlijk. Voor mij valt daar niet een kindje met het syndroom van down onder trouwens. Maar wanneer een kindje zoveel afwijkingen heeft, zoveel pijn gaat lijden, wat is dan de kwaliteit van zijn leven? Is het dan niet alleen maar egoistisch om zo'n kindje toch te laten komen? Een moeilijk onderwerp hoor, maar ik heb bij mijn moeder ook de keuze gemaakt om niet verder te gaan. Wanneer iemand alleen maar aan apparatuur ligt, en verder niet kan reageren, voor wie houd je haar dan in leven?

Al weet ik aan de andere kant ook niet of ik een zwangerschap zou kunnen afbreken, het hangt natuurlijk van zoveel dingen af.

Maar goed, jullie gaan duidelijk vooruit!

Nu eerst de foto's van pipo bekijken!
Voor alle nieuwsgierige meelezers hier ook een keer: WOW, Pipo wat zien jullie er prachtig uit!
wow, assie.. dat gaat de goede kant op! 4 dagen werken.. poeh, das best veel. Ik ga 3 om 4 werken (vind ik al teveel) en vriend 4 om 5. Het liefst zou ik 3 dagen willen werken.

maar goed bezig zo.. nu nog een datum!
Bedankt VKmeisje ...

@Assie: zo'n gesprek biedt nou nog eens perspectief. Wat fijn dat je er nu vertrouwen in hebt. Ik gun het je zo! Ik geloof dat de sfeer wel weer iets beter is. We konden weinig van elkaar hebben afgelopen tijd. Weekendje weg wordt waarschijnlijk maar 1 nachtje dus dat is nog te overzien.

Wat goed dat jullie alles trouwens zo doorspreken. Wij hebben dat helemaal nog niet gedaan. Wat alles gaat kosten? Geen idee. Wij zijn meer de types van we zien het wel als het zover is Nou Pman vooral. Ik ben zelf -zoals jullie inmiddels wel weten, ahum- een behoorrrrlijke controlfreak maar krijg meestal geen voet aan de grond bij Pman als ik van tevoren dingen wil bespreken. Over 'grote' zaken zijn we het gelukkig meestal wel eens. Zo willen we bijvoorbeeld allebei niet graag adopteren mocht het niet lukken.

Het lijkt mij het meest relaxt om allebei vier dagen te werken. Ik vind het toch wel belangrijk dat ik er nog een redelijke baan op na kan houden. Ik heb natuurlijk niet voor niets de afgelopen jaren gestudeerd en zo hard gewerkt. Ben alleen benieuwd hoe man er tegenover staat om minder te gaan werken. Volgens mij staat hij niet te springen maar ik heb de hoop dat als we een kind hebben hij er ook graag voor wil zorgen en dat het dan wel vanzelf gaat ofzoiets.
Pipo: hele mooi foto's!!!!! Kun je lekker nagenieten, elke keer als je de foto's ziet!

Ik zou het ook ideaal vinden om allebei 4 dagen te werken. Kan je nog met goed fatsoen je functie uitoefenen, zonder daar al te veel op achteruit te gaan. Zou ik idd ook jammer vinden. En dat in combinatie met 3 dagen opvang, ideaal. Ik werk natuurlijk letterlijk om de hoek, dus dat maakt het wel veel makkelijker met bijvoorbeeld kinderopvang (halen/brengen) en thuiswerken kan ook vrij makkelijk. Ach ja, we zullen zien.

Gisteravond was direct op mijn zeer vruchtbare dag vrijen net iets te veel van het goede.....nou ja......eigenlijk toch wel gedaan, alleen zonder echt klaarkomen in mij (sorry). Dus het gaat zeker de goede kant op.......op een of andere manier moet ik nu echt aan de "voorvochtkinderen" denken van Hans Theeuwen (of was het een andere cabaretier??) haha....we will see. Ik slik voor de zekerheid braaf foliumzuur

Verkademeisje: Ik ben het daar helemaal mee eens hoor......als het geen kans heeft op een kwalitatief leven, dan beter van niet......al weet ik nu al dat ik helemaal kapot zal zijn als een zwangerschap moet worden afgebroken. Dus hopelijk lukt het om zwanger te worden en is het kindje gezond.
@Romo: Heel veel succes vandaag, een nieuwe baan is altijd superspannend!

@Pipo: Jullie zijn echt prachtig!

@Assie: djeez, die man van jou vliegt vooruit! Ik vind het super voor je dat je nu zo goed met hem kan praten, en dat je het gevoel hebt dat alles wel goed zal komen!

@Verkademeisje: Hoe is het nu? Moet je morgen weer naar de VK? Of is het Janine die altijd op dinsdag gaat?

@Nukje: een meisje! Wat leuk! En heerlijk om te horen dat alles erop en eraan zit!

@Frutje: Bah, dat lijkt me nog het ergste van zwanger worden, die periode dat je in onzekerheid zit. Zeker als je altijd regelmatig bent, en dan nu ineens vanalles voelt enzo... Welke testen heb je gekocht?

Hier verder niet echt iets nieuws. Nog steeds niets gehoord van de vergunningen, maar we hebben wel eindelijk weer contact met de architect. Ik ben vandaag een beetje down, ik wil zo graag! Al die data waarvan ik een half jaar geleden dacht: misschien ben ik dan wel zwanger, die vliegen voorbij zonder dat er schot in de zaak is gekomen. En die opmerkingen die mijn schoonouders (nog steeds) maken helpen ook niet echt.

Romo, wil je voor mij de tabel veranderen? November gaat het dus ook niet worden, je kunt er denk ik beter 2020 2011 van maken.
Pauley, balen zeg dat het zo ontzettend traag gaat met de vergunningen......al heb je alleen maar duidelijkheid, dat geeft al zoveel meer rust dan in de wachtstand te blijven staan. Hopelijk krijg je binnenkort meer zekerheid en misschien beginnen we wel tegelijk (sorry, zit nu in de optimistische modus, dat het vast niet meer heel lang gaat duren....haha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven