Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
@frutje, assie, barbabientje Thanks voor de reacties. Ik denk niet dat het een innesteling is hoor. (hoop het ook maar, want heb gister lekke 2 wijntjes achterover geslagen en een biefstukje gegeten met de gedachte van: ben toch niet zwanger) Ik hoop dat mijn ongesteldheid zo blijft, dan mag ik in mijn handjes knijpen! Maar ik was gewoon benieuwd of het bij jullie ook zo was!
Oh trouwens, uitgaande van dat deze cyclys ook weer 35 dagen is, is mijn nieuwe NOD 24 mei
Goedemorgen dames!

Even een vraagje over je cyclus. Ik lees nu regelmatig in het boek van Mariël Croon. Vind de biologielessen wel interessant Maarre, er staat dat een cyclus van 28 dagen het uitgangspunt is of gemiddeld etc etc. Hadden en hebben jullie ook een regelmatige cyclus of wisselt het erg per maand hoeveel dagen?
@Kippatat

Dat verschilt per vrouw. Ik zit nu vrijwel altijd op 24/25 dagen en ik heb het idee dat het zich bij de meeste dames wel stabiliseert. Aan de andere kant had ik van de zomer steeds cycli van 22 dagen en daarna opeens 26 (voelt dan heeeel lang).
Nou schiet mij maar lek... ik snap he-le-maal niks meer van Bman... Belt net: "Stop maar gewoon met de pil en dan hoeven we eerst toch ook geen condoom te gebruiken?' Uuh hoezo? "Nou jouw cyclus moet toch eerst op gang komen enzo?" Ja nou ik weet niet precies hoe dat allemaal zit lief. "Okee dan zoeken we dat eerst even uit toch? En dan als ik eraan toe ben dan hoeven we niet eerst nog te wachten totdat de pil jouw lichaam uit is" Jeeemig, mijn idee schat maar dat heb ik hem niet verteld. O en hij had ook nog een verrassing voor mij... Dusse.. Ben ff van mijn apropos...
Haha, Barbarientje! Mannen zijn lekker onvoorspelbaar wat dat betreft he! Ik was zondag ook van slag, heb er gewoon slecht van geslapen (van blijdschap dan he)...

@Kippatat, denk dat 28 dagen het uitgangspunt is, maar niet ieder lichaam is hetzelfde. Bij mij wisselt het per maand maar ik heb dan ook een hele onregelmatige en lange cyclus.

@ Frutje, bij 26 dagen zou ik dolblij zijn, ik zit met cyclussen van rond de 40 dagen of langer....
Barbabientje wat een omslag ineens!! Waar komt dat zo snel vandaan? Heeft hij met vrienden/familie/collega's erover gesproken of zo? Ik las wel eens dat gesprekken van mannen met hun moeder voor een enorme omslag zorgen

Wel enorm leuk voor je! Ben benieuwd wat de verassing is...
@Barbabientje: top!
@Barbabientje: huh? Heb je een goed gesprek gehad ofzo? Nou prima dit!

Mijn cyclus is vrij regelmatig tussen de 25 en 28 dagen. Na het stoppen met de pil was het direct normaal. Ik hoop de komende negen maanden geen cyclus meer te hebben, heheh. Volgende week weet ik meer. Haat het wachtbankje!
Pipooooooooo spannend!!!!! Ik duim er op los!
Nee, we hebben elkaar amper gezien gisteren.. En geen idee met wie hij heeft gesproken die hem het licht heeft laten zien (waarvoor mijn eeuwige dank). Bman is een echte maler die niet teveel informatie in een keer aankan. Dus waarschijnlijk heeft hij ons gesprek van maandag tot in den treuren de revue laten passeren en is vervolgens tot deze ommekeer gekomen. Af en toe moet ik hem iets positiefs voeren waar hij weer een paar weken mee zoet is om het te laten bezinken. Wat een mooie dag vandaag is het niet??

@pipo. Ik duim volgende week extra hard voor jou! Het is je onwijs gegund!
@Barba: even offtopic sorry. Welke groene smoothie is jouw favoriet als ontbijt? Het pfd bestand dat je stuurde heeft iets van 70 pagina's dus moeilijk kiezen!
@Kip: De Energiebooster mijn favoriet. Maar het is beter het aantal groenten op te bouwen he en niet meteen de 200 gr erdoor te doen... Anders raken je darmen van streek.. Dus beginnen met 75 gr ofzo.. Daarom staan er ook verschillende categoriën bij, van groentje tot gevorderde.. Succes!
@Barbientje en Kippatat, waarom zijn jullie met die groente shakes bezig? Heeft dat te maken met zwanger willen worden?

Zullen jullie al wel over gehad hebben op het forum maar dat heb ik dan gemist...
@Annabella: ja dat is de wondershake. Een slok en je bent acuut zwanger!

Hehe geintje. Nee we hadden het over gezond eten en boodschappen doen. Barbabientje ontbijt met een groene smoothie en dat leek me wel wat vandaar.
@Annabella: Niet direct met zwanger willen worden, meer om een gezond lichaam te hebben (en een gezond lichaam is het beste alvorens zwanger te worden).
Hebben jullie ook wel eens dat je rond je eisprong niet per se buikpijn hebt, maar enorme rugpijn? Ik verga vandaag echt van de pijn, is net alsof het mijn nieren zijn ofzo maar ik bedenkt me net dat ik dat eigenlijk elke maand wel heb... Kan dat? Dat je door de eisprong rugpijn krijgt?
Magz: dat kan zeker! Ik heb dan altijd wat meer steken in mijn buik/rug....het voelt in ieder geval anders dan normaal.

Mijn cyclus was gemiddeld 24 dagen, maar wel een kleine variatie tussen de 22 en 26 dagen. Voordat ik met de pil begon was het volgens mij wat langer; 28 dagen.

Barbabientje: Zo, wat een omslag bij B-man! Maar zeker niet verkeerd......het laat zeker zien dat B-man met het onderwerp kinderen krijgen bezig is, dus houden zo!

Ik heb net weer lekker buiten gelunched. Ohhhh, wat is het heerlijk weer. En wat ben ik blij dat ik morgen t/m maandag lekker thuis ben. Morgen wel een thuiswerkdag, maar dat kan natuurlijk ook in de tuin
@Barbabientje: Wat een ommezwaai ineens! Echt super voor je! Weer een stap dichterbij. Ben wel benieuwd wat hem tot inkeer heeft gebracht.

@Magz: Ik las jouw vraag van 2 pagina's geleden en ik begrijp je wel hoor. Er wordt vaak heel spastisch over gedaan, alsof het nog echt een taboe is. Iedereen in mijn omgeving weet ook wel dat ik heel graag kinderen wil en ze weten ook dat mijn man nog niet wil. Ik weet niet of ik iedereen op de hoogte zou stellen van de 'start' , maar een paar goede vriendinnen zou ik het wel vertellen denk ik. Aan de ene kant voorkom je zo een hoop gespeculeer, maar aan de andere kant gaat het de rest eigenlijk ook geen bal aan.

@Pipo: Sterkte op het wachtbankje!! Ik hoop dat je snel over mag op het volgende wachtbankje, namelijk die waarop je moet gaan zitten als je wacht op een bevalling over 9 maanden. Hmm, beetje een vage zin geworden....

Hier erg slecht bezig geweest qua babyobsessie; ik heb een lijstje gemaakt met de verdeling van oppassen, wie is wanneer thuis en redden we dat financieel. Hebben we eventueel een oppas of KDV nodig en zo ja, hoe vaak en wat kost dat?

Zeeman vond dit "errug nuttig" zei hij.... Oftewel, nog niet van toepassing.
Zeelinde; neem je voor dat overzicht ook gemakshalve even de kinderbijslag mee Is weer een kleine meevaller....haha

En Assieman vond dat wel echt heel fijn om van te voren te weten wat de financiele consequenties waren van de combinatie minder werken en kinderopvang. Heeft bijgedragen tot het nemen van de laatste "stap".
De kinderbijslag heb ik er ook bij gerekend. Ook de eventuele kinderopvangtoeslag. Wat is die kinderopvang trouwens prijzig!

Wat fijn dat dit bij jullie de laatste stap is geweest! Hopelijk bij ons ook.
*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

Heel bericht getypt... *ploep* weg... Nu even geen puf meer om alles opnieuw te typen... Kom morgen terug!
Eerstes... en zo vroeg ben ik niet eens vandaag!

Ben een beetje ziekjes... Sinds gisteravond enorme buik- en rugpijn. Alsof alles vast zit in mijn darmen, ofzo. Echt bah. Toch maar naar mijn werk gegaan vanochtend vroeg. En vanochtend liep ik met een collega langs de kantine, waar ze verse broodjes aan het bakken waren. Die geur, zo erg, ik ging bijna over mijn nek! Van versgebakken broodjes! Zegt mijn collega: 'Joh, ben je niet gewoon zwanger?! Ik zou maar een testje doen als ik jou was!'

Uhhh... Okee.... Ik weet vrij zeker dat dat onmogelijk is, maar goed. Ze heeft wel een punt, als je bijna over je nek gaat van de geur van vers brood...

Maar goed. Nu geen onbevlekte ontvangenissen in mijn hoofd halen haha! Denk dat ik gewoon tegen een griepje aan zit of zo, of misschien heb ik gister iets verkeerds gegeten... Pfft.
@ Barbabientje: Jij haalt het gemiddelde zo wel mooi naar beneden! Hartstikke leuk!

@ Romotarin: ben toch wel nieuwsgierig naar je berichtje! Veol je je alweer beter?

@ Moimoi: hoe zijn de reactie''s? Voel je inmiddels wel echt zwanger (en dan vooral de lusten en niet de lasten?)

@ Magz: wanneer verwacht je je menstruatie? Zou mooi zijn als je zo'n cadeautje zou krijgen (tenminste ik hoop dat je vriend er ook zo over denkt). Idd. maar niet van uit gaan.

Hier weinig "actie" in de bedstee (want te veel actie daarbuiten) en de eisprong is inmiddels voorbij. Zou dus ook gevalletje "onbevlekt ontvangen" worden, maar ja, dat zeg ik nu heel nuchter. Ik vermoed dat ik over twee weken weer ontzettend op alles ga letten.
@Duploo: ik zou over een dag of 10 ongesteld moeten worden, als ik het goed heb gevoeld allemaal heb ik net mijn eisprong gehad. Dus het kan allemaal niet, dus nee, ik reken nergens op! Mocht er een wonder geschieden dan zou Magzman er ook blij mee zijn hoor, dat weet ik zeker. Ik zou alleen wel bang zijn dat hij me zou verdenken van het saboteren van condooms ofzo... Maar hem kennende is hij daar na een week wel weer overheen.

Maar goed, ook als ik 'me ei' eerder had dan ik dacht, dan nóg kan het niet. Dus eigenlijk hoef ik dit bericht helemaal niet te posten! Makkelijk he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven