Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hi Blont,

Ik snap je vriend helemaal! Mijn vriend heeft vanaf het begin van onze relatie al aan gegeven dat hij graag kindjes zou willen. Ik moest hier echt niet aan denken, voelde me hier nog veel te jong voor (mijn vriend is 5 jaar ouder)! In het begin dacht ik eigenlijk dat ik helemaal geen kinderen wilde, en als ik ze al wilde dat ik daar pas met een jaar of 30 ofzo aan zou beginnen. Ik voelde me hier wel schuldig over, mijn vriend liet vaak merken dat hij heel gek is op kinderen en dat hij ze zelf ook heeeeel graag zou willen. Dat steekt best wel, vooral omdat je dan denkt misschien ben ik wel degene die ervoor zorgt dat jij nooit vader wordt! Probeer je dus ook een beetje in je vriend in te leven, hij heeft hier misschien wel meer moeite mee dan je denkt.
Pipo: ik probeer idd zo te denken, maar heb ook een romantisch idee (hoewel in een regelneef ben en precies uitgezocht heb wat er allemaal bij komt kijken) dat het zijn weg wel vindt. We leven nu in een tijd dat alles precies geregeld moet zijn, maar toen mijn ouders mij kregen was er niet eens een aparte kamer voor mij en ik ben prima terecht gekomen :-)

Dat is wel heel makkelijk gedacht natuurlijk, maar ik hoeft geen koopwoning voor we aan kinderen beginnen.

We wonen in een eensgezinswoning vd woningbouw met voldoende ruimte. Qua werk ben ik misschien niet zo ambitieus.. ik heb een vaste baan waarin ik waarschijnlijk zonder moeite drie dagen zou kunnen werken. Mijn vriend studeert dus nog, dus het tempert mijn eierstokken wel dat het rationeel beter is om te wachten tot hij werkt.
Maar Blont, ik vraag me gewoon af waarom je het gevoel hebt dat hij je niet begrijpt? Wát begrijpt hij dan niet? Ik neem aan dat hij (inmiddels ) wel begrijpt dat jij er wél aan toe bent. Maar wat wil jij dat hij dan nog meer begrijpt?
Peas on earth!
quote:Blont schreef op 29 juli 2009 @ 15:47:

Sorry, maar ik heb geen zin om allemaal gal over me heen te krijgen. Ik heb een bepaald gevoeld, daar voel ik me niet in gehoord. Ik heb gevraagd of mensen dit gevoel herkennen zodat ik het kan delen. Het is niet de bedoeling dat ik mijn vriend nu ga bekeren o.i.d.Weet je wat het is. Je kunt er zo weinig aan doen. Dat proberen mensen je misschien (op een voor jou galspuwerige wijze) duidelijk te maken. Je zit in een patstelling. Maar misschien reageren er nog mensen die dat ook (precies hetzelfde) hebben en je begrijpen. (ik begrijp je overigens wel hoor, maar ja, er is dus niet zoveel aan te doen)
Hey Blont.

Alle adviezen en reacties hier kloppen natuurlijk.

Maar daar heb je geen fuck aan. Het geeft zo ontzettend veel verdriet en pijn, zeker als je omgeving overal zwanger wordt en kinderen baart. Of als je steeds de vraag krijgt: "wordt het nog geen tijd voor een baby?" van stomme mensen.

Ik herken je pijn. Ik lijd. En daar is weinig begrip voor. Het helpt wel echt om je vriend te laten ademen. Dat hielp bij mij wel. Het werd voor mijn vriend daardoor makkelijker om mij te troosten en gerust te stellen. Wij hebben nu 5,5 jaar een relatie en vriend is nu om. Maar nog is hij er strondzenuwachtig over. We hebben samen besloten te stoppen met voorbehoedsmiddelen, maar nu durft hij niet meer te seksen. Geeft wel grappige situaties. Het stelt hem weer gerust dat een baby niet zomaar gemaakt wordt en als dat al lukt dat ie dan nog 9 maanden moet groeien voordat hij ervoor hoeft te zorgen.

Hoe dan ook, ik blijf bij mijn punt: Iedereen heeft gelijk, je moet je vriend respecteren. Maar ik heb zelf de ervaring dat er heel weinig begrip is voor het verdriet en de wanhoop waar je als vrouw dan mee blijft zitten. "Je bent pas 28, je hebt alle tijd" etc. Maar het doet echt pijn. Ik heb er nachten van liggen janken en dat al jaren.

Dikke knuffel meid! Maak er niet te veel ruzie over, zoals boefje ook zegt. Probeer er voor te zorgen dat je vriend je begrijpt en je kan troosten.

Je bent in ieder geval niet alleen.
Cookie86: Ik snap jou kant ook en probeer mijn vriend daarom niet te overtuigen, het voelt alleen soms zo eenzaam.

Een knagend verlangen dat je moeilijk kunt delen, omdat ik dus niet wil zeuren en zijn kant ook goed begrijp. Het is alleen zo sterk (had ik nooit gedacht, want ik wilde vroeger nooit kinderen) dat je het niet kunt negeren.

Soms maken we grapjes over onze toekomstige kinderen en dan moet ik me echt inhouden om er niet over door te gaan en het 'leuk' te houden.

Volgens mij is het voor Blont ook moeilijk dat ze haar ei niet kwijt kan en doet ze het daarom hier.
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 juli 2009 @ 15:52:

Dat is wel heel makkelijk gedacht natuurlijk, maar ik hoeft geen koopwoning voor we aan kinderen beginnen.

.@PTA:O, ik ben ook niet zo'n perfectionist hoor, maar ik zie het niet zitten om met een kind op drie hoog op 60m2 te wonen. Vandaar dat wij iets anders zullen moeten kopen mocht er ooit een baby komen.
quote:Blont schreef op 29 juli 2009 @ 15:47:

Sorry, maar ik heb geen zin om allemaal gal over me heen te krijgen. Ik heb een bepaald gevoeld, daar voel ik me niet in gehoord. Ik heb gevraagd of mensen dit gevoel herkennen zodat ik het kan delen. Het is niet de bedoeling dat ik mijn vriend nu ga bekeren o.i.d.Een rare opvatting van "gal over je heen krijgen" heb jij Blont. Had dan gewoon in de openingspost gezet dat je alleen maar reacties zoals die van Bebje wou hebben. Realistische reacties, daar heb je natuurlijk helemaal niets aan. Jij wilt immers "gehoord" worden.
Dat kan ik me voorstellen in jou geval! Ik hoor alleen zoveel mensen die tot halverwege de 30 blijven uitstellen vanwege de zekerheid die ze willen hebben. Ik denk dan vaak dat een kind nooit echt 'uitkomt' hoe gespreid het bedje ook is.

Alles verandert dan natuurlijk, maar sommige redenen om nog niet te beginnen zijn gewoon synoniem voor 'ik wil gewoon nog niet'.

In mijn geval gun ik mijn vriend absoluut nog rustige jaren, alle leuke dingen die we nog kunnen doen etc, maar heb ik aan het andere geval het gevoel dat een kindje ons compleet maakt, dat we nog gelukkiger kunnen zijn als gezin.
Bedankt voor je lieve reactie Bebje en Pipo79,

Het is gewoon fijn om te lezen dat mensen je begrijpen. Ik begrijp inmiddels wel uit alle reacties dat ik niet moet willen praten om me gehoord te voelen. Het feit blijft dat wanneer ik mijn gevoel heb blootgelegd, hij niet ineens van gedachten gaat veranderen. (Dit verwacht ik ook niet van hem). Ik zal me er dus bij neer moeten leggen en wachten.
Maar Pinksterbloempje toch!

Wordt het niet eens tijd voor een "Waar kan pinkterbloempje haar sneren kwijt"-topic?

Pak het niet verkeerd op, maar advies: houd er eens rekening mee dat jouw geschreven teksten kwetsender over kunnen komen dan je wellicht bedoelt. Daardoor wordt een potentieel wijze raad opeens niet meer te bevatten door degene waarvoor je het bedoelt. Blont dus in dit geval. Je helpt niet.
Hehe been there ... en het is goed afgelopen heb ondertussen een zoontje van 2 jaar en 4 maanden rondlopen.

Een dikke drie jaar geleden heb ik op soortgelijk forum meegeschreven. Wat hielp was tonen aan mijn vriend dat ik er met bezig was. En praten.

Maar ga nu ook zeker niet overdrijven, want daar jaag je hem met weg.
PlayingTheAngel,

Jij zegt precies wat ik probeer te zeggen.
Blont: wat jij nodig hebt is iemand in je omgeving die in hetzelfde bootje zit. Dan zet je een grote pot thee en veel chocola en dan kan je even zwelgen in je verdriet samen.

Jouw vriend kan jou niet begrijpen. Hij zal daarmee namelijk een stukje toe moeten geven en daar is hij bang voor. (denk ik dan, zo begreep ik mijn vriendje)

De pest is dat dit eigenlijk een soort taboe heeft of zo. Wat je ook merkt aan de reacties hier.
Blont: Ja dat is helaas het enige wat je kunt doen, want je kunt hem niet overtuigen. Waarschijnlijk wil je toch ook veel liever dat hij er zelf achter staat als jullie zwanger gaan worden?

Ik vind wel dat je met hem kunt praten, maar dan wel voorzichtig en niet zeurend, je mag zeker zeggen wat je voelt, maar hij kan daar natuurlijk erg weinig mee.

Hopelijk kun je het er dus soms met hem over hebben zonder dat hij zich onder druk gezet voelt.

Wat ook kan helpen (aldus dokter Phil) is om een tijd af te spreken. In ons geval heb ik laten merken dat ik graag over twee jaar als mijn vriend gaat werken wil gaan proberen zwanger te worden. Hij kon zich daar wel in vinden en kan tot die tijd aan het idee wennen.

Dit gaf me voor nu meer rust.
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 juli 2009 @ 16:00:

Dat kan ik me voorstellen in jou geval! Ik hoor alleen zoveel mensen die tot halverwege de 30 blijven uitstellen vanwege de zekerheid die ze willen hebben. Ik denk dan vaak dat een kind nooit echt 'uitkomt' hoe gespreid het bedje ook is.

.

Ben ik helemaal met je eens. Ik word juist kriegelig van al die perfecte mensen met het perfecte huis, de perfecte baan de perfecte relatie en de perfecte babykamer. Ik zou er geen moeite mee hebben om mijn kind in een 2 hands maxicosi te leggen maar sommige mensen maken er echt zo'n imagematig project van.

@ Blont: wij horen je wel misschien is dat een troost. En je vriend hoort je waarschijnlijk ook wel maar hij kan op dit moment zo weinig voor je doen... Misschien zijn er vriendinnen die in hetzelfde schuitje zitten?
quote:Bebje schreef op 29 juli 2009 @ 16:03:

Maar Pinksterbloempje toch!

Wordt het niet eens tijd voor een "Waar kan pinkterbloempje haar sneren kwijt"-topic?

Pak het niet verkeerd op, maar advies: houd er eens rekening mee dat jouw geschreven teksten kwetsender over kunnen komen dan je wellicht bedoelt. Daardoor wordt een potentieel wijze raad opeens niet meer te bevatten door degene waarvoor je het bedoelt. Blont dus in dit geval. Je helpt niet.

Stel je niet aan.

Pinkersterbloem stelt terecht de vraag waar TO nou precies steeds weer in gehoord wil worden. En daar ben ik ook benieuwd naar. Klinkt nml als steeds willen praten om dr zin door te drammen.
Precies Pipo, niets mis met tweedehandskleertjes van vrienden enzo. :-)

Wat ik wel lastig vind: hoe kan een man er ooit klaar voor zijn? Hij heeft geen biologische drang (toch?) en een kind komt uiteindelijk nooit echt uit. Op basis waarvan kan hij dan beslissen?
quote:pontichella schreef op 29 juli 2009 @ 16:09:

[...]

En daar ben ik ook benieuwd naar. Klinkt nml als steeds willen praten om dr zin door te drammen.Ze wil gewoon haar verhaal kwijt en dat kan juist niet bij haar vriend.
Oke, serieus hoor, maar waar willen jullie dan precies in gehoord worden?Ik denk namelijk dat ik dit topic niet snap....

TO wilt kind, vriend niet. Wie moet wat waar steeds weer horen en waarom?
quote:PlayingTheAngel schreef op 29 juli 2009 @ 16:10:

Wat ik wel lastig vind: hoe kan een man er ooit klaar voor zijn? Hij heeft geen biologische drang (toch?) en een kind komt uiteindelijk nooit echt uit. Op basis waarvan kan hij dan beslissen?Uit liefde :puke:
quote:pipo79 schreef op 29 juli 2009 @ 16:10:

[...]

Ze wil gewoon haar verhaal kwijt en dat kan juist niet bij haar vriend.Maar wat voor een verhaal dan? Dat ze zo graag een kind wil? Dat is dan toch drammen/iemand willen overhalen?
quote:pontichella schreef op 29 juli 2009 @ 16:12:

Oke, serieus hoor, maar waar willen jullie dan precies in gehoord worden?Ik denk namelijk dat ik dit topic niet snap....

TO wilt kind, vriend niet. Wie moet wat waar steeds weer horen en waarom?Ze vindt het gewoon shit en wil er met 'lotgenoten' over praten. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Haha Playingtheangel!

Een tijd afspreken, dat hebben mijn vriend en ik ook gedaan!

Wij hadden de deal (2jaar geleden) vriend afstuderen, dan gaan we ervoor. Die was dus een jaar geleden klaar en er niet aan toe. Veel verdriet, maar wel begrip van mijn kant en weer wachten.

In januari dit jaar hadden een nieuwe deal. Ons te kleine appartement verkopen en nieuw huis aankopen.(vriendjes voornaamste bezwaar was onze 80m2) Vriend dacht dat dat gezien de huidige tijden wel een jaar kon duren. In 6 weken waren we ons appartement kwijt! Nu zijn we druk aan het klussen in het nieuwe huis. En dus gestopt met de pil.
Ik ben blij dat ik bij veel mensen hier wel mijn ei kwijt kan. Dat was inderdaad waar ik naar op zoek was. Niet naar een manier om mijn vriend om te praten want ik vind dat je samen kiest om voor een kind te gaan en ik zou niet willen dat hij er niet achter staat.

We kunnen ook echt wel over kinderen praten, maar het blijft nog oppervlakkig. So be it...ik kan op dit moment waarschijnlijk ook niet meer verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven