Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Wow, vakantie! Dat lijkt me heerlijk, vooral naar een zonnig iets met 28 graden

We hebben vandaag een bod gekregen op ons huis!! Super he? Nog niet wat we willen (zelfs een stuk eronder), maar het is een begin. En we zijn druk bezig met ronde 2, dus geluk: kom maar op, wij zijn er klaar voor!
Go, Verkademeisje, Go!!!
Hai Blont,

ik snap je heel goed, heb met hetzelfde te maken op dit moment. Mijn partner en ik schelen 10 jaar en ik ben 37, word dit jaar 38 en ik begrijp heel goed dat hij er nog niet aan toe is.

Mijn eierstokken rammelen al jaren, zeker na een miskraam een paar jaar geleden.

Het erover hebben is geen goed idee, hij wordt pissig en ik uiteindelijk ook dus ik heb gezegd (en dat klinkt nu als een dreigement maar zo is het niet) dat we na onze vakantie een besluit gaan nemen; samen door of alleen door. Ik heb geen jaren de tijd en ik zou mezelf niet vergeven mijn grootste wens niet in vervulling te laten gaan.

Dus meid, ik snap je als geen ander, dit is gewoon best ruk!

Liefs

Sas
Hoi Sassefrasje, Jee, da's inderdaad klote... Ik snap dat hij er misschien nog niet aan toe is, maar als hij met een oudere vriendin aan de wandel gaat kan hij toch wel bedenken dat dit soort dingen gaan spelen? Jij hebt niet veel tijd meer, hij wel... Veel succes de komende tijd met het komen tot een oplossing!

enneh... die blont is echt al tijden niet meer gesingnaleerd hier

@janine, rot verhaal, met al die pilzooi. Ik moet trouwens wel meteen aan mijn vriendin denken, die ook al tijden spotting heeft. Is wel pas het laatste jaar gekomen, maar ze snapt er niets van. Geen idee of dat dan ook kan, maar ik zal het eens laten vallen...

@pipo: hopelijk krijgen we van jou ook zo juichend bericht als van frutje... Lekker naar de zon, heerlijk!

@verkademeisje: succes, met huis & ei!
@orchid: ik heb ook niet altijd spotting gehad hoor.. maar wel bij sommige pillen (diane) de gyn zei dat het aan de pil ligt en dat meer vrouwen het hebben.. maar bij symptomen pcos staat ook spotting (tussentijdse bloedingen)

@sassefras: knuffel voor jou.. lastig allemaal. Misschien is het handig om eens voor te stellen om samen naar de huisarts te gaan. Hij is een professional, bedoel je bent bijna 38, je vruchtbaarheid is dan al behoorlijk afgenomen en de risico's worden ook steeds groter..

@verkademeisje: ow spannend allemaal. .en je huis en nu aan het klussen.. succes!
@Orchis: hier ga ik voor!

@Sassefrasje: moeilijk hoor. Als ik het goed begrijp is jouw kinderwens de go of no go voor jullie relatie? Wanneer is die vakantie? Veel sterkte ermee, lijkt me helemaal niet makkelijk. Jouw vriend kan er wel niet aan toe zijn, maar als hij kinderen wil, met jou, moet hij snel handelen, anders zijn het geen kinderen met jou.
Goedemorgen dames, pfffffff wat is er weer veel geschreven! Ik zou wel op iedereen willen reageren, maar ik zit op m'n werk en moet het kort houden.

Ik heb veel nagedacht over het geld en op dit moment ben ik zelf op een punt aangekomen dat ik bang ben of het allemaal te redden is met een kind en banen enz. Wij hoeven ook geen ondersteuning te verwachten van de ouders, dus dan sta je er toch een beetje alleen voor (of doe ik nu zielig?).
Hallo allemaal.....ik kom even snel voorbij.

Goed nieuws zie ik voor verkademeisje; hopelijk komen jullie uit de onderhandelingen!

En Nukje....waarschijnlijk staan wij er tegen die tijd ook alleen voor.....het is soms wel makkelijk als je ouders om de hoek wonen. De mijn wonen 230 kilometer verderop....dus ga er maar even niet vanuit dat ze een vast oppasdag willen hebben

Misschien de ouders van vriend.....maar ook die wonen niet in dezelfde plaats. Ach ja, we zullen zien. Ik denk dat we het toch wel gaan redden hoor. Iets meer thuis werken, proberen de opvang tot 2 dagen te beperken (max 3)....dan zou er toch een mogelijkheid moeten zijn.

Anders kan je alleen kinderen krijgen door goedkoop te gaan wonen en je (schoon)ouders in de buurt te hebben.

Wordt tijd dat de (nieuwe) regering eens goed gaat kijken naar het stimuleren om vrouwen te laten werken en toch kinderen te laten krijgen.
@nukje: ow je doet niet zielig hoor.. er verandert een hoop als er eenmaal een babytje is ook qua financiering. Vind het altijd zo apart dat iedereen hier op dit topic er zo ontzettend veel mee bezig is. Ik zal het namelijk helemaal niet erg vinden om wat in te leveren qua luxe.. bedoel je ontvangt er een hoop liefde en geluk voor terug en dat is onbetaalbaar. Mijn ouders wonen ook 120 km verderop en zullen er ook niet dag en nacht zijn. Gelukkig heb ik mijn schoonouders nog. Jullie hebben toch allebei een vaste baan? een leuk betaalbaar huis? Vraag je dan niet af hoe een vrachtwagenchauffeur en een kapster het dan doen? die krijgen toch ook kinderen en werken door... soms lijkt de financiering een vluchtweg omdat je dan een reden hebt om maar niet te beginnen..

@assie: ja, de regering mag het wel meer stimuleren daar ben ik het wel mee eens.
@verkademeisje: relaxt dat jullie een bod hebben gekregen trouwens! Mocht je zwanger worden, kun je in dit huis dan evt. ook nog een kind krijgen?

@Janine: ik vind het eigenlijk niet gek hoor dat mensen hier met het financiele plaatje bezig zijn. Het is wel iets om je van bewust te zijn en goed door te rekenen. Maar ik ben met je eens dat het logisch is dat je er wat voor inlevert, volgens mij gaat dat vanzelf: je hebt minder tijd om uit en uit eten te gaan dus dat geld hou je zeker in het begin wel over.

Had de regering nou al een besluit genomen over langer zwangerschapsverlof? Dat zie ik namelijk wel zitten.
Vind het ook niet meer dan normaal om rekening te houden met (financiele) veranderingen als er een kindje komt. Natuurlijk niet erg om er op achteruit te gaan....maar je gaat toch altijd leven naar je salaris. Dan wordt alles minder (als je minder wilt gaan werken) en als je aardig verdient moet je ook ineens wel erg veel betalen aan de opvang. Dat wordt altijd even 'vergeten'. Vaak is de redenering 'je verdient toch leuk? dan kan je de opvang ook wel betalen'. Het is toch een flinke kostenpost waar je even over moet nadenken hoe je het aan gaat pakken. Minder werken....thuis werken.....of juist fulltime werken, zodat er meer geld binnenkomt, etc.

Ach ja....in de meeste gevallen vindt het wel een weg, maar de kosten komen nog iets sneller in beeld als je geen beroep kan doen op je omgeving.

Het zou voor mij in ieder geval nooit een reden zijn om niet aan kids te beginnen

Maar dat geldt voor iedereen hier, volgens mij....haha....
Wat wel lullig is dat als je net teveel verdiend en zodoende geen recht op kinderopvangtoeslag hebt...

o, ze beginnen weer te klapperen...! volgende week gaat de zon weer schijnen zag ik op weer.nl.

Nu weer op aan het werk want ik heb toch een leuke opdracht! een glossy magazine ontwerpen voor ons eigen bureau! jippie
Dames even off topic, wil even julie mening horen over het volgende. Ik heb een collega waar ik geen grote fan van ben. Een van de dingen waar ik me aan stoor is dat ze constant over haar buik zit te wrijven. (Ze is niet zwanger maar zelfs als je zwanger bent, vind ik het best een intiem gebaar om over je buik te wrijven, maar goed dat is weer een ander verhaal). Ik krijg daar een heel ongemakkelijk gevoel bij. Ik zou dat NOOIT doen op mijn werk. Dat doe ik thuis, als ik op de bank zit en mijn maag rommelt. Ik weet het niet hoor, om nou op je werk de helft van je thuis over je maag te aaien... Ik vind het maar raar...
@pipo: ach wat is raar.. volgens mij doe ik dat ook weleens onbewust.. en der zit ook geen baby in. Gewoon een tik. De een wrijft zijn buik, de ander bijt nagels.. maar goed, ik stoorde me ook weleens aan dat soort dingen.. maar dat doe ik niet meer kost me energie en daar heb ik dan geen zin in...
@Janine: het is op zich ook niet raar om over je buik te aaien, maar meer dat je dat non stop op je werk doet. Vind het meer iets voor thuis...
Wat een leuke opdracht, Janine! Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om daarmee aan de slag te gaan!

Ook wij hebben waarschijnlijk niet de luxe van ouders ofzo die op gaan passen. Ik heb zoals jullie weten geen ouders meer, en misschien willen schoonouders oppassen, maar dat zal dan hooguit een dag per week zijn. Super hoor! Ik hoop dat ze dat willen. Maar de kosten die dan gemaakt gaan worden wegen voor mij inderdaad ook niet op tegen een kindje.

We zouden nog wel even in dit huis kunnen blijven, maar ideaal is anders. Maar gelukkig zou ze het huis van de zomer willen, dus dan is er nog geen baby Nu nog een ander huis! Het zijn wel superleuke stappen die ineens gezet worden, zo snel kan het dus gaan. Nu nog zwanger worden... Maar daar wordt hard aan gewerkt
Oh ja, en iemand die de hele dag over zijn buik zou aaien, daar zou ik me ook aan irriteren. Vooral als het iemand is die ik niet zo mag
Hier nog iemand die zich kan irriteren aan overmatig buik-aai-gedrag. Heb op mijn vorige werk een collega gehad die zwanger was. Echt de hele zwangerschap (ik wist het al vanaf dag 1) heeft ze over haar buik geaaid, en elke keer als ze van haar bureaustoel omhoog moest komen ging dat gepaard met gezucht en gekreun. Als dat dan je kamergenoot is en tegenover je zit, ben je er vrij snel klaar mee hoor.

Tjee.......wat was dat irritant. Ligt misschien ook aan de combinatie met de persoon en dat haar werk gewoon helemaal niet meer werd gedaan.....kwam het op mijn bordje....iedereen moest voor haar lopen, want ineens kon ze ook geen koffie of thee meer halen. Alles was teveel.

Kijk, daar hou ik dus helemaal niet van. Een paar keer per dag over je buik aaien (zeker als je zwanger bent), heb ik totaal geen probleem mee......maar dit soort gevallen.......die kan je beter alvast zwangerschapsverlof geven direct na de bevruchting Leverde toch alleen maar extra werk voor de rest op...

Sorry.....Pipo bracht de herinnering weer boven moest er toch even uit! haha

Gisteren nog naar een concert geweest. Was erg leuk....nu iets vermoeider dan normaal. Dus hoop dat we de deadline zonder al te veel problemen gaan halen vandaag!
Hallo dames

Djeeees wat is er veel geschreven! Ik kan niet overal op reageren, sorry. Maar wat ik iig zag:

@Verkademeisje

Een bod wat goed! Hopelijk komen jullie eruit met de andere partij.

Buikaaigedrag

Ik zou het ook irritant vinden. Maar het hangt zeker ook af van de persoon. Hier heb ik een collega die maar hoeft te kijken op een bepaalde manier en dan kan ik haar al irritant vinden. Terwijl een ander prima een potje kan breken bij mij.

@Assie

succes met de deadline

Hier op mijn werk is het nog steeds achterlijk druk, zit te wachten op teksten van anderen (die helaas niet zo consequent zijn met het begrip deadline) en heb er gewoon totaal geen zin in vandaag. De boog kan niet altijd gespannen zijn, heb al superveel werk verzet deze week, dus ik gun mezelf een rustiger tempo vandaag. Al kan ik het me eigenlijk niet permitteren.

Verder moet ik eerlijk toegeven dat het zwanger worden even naar de achtergrond is verschoven hier. Het is trouwen dat de klok slaat . Ik laat mijn foliumpilletjes ook maar even in de la liggen... Verwacht dat het bij ons toch ietsje later gaat worden.
He Frutje.......ik heb vandaag ook geen zin en heb eigenlijk dezelfde tactiek toegepast als jij.......iets lager werktempo, terwijl ik het me eigenlijk ook niet kan permitteren......ach ja. De deadline gaat wel lukken en mijn deel zit er zo goed als op....ben even afhankelijk van derden.

Verder schuif ik wel een aantal werkzaamheden door naar maandag

Helemaal niet erg toch, om het zwanger worden toch weer even naar achteren te schuiven. Gewoon doen wat goed voelt!
Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben die het raar vind om over je buik te aaien. Maarre ik ben ook geen groot fan van haar dus dat zal er wel mee te maken hebben. Laat ik het over haar eet en smak en slurpgedrag verder maar niet hebben.

Heb het gister laat gemaakt bij een vriendin en teveel wijntjes gedronken dus ik sleep me vandaag naar het weekend toe.

@Verkademeisje: leuke periode zitten jullie in, spannend! Geeft mij ook weer moed dat het allemaal zo snel kan gaan

@Frutje: je hebt groot gelijk, doe maar lekker rustig aan vandaag

@Assie: succes met je deadline!
Nou, ik zou het ook maar vreemd vinden als iemand de hele dag over haar buik gaat zitten aaien, haha. Maar ja, je kunt er niks van zeggen, he?!

Volgende week heb ik dus de afspraak met de huisarts. Als ik heel eerlijk ben, mag hij de spiraal er wat mij betreft meteen uithalen. Ik ga dat dit weekend nog met Man bespreken. Ik denk dat hij eerst wel even tegen gaat sputteren. Maar goed, nu het onderwerp 'in the air' is, kan ik misschien wel voorstellen om - als hij bang is dat ik meteen zwanger word - condooms te gebruiken. En aangezien we dat allebei ondingen vinden is de stap naar helemaal geen anticonceptie meer dan vrij klein.

Man en ik hebben trouwens besloten om te stoppen met roken en te gaan sporten. Dat is een goede ontwikkeling, dus wie weet gaat het allemaal de goede kant op!
Kijk Nukje....dat klinkt goed! Zowel je idee om het spiraaltje eruit te laten halen, als het stoppen met roken en gaan sporten.

Ik heb geen zin!!!!!!!!! Kan me even helemaal niet zetten tot werken.
@assie: ow, lekker werkzaamheden opschuiven.. ik kan dat vandaag niet. Jammer genoeg. Ik merk dat het vrijdag is en geen zin meer heb.

@nukje: goed bezig.. stoppen met roken is altijd goed! Ik rook heel soms als ik een paar glazen alcoholische drank op heb.. (hooguit 2 per maand ofzo).. maar daar wil ik ook vanaf..

@frutje: Dan beginnen we niet gelijk! Maar aan de andere kant ook wel logisch.. al een nieuwe datum bedacht? of stort je je nu volop jullie bruiloft?

nou, hoppa weer even aan het werk.. bijna weekend! lekker
@assie: ow, lekker werkzaamheden opschuiven.. ik kan dat vandaag niet. Jammer genoeg. Ik merk dat het vrijdag is en geen zin meer heb.

@nukje: goed bezig.. stoppen met roken is altijd goed! Ik rook heel soms als ik een paar glazen alcoholische drank op heb.. (hooguit 2 per maand ofzo).. maar daar wil ik ook vanaf..

@frutje: Dan beginnen we niet gelijk! Maar aan de andere kant ook wel logisch.. al een nieuwe datum bedacht? of stort je je nu volop jullie bruiloft?

nou, hoppa weer even aan het werk.. bijna weekend! lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven