reactie ongeboren kind op stem paps

22-10-2009 18:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey all,

Ik vroeg me af of anderen dit ook ervaren hebben.

Als de kleine in mijn buik druk beweegt en ik praat er tegen dan blijft het gewoon lekker bewegen.

Maar zodra mijn man tegen mijn buik gaat praten is het rustig.

In het begin dacht ik toeval.

Maar toen ik iedere keer dat de kleine druk bezig was mijn man wilde laten voelen, begon hij er tegen te praten en was de baby gelijk rustig.

Vind het zo grappig en af en toe is het bijna een spelletje.

Moet wel erbij vermelden dat mijn man een hele zware stem/timbre heeft, dus misschien dat dit meespeelt.
Heb je wel eens aan de CTG gelegen? Dan kan je ook precies zien dat de baby reageert.

Het klopt ook dat baby's beter reageren op papa's stem inderdaad omdat die lager is. Dat is beter hoorbaar door de buik heen. En jou horen ze al hele dagen, papa vaak wat minder.
Hier ook een ervaring met de stem van papa.

Dochter is veels te vroeg geboren en lag dus in de couveuse.

Als man aankwam en dochter lag wat onrustig te zijn deed man het deurtje open en praatte tegen haar.........ze werd gelijk rustig en reageerde gelijk op hem.
Aruba, ja tot afgelopen maandag nog aan de CTG gelegen

Heb toen alleen op hartslag gelet en niet op reactie, maar ga dat as maandag doen.

Het is idd ook logisch dat papa' s stem beter doordringt.

Maar het was op een gegeven moment zo hilarisch.

dan voelde ik allerlei bewegingen en ellebogen en knietjes. roep ik mijn man erbij en was het direct over zodra hij sprak.

Mijn man wist in het begin niet wat ik bedoelde met bewegingen want de baby was toch rustig?

Winx68, aaah wat lief!!

Ik heb ook het idee dat als de kleine er straks is, dat de reactie op papa's stem heel anders zal zijn dan op die van mij.
Ja het was inderdaad heeeel lief.

En een geruststelling omdat ik zelf niet bij dochter kon de eerste paar dagen, was ik heel erg blij dat ze zo reageerde op mijn man.....zodat ze wist dat ze toch niet alleen was.

Het was heel mooi om haar reaktie zo te zien.
Dochter kwam ook altijd naar je hand toe, terwijl ze elke keer zoek was als ik aan de CTG lag
Ohja dat van die hand heb ik ook.

Heb iedere ochtend bij opstaan en bij het slapen een hele ritueel.

Ik masseer mijn buik met olie en we spelen echt een spelletje.

Dan komt de baby naar mijn masserende hand toe en zodra ik daar op reageer trekt het zich terug om even later weer langzaam naar mijn hand te komen

Soms lig ik helemaal dubbel want het is bijna plagend te noemen wat de baby doet.

Ik zei al tegen mijn man vanochtend: dit ga ik het meest missen straks als de baby er is.
Ja je kan inderdaad al met de baby spelen. Leuk he!

Ik was met mijn dikke toeter bij een concert van de Rolling Stones...........dochter is het hele concert aan het 'dansen' geweest.
OW dat klinkt leuk! Hoe lang ben je zwanger (en vanaf welk moment begon baby te reageren?) dan kan ik ook met virendlief en beginnend buikje oefenen:D
Nou, dan hebben mannen vanaf nu aan ook eindelijk een taak

Hebben ze toch nog een biologische functie.

Staat natuurlijk in schril contrast met het baren etc. (het lijden van de meiden) dat vrouwen moeten doen.
Winx68, hahaha zo jong en dan al Rolling Stones fan.

gelukkigmeisje, ben over 11 dagen uitgerekend en het begon mij op te vallen rond de 20ste week.

Vanaf toen is het een terugkerend ritueel geweest om paps erbij te betrekken en begon het me ook op te vallen dat zodra hij sprak de baby muisstil werd.

Maar nu aan het einde vd zwangerschap merk ik duidelijke reactie en contact zoeken op mijn massage.
Mazou, ik denk dat ons kind een papa's kindje zal worden.

Die gaat alle voedingen overnemen en ipv dat baby ons wakker gaat houden zal papa de baby wakker houden.

Mag ook wel, we dragen 9 maanden lang extra gewicht met ons mee en dan nog die leuke bevalling....moet je daarna toch echt even bijkomen
.
.
quote:qwertu schreef op 22 oktober 2009 @ 19:30:

Hier een kind dat met haar rug tegen haar vaders hand aanschurkte. Standaard. Dat deed ze bij niemand anders. Of nou ja... één keer vlak na haar geboorte, toen ze in de couveuse lag en ik heel zachtjes mijn hand op haar rug legde, toen schurkte ze precies zo tegen mijn hand aan. Heel bijzonder om zelf eens te voelen wat tot dat moment aan mijn man voorbehouden was.

Serieus, toen ze nog jouw buik zat ?

Dat doet de kleine wel bij mij tijdens massage maar bij papa is het heel stil haha.

Zo bijzonder he?

Zei net tegen mijn man: hierom alleen al zou ik nog een keer zwanger willen worden. Hij keek me echt aan zo van: oh my god.
Zoon was altijd superdruk midden in de nacht. Ik maakte vriend dan wakker of legde zijn hand op mijn buik. Gegarandeerd rust daarna!

Heb je ook niet dat als de baby schopt en je het aan je man wilt laten voelen dat de baby dan niks meer doet?

Bijzonder he, geniet maar van die momenten! (haha dán kan je genieten)
Bokito, ja dat dus.

Is de baby druk aan het ronddobberen en schoppen en denk ik: oeeeh...dit moet hij even voelen.Legt hij zijn hand op mijn buik is het stil.....geen beweging niets.

Ik geniet er ook heeeeel erg van.

* pakt flesje olie voor de dagelijkse avond massage*
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven