Regels na curettage
woensdag 25 augustus 2010 om 10:27
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een missed abortion heb.
Vanmiddag naar de gyn.
Gaat ws. een curettage worden.
Nu ga ik a.s. zondag op vakantie en ik las ergens op internet dat je na curettage de eerste 2 weken geen tampons mag gebruiken.
Weten jullie daar iets van?
Anders doe ik het niet, wil namelijk wel zwemmen op vakantie!
Vanmiddag naar de gyn.
Gaat ws. een curettage worden.
Nu ga ik a.s. zondag op vakantie en ik las ergens op internet dat je na curettage de eerste 2 weken geen tampons mag gebruiken.
Weten jullie daar iets van?
Anders doe ik het niet, wil namelijk wel zwemmen op vakantie!
woensdag 25 augustus 2010 om 10:32
woensdag 25 augustus 2010 om 10:40
quote:sharra schreef op 25 augustus 2010 @ 10:37:
Mag je sowieso wel zwemmen dan. als je nog vloeit na een curretage? Een vriendin van mij werd dat sterk afgeraden ivm infecties namelijk!Mij ook! Ik mocht 3 wkn niet zwemmen ivm infectiegevaar!
Mag je sowieso wel zwemmen dan. als je nog vloeit na een curretage? Een vriendin van mij werd dat sterk afgeraden ivm infecties namelijk!Mij ook! Ik mocht 3 wkn niet zwemmen ivm infectiegevaar!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 25 augustus 2010 om 10:41
woensdag 25 augustus 2010 om 10:41
wat ontzettend rot voor je hoeveel weken was je zwanger? je kunt afwachten, maar soms (beetje afhankelijk van het aantal weken etc) krijg je echt pijn als het vruchtje afgedreven gaat worden en is een curretage een 'verademing'. maar als je zondag al weg gaat, is het maar de vraag wat er nu nog gaat/kan gebeuren. hoe lang ben je weg? ik zou het overleggen met de gyn vanmiddag. als je straks pijn hebt, is het ook een verloren vakantie dus overleg het allemaal goed! sterkte!
woensdag 25 augustus 2010 om 10:46
Ik heb twee keer een curettage gehad vanwege een missed abortion, en net als jij beide keren (heel wrang) in de week voor mijn vakantie. Helaas mag je echt niet zwemmen en ook geen tampons gebruiken. Normaal gesproken houdt het bloedverlies op tussen de één en twee weken, met een beetje mazzel is dat dus voor het einde van je vakantie. Ik heb helaas beide keren de pech gehad dat ik meer dan drie weken vloeide, waardoor ik niet kon zwemmen. Ook dat kan, en is niet abnormaal.
Voor mijn eerste curettage moest ik eerst wachten op een natuurlijk verloop. Dit vond ik zeer frustrerend. Je denkt van alles te voelen, ik verloor elke dag wel bloed, had elke dag kramp maar er kwam niks. Ik zou het je niet aanraden op vakantie af te wachten. Wie weet krijg je daar (in het buitenland?) wel de miskraam en vloei je alsnog. Of de miskraam is onvolledig en je moet alsnog een curettage, op je vakantie. Ik zou dan toch kiezen voor wel curetteren voor je weg gaat. Het is niet leuk, maar je kan dan wel verder gaan. Zo ervaarde ik het althans beide keren.
De curettage zelf valt trouwens ontzettend mee. Maak je daar niet te druk om!
Sterkte.
Voor mijn eerste curettage moest ik eerst wachten op een natuurlijk verloop. Dit vond ik zeer frustrerend. Je denkt van alles te voelen, ik verloor elke dag wel bloed, had elke dag kramp maar er kwam niks. Ik zou het je niet aanraden op vakantie af te wachten. Wie weet krijg je daar (in het buitenland?) wel de miskraam en vloei je alsnog. Of de miskraam is onvolledig en je moet alsnog een curettage, op je vakantie. Ik zou dan toch kiezen voor wel curetteren voor je weg gaat. Het is niet leuk, maar je kan dan wel verder gaan. Zo ervaarde ik het althans beide keren.
De curettage zelf valt trouwens ontzettend mee. Maak je daar niet te druk om!
Sterkte.
woensdag 25 augustus 2010 om 10:56
Dus je raadt aan wel curettage alvast nu te doen?
Kan evt. ook die pillen proberen maar ja dan zit je met hetzelfde risico. He bah, had graag gezwommen met mijn lief.
Ik vind het heel lastig nu!
Vanmiddag maar goed alles bespreken.
We zouden 12 dagen weggaan naar de Canarische eilanden, dat gaat natuurlijk nog steeds door. Heb er ook ontzettend veel zin in maar nu ben ik bang dat de vakantie door omstandigheden gaat tegenvallen:(
Kan evt. ook die pillen proberen maar ja dan zit je met hetzelfde risico. He bah, had graag gezwommen met mijn lief.
Ik vind het heel lastig nu!
Vanmiddag maar goed alles bespreken.
We zouden 12 dagen weggaan naar de Canarische eilanden, dat gaat natuurlijk nog steeds door. Heb er ook ontzettend veel zin in maar nu ben ik bang dat de vakantie door omstandigheden gaat tegenvallen:(
woensdag 25 augustus 2010 om 11:26
Als je het niet doet, heb je kans dat je lichaam het alsnog af gaat stoten tijdens je vakantie. En dat is niet leuk, ik had weeen, veel bloedverlies, en kon alsnog naar het ziekenhuis voor een curretage. Ook dan kan je niet zwemmen.
Het is gewoon ruk, maar ik zou de curretage zo snel mogelijk laten doen. Ik heb daarna niet lang gevloeid. En de curretage viel heel erg mee.
Het is gewoon ruk, maar ik zou de curretage zo snel mogelijk laten doen. Ik heb daarna niet lang gevloeid. En de curretage viel heel erg mee.
woensdag 25 augustus 2010 om 11:51
Om half 3 heb ik de afspraak...
Ik heb me er inmiddels zo in verdiept dat ik voor de curettage ga.
Dan maar niet zwemmen. Ik vraag ook of ze na de curettage direct een controle echo kunnen maken om te kijken of ze alles hebben weggehaald..anders kan ik daar op vakantie weer last van krijgen.
Ik probeer het ook zo te regelen dat ik vandaag direct geholpen kan worden.
Ik laat het wel weten vanavond hoe en wat!
Bedankt voor al jullie antwoorden en steun!
Ik heb me er inmiddels zo in verdiept dat ik voor de curettage ga.
Dan maar niet zwemmen. Ik vraag ook of ze na de curettage direct een controle echo kunnen maken om te kijken of ze alles hebben weggehaald..anders kan ik daar op vakantie weer last van krijgen.
Ik probeer het ook zo te regelen dat ik vandaag direct geholpen kan worden.
Ik laat het wel weten vanavond hoe en wat!
Bedankt voor al jullie antwoorden en steun!
woensdag 25 augustus 2010 om 12:18
MeisjeGroningen, tegen mij werd gezegd dat zolang ik vloeide (heeft bij mij ongeveer 1 a 2 weken geduurd) ik geen tampons mocht gebruiken, niet mocht zwemmen of in bad en geen geslachtsgemeenschap mocht hebben.
Ik moet je wel zeggen dat ik het afvraag of je nog geholpen kan worden voor je vakantie. Want meestal willen ze er minimaal 1 week tussen laten zitten en dan moet er ook nog plek zijn natuurlijk. Bij mij was dat laatste bepalend en dat was een week verder.
Sterkte met alles! En vooral goed doorvragen vanmiddag. Ik kreeg de regels namelijk pas te horen toen ik al gecurreteerd was.
Ik moet je wel zeggen dat ik het afvraag of je nog geholpen kan worden voor je vakantie. Want meestal willen ze er minimaal 1 week tussen laten zitten en dan moet er ook nog plek zijn natuurlijk. Bij mij was dat laatste bepalend en dat was een week verder.
Sterkte met alles! En vooral goed doorvragen vanmiddag. Ik kreeg de regels namelijk pas te horen toen ik al gecurreteerd was.
woensdag 25 augustus 2010 om 12:19
Succes! Reken er wel op dat ze niet meteen vandaag plek voor je hebben. Wie weet heb je mazzel, maar er komt natuurlijk wel wat kijken bij zo'n ingreep. Ook al is hij dan nog zo klein voor een gynaecoloog. Je moet een bepaalde periode nuchter zijn namelijk. Officieel moet je langs een anesthesist voor je onder narcose gaat. Hier is meestal wel een mouw aan te passen bij spoed, maar het is de vraag of dat vanmiddag allemaal al kan. En daarnaast moet er ook voor enige uren een bed voor je beschikbaar zijn en ruimte in de operatiekamer.
Maar als ze net zo zijn als mijn gynaecoloog bij de tweede curettage, komt het goed. Zij was er stellig in: 'je gaat hoe dan ook op vakantie, dan kan je meteen bijtanken.' Ik kon de volgende dag (na het consult dus) meteen komen voor de curettage. Om 10 uur melden, om 11 uur naar de OK en om 12 uur weer terug. Ik mocht rond 3 uur weer naar huis. Twee dagen daarna zijn we op vakantie gegaan... Wel snel, maar het ging gelukkig helemaal prima.
Maar als ze net zo zijn als mijn gynaecoloog bij de tweede curettage, komt het goed. Zij was er stellig in: 'je gaat hoe dan ook op vakantie, dan kan je meteen bijtanken.' Ik kon de volgende dag (na het consult dus) meteen komen voor de curettage. Om 10 uur melden, om 11 uur naar de OK en om 12 uur weer terug. Ik mocht rond 3 uur weer naar huis. Twee dagen daarna zijn we op vakantie gegaan... Wel snel, maar het ging gelukkig helemaal prima.
woensdag 25 augustus 2010 om 12:43
Ja ik hoop op een plaatselijke verdoving, in de baarmoeder zelf.
Dan hoef ik niet nuchter te zijn. Er is in ons ziekenhuis geen wachtlijst en ze weten van mijn vakantie af.
Geestelijk ben ik overtuigd van de curettage, mede door de verhalen hier. Dan maar geen bad (zat ik gister lekker in hihi) en niet zwemmen en geen seks.
Ik ga nu lekker douchen en dan komt mijn vriend zo thuis en gaan we strakjes naar het ziekenhuis. Wish me luck!
Dan hoef ik niet nuchter te zijn. Er is in ons ziekenhuis geen wachtlijst en ze weten van mijn vakantie af.
Geestelijk ben ik overtuigd van de curettage, mede door de verhalen hier. Dan maar geen bad (zat ik gister lekker in hihi) en niet zwemmen en geen seks.
Ik ga nu lekker douchen en dan komt mijn vriend zo thuis en gaan we strakjes naar het ziekenhuis. Wish me luck!
woensdag 25 augustus 2010 om 14:35
woensdag 25 augustus 2010 om 18:23
Dag dames,
Inmiddels alles besproken met de gyn.
Morgen om 08.00 ben ik aan de beurt, volledige narcose en het wordt een korte dagopname.
Was even moeilijk om me er tussen te proppen maar gelukkig is het gelukt.
Vandaag weer een echo gehad ter controle, wederom hetzelfde nieuws maar met meer beelden en uitleg. Erg fijn dus.
2 buisjes bloed afgenomen voor evt. bloedtransfusie bij complicaties.
Ik mag zwemmen zodra de bloeding voorbij is, dan is de open verbinding namelijk weg en het infectiegevaar geweken.
Zij zei dat het bloeden snel stopt, we zullen zien. Maar ik hou rekening met het ergste.
Morgen een update
Inmiddels alles besproken met de gyn.
Morgen om 08.00 ben ik aan de beurt, volledige narcose en het wordt een korte dagopname.
Was even moeilijk om me er tussen te proppen maar gelukkig is het gelukt.
Vandaag weer een echo gehad ter controle, wederom hetzelfde nieuws maar met meer beelden en uitleg. Erg fijn dus.
2 buisjes bloed afgenomen voor evt. bloedtransfusie bij complicaties.
Ik mag zwemmen zodra de bloeding voorbij is, dan is de open verbinding namelijk weg en het infectiegevaar geweken.
Zij zei dat het bloeden snel stopt, we zullen zien. Maar ik hou rekening met het ergste.
Morgen een update
woensdag 25 augustus 2010 om 20:01
donderdag 26 augustus 2010 om 07:30
MeisjeGrongingen, Heel veel succes vandaag! Bij mij leek het bloeden in het begin ook mee te vallen tot ik weer wat meer ging bewegen toen kwam het er met grote getalen uit.... Duurde al met al toch nog wel een week hoor! Succes! Hopelijk kun je met een gerust hard op vakantie! En fijn dat ze de tijd voor je hebben genomen om het nog een keer te laten zien en alles duidelijk uit te leggen.