Regels na curettage

25-08-2010 10:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een missed abortion heb.

Vanmiddag naar de gyn.

Gaat ws. een curettage worden.

Nu ga ik a.s. zondag op vakantie en ik las ergens op internet dat je na curettage de eerste 2 weken geen tampons mag gebruiken.

Weten jullie daar iets van?

Anders doe ik het niet, wil namelijk wel zwemmen op vakantie!
Nou ben inmiddels terug.

Het is me tot nu toe 100% meegevallen.

Ik werd naar mijn kamer gebracht en daar mocht ik me omkleden, moest nog een formulier invullen voor anesthesist en toen werd ik naar de ok gebracht. Dit was erg aangenaam allemaal.

Eenmaal op de tafel kreeg ik over mijn benen een warme deken, ik was dus bedekt op het moment dat ik nog bij was. Toen kreeg ik via het infuus een roesje en werd iets draaiierig en toen kreeg ik de narcose via het infuus. HEERLIJK.

Ik kreeg niets mee en had het gevoel alsof ik uren geslapen had, was helaas niet zo.

Geen misselijkheid, wel wat bloedverlies en inderdaad bij meer bewegen voelde ik het eruit lopen.

Af en toe bij zitten of opstaan is het licht pijnlijk maar verder valt het me mee.
Gelukkig dat het is meegevallen.

Nu veel succes en sterkte met het verwerken.
Gelukkig dat het allemaal voorspoedig is gegaan vandaag. Ik ben blij dat je toch een algehele narcose hebt gekregen, zo'n plaatselijke verdoving leek me echt dramatisch! Ben je nu alweer thuis? Laat je lekker verwennen en doe rustig aan deze dagen.

Fijn dat je vakantie nu gewoon door kan gaan!
Ik ben nu weer lekker thuis en mijn vriend die kookt vandaag.

Heb zin om me te vertruttelen door in bad te gaan en een maskertje op maar ja mag niet:(

Hoe lang duurde het bloeden bij jullie?

Ik weet dat het bij iedereen verschillend is dus ik pin me er niet teveel op vast maar ben nieuwsgierig.
Hmmm, dat van mij moet je geen voorbeeld aan nemen hoor. Ik vloeide beide keren meer dan drie weken. De gynaecoloog vond het lang, maar het was geen uitzondering volgens haar.

Weet je wat ook helpt vandaag? Chocolade, rosé en een flutboek. Of een leuke tv-serie.
Wat fijn voor je dat alles achter de rug is! het echte bloeden heeft bij mij een paar dagen geduurd...
Hihi Rosé...ligt koel in de koelkast al een tijdje. Mocht ja niet meer, maar nu wel:)

Ik ga zo even wat lekkers smikkelen en mezelf verwennen..naja dat laatste niet dubbelzinnig opvatten.

Alhoewel, van een orgasme trekt je baarmoeder samen...dus houdt het bloeden sneller op. Zegt men.
Fijn dat het je is meegevallen! En idd, die narcose is heel erg fijn, het gevoel alsof je de hele wereld aan kan erna omdat je zo lekker geslapen hebt.

Rust nu maar goed uit. Laat je lekker verwennen door je vent en geniet van je vakantie strakjes.

Bij mij was het trouwens heel raar... ik vloeide eigenlijk na de curretage niet of nauwelijks en na 4 dagen kwam het er ineens uit alsof ik leegliep. En dat heeft toen nog een 4-6 dagen geduurt geloof ik...
Het zal bij mij ook niet standaard zijn, maar na een paar dagen was het vloeien bij mij voorbij, maar ik had tijdens mijn miskraam al veel bloed verloren.

Ik vind het wel apart dat ik hier meer verhalen lees over de prettige ervaring met de narcose. Het eerste wat ik zei toen ik wakker werd was dat ik zo lekker geslapen had. Vooral ook omdat ik daarvoor zo slecht geslapen had. Ik werd echt heerlijk wakker.
Ja ik ook! Echt fijn.
Even een korte update.

Gister aan het einde van de middag is het bloeden gestopt en sindsdien nog steeds niet opnieuw gaan bloeden.

Verder beetje pijn als ik het laatste beetje urine uit plas, doet me denken aan blaasontsteking maar denk dat dat het niet is maar gewoon druk wat op mijn baarmoeder komt van het 'persen'.

Vandaag iets meer in beweging, ga de stad in om wat laatste dingen te halen voor de vakantie. Dan kan ik goed zien of ik meer ga bloeden bij meer beweging.

En de narcose, ja nogmaals heeerlijk. Je slaapt maar je droomt niet of denkt niet. Je bent gewoon echt weg!

Het lijkt me heerlijk om dat eenmaal in de week bij mezelf toe te kunnen dienen haha, maar doe het maar niet;)
MeisjeGroningen, ik had ook hoor dat het vloeien even gestopt was toen ik wat minder in beweging was. Dus reken er maar vast op dat het nog wel gaat komen dan vandaag.

En hopelijk kun je nog wel genieten van je voorbereidingen op en van je vakantie zelf!
Dat vroeg ik me trouwens af.

Stel dat ik t// maandag niet bloed, kan ik dan zondag al zwemmen? Ik mocht zwemmen als het gestopt was maar ik weet natuurlijk niet of het op bijvoorbeeld maandag ineens weer gaat bloeden.

De gyn, had het over maximaal een week dat ik zou bloeden, maximaal dus. En dat het vaak al heel snel stopt door het samentrekken van de baarmoeder.

Hoe weet ik nou of het echt veilig is om te zwemmen:S
Ik denk dat als je een aantal dagen niet meer vloeit en je gewoon rondloopt je er van uit kan gaan dat het vloeien is gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven