'Relletje' op een recreatieplas

19-07-2017 09:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik aanschouwde gister een soort van relletje aan op een recreatieplas.

Het verhaal;
Een meisje (5) en een jongetje (4) hadden een frisbee geleend (hadden ze netjes gevraagd en het mocht) van een ander stel die daar waren. Schijnbaar zijn ze met die frisbee het water in gegaan een heeft het jongetje of het meisje het heel ver weg gegooid, over de veiligheidslijn en dan nog een paar meter verder, naar het hele diepe toe dus. Het meisje is dat gaan vertellen aan de mevrouw van de frisbee, waarop zij op hoge poten naar de moeder van het meisje toe ging om duidelijk te maken dat ze die frisbee terug wilde.(moeder het ging halen of het meisje dat maakte niet uit, maar hij moest terug. De moeder antwoorde dat het meisje dan wel A en B diploma had maar dat ze haar zeker niet zo ver liet zwemmen, en dat de moeder het ook niet van plan was. Ze zei meteen; wat kostte dat ding? Dan pak ik even geld voor je. De moeder van de frisbee (niet echt de moeder van de frisbee natuurlijk, jullie snappen me wel) vond dat niet acceptabel genoeg en vond gewoon dat die jonge kinderen hun verantwoordelijkheid moesten nemen om die frisbee terug te brengen. Waarop de moeders (intussen was de moeder van het jongetje er ook bij gaan staan) zeiden dat ze die verantwoordelijkheid natuurlijk nooit bij die jonge kinderen moest gaan leggen, daar zijn ze echt nog te klein voor. Die mevrouw van de frisbee was echt boos..

Die discussie ging niet heel lang meer verder want grote kinderen boden aan om die frisbee te gaan halen.

Ik vraag me nu af, met welke oplossing waren jullie akkoord gegaan?
Om geld voor een nieuwe, of moesten de moeders de frisbee gaan halen, of de kinderen?

Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).

Ik had het niet eens in mijn hoofd gehaald om op hoge poten die frisbee terug te eisen. Ik zou de kindjes wel hebben gezegd dat als ze iets lenen dat ze daar dan ook goed op moeten passen omdat het ook weer terug gegeven moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
19-07-2017 10:30
Als ik de leenmoeder was, ging ik hem ook niet halen, want ik heb meestal geen zwemkleding aan. Maar ik zou wel een oplossing zoeken. Bijvoorbeeld een zwemmende puber vragen om hem op te halen in ruil voor een ijsje ofzo. (Mits het geen gevaarlijk water is uiteraard). In elk geval zou ik wel zelf een oplossing bedenken, omdat ik dat voorbeeld aan mijn kinderen wil geven.
Mocht het echt gevaarlijk water zijn, zou ik inderdaad ook aanbieden om een nieuwe frisbee te vergoeden.
Hij lag over de lijn en die lijn zit er niet voor niets. Daar mag je dus niet zomaar gaan zwemmen. Ik zou ook eerst kijken of het anders opgelost kan worden, maar als iemand gelijk op hoge poten naar me toekomt van jij moet NU die frisbee halen schiet ik ook in de verdediging. Ik heb idd ook niet altijd badkleding aan als mijn kinderen wel gaan zwemmen.
Zulke mensen, pfff! Ik had die vrouw 5 eurie gegeven en een ijssie met een schouderophalende sorry. Of we de dag niet zullen laten vergallen door een vermiste frisbee.
Heb zo'n hekel aan mensen die alles maar denken te kunnen afkopen. Neem je verantwoordelijkheid!

Het komt zo decadent over. Je kind sloopt iets of maakt iets kwijt. En het enige waar je aan denkt is geld bieden en snel vergeten :facepalm:

Eens met de frisbee-moeder dus :)
Ik snap niet wat er zo lastig aan is om zelf dat ding even te halen? Of kunnen mensen niet meer zwemmen, ben je zelf te lui? Is toch een kleine moeite en lost het probleem direct op.
Alle reacties Link kopieren
Lief-en-Onschuldig schreef:
19-07-2017 10:18
Volgens mij stonden die moeders net op het punt om te gaan, en was iedereen al droog en aangekleed.
Behalve die kleine kinderen.
En hij lag echt ver, je kon hem eigenlijk geen eens zien, je zag een klein oranje puntje ergens dobberen.

Dat punt van dat afkopen vind ik wel een goed punt.
Nou en? Dan droog je je nog maar een keer af hoor. De arrogantie om maar even voor een ander te bepalen hoe belangrijk iets is waar je nota bene zélf om gevraagd hebt om ermee te mogen (laten) spelen. Ga dat ding gewoon halen.
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 10:22
Maakt het uit wat het geleende voorwerp is? Je leent iets, het ligt -enigszins ver weg maar wel bereikbaar - gewoon in het water. Het kán dus gewoon weer gepakt worden. Als ie nou per ongeluk stuk was gegaan, tja, dat is dan pech, dat kunnen we niet meer ongedaan maken. Maar als die moeder even dat ding pakt kan ik 'm weer meenemen.

Ik vind het zonde van de frisbee om hem om zo'n onbenullige reden (moeder wil hem niet halen) in het water te laten liggen en dan zelf een nieuwe te moeten kopen. Er wordt al genoeg geconsumeerd tegenwoordig, alsof alles maar een wegwerpartikel is (pun intended). Beetje zuinig zijn op spullen en ze niet klakkeloos achterlaten kan geen kwaad vind ik.
Nu ik er langer over nadenk denk ik dat ik hem gewoon zelf gehaald had, zowel als moeder van de frisbee zelf als de moeder van het kid die de frisbee geleend heeft. Gewoon niet zo moeilijk doen, ik snap echt niet dat daar een ruzie door ontstaan is
7102 schreef:
19-07-2017 10:25
Hoe kom je er bij dat die frisbee gratis was? Ik zie het niet staan.
Op zich maakt prijs van frisbee verder niks uit . Vind het op hoge poten-stuk in OP aso.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het niet zo slim om zoiets uit te lenen aan een 4- en 5-jarige die nog niet heel goed het benul hebben dat ze op moeten letten hoe ver ze er mee gooien. De meesten hebben die coördinatie nog niet echt.
Verder vind ik dat de eigenaresse van de frisbee dit op een rustigere manier had kunnen oplossen, maar vind ik het ook de verantwoording van de ouders van de kinderen om te zorgen dat de acties van hun kind geen schade toebrengt aan anderen.
Het afkopen vind ik dan weer een verkeerd signaal naar je kind, maakt niet uit wat je doet, mama betaalt wel...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
19-07-2017 11:11
Nu ik er langer over nadenk denk ik dat ik hem gewoon zelf gehaald had, zowel als moeder van de frisbee zelf als de moeder van het kid die de frisbee geleend heeft. Gewoon niet zo moeilijk doen, ik snap echt niet dat daar een ruzie door ontstaan is
Lekker is dat, leen je iets uit, mag je het zelf uit het water gaan vissen omdat moeders daar geen zin in heeft?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 11:18
Lekker is dat, leen je iets uit, mag je het zelf uit het water gaan vissen omdat moeders daar geen zin in heeft?
Nou ja wat is het nou voor een moeite, ik heb geen hekel aan zwemmen misschien dat dat het iets makkelijker maakt, ik snap echt niet dat iemand zich daar zo druk over maakt
Alle reacties Link kopieren
zelf halen, je laat toch geen stuk plastic achter in een recreatieplas? er is al vervuiling genoeg.

daarnaast is het niet aan mij om te oordelen of dat deze frisbee waarde heeft of niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ruiva schreef:
19-07-2017 11:18
Lekker is dat, leen je iets uit, mag je het zelf uit het water gaan vissen omdat moeders daar geen zin in heeft?
Nou en? Is je trots zó belangrijk dat het een ruzie waard is met een wildvreemde in aanwezigheid van twee kleuters?
L0t schreef:
19-07-2017 10:02
Ik zou fijn zelf een stukje gaan zwemmen en die frisbee halen, niet zo moeilijk toch?
Ik zou mijn kleine kinderen niet alleen achterlaten. Zeker niet bij die hogen poten dame. Anders zou ik hem misschien nog wel gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 11:18
Lekker is dat, leen je iets uit, mag je het zelf uit het water gaan vissen omdat moeders daar geen zin in heeft?
nou inderdaad.
misschien had de frisbee-moeder wel jonge kindjes bij zich waardoor ze het niet kon halen?

als mijn kind iets leent en hij is nog te jong om hier verantwoordelijk voor te zijn, ben ik dus verantwoordelijk. Ik behoor mijn kind in de gaten te houden.

Hoge poten is misschien wat overdreven, maar ik was ook naar de ouders gegaan en had (rustig) gevraagd of ik de frisbee terug kon krijgen.
aidem schreef:
19-07-2017 10:50
Heb zo'n hekel aan mensen die alles maar denken te kunnen afkopen. Neem je verantwoordelijkheid!

Het komt zo decadent over. Je kind sloopt iets of maakt iets kwijt. En het enige waar je aan denkt is geld bieden en snel vergeten :facepalm:

Eens met de frisbee-moeder dus :)
En een ijsje.
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 10:11
Nou misschien ben ik dan wel te principieel maar ik zou ook graag die frisbee weer mee naar huis nemen hoor. Ik vind het te gek voor woorden dat ik dan maar een nieuwe frisbee zou moeten kopen.
Dit dus

Die moeder had hem best even kunnen gaan halen zeg
En ik had hem eerlijk gezegd ook niet uitgeleend.
Frankly my dear, I don"t give a damn
hamerhaai schreef:
19-07-2017 11:24
zelf halen, je laat toch geen stuk plastic achter in een recreatieplas? er is al vervuiling genoeg.

daarnaast is het niet aan mij om te oordelen of dat deze frisbee waarde heeft of niet.
Ik zwem nooit in plassen, vind ik vies. Alles moet stromen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn frisbee niet uitlenen. Laat die moeder zelf speelgoed meenemen voor haar kinderen, of ze leren dat ze zich met zand en water alleen ook prima kunnen vermaken. En als ik wel uit zou lenen (er is heus wel eens een schepje of emmertje geleend toen mijn kind nog klein was), dan zou ik er bij voorbaat niet vanuit gaan dat ik het heel terug zou krijgen bij zulke kleine kinderen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Ik snap dit hele topic niet, aangezien de kwestie opgelost is doordat een stel grote kinderen de frisbee op zijn gaan halen. Als ik de moeder van de kinderen was geweest, zou ik gezorgd hebben dat de frisbee terug kwam (tenzij het echt niet mogelijk was doordat hij gezonken was). En ik zou mijn kinderen hierop aanspreken. Wil, kun of durf je zelf niet te zwemmen, dan vraag je gewoon iemand anders in ruil voor een ijsje. Zo moeilijk is dat niet.
Afkopen met geld voor iets dat simpel terug te halen is, vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
19-07-2017 11:45
Dit dus

Die moeder had hem best even kunnen gaan halen zeg
En ik had hem eerlijk gezegd ook niet uitgeleend.
Daar had ik ook zo'n schijthekel aan ; had ik me een bult gezeuld met een kruiwagen, scheppen, emmertjes, de hel mikmak, zei er geen moeder wat van als hun kind er ineens met een kruiwagen er van door ging. " samen delen " ja, altijd met de spullen die ik bij me had.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als volwassene hoor je toch in te kunnen schatten dat als je een frisbee uitleent aan 2 kleine kinderen, je het risico loopt dat dat ding weg raakt. Als je dat niet wil, moet je het niet uitlenen. Simpel.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
19-07-2017 10:38
Hij lag over de lijn en die lijn zit er niet voor niets. Daar mag je dus niet zomaar gaan zwemmen. Ik zou ook eerst kijken of het anders opgelost kan worden, maar als iemand gelijk op hoge poten naar me toekomt van jij moet NU die frisbee halen schiet ik ook in de verdediging. Ik heb idd ook niet altijd badkleding aan als mijn kinderen wel gaan zwemmen.
Denk jij dat zo'n lijn bij wet bepaald is?
Je mag dat meer natuurlijk de hele dag over zwemmen. Lijn is er voor de veiligheid maar dat wordt nergens vastgelegd met sancties hoor , dat kan niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn eigen frisbee even gaan halen. Niet om de waarde maar om het milieu.
Moet ik 'm maar niet aan twee kleuters lenen, zou ik denken, kan gebeuren.
Zou me niks interesseren.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-07-2017 12:20
Daar had ik ook zo'n schijthekel aan ; had ik me een bult gezeuld met een kruiwagen, scheppen, emmertjes, de hel mikmak, zei er geen moeder wat van als hun kind er ineens met een kruiwagen er van door ging. " samen delen " ja, altijd met de spullen die ik bij me had.....
Heeeeel irritant.
Ook omdat ik dan ook dat kind met mijn spullen in de gaten moet houden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Persoonlijk zou ik geen geld aannemen. Je leent zo'n ding uit op eigen risico, dus kan zoiets gebeuren. Ik zou mijn eigen kinderen ook niet zo boos aanspreken.

Ik zou wel geld aanbieden, maar meer ook niet.
En los daarvan laat ik mijn kinderen geen spullen lenen van onbekenden. Juist om dit soort ellende te voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven