'Relletje' op een recreatieplas

19-07-2017 09:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik aanschouwde gister een soort van relletje aan op een recreatieplas.

Het verhaal;
Een meisje (5) en een jongetje (4) hadden een frisbee geleend (hadden ze netjes gevraagd en het mocht) van een ander stel die daar waren. Schijnbaar zijn ze met die frisbee het water in gegaan een heeft het jongetje of het meisje het heel ver weg gegooid, over de veiligheidslijn en dan nog een paar meter verder, naar het hele diepe toe dus. Het meisje is dat gaan vertellen aan de mevrouw van de frisbee, waarop zij op hoge poten naar de moeder van het meisje toe ging om duidelijk te maken dat ze die frisbee terug wilde.(moeder het ging halen of het meisje dat maakte niet uit, maar hij moest terug. De moeder antwoorde dat het meisje dan wel A en B diploma had maar dat ze haar zeker niet zo ver liet zwemmen, en dat de moeder het ook niet van plan was. Ze zei meteen; wat kostte dat ding? Dan pak ik even geld voor je. De moeder van de frisbee (niet echt de moeder van de frisbee natuurlijk, jullie snappen me wel) vond dat niet acceptabel genoeg en vond gewoon dat die jonge kinderen hun verantwoordelijkheid moesten nemen om die frisbee terug te brengen. Waarop de moeders (intussen was de moeder van het jongetje er ook bij gaan staan) zeiden dat ze die verantwoordelijkheid natuurlijk nooit bij die jonge kinderen moest gaan leggen, daar zijn ze echt nog te klein voor. Die mevrouw van de frisbee was echt boos..

Die discussie ging niet heel lang meer verder want grote kinderen boden aan om die frisbee te gaan halen.

Ik vraag me nu af, met welke oplossing waren jullie akkoord gegaan?
Om geld voor een nieuwe, of moesten de moeders de frisbee gaan halen, of de kinderen?

Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).

Ik had het niet eens in mijn hoofd gehaald om op hoge poten die frisbee terug te eisen. Ik zou de kindjes wel hebben gezegd dat als ze iets lenen dat ze daar dan ook goed op moeten passen omdat het ook weer terug gegeven moet worden.
Alle reacties Link kopieren
ik had gelijk het geld aangenomen, dikke winst. Dan wel liegen over de prijs though
Alle reacties Link kopieren
my-little-appletree schreef:
20-07-2017 23:08
Kleuters die de moeder ook zelfstandig genoeg vond om zonder begeleiding met een geleende frisbee in het water te gaan spelen, dan zijn ze toch zeker ook zelfstandig genoeg om 5 minuten op het strand te wachten?

Ik vraag me trouwens af hoe tot bij de leeftijden komt dus zou daar minder waarde aan hechten dan de acties van de moeder omtrent hun zelfstandigheid. En als ze alleen in het water kunnen spelen kunnen ze in mijn ogen ook een paar minuten alleen aan de kant wachten.
Dat deel neem ik nou net wel heel serieus. Als ik bij een recreatieplas ben, weet ik echt niet of een stel wildvreemde kinderen toestemming hebben gevraagd om met de frisbee van een stel andere onbekenden te spelen. Laat staan dat ik weet hoe oud ze zijn of welke zwemdiploma's ze hebben. TO weet dat allemaal zo precies dat ik gok dat ze helemaal niet de neutrale toeschouwer was die ze lijkt te zijn. Volgens mij krijgen we hier een nogal gekleurd verhaal voorgeschoteld. Ik neem juist de hoge poten van de frisbeemoeder niet al te serieus.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind leent iets, mijn verantwoordelijkheid dus. Ik zou er dus zelf voor zorgen dat die frisbee weer terug komt.
Alle reacties Link kopieren
En ik kreeg bij het lezen van de openingspost ook het idee dat TO de moeder van het kind dat de frisbee leende is.
Ik vind dit soort topics het leukst! :)

Ik zou om te beginnen niet iets uitlenen want ik kan iedere keer achter die spullen aan als mijn zoontje zelf ergens mee wil spelen. En denk maar niet dat die ouders dan ook iets van moeite doen ofzo. Dus ik ben er eigenlijk mee gestopt, dan maar niet samen spelen, samen delen.

Maar goed, in dit verhaal was ik ook naar moeders toegestapt want het is niet aan hun om waarde aan mijn spullen toe te kennen. Misschien is het wel m'n zoontjes lievelingsspeelgoed of hebben wij geen geld om veel speelgoed te kopen. Anyway, je hoeft er niet eens een excuus voor te verzinnen. Het is uitgeleend dus ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk, er hoefde maar 1 van beide moeders t water in en lijkt me heel normaal als je dat ding dus terug gaat halen.
Bossanova schreef:
21-07-2017 09:04
Blijkbaar hebben er wel meer vrouwen behoefte aan een emmer ijs.
:HA:
Oh wacht, de kinderen deden het zelf! Even wachten. Ik pas mijn post aan.

Dus het meisje ging vertellen dat de frisbee niet terug gebracht kon worden en waarom.

Dan is het aan de moeder van het meisje om zelf de frisbee op te halen of een oplossing te zoeken. Het meisje deed het niet expres maar ontslaat moeder niet van de verantwoordelijkheid.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 16:26
Reden: Niet goed gelezen
46.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wandering_one schreef:
21-07-2017 15:22
Mijn kind leent iets, mijn verantwoordelijkheid dus. Ik zou er dus zelf voor zorgen dat die frisbee weer terug komt.
Die moeder had er niet om gevraagd. Die kleuters hebben zelf gevraagd of ze de frisbee mochten lenen. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat 4 en 5 jarigen daar verantwoordelijk mee omgaan. Dus als je dan ja zegt tegen die kinderen, dan neem je gewoon zélf het risico dat die frisbee kwijtraakt. Daar kun je dan hun moeder niet verantwoordelijk voor gaan stellen.
.
wandering_one schreef:
21-07-2017 15:24
En ik kreeg bij het lezen van de openingspost ook het idee dat TO de moeder van het kind dat de frisbee leende is.
Ik ook..Waarom ga je een topic openen over iets wat je van een afstandje heb zitten bekijken. :confused:
Als ik zoiets zou zien dan zou ik denken oke..Hun probleem.
Ik zou zoiets bijna alweer vergeten zijn als ik weer thuis zou zijn.
Ik zou als mijn kind die frisbee geleend had, hem zelf even gaan halen.


MevrouwTomatensoep schreef:
20-07-2017 22:15
'Die arme frisbee daar in het water ligt'

:rofl: :rofl: :rofl:

:proud: Doet me denken aan "Wilson" uit de film Cast Away
https://www.youtube.com/watch?v=LHtgKIFoQfE
Alle reacties Link kopieren
wandering_one schreef:
21-07-2017 15:24
En ik kreeg bij het lezen van de openingspost ook het idee dat TO de moeder van het kind dat de frisbee leende is.

Flower2017 schreef:
21-07-2017 16:39
Ik ook..Waarom ga je een topic openen over iets wat je van een afstandje heb zitten bekijken. :confused:
Nah joh, dat zou iemand die zo'n nick kiest toch nooit doen, een verhaal verdraaien ? :proud:
.
impala schreef:
21-07-2017 16:49
Nah joh, dat zou iemand die zo'n nick kiest toch nooit doen, een verhaal verdraaien ? :proud:
:hihi:

Had die nick genees gelezen :-D
Ik zou een hond lenen om de frisbee op te halen. En als die hond verzuipt dan ehm, weet ik het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
21-07-2017 09:04
Blijkbaar hebben er wel meer vrouwen behoefte aan een emmer ijs.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Star* schreef:
20-07-2017 13:26
Ja wel ja joh, nog een stuk plastic in het water. Er drijft nog niet genoeg.
Ik zou heb er toch zelf uit gehaald hebben, beide kanten dus zowel als moeder van de frisbee als ook de moeder van het meisje wat het geleend heeft. En idd liever geen extra plastic in het water dat zou niet wenselijk zijn.

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het maar een frisbee is, die je als volwassenen zelf gemakkelijk uit het water kan halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven