'Relletje' op een recreatieplas

19-07-2017 09:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik aanschouwde gister een soort van relletje aan op een recreatieplas.

Het verhaal;
Een meisje (5) en een jongetje (4) hadden een frisbee geleend (hadden ze netjes gevraagd en het mocht) van een ander stel die daar waren. Schijnbaar zijn ze met die frisbee het water in gegaan een heeft het jongetje of het meisje het heel ver weg gegooid, over de veiligheidslijn en dan nog een paar meter verder, naar het hele diepe toe dus. Het meisje is dat gaan vertellen aan de mevrouw van de frisbee, waarop zij op hoge poten naar de moeder van het meisje toe ging om duidelijk te maken dat ze die frisbee terug wilde.(moeder het ging halen of het meisje dat maakte niet uit, maar hij moest terug. De moeder antwoorde dat het meisje dan wel A en B diploma had maar dat ze haar zeker niet zo ver liet zwemmen, en dat de moeder het ook niet van plan was. Ze zei meteen; wat kostte dat ding? Dan pak ik even geld voor je. De moeder van de frisbee (niet echt de moeder van de frisbee natuurlijk, jullie snappen me wel) vond dat niet acceptabel genoeg en vond gewoon dat die jonge kinderen hun verantwoordelijkheid moesten nemen om die frisbee terug te brengen. Waarop de moeders (intussen was de moeder van het jongetje er ook bij gaan staan) zeiden dat ze die verantwoordelijkheid natuurlijk nooit bij die jonge kinderen moest gaan leggen, daar zijn ze echt nog te klein voor. Die mevrouw van de frisbee was echt boos..

Die discussie ging niet heel lang meer verder want grote kinderen boden aan om die frisbee te gaan halen.

Ik vraag me nu af, met welke oplossing waren jullie akkoord gegaan?
Om geld voor een nieuwe, of moesten de moeders de frisbee gaan halen, of de kinderen?

Het ging overigens om een frisbee van de koningspelen (die ze dus gratis op school hadden gehad).

Ik had het niet eens in mijn hoofd gehaald om op hoge poten die frisbee terug te eisen. Ik zou de kindjes wel hebben gezegd dat als ze iets lenen dat ze daar dan ook goed op moeten passen omdat het ook weer terug gegeven moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende reacties dus.

Wat ik er zo van kon zien is dat de frisbee moeder met haar man en grotere kinderen daar waren.
Frisbee moeder eiste in eerste instantie dat de kinderen die hem kwijt hadden gemaakt de frisbee terug zouden halen wat natuurlijk niet helemaal verstandig zou zijn, toen moeders aangaf dat ze dat niet zou toelaten zei frisbee moeder; dan haal jij hem dat maakt me ook niks uit. Ik denk door het hoge poten verhaal komen halen dat die moeders dachten; bekijk jij het even met je kut frisbee.


Het was niet een hoogoplopende ruzie ofzo hoor, was (jammer genoeg :D) ook geen bijna bitch fight ofzo, frisbee moeder uitte zich nogal boos waarop ze haar punt op een nogal ontactische manier duidelijk maakte dat die frisbee terug moest.
Ik heb misschien een gekke opvoeding gehad, maar mij is geleerd dat ik als iets leen, het netjes en heel terugkomt. Zo niet, dan zorg ik dat ik het vervang. Ook al is het maar een paar euro waard.

Wat leer je je kinderen dan? Je mag iets gebruiken van een ander, en is het stuk of weg, jammer dan.
L0t schreef:
19-07-2017 10:02
Ik zou fijn zelf een stukje gaan zwemmen en die frisbee halen, niet zo moeilijk toch?

Dit.

Of ik had op mijn koters gelet en gezorgd dat ze niet met een geleend ding het water in waren gegaan.
Ginerva schreef:
19-07-2017 10:13
Ach ja, ik zou daar niet zo moeilijk over doen, het is maar een frisbee.
Ja wel ja joh, nog een stuk plastic in het water. Er drijft nog niet genoeg.
Ik vind dat je ook een verkeerd signaal afgeeft naar je kinderen als je het af probeert te kopen met geld. Alsof je alles wel kunt maken, als je maar genoeg geld biedt. Het komt enorm arrogant en decadent over.

En dat terwijl die arme frisbee gewoon in het water ligt, je hem gewoon nog kunt zíen! Zo gek om 'm dan niet even te gaan halen.

Snap echt niks van sommige van de reacties in dit topic.
Sowieso mogen mijn kinderen al geen spullen lenen van onbekenden. In de strandemmertjestijd zorgde ik voor mijn eigen zooi. Daar gaat dit al mis. En die leende ik liever ook niet uit, want dat betekende geheid kwijt of stuk.

Daarnaast laat ik kleine kinderen niet alleen of onder toezicht van een wildvreemde op een strand achter om een frisbee op te duiken. Ook niet voor een pot goud trouwens. Alleen als er een leven gered moet worden, dan wijk ik van dat principe af.

Kortom, mijn kinderen leenden niks van vreemden en als ik wat uitleende dan wist ik dat ik het kwijt was. Dus ik vind dit gekijf totale onzin van beide partijen.
Alle reacties Link kopieren
ruiva schreef:
19-07-2017 10:22
Maakt het uit wat het geleende voorwerp is? Je leent iets, het ligt -enigszins ver weg maar wel bereikbaar - gewoon in het water. Het kán dus gewoon weer gepakt worden. Als ie nou per ongeluk stuk was gegaan, tja, dat is dan pech, dat kunnen we niet meer ongedaan maken. Maar als die moeder even dat ding pakt kan ik 'm weer meenemen.

Ik vind het zonde van de frisbee om hem om zo'n onbenullige reden (moeder wil hem niet halen) in het water te laten liggen en dan zelf een nieuwe te moeten kopen. Er wordt al genoeg geconsumeerd tegenwoordig, alsof alles maar een wegwerpartikel is (pun intended). Beetje zuinig zijn op spullen en ze niet klakkeloos achterlaten kan geen kwaad vind ik.
Dit dus. Weet ik veel, misschien heeft zij wel een autistisch kind dat helemaal uit zijn plaat gaat omdat zijn oranje frisbee weg is, misschien heeft zij het zelf even geleend van de buurvrouw, weet ik veel, waarom zo nonchalant omgaan met andermans spullen omdat zij het toevallig gratis heeft gekregen?
Alle reacties Link kopieren
yukon schreef:
19-07-2017 12:27
Als volwassene hoor je toch in te kunnen schatten dat als je een frisbee uitleent aan 2 kleine kinderen, je het risico loopt dat dat ding weg raakt. Als je dat niet wil, moet je het niet uitlenen. Simpel.
Omgekeerde wereld, dit. Als je iets uitleent, kan het natuurlijk per ongeluk kwijt raken of stuk gaan. Maar dat is iets heel anders dan een kind dat het moedwillig over een lijn gooit, en een moeder die te lamlendig is om te zorgen dat het terugkomt. Die moeder zou haar kinderen er gewoon in kunnen opvoeden zorgvuldig om te gaan met de spullen van een ander.


TO, hoe weet jij zo precies hoe oud die kinderen waren? Zijn ze van jou?
Wat een domme discussie over een frisbee. Ik zou dat ding gewoon gaan halen of een loslopende tiener vragen het ding te halen. En dan dat ding op het zand leggen en zonder er nog een woord aan vuil te maken of een blik waardog te gunnen weg gaan. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
'Die arme frisbee daar in het water ligt'

:rofl: :rofl: :rofl:
Natte tosti..
Everybody was frisbeefighting!
IK zou de frisbee gaan halen.

Maar zou er niet van gediend zien als ze tierend aan zou komen lopen..En het op een abnormale manier zou vragen.
Dan zou ik denken..Bekijk jij het lekker!!

Verder...wat een gedoe om een stomme frisbee...Waar mensen zich wel niet druk over kunnen maken zeg :facepalm:
Ginerva schreef:
19-07-2017 10:09
Dit

Maar als ik de vrouw van de frisbee zelf zou zijn dan zou ik nooit naar die ouders gestapt zijn en gewoon gedacht hebben ach jammer ik koop wel een nieuwe. Waarom zou je daar in in vredesnaam zoveel ruzie om moeten maken. Of ik ga het zelf wel ff halen, niet zo moeilijk doen hoor, er is al veel te veel narigheid op deze wereld
Nou dit idd. Oké, kinderen moeten leren dat ze voorzichtig moeten zijn op de dingen die ze lenen maar ik neem aan dat die kinderen dat niet expres hebben gedaan. Ik zou als ( frisbee moeder ) denken van nou jammer ik koop wel nieuwe. Ik zou niet willen dat de kinderen het water in gaan om een frisbee.
Haaz schreef:
20-07-2017 22:28
Everybody was frisbeefighting!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Als jij een frisbee uitleent aan een paar kleuters, weet je dat die daar niet 'verantwoordelijk' mee om kunnen gaan, dus is het risico dat hij niet meer terugkomt voor jou. En als je daar een punt van gaat maken, gedraag je je zelf als een kleuter.

Maar heerlijk hoor, zo'n rel aan de recreatieplas ;-) Anders lig je je daar toch maar te vervelen.
impala wijzigde dit bericht op 20-07-2017 23:04
33.85% gewijzigd
.
Ik ben best wel verbaasd dat zo velen roepen ik zou 'm gaan halen. No way dat ik 2 kleuters alleen achterlaat op een strand. Ook niet voor heel even. Gewoon, niet.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
20-07-2017 23:02
Ik ben best wel verbaasd dat zo velen roepen ik zou 'm gaan halen. No way dat ik 2 kleuters alleen achterlaat op een strand. Ook niet voor heel even. Gewoon, niet.
Kleuters die de moeder ook zelfstandig genoeg vond om zonder begeleiding met een geleende frisbee in het water te gaan spelen, dan zijn ze toch zeker ook zelfstandig genoeg om 5 minuten op het strand te wachten?

Ik vraag me trouwens af hoe tot bij de leeftijden komt dus zou daar minder waarde aan hechten dan de acties van de moeder omtrent hun zelfstandigheid. En als ze alleen in het water kunnen spelen kunnen ze in mijn ogen ook een paar minuten alleen aan de kant wachten.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
20-07-2017 23:02
Ik ben best wel verbaasd dat zo velen roepen ik zou 'm gaan halen. No way dat ik 2 kleuters alleen achterlaat op een strand. Ook niet voor heel even. Gewoon, niet.
Volgens de op waren er twee moeders, een van het meisje en een van het jongetje. Er had maar één moeder het water in gehoeven.
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
20-07-2017 22:28
Everybody was frisbeefighting!
:-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een moeilijk gedoe, vraag effe aan een ouder kind of hij/zij die frisbee wil gaan halen zeg.
Dit hadden beide moeders kunnen doen, het gaat om kinderen van 4 en 5 jaar oud. Dit is in mijn ogen geen pedagogische kwestie eerder een dobberende frisbee die afgedwaald is. En ondertussen leren die twee moeders hun kinderen dus hoe het niet moet. De een om verhaal te halen over een simpel op te lossen zaak. De ander om geld te bieden voor een simpel op te lossen zaak. In mijn ogen belachelijk gedrag van beide moeders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Snap frisbee moeder wel. Leent in vertrouwen frisbee uit en komt niet terug. Nu kán het zijn dat haar eigen kind weinig speelgoed heeft omdat zij zeer weinig geld heeft om het allemaal te kopen. Dan is haar kind blij dat hij / zij een keer gratis speelgoed krijgt en daar zuinig op is. Frisbee moeder leert haar kind te delen en dat wat uitgeleend wordt ook terug komt.
Dit is mijn eigen invulling en wilt niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is!!!

Is het dan normaal om op hoge poten verhaal te halen? Eigenlijk niet, echter als moeder al lang wacht voordat frisbee terug komt, tsja dan kan ik mij voorstellen dat ze gepikeerd is. Kán zijn dat moeder haar dag niet had, toch? Dan is een klein voorval al genoeg.......of teveel...........

Gezien de situatie, zeer jonge kinderen spelen met frisbee in en aan het water én frisbee gaat ver over lijn van veilig water..........mwah, persoonlijk ben ik van mening dat je kinderen op die leeftijd (ook al zijn ze zwemvaardig), je laat hen niet alleen in het water, daar moet een volwassene bij zijn die hen in de gaten houdt! Ouder(s) van de jonge kinderen hadden moeten zeggen, sorry mevrouw, u heeft gelijk. Ik zal de frisbee even ophalen en de kinderen komen hem zo brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat moeder haar kinderen in de gaten houdt bij het water. Dan ziet moeder toch ook dat kinderen met frisbee spelen. Ik vind het eigenlijk ook nogal onbeschoft er vandoor te willen gaan zonder te checken of geleende spullen retour zijn gegaan.
Blijkbaar hebben er wel meer vrouwen behoefte aan een emmer ijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zeker niet direct mijn portemonnee getrokken.

Ik had laatst ook al gedoe bij een recreatieplas. We zaten op een rustig plekje, waar ook al wat kennissen lagen. Mijn dochter was de enige van de kinderen met emmertjes, en schepjes enz. Iedereen speelde daarmee. En er was de hele tijd een beetje een strijd wie het grotere gele schepje te pakken kon krijgen.
Komt er later een man bij met een dochter van een jaar of 3 die ook mee ging spelen, maar na een uurtje gaan die een eind verderop liggen. En dat meisje neemt dat grotere gele schepje mee.
Mijn dochter van 5 ging er achteraan en ik hoorde haar roepen 'meisje, meisje, mag ik mijn schepje terug'?
Ze bleven even staan, werd wat over en weer gepraat en zij lopen weer verder en mijn dochter komt met een verbeten gezichtje terug rennen zonder schepje.
We hebben de boel bij elkaar gegooid en er lag een kleiner geel schepje die niet van ons was, maar van dat meisje dus. Ik had het anders helemaal niet zeker geweten, maar omdat er al onderling wat gesteggel was de hele tijd wie het grotere gele schepje mocht, wist ik het dus wel zeker.
Ik liep samen met mijn dochter naar ze toe en ik spreek die man aan en leg hem de situatie uit en laat hem het gele schepje zien wat van zijn dochter is.
Mooi niet dat wij dat schepje terugkregen. Nou, daar sta je dan. En ja, waar gaat het over. Maar voor mijn dochter was het wel belangrijk, die wilde haar schepje terug.
Wat doe je dan hè. Ik heb maar gekozen om de wijste te zijn. Mijn dochter beloofd dat ze een nieuwe zou krijgen. En haar beloofd dat we voortaan overal haar naam op zouden zetten.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
21-07-2017 10:45

Mooi niet dat wij dat schepje terugkregen. Nou, daar sta je dan. En ja, waar gaat het over. Maar voor mijn dochter was het wel belangrijk, die wilde haar schepje terug.
Wat doe je dan hè. Ik heb maar gekozen om de wijste te zijn. Mijn dochter beloofd dat ze een nieuwe zou krijgen. En haar beloofd dat we voortaan overal haar naam op zouden zetten.
Jeetje, wat aso zeg. Wat een opvoeding geef je je kind dan mee. En inderdaad wat doe jij dan? Niks dus. Behalve hen de rug toekeren, jezelf opvreten en jouw kind wel het goede voorbeeld geven.

Ik verbaasde me laatst ook over het volk dat je aantreft aan die plassen. Het viel me ook op dat hoe verder je van de ingang gaat liggen, hoe beter het publiek wordt. Want de tokkies lopen geen meter teveel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven