Rode vlekjes

17-12-2011 11:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week is mijn dochter weer ziek. Weer verkouden, hevig hoesten, de vorige keer kreeg ze ventollin. Dat sloeg wel aan na een par dagen en was het op de een en andere dag verdwenen.

Na 3 weken is het weer terug. Nu waren we allemaal ziek (is ook wel de tijd van de maand)

Niet heel gek dat zij ook weer ziek wordt.

Alleen werd door de CB aangeraden om over te stappen op standaard Friso. Ik gaf HA, Dat ging prima.

Nu heeft ze last van haar twee tandjes die doorkomen. Heeft ze paar dagen hevige koorts gehad, hoesten, maar wel gewoon vrolijk en rustig, niet huilen.

Maar gisteren kreeg ze opeens een huilbui die bijna niet te stoppen was. En vanochtend had ze overal rode plekjes.

Ik ga maandag naar de dokter en vroeg mij af of jullie dit herkennen?

Ze is voor de rest wel vrolijk en actief.

Wil wel strakjes weer overstappen naar de oude Fris HA.

Ik ben ongeveer een week geleden ook overgestapt op standaard. Die periode kreeg ze ook tandjes, en werden we allemaal ziek,

Ik weet daarom niet zo goed, wat waar ik moet plaatsen.
Hoe oud is je kindje? Reactie in verband met de nieuwe voeding?

Of misschien vijfde of zesde ziekte? Een van de symptomen bij een van beide is naar ik meen rode vlekjes...
Het zou de zesde ziekte kunnen zijn:

http://nhg.artsennet.nl/k ... gpatientenbrief/pba4c.htm

Beterschap!
Wat voor rode vlekjes? Als je er met een glas op duwt, gaan ze dan weg? Zo niet dan zou ik niet wachten tot maandag om naar de ha te gaan...

Ik wil je niet super ongerust maken maar google eens op meningitis... Wellicht herken je iets?

Dan kun je er beter snel bij zijn! Ik heb het zelf gehad, dus alles wat er ook maar een beetje op lijkt, verontrust mij.. Dus wellicht dat ik te paniekerig reageer...
Rode vlekjes kunnen naast allergie ook andere dingen zijn natuurlijk:

- waterpokken

- hand voet en mondziekte

Ik zou dit niet direct plaatsen met meningitis eerlijk gezegd. Dat is direct zo zwaar. Maar je kunt ook even kijken of ze last heeft van haar nekje. Even kietelen net onder haar kin, dan doet ze het hoofdje naar beneden.

@secondhandsuus ik kan mij voorstellen dat je daar direct aan denkt als je het zelf hebt gehad. Blijft eng.
quote: Alleen werd door de CB aangeraden om over te stappen op standaard Friso. Ik gaf HA, Dat ging prima.

Wil wel strakjes weer overstappen naar de oude Fris HA.

quote.

Wat een slecht advies van je CB!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je hebt toch niet voor niks gekozen voor Hypo Allergene melk?

Stel nou dat dit een allergische reactie is op de Standaard melk, dan heeft het helemaal geen zin meer om terug te gaan op de Hypo allergene melk, het lichaam van je baby heeft nu de eiwit stukjes in de standaard melk ontvangen, en zal de verknipte eiwit stukjes in de hypoallergene straks ook herkennen doordat je de standaard melk hebt gegeven!

Maw: als er sprake is van een allergie zal dit niet meer overgaan door nu weer hypoallergene melk te geven!

Maar goed dat gezegd te hebben, het hoeft niet een allergie te zijn natuurlijk, maar als het wel zo is dan ben je even flink in de aap gelogeerd.
Kleine kinderen hebben heel vaak vlekjes als reactie op ziek/niet fit/verkouden zijn.
Mijn zoon (5) is net weer beter, die heeft de hele week koorts gehad en kreeg nadat de koorts weg was allemaal kleine rode vlekjes op zijn hele lijf. Het is de 6e ziekte, de vlekken verschijnen pas nadat de koorts weg is. Bij de 5e ziekte krijgt een kindje vuurrode plekken in het gezicht alsof je erop geslagen hebt (heeft hij ook al gehad).

De dokter vertelde van de week dat er wel 20 verschillende virussen zijn met vlekken. Maar let goed op koorts, stijve nek en ondraaglijk huilen en rode niet wegdrukbare vlekken. Dat zijn symptomen van hersenvliesontsteking. Beterschap !
Klinkt inderdaad als de 6e ziekte.

Ik denk niet dat het te maken heeft met overstappen van HA naar standaard voeding. HA voeding werkt preventief tegen allergie en is niet hetzelfde als koemelkvrije flesvoeding.
als je op de plekjes duwt, trekken ze dan tijdelijk weg?
Let's have tea...
Had ze de afgelopen dagen koorts en is die vlak voor het ontstaan weer gezakt? In dat geval kan het heel goed de zesde ziekte zijn. Mijn dochter heeft de zesde ziekte ook gehad: eerst een paar dagen flink hoge koorst, toen ineens niet meer en zat ze ineens onder de rode vlekjes.

Beterschap!
Bedankt voor de reacties.

Als ik op de vlekjes drukt gaan ze inderdaad weg.. Als ze zich druk maakt wordt het roder, voora in haar gezicht.

Ze heeft geen koorts meer maar heb voor de zekerheid wel de HApost gebeld.

Die vertelde dat ik gewoon door moest gaan met de standaard voeding en dat het een reactie van de koorts kan zijn.

Ze huilt af en toe hevig met veel hoesten maar slaap voor de rest wel goed als ze eenmaal slaapt en van een stijve nek heb ik niet het idee dat ze daar last van heb. Ze beweegt gewoon vrij met haar hoofd heen en weer.

Ze krijgt ook tandjes en het kan zijn dat ze daar helemaal gek van wordt, en het hoesten dan.

Ze drinkt wel veel moeizamer de laatste week. Ze laat van de 200cc wel vaak 40 cc over.

Ik wacht het af, maar ben wle geneigd om morgen gewoon HA te halen. Voelt gewoon veiliger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven