Rugzak kleuter
dinsdag 10 november 2020 om 09:37
Mijn kleuter gaat binnenkort voor het eerst overblijven op school. Hij heeft nu een kleuterrugzak met daarin een reserve(onder)broek, een trommel met fruit (bijv grote appel gesneden en schijfjes komkommer) en een Mepal beker met drinken. Dit gaat ook allemaal op en zijn tas zit vol. Met overblijven zullen er 1 of 2 trommels extra meegaan (gemiddeld 4 sneetjes brood), nog een beker drinken en een bakje met een koekje/ cakeje oid. Dit past nooit in een kleuter rugtas. Hoe doen jullie dit? Ik heb wel een volwassen maat eastpak liggen, maar ik zie verder geen kleuters met giga rugzakken lopen
.

dinsdag 10 november 2020 om 09:42
Misschien even foto plaatsen van welke je nu hebt?
Onze peuter heeft tas van skiphop en dat past er echt wel in. Maar waarom een of twee trommels voor de lunch en bakje met koekje? Kinderen op basisschool die ik ken hebben voor lunch gewoon 1 mepal trommel bij. Met fruitbakje en twee flessen past dat in de meeste schooltassen prima.
Onze peuter heeft tas van skiphop en dat past er echt wel in. Maar waarom een of twee trommels voor de lunch en bakje met koekje? Kinderen op basisschool die ik ken hebben voor lunch gewoon 1 mepal trommel bij. Met fruitbakje en twee flessen past dat in de meeste schooltassen prima.
dinsdag 10 november 2020 om 09:45
dinsdag 10 november 2020 om 09:45
Koekje of cake snap ik ook niet. Mag dat überhaupt wel? Bij mijn zoon op school mag dat niet. Hij is net van school gewisseld, op zijn vorige school mocht het ook niet.
Maar goed, dat was niet de vraag. Ik denk dat hij nu een rugzak heeft van 6 liter? Dan kun je googlen op rugzak kind 10 liter. Of 8 liter. Dan vind je vast iets leuks in een net wat groter formaat. Succes!
Maar goed, dat was niet de vraag. Ik denk dat hij nu een rugzak heeft van 6 liter? Dan kun je googlen op rugzak kind 10 liter. Of 8 liter. Dan vind je vast iets leuks in een net wat groter formaat. Succes!
pamflet wijzigde dit bericht op 10-11-2020 09:46
0.27% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 09:46
Mijn kleuter had deze:

Daar past alles wel in, en hij is toch vrij compact. Google op Tyrell Katz, die hebben veel leuke dingen.
Later een rugzak met naam, die heeft wel formaat eastpack, en lijkt erg groot op haar rug, maar meestal zit er niet zoveel zwaars in, en vesten en regenjassen, of losse gymtas kan er ook in, dus het heeft wel voordelen.

Daar past alles wel in, en hij is toch vrij compact. Google op Tyrell Katz, die hebben veel leuke dingen.
Later een rugzak met naam, die heeft wel formaat eastpack, en lijkt erg groot op haar rug, maar meestal zit er niet zoveel zwaars in, en vesten en regenjassen, of losse gymtas kan er ook in, dus het heeft wel voordelen.
elein wijzigde dit bericht op 10-11-2020 09:49
5.57% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 09:46
hier hebben ze allebei een sistema bentobox van 1.65l. Daar past fruit/groente, koekje/reep, bakje met yoghurt en 2 boterhammen in. drinkbeter met water ernaast die ze op school opnieuw vullen en het past echt makkelijk in een rugzak. Zelfs voor de groep 8-er past er nog voldoende in.
onderbroek in de kleuterperiode zat in een klein voor/zijvakje.
onderbroek in de kleuterperiode zat in een klein voor/zijvakje.
viane wijzigde dit bericht op 10-11-2020 09:47
10.09% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 09:47
watdachtjehiervan schreef: ↑10-11-2020 09:40Waarom gaat er als hij overblijft een koekje of cake mee? Dat kan toch na schooltijd?
Hier nemen ze maar 1 beker mee en die vullen ze op school met water.
Dit dus. En inderdaad goed idee van die beker. Nog handiger is een dopper of een andere bidon die de eerste pauze voor de helft leeg kan en de andere helft tijdens de lunch. Te weinig? Hervullen:)
dinsdag 10 november 2020 om 09:49
Mijn kleuter heeft geen reserve kleding mee. 1 bento trommel voor de lunch en 1 trommeltje met fruit of een losse banaan. 1 flesje ( groot genoeg) drinken voor de twee pauzes.
Dat past in elk geval in haar kleine kleuter rugzak. Soms nog een beker optimel maar die doe ik dan in het zijvakje klemmen
Dat past in elk geval in haar kleine kleuter rugzak. Soms nog een beker optimel maar die doe ik dan in het zijvakje klemmen
where ever you go, go with your heart

dinsdag 10 november 2020 om 09:52
Mijn kleuter heeft een rugzak van 29 x 25 x 10cm en daar zit in:
1 mepal broodtrommel
1 mepal drinkfles
1 mepal drinkbeker
1 bakje van 8x8x8 cm fruit/groente
1 zakje kleding met onderbroek, broek, shirt, sokken, hemd van 16x10x6cm
Hij heeft een continue rooster. Koek, cake, snoep vind ik niet iets wat mee naar school hoeft.
1 mepal broodtrommel
1 mepal drinkfles
1 mepal drinkbeker
1 bakje van 8x8x8 cm fruit/groente
1 zakje kleding met onderbroek, broek, shirt, sokken, hemd van 16x10x6cm
Hij heeft een continue rooster. Koek, cake, snoep vind ik niet iets wat mee naar school hoeft.
dinsdag 10 november 2020 om 09:52

dinsdag 10 november 2020 om 09:56
dinsdag 10 november 2020 om 09:58
Ik zou me eerder afvragen waarom je kind van 4 tussen de middag 6 sneetjes brood en koek nodig heeft, in plaats van of het wel past.
Mijn zoon heeft een flesje met melk (Blafre, 33 cl), grote fles water, bentobox met fruit en broodtrommel met 2 sneetjes brood (maar zouden er ook 4 in passen) (allen Rex London) en dat past prima in zijn tas van Sticky Lemon.
dinsdag 10 november 2020 om 09:59
dinsdag 10 november 2020 om 10:00
4 sneetjes past met gemak in een normale Mepaltrommel.
Mijn dochter heeft ook die kleine rugzak van SC en neemt twee Mepalbekers, een Mepal fruitbakje, een Mepalbroodtrommel, pantoffels en vaak ook nog een knuffel mee naar school. Past makkelijk.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 10 november 2020 om 10:02
Ik zou reservekleding op school laten (in een apart tasje aan zijn haakje of in zijn luizenzak als ze die hebben). 4 boterhammen gaan met gemak in een broodtrommel, zelfs in van die kleine trommeltjes van de Zeeman past dat. Maar jij wilt dus 6 boterhammen meegeven?! En dan nog een grote appel én komkommer én een koekje? Is het zo'n bouwvakker of wil je dat allemaal meegeven voor het geval dat omdat je bang bent dat hij een keer nog trek heeft als het al op is? Ga er ook maar vanuit dat hij op school een stuk minder zal eten dan thuis. Ze zijn daar zo afgeleid, zeker de kleintjes, dat je soms al blij bent als ze iets eten. Mijn zoon kwam de eerste weken met een bijna volle broodtrommel weer thuis, er was veel te veel om naar te kijken in de klas.
dinsdag 10 november 2020 om 10:04
Je gaat mij niet vertellen dat jouw kleuter tijdens de lunch 6!!! boterhammen eet.
En hoeveel fruit/groente krijgt hij mee? Dat je daar een hele trommel voor nodig hebt.
Ik heb bij de action een klein rond bakje met een mickey mouse erop gekocht, daar past een appel in. (Gesneden) Of een hele banaan of 8 aardbeien en 8 druiven. Die neemt dus maar weinig ruimte in beslag.
Kind hier heeft een koeltasje van school (kleiner dan een rugzakje), het is wel even tetrissen, maar daar passen 2 bekers drinken, een broodtrommel en een fruitbakje in.
En dat school een koekje of cakeje goed vindt wil toch niet zeggen dat je dat mee hoeft te geven. Daarnaast, om dat ook nog in een apart bakje te doen is wat overdreven lijkt mij. Koop dan voorverpakte, dan kan je die los in de tas doen, of bij het brood in de trommel.
En hoeveel fruit/groente krijgt hij mee? Dat je daar een hele trommel voor nodig hebt.
Ik heb bij de action een klein rond bakje met een mickey mouse erop gekocht, daar past een appel in. (Gesneden) Of een hele banaan of 8 aardbeien en 8 druiven. Die neemt dus maar weinig ruimte in beslag.
Kind hier heeft een koeltasje van school (kleiner dan een rugzakje), het is wel even tetrissen, maar daar passen 2 bekers drinken, een broodtrommel en een fruitbakje in.
En dat school een koekje of cakeje goed vindt wil toch niet zeggen dat je dat mee hoeft te geven. Daarnaast, om dat ook nog in een apart bakje te doen is wat overdreven lijkt mij. Koop dan voorverpakte, dan kan je die los in de tas doen, of bij het brood in de trommel.
dinsdag 10 november 2020 om 10:07
En dit inderdaad.nicole123 schreef: ↑10-11-2020 10:02Ik zou reservekleding op school laten (in een apart tasje aan zijn haakje of in zijn luizenzak als ze die hebben). 4 boterhammen gaan met gemak in een broodtrommel, zelfs in van die kleine trommeltjes van de Zeeman past dat. Maar jij wilt dus 6 boterhammen meegeven?! En dan nog een grote appel én komkommer én een koekje? Is het zo'n bouwvakker of wil je dat allemaal meegeven voor het geval dat omdat je bang bent dat hij een keer nog trek heeft als het al op is? Ga er ook maar vanuit dat hij op school een stuk minder zal eten dan thuis. Ze zijn daar zo afgeleid, zeker de kleintjes, dat je soms al blij bent als ze iets eten. Mijn zoon kwam de eerste weken met een bijna volle broodtrommel weer thuis, er was veel te veel om naar te kijken in de klas.
Dochter hier eet 1,5 boterham (de andere helft eet ze thuis als ontbijt, als ze al ontbijt),
De eerste week 2 boterhammen meegegeven, maar die kwamen onopgegeten weer retour.
Hier moeten ze trouwens opeten wat ze meekrijgen. Dus ik geef liever net iets te weinig mee, dan te veel. Hier is het overigens continu rooster, dus om twee uur is ze thuis, als ze honger heeft kan ze dan nog wel een cracker eten of zo.