Rugzak kleuter

10-11-2020 09:37 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleuter gaat binnenkort voor het eerst overblijven op school. Hij heeft nu een kleuterrugzak met daarin een reserve(onder)broek, een trommel met fruit (bijv grote appel gesneden en schijfjes komkommer) en een Mepal beker met drinken. Dit gaat ook allemaal op en zijn tas zit vol. Met overblijven zullen er 1 of 2 trommels extra meegaan (gemiddeld 4 sneetjes brood), nog een beker drinken en een bakje met een koekje/ cakeje oid. Dit past nooit in een kleuter rugtas. Hoe doen jullie dit? Ik heb wel een volwassen maat eastpak liggen, maar ik zie verder geen kleuters met giga rugzakken lopen ;).
Overal waar te voor staat is niet goed.
...Behalve tevreden zou m’n moeder dan ook nog zeggen. En m’n broer roept er dan “en tequila” achteraan. Onze familie schudt de clichés zo uit de mouw.
Zwartkopje schreef:
10-11-2020 11:54
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees ben ik wel blij dat mijn dochters nu twintigers zijn. Want wat wordt er toch overdreven gereageerd op een koekje/plakje cake meegeven. To geeft geen hele cake mee of zo. Neem aan dat jullie tussendoor zelf ook echt weleens een koekje nemen. Toen mijn kinderen klein waren, mocht er gewoon nog chips getrakteerd worden en met de overblijf werden er tosti’s gemaakt. En ze hebben nu allebei maar Xs/s. Dus ze hebben er niks van gekregen, maar wel altijd buiten gespeeld/gesport. De godganse dag achter tablet/tv doet echt meer kwaad dan 1 koekje. En zo is altijd geweest. Overal waar te voor staat is niet goed.
Ik vind het vooral overdreven omdat ze helemaal niet vraagt om de mening van mensen over wat hij meekrijgt aan eten, ze vraagt tips om een rugzak uit te zoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn kleuters gingen op school juist meer eten dan thuis.
Ze hebben zo'n bentobox van Sistema, daarin gaan 4 boterhammen, een potje met rauwkost en een stukje worst/kaas. Voor 10uurtje een aparte fruitdoos en 1 bidon met water. School wilde eerst 2 bekers die ze dan telkens leeg moeten drinken maar dat heb ik succesvol aangevochten. Onzin, gesleep voor niks en kind/eet drinkt wat hij nodig heeft, verplicht alles opeten is niet gezond.

Qua tassen hebben we redelijk grote van Zip&zoë, ik vind ze ideaal. Kunnen indien nodig in de wasmachine, en Alles past er makkelijk in, ook nog een jas, knutsel of vriendenboek. Het borstbandje vinden de kinderen fijn, zakt de tas niet af.

Door de ruime tas zijn ze ook eigenlijk nooit iets kwijt omdat ze gewend zijn alles daarin te doen. Ik zie vaak kleuters met kleine tasjes en handen vol uit school komen, niet handig.
Zwartkopje schreef:
10-11-2020 11:54
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees ben ik wel blij dat mijn dochters nu twintigers zijn. Want wat wordt er toch overdreven gereageerd op een koekje/plakje cake meegeven. To geeft geen hele cake mee of zo. Neem aan dat jullie tussendoor zelf ook echt weleens een koekje nemen. Toen mijn kinderen klein waren, mocht er gewoon nog chips getrakteerd worden en met de overblijf werden er tosti’s gemaakt. En ze hebben nu allebei maar Xs/s. Dus ze hebben er niks van gekregen, maar wel altijd buiten gespeeld/gesport. De godganse dag achter tablet/tv doet echt meer kwaad dan 1 koekje. En zo is altijd geweest. Overal waar te voor staat is niet goed.
mijn oudste is nu bijna 21, en daar golden de geen-koek-regels ook al hoor
Als lunch nam je brood mee (beleg was vrije keus), maar geen ontbijtkoek oid. En als tienuurtje fruit, geen koek, snoep, chocolaadje
TO, als je huidige rugzak, om wat voor reden dan ook, te klein is, kijk dan voor een wat grotere. Er is echt veel meer dan alleen een kleuter- of een volwassenenrugzak (qua maten).
reservekleding had de school
verder heeft in alle rugzakken die ze hier ooit gehad hebben gepast: 1 mepalbeker met water (zelf bij te vullen), 2 standaard brooddozen (1 met gesneden appel, 1 met 2 boterhammen).

Leukigheid of afwisseling van voedsel werd hier niet gewaardeerd, dus meer hoefde ook niet mee.
Reservekleding heeft school idd meestal wel, of je kunt daar een tasje laten hangen. Mijn jongste vond het idee van een 'vreemde' onderbroek niet fijn, dus die nam hij wel zelf mee, in voorvakje.
Wij hebben een tas van het merk Zebra met in de rugzak twee vakken voor drinkbekers en nog een grote voorvak voor extra dingen. Daar kan best veel in!
Ik zou gewoon in de winkel gaan kijken wat een fijn model is. Of even online, afmetingen staan er meestal wel bij. Zara heeft bijvoorbeeld kinderrugzakken die niet overdreven groot zijn, maar ook niet heel klein.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
rumforviva schreef:
10-11-2020 12:03
...Behalve tevreden zou m’n moeder dan ook nog zeggen. En m’n broer roept er dan “en tequila” achteraan. Onze familie schudt de clichés zo uit de mouw.
Tequila :rofl:
On topic: ik heb ook gekozen voor een grote tas voor kleuter, zodat ze veel mee kan nemen als het nodig is. Wij hebben een Beagles Original Kinderruzak klik van 14,7 liter. Een ruime rugzak, maar dochter (net 4) kan er prima mee overweg.
Hier hebben we een tas van Fabrizio (zalando) met de volgende afmetingen:

Hoogte: 29 cm bij maat One Size
Lengte: 21 cm bij maat One Size
Wijdte: 13 cm bij maat One Size
Draaghengsel: 8 cm bij maat One Size

Hier past makkelijk een mepal broodtrommel, twee bekers van mepal en een fruitbakje van mepal in. Soms doen we ook nog de gymschoenen erbij, dat wordt dan wel wat krap.

Als ze echt gaan gymmen, krijgt ze een extra tas mee.
Lalala- schreef:
10-11-2020 12:35
Hier hebben we een tas van Fabrizio (zalando) met de volgende afmetingen:

Hoogte: 29 cm bij maat One Size
Lengte: 21 cm bij maat One Size
Wijdte: 13 cm bij maat One Size
Draaghengsel: 8 cm bij maat One Size

Hier past makkelijk een mepal broodtrommel, twee bekers van mepal en een fruitbakje van mepal in. Soms doen we ook nog de gymschoenen erbij, dat wordt dan wel wat krap.

Als ze echt gaan gymmen, krijgt ze een extra tas mee.

Oh, kijk, dat maakt natuurlijk ook wel verschil. Bij ons blijven de gympen op school, standaard.
nootboek schreef:
10-11-2020 12:22
Reservekleding heeft school idd meestal wel, of je kunt daar een tasje laten hangen. Mijn jongste vond het idee van een 'vreemde' onderbroek niet fijn, dus die nam hij wel zelf mee, in voorvakje.
Wat kunnen kinderen toch verschillen he :-D Kleuter van mij kwam vorige week mega blij naar huis gerend als schreeuwend “Mamaaaaa ik heb een lolly op mijn onderbroek!!” :hyper:

Bleek de invaljuf niet te weten dat er reserve kleding in zijn tas zat en ze hadden samen in de reserve bak gegrabbeld :) De broek was passend bij de lolly.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 16:24
0.00% gewijzigd
Mijn kinderen aten als kleuter 4 boterhammen tussen de middag en 7-jarige doet dat nog steeds. Maar ze hebben /nemen erg weinig tijd om te spelen, dat vind ik wel een groot nadeel, want er is ondertussen toch wel voldoende bewezen, dat rustig eten veel gezonder is. Maar ja, ik maak de regels niet.

In een standaard broodtrommel passen met gemak 4 boterhammen. Verder gaat er een fles water en een grote bak fruit mee. Zoon gebruikt al jaren een schoudertas, die we ooit kregen. Ik vind dat zelf makkelijker dan een rugzak, omdat de opening groter is en de tas blijft staan, als je hem op de grond zet (tassen moeten sinds Corona mee de klas in).
Mijn kind at als kleuter altijd 6 boterhammen tijdens de lunch op school. Die zou echt met gierende honger ‘s middags in de klas hebben gezeten als ik maar 2 of 4 boterhammen mee zou hebben gegeven. Daarnaast om 10.00 uur een banaan of een appel en een Dopper die twee keer in de klas werd gevuld.

Ik verbaasde me juist over klasgenootjes die op 1 boterham konden teren. Zo is ieder kind verschillend, als ouder weet je meestal het beste welke behoefte je kind heeft.

Mepal heeft ook grotere broodtrommels. Niet de kinderserie maar de gewone serie in allerlei maten. Daar kunnen tot 12 boterhammen in.

Bij ons op school moest een rugzak minimaal A4 formaat zijn ivm allerlei knutsels die mee naar huis moesten. Dat is al zo groot dat meerdere trommels en bekers ook prima past!

Succes!
Mijn kleuter (4) eet bij de fruitpauze een banaan of een portie druiven met een volle mepal beker drinken.

Bij de lunch eet ze 1 boterham en dan nog 2 plakjes komkommer (in een mepal broodtrommel met zo'n los bakje erin) met een halve mepal beker met melk. Dit gaat nog niet eens tijd op. Ik deed er in het begin weleens 2 boterhammen in, maar dat was echt teveel. Grappig die verschillen.

Gymschoenen liggen op school. Er zit wel een set met reservekleding in haar tas. Dit past precies in haar paw patrol rugzak.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Buttervlaai schreef:
10-11-2020 16:04
Bij ons op school moest een rugzak minimaal A4 formaat zijn ivm allerlei knutsels die mee naar huis moesten. Dat is al zo groot dat meerdere trommels en bekers ook prima past!
Goed punt. Er is hier vanuit school geen enkele vereiste, al geef je een plastic zak mee, maar ik ben zelf op een gegeven moment ook tassen voor de kinderen gaan kopen waar een A4tje in past, dus geselecteerd op minimaal 20x30 cm (en ook weer niet zo heel veel groter, want dan worden het van die mega-tassen). Dat scheelt verdrietige kinderen die thuis ontdekken dat hun tekening gekreukeld is, of kinderen die met hun tas en allemaal losse spullen de school uit komen (wat vooral lastig is als ze daarna naar de BSO gaan). Voor het brood en drinken is het niet nodig, want daarmee zitten ze maar voor 1/3 vol, maar voor het heel houden van knutsels en tekeningen wel.
nicole123 schreef:
10-11-2020 22:35
Goed punt. Er is hier vanuit school geen enkele vereiste, al geef je een plastic zak mee, maar ik ben zelf op een gegeven moment ook tassen voor de kinderen gaan kopen waar een A4tje in past, dus geselecteerd op minimaal 20x30 cm (en ook weer niet zo heel veel groter, want dan worden het van die mega-tassen). Dat scheelt verdrietige kinderen die thuis ontdekken dat hun tekening gekreukeld is, of kinderen die met hun tas en allemaal losse spullen de school uit komen (wat vooral lastig is als ze daarna naar de BSO gaan). Voor het brood en drinken is het niet nodig, want daarmee zitten ze maar voor 1/3 vol, maar voor het heel houden van knutsels en tekeningen wel.
Mijn oudste zit nog maar net op de basisschool en bij het kennismakingsgesprek vroeg je juf juist specifiek aan mij of ik een grote rugzak wilde kopen, omdat de ouders van tegenwoordig allemaal kleine tasjes meegeven. 's Ochtends stoppen de ouders er alles keurig in, maar als de kinderen 's middags zelf hun fruit/lunch/gymschoenen/etc erin terug moeten stoppen, lukt dat ze niet. Daarom hebben wij dus een vrij grote tas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven