Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:Snoesje666 schreef op 14 september 2015 @ 19:44:

Stomme school. Stomme roostermakers.

Kom je op school, blijk je vandaag het vierde uur een tussenuur te hebben (gisteren om 20:15 uur nog niet). Je maakt een afspraak met de bijlesgever dat je het vierde uur langskomt. Bent braaf aanwezig. Na een tijdje klaar, nieuwe datum plannen. Blijkt het rooster van vandaag wéér gewijzigd en had hij het vierde uur ergens in een klaslokaal moeten zitten....

Briefje van de begeleider mee dat hij elders aan zijn verplichtingen had voldaan.

Dit is toch geen doen, zo ???

Caat zag vorig jaar op de klasse-whats-app dat ze de dag erna het eerste uur vrij zouden hebben. Even nagekeken, jawel, klas 3C had het eerste uur uitval. Fijn, uitslapen dus.

School veranderde van mening, ´s ochtends om kwart voor acht stond er dat het eerste uur toch doorging.

Mogen jullie raden hoeveel er aanwezig waren....

(School start normaal om half negen, tweede lesuur is om 9.20)

En ik ben ook altijd ´meteen zo bozig´. Tja, moet je luisteren als ik nog niet boos ben. Hoe simpel kan het zijn??
Ik denk dat ze het inderdaad niet horen. Wel gek dat als ik roep dat er ijs is of chips of chocolade o.i.d. dat het dan wel de eerste keer direct binnenkomt....
quote:loebeer schreef op 14 september 2015 @ 20:52:

Ik denk dat ze het inderdaad niet horen. Wel gek dat als ik roep dat er ijs is of chips of chocolade o.i.d. dat het dan wel de eerste keer direct binnenkomt.... Dat is een puberkwaal, selectief gehoor.

Kunnen ze niet aan geholpen worden helaas.
quote:nina1966 schreef op 14 september 2015 @ 20:55:

[...]

Dat is een puberkwaal, selectief gehoor.

Kunnen ze niet aan geholpen worden helaas.In dat geval is mijn man ook een puber .
Mannen zijn eeuwige pubers.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Eigenlijk is de vocabulaire die mijn (pre)puber naar mij toe gebruikt heel compact:

- Ja, doe ik zo

- ik hoor je wel

- rus-tig

- jij wordt altijd zo snel boos

- ik houd niet van regels

- ik ben geen kleuter meer

- mama, ik heb .... nodig (liefst om half zeven 's morgens, als ik geluk heb om 22 uur 's avonds)

- mama, kun je me naar .... brengen?

- wat eten we vanavond?

- mag ik wat lekkers?

- ik heb honger

- was is mijn ....?

- dat is jouw schuld!

- weet ik niet (universeel antwoord)
quote:Snoesje666 schreef op 14 september 2015 @ 21:16:

Mannen zijn eeuwige pubers.....

Breek me de bek niet open. Als ik zou spuien over het kinderlijke en puberale gedrag van vriendlief, daar zou het forum te klein voor zijn.

Mannen en kinderen.... Ik wil ze niet eens en ik heb een gigantisch kind rondlopen. Extra reden om er niet aan te beginnen
Dochter moest nieuwe gymschoenen.

En dat moest natuurljik wel een beetje hip zijn, enzo. Nou ja, vooruit dan maar, geen nike's, maar een leuk modelletje is prima.

Gymschoenen waren 25 euro.... 1 les meegedaan, toen op de sportvelden laten liggen. We zijn 3 weken verder en ze zijn nog niet boven water.

En zo láks als ze dan is he.. ze had toevallig van een kennis een paar gympen gehad, die gebruikt ze nu als gymschoenen. Want; écht niet dat ze naar de gevonden voorwerpen gaat..

Morgen wacht een verrassing; of ze gaat naar gevonden voorwerpen ( zowel op school als bij de sportvelden ) of ze mag die 25 euro terug betalen.

Is ze nou helemaal gek geworden.

( Gelukkig verzachtte ze vandaag zelf de pijn, zonder dat ze het in de gaten had, door een paar gloednieuwe sneakers te scoren bij de kringloop voor 4 euro. Echt leuke schoenen, helemaal nieuw nog, met een bontje en studs enzo. Kind blij, mijn knip nog blijerder. )
Dus.
Toch is het gek dat onze "pubers" allemaal zeggen 'je wordt altijd gelijk so boos'. Zouden ze er toch niets aan kunnen doen? Och, onze arme, arme kinderen...
En niet te vergeten:

- dat snap jij toch niet

- dit is heel belangrijk

- jij bent stom

- ik haat jullie
quote:anky schreef op 14 september 2015 @ 22:01:

En niet te vergeten:

- dat snap jij toch niet

- dit is heel belangrijk

- jij bent stom

- ik haat jullie

Iedereen mag....

niemand hoeft ooit....

Moet ík nou alweer de container buiten zetten\afwasmachine leeghalen\hond uitlaten..enz..

Dus.
Ik ging net even een wasje op zolder hangen. Dochter (bijna 18) was al bijna in bed, erg moe en stront verkouden.

Door de deur: 'Mam, kun jij even wat mee nemen voor in de wasmand?'

Ik, terwijl ik de deur open doe: 'Ja, hoor geef maar hier.'

Krijg ik een drijfnatte volgesnotterde katoenen herenzakdoek in mijn hand geduwd. Kind helemaal slap van de lach.

Grrrrrrrr
quote:Moiren_ schreef op 14 september 2015 @ 17:20:

Ik zie de dramatische blik al als hij de poort in komt. Vandaag was de ergste dag van zijn leven! En toen zei ik dat dat niet kon, omdat hij morgen de ergste dag van zijn leven zou hebben. Hij vragen hoe ik dat wist. 'Nou, schat dat zeg je bijna elke dag!'
Hoe komt het dat ze zo onredelijk worden? Mijn elfjarige was veel redelijker toen hij acht was. En wanneer wordt hij weer redelijk? Als hij zelf kinderen heeft? Of eerder?
als hij zelf kinderen heeft kun jij achterover leunen, minzaam glimlachen en zeggen 'Ach ja, jij was precies zo op die leeftijd.'

(en sorry, ik werk in de ouderenzorg en er zijn heel veel onredelijke bejaarden. Bij sommigen gaat het nooit over)
quote:Nelladella1 schreef op 14 september 2015 @ 22:38:

Hoe komt het dat ze zo onredelijk worden? Mijn elfjarige was veel redelijker toen hij acht was. En wanneer wordt hij weer redelijk? Als hij zelf kinderen heeft? Of eerder?Mijn oudste van bijna 18 wordt alweer redelijker. Vooral als haar broers onredelijk zijn, geeft zij even een demonstratie 'redelijk zijn.'
quote:boro_ schreef op 14 september 2015 @ 22:01:

[...]

Iedereen mag....

niemand hoeft ooit....

Moet ík nou alweer de container buiten zetten\afwasmachine leeghalen\hond uitlaten..enz..

Anky en Boro, jullie inspireren mij tot een puber versie van de 'smoezenlijst'.

Ik ga hem gelijk verwerken in de OP
Kind moest vandaag huiswerk maken, ik denk een half uur werk bij elkaar. Uiteindelijk heeft hij ruim 1,5 uur "gezeten". En vooral veel gezucht, gesteund, andere dingen gedaan, verhalen verteld

Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het straks op de middelbare gaat redden!
quote:Starshine schreef op 14 september 2015 @ 22:41:

als hij zelf kinderen heeft kun jij achterover leunen, minzaam glimlachen en zeggen 'Ach ja, jij was precies zo op die leeftijd.'

(en sorry, ik werk in de ouderenzorg en er zijn heel veel onredelijke bejaarden. Bij sommigen gaat het nooit over)Hier ook ouderenzorg pubers zijn makkelijk in vergelijking tot onredelijke bejaarden
leef, geniet en eet!
quote:Starshine schreef op 14 september 2015 @ 22:41:

(en sorry, ik werk in de ouderenzorg en er zijn heel veel onredelijke bejaarden. Bij sommigen gaat het nooit over)

Mijn vader zei altijd: Ik hoop dat jullie allemaal er een krijgen precies zoals je zelf bent.

Ik heb er geen dus kan niet beoordelen hoe erg ik was ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:fietsie schreef op 14 september 2015 @ 23:00:

[...]

Mijn oudste van bijna 18 wordt alweer redelijker. Vooral als haar broers onredelijk zijn, geeft zij even een demonstratie 'redelijk zijn.'O nu al weer? Dat is dus al over zeven jaar
quote:Moiren_ schreef op 14 september 2015 @ 23:04:

Kind moest vandaag huiswerk maken, ik denk een half uur werk bij elkaar. Uiteindelijk heeft hij ruim 1,5 uur "gezeten". En vooral veel gezucht, gesteund, andere dingen gedaan, verhalen verteld

Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het straks op de middelbare gaat redden!O o o zo herkenbaar. Met duizend andere dingen bezig, steeds naar beneden komen. En die tijd lekt maar weg... De pest is, als ik niet zeg dat hij dat huiswerk MOET doen, dan doet hij het dus ook niet. Het kan hem niks schelen als de juf boos wordt ofzo (groep 8 ook). Van zichzelf hoeft hij echt niet te werken.
quote:nlies schreef op 14 september 2015 @ 23:17:

[...]

Mijn vader zei altijd: Ik hoop dat jullie allemaal er een krijgen precies zoals je zelf bent.

Ik heb er geen dus kan niet beoordelen hoe erg ik was ;)Ik zei het laatst aan de eettafel: "Ik hoop wel dat jullie allebei ook een paar kinderen krijgen. Dan kom ik elke avond langs rond het avondeten, en jongens jongens jongens wat ga ik dan genieten!"
quote:anky schreef op 14 september 2015 @ 21:53:

Eigenlijk is de vocabulaire die mijn (pre)puber naar mij toe gebruikt heel compact:

- Ja, doe ik zo

- ik hoor je wel

- rus-tig

- jij wordt altijd zo snel boos

- ik houd niet van regels

- ik ben geen kleuter meer

- mama, ik heb .... nodig (liefst om half zeven 's morgens, als ik geluk heb om 22 uur 's avonds)

- mama, kun je me naar .... brengen?

- wat eten we vanavond?

- mag ik wat lekkers?

- ik heb honger

- was is mijn ....?

- dat is jouw schuld!

- weet ik niet (universeel antwoord)Mijn puber is niet zo welbespraakt maar ik hoor vooral IK BEN BËËËZIG!!!!
Is het een idee om huiswerk in de woonkamer te laten maken ?

Snoezekind vindt dat prettig, hij kan direct vragen stellen, hoeft zelfs niet van zijn stoel af.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven