Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Ik ga hier later een apart topic over openen. Lees nu de OP
geneet van 't laeve
Ow...

En toch he. Toen Lon vorig jaar op dat feestje was, werd de jarige 16. De moeder had diverse flessen drank in huis, dat zou ik al niet gedaan hebben. Maar een aantal kinderen nam zélf ook nog een fles mee. Je kunt toch moeilijk bij het binnenkomen de gasten van je puber gaan fouilleren?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Baankje1 schreef op 09 mei 2016 @ 08:43:

Ik ga hier later een apart topic over openen. Lees nu de OP Discussie mag best. Veroordelen omdat er iemand eens uit haar panty schiet mag niet
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Baankje1 schreef op 09 mei 2016 @ 08:43:

Ik ga hier later een apart topic over openen. Lees nu de OP

Dit kan prima hier maar een appart topic mag natuurlijk ook!

Zo'n hypothetische kwestie daar wordt niemand mee afgefakkeld, dus prima. Hebben we hier al vaker gehad.
Jongeren van rond de 16 met Bacardi flessen waar gewoon uit de fles werd gedronken. Moeder werd later aangesproken op de herrie, het urineren op plekken die er niet voor bedoeld zijn en reageerde een beetje verontwaardigd dat ze er al eerder die dag op was aangesproken.
geneet van 't laeve
quote:Ceylon schreef op 09 mei 2016 @ 08:26:

[...]

Weet je wat zo lastig is? Pubers schijnen niet te voelen dat ze tipsy worden, dus ze zuipen door totdat ze omvallen. En zelf zit je er niet naast om van iedereen glazen te tellen, dus tegen de tijd dat je doorhebt dat ze lam zijn, zijn ze niet meer aanspreekbaar en ook niet meer voor rede vatbaar.

Maarja, als ik mijn dochter toesta om ergens heen te gaan en er gebeurt iets, dan vind ik de ouders die het feestje toestaan wel verantwoordelijk en zeker zolang ze nog geen 18 zijn. En wat Fiets zegt, vertrokken is vertrokken, dat kan hier dus niet omdat we nogal ver van de bewoonde wereld zitten.

Al met al dus een lastig dilemma Ja dat las ik dus ook, heb het gelijk vertelt aan mijn tieners, dat hun brein dat signaal niet afgeeft en je dus op tellen zit. Maar ik vermoed dat dit soort argumenten niet echt binnenkomen. Maar ik wist dat dus niet, pas recent, dat dat met alcohol zo werkte bij jongeren.
quote:Baankje1 schreef op 09 mei 2016 @ 09:04:

Jongeren van rond de 16 met Bacardi flessen waar gewoon uit de fles werd gedronken. Moeder werd later aangesproken op de herrie, het urineren op plekken die er niet voor bedoeld zijn en reageerde een beetje verontwaardigd dat ze er al eerder die dag op was aangesproken.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of de moeder in kwestie zoveel bacardi heeft gekocht. Voor zover ik weet kopen ouders die wel feestjes laten geven drie of vier flessen sterke drank om te mixen. Dus een fles bacardi voor in de cola, dat werk. Eventueel een paar flessen hugo. Als er meerdere tegelijk met een fles aan de mond rondlopen is er toch ergens iets fout gegaan.

Ook lullig van buren die wel de moeder aanspreken maar blijkbaar niet het lef hebben om de jeugd zélf aan te spreken. Of om gewoon meteen de politie te bellen zodra ze er eentje over straat zien zwalken. Als hier een feestje is, ben ik hier. Maar niet in het hele dorp. En weet je, persoonlijk vind ik 16-jarigen bepaald geen kleutertjes meer die allemaal netjes bij elkaar moeten blijven en die je continue in het oog moet houden, als ze nuchter zijn zijn het over het algemeen best verstandige mensen (in mijn ervaring dan toch).

Geen feestjes dan maar?

Moeilijk hoor.
Een dronken tiener is ook niet echt aanspreekbaar lijkt me. Maar bij ons zijn er feestjes, maar zonder alcohol, en tot nu toe ook geen alcohol meegesmokkeld door anderen. Maar tijd van alcohol komt nu wel, onze tieners zijn nu in die fase dat dit wel op hun pad zal komen. Zelf zijn we geheelonthouders trouwens.
Ik zou echt flippen als ik er achter kom dat er op een feestje van een 16 jarige, ze rond lopen met bacardi flessen.

Ik zou serieus aangifte overwegen.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, is gewoon een strafbaar feit.
"Volgens Wim van Dalen van het Nederlands instituut voor alcoholbeleid STAP geven de cijfers een positief beeld. "Je ziet dat 60 procent van de jongeren thuis niet drinkt en een nog groter deel niet op feestjes. Dat betekent dat het in veel gezinnen niet meer zo gewoon is dat er door pubers gedronken wordt."

Van Dalen hoort regelmatig van ouders die worstelen met drankgebruik bij hun kinderen. "Gelukkig staan ouders er niet alleen in. Schoolfeesten zijn grotendeels alcoholvrij en ook supermarkten zeggen: wij verkopen niet onder de 18.""

Nog wat cijfers uit het onderzoek:

Als er thuis een feestje is

Mag 89 procent van de 14-jarigen en 87 procent van de 15-jarigen niet drinken van hun ouders

Dat geldt ook voor 59 procent van de 16-jarigen

Bij meer dan de helft (53 procent) van de 17-jarigen mag dat wel als er expliciet toestemming is.

Licht u andere ouders in dat er alcohol geschonken wordt op het feest van uw kinderen?

Ja, zegt 56,2 procent van de ouders

Nee, zegt 15,4 procent

Soms, zegt 28,5 procent

Spreekt u andere ouders erop aan als u merkt dat uw kind onder hun toezicht alcohol geschonken krijgt?

45,7 procent doet dit altijd

28 procent soms

26,3 procent nooit"

uit http://www.rtlnieuws.nl/n ... eeftijd-mag-terug-naar-16
Nix < 18 vind ik zelf een beetje dubbel, omdat je wel vanaf 16 achter de kassa van de supermarkt mag. Lon heeft afgelopen week gehoord dat ze is aangenomen. Ze is 16. En ze mag straks wel vérkopen, maar niet kopen.

Drank tot 16 verbieden vond ik zelf logischer. En tot 18 is verstandiger. En tot 21 is nog verstandiger. Er helemaal niet aan beginnen is...... Afijn. Maar gek genoeg, degenen die het perse willen komen er ook wel aan met 12.
Ja, je moet ook niet de illusie hebben dat ze altijd luisteren
quote:Autofan schreef op 09 mei 2016 @ 00:22:

Hoeveel kinderen heb jij als ik vragen mag?Vijf inderdaad en drie stiefkinderen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Toen ik laatst na mijn operatie een week bij mijn vriend in huis was is zoonlief, die die week eigenlijk bij zijn vader zou zijn, in mijn huis gaan zitten (nou ja, mijn huis, ook zijn thuis natuurlijk) en heeft daar met vrienden mijn '43 en een biertje weg zitten tikken... Ik drink zelf amper maar ja, het is wel in huis.

Maar zoon mag van mij nog niet drinken, pas als ie achttien is. Zijn vader vindt het niet zo'n probleem want dat deed ie zelf ook op zijn 16e. Nou zijn mijn ex-schoonouders kunstenaars die om 12.00 al aan de wijn zitten...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn dochter vindt drank vies en sigaretten goor ruiken . Pure mazzel, het scheelt een hoop discussies en verbieden. Mocht ze het wel willen, denk ik dat ik wel zou toestaan om een glaasje te drinken op bijzondere dagen. Dus niet vaste prik elk weekend, maar als er een verjaardag gevierd wordt een glaasje hugo, zou wel mogen.

Maar ik geef toe; makkelijk gezegd als je kind het toch niet lust.
Dochter hier drinkt sinds 17 en een half soms een wijntje mee. En gelukkig voelt ze goed wat er gebeurt als je drinkt. Zelf zijn wij gelegenheidsdrinkers en dus is er alleen wijn beschikbaar bij feestjes of bij bijzonder lekker eten oid. En op maandag maken we de restjes op en dan doet ze soms ook mee.

Super trots vandaag, kind vond het beneden nogal vies (lees kruim op de vloer) dus had ze even gestofzuigd toen ik aan net werk was.
Mijn pubers zijn raar.

Eentje vind dat ik niet genoeg in het huishouden doe. En dat zij alles doet. En daar heeft ze geen tijd voor, want ze moet ook nog huiswerk maken. Ik moet toegeven, het huishouden is niet mijn favoriete bezigheid en ik ben er van overtuigd dat ik niet alleen in huis woon en dus ook niet alleen voor het huishouden hoef op te draaien. "Ik ben niet je schoonmaakster" is ook een veel gehoorde zin in huis. Puber verzucht dan dat dat ook maar goed is anders had ze me allang ontslagen..

17 zijn ze. Al die verhalen over pubers van 13 en 14? Ach die van mij waren toen engeltjes. Ik vond het altijd zo grappig al die moeders die de puberteit moeilijk vonden , het stelde toch niets voor? aan al die moeders: SORRY. Echt, heel erg sorry.

Ze worden dit jaar 18. Gaan niet uit, drinken geen alcohol, roken niet en gaan heel af en toe naar vriendinnen. Zitten vooral thuis. Partner en ik plannen romantische afspraakjes van 2 uur als ze toevallig tegelijkertijd rijles hebben of naar vriendinnen gaan. Verder hebben we geen privacy. Seksen doen we al jaren zonder geluid...

Ze zijn boos. Heel boos. Op alles en iedereen. Op het weer, de bus, klasgenootjes, leraren, projecten, de vogels die fluiten en de postbode. Op grote mensenmassa's en het journaal en steken dat niet onder stoelen of banken. De gezamelijke avondmaaltijd is een grote klaagzang op alles dat hun over komen is die dag.

Ik weet zolangzamerhand niet meer waar ik de broodnodige positiviteit vandaan moet halen. Dat negatieve is gewoon besmettelijk .

Eind van de maand ga ik een lang weekend alleen met mijn vader weg naar Frankrijk. En af en toe kan ik daar zo verschrikkelijk zin aan hebben.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:ikbenik schreef op 12 februari 2016 @ 17:02:

bericht over emo fase.

Die had ik ook! Vreselijk. Zelfmedelijden, donkere kleren, felle kleuren haren en piercings. Begonnen rond mijn 14e. Op mijn 18e keek ik op een dag in de spiegel en schaamde ik me de ogen uit de kop. Vanaf dat moment was het helemaal over. Net zo spontaan als 't begonnen was. Nu vind ik het vreselijk om foto's terug te kijken, hahaha. Was er toen echt van overtuig dat ik 'voor altijd' zo zou blijven, samen met mijn groepje. Nu zijn we allemaal 'normaal'. Laat dat een troost zijn

Oeps, even niet zo handig gekeken dat dit bericht al een paar maanden oud is, maar ja, whatever
quote:mwcactus schreef op 10 februari 2016 @ 10:23:

Gisteren een boze puber die een gymles in moet halen omdat hij zijn gym spullen niet mee had. Die spullen lagen nog bij een vriendje van de vorige keer. Nu ligt het aan mij dat ik die spullen niet gemist heb in de was en even een seintje heb gegeven.Ik vind deze echt steengoed. Hier aan de lopende band dit soort onredelijkheid. Alles ligt aan een ander.
Huh? Ik zie nu ook dat het bericht van mijn quote al maanden oud is. Op de iPhone leek het de laatste pagina. Vreemd.
Goed om te weten dat zulk gedrag met 18 ook nog kan voorkomen. Soms is mijn zoon van 17 de redelijkheid zelve, maar veel vaker nors zwijgend boos naar mij kijkend en denk ik, wat heb ik nu weer misdreven? Alleen heeft hij zulke buien al vanaf zijn twaalfde.
quote:Sleutelbos schreef op 11 mei 2016 @ 17:09:

Ze zijn boos. Heel boos. Op alles en iedereen. Op het weer, de bus, klasgenootjes, leraren, projecten, de vogels die fluiten en de postbode. Op grote mensenmassa's en het journaal en steken dat niet onder stoelen of banken. De gezamelijke avondmaaltijd is een grote klaagzang op alles dat hun over komen is die dag.

Ik weet zolangzamerhand niet meer waar ik de broodnodige positiviteit vandaan moet halen. Dat negatieve is gewoon besmettelijk .

Voor jou!! Blijf bij je positieve zelf en geniet van je weekendje weg!
Ow... Sleutelbos

Ik heb vrij veel mazzel, ik heb maar één kind en die kan wel klagen en zeuren en boos zijn, maar hier thuis vindt ze geen medestanders.
Geloof dat mijn 16jarige ook nu pas begint.

Tegelijkertijd met mijn 12 jarige.

Fijn.

Ik ben standaard stom en ze maken elkaar alle dagen af, behalve als ik vraag of ze mij ergens bij helpen.

Dan zijn het 2 samenzwerende slaven.

Is dit echt de bedoeling van kinderen hebben? Zes jaar (of langer) in een moeilijke fase zitten? Dus je zit een derde van hun thuiswonende leven in een slechte sfeer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven