Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
quote:swifty schreef op 08 mei 2016 @ 16:46:

Ja jij moet loslaten, je zoon en zijn vriendin niet, je draait het om... Nou het zou wel fijn zijn als zij elkaar ook tien minuten konden loslaten. Als hij twee glazen fris in schenkt komt zij mee naar de keuken, om te kijken. Dat vind ik enigszins ongezond, dat doe je ook niet met een gewone vriend.
quote:fietsie schreef op 08 mei 2016 @ 16:51:

[...]

Nou het zou wel fijn zijn als zij elkaar ook tien minuten konden loslaten. Als hij twee glazen fris in schenkt komt zij mee naar de keuken, om te kijken. Dat vind ik enigszins ongezond, dat doe je ook niet met een gewone vriend.Mijn zusje heeft dit ook heel lang gedaan. Is wel vanzelf overgegaan.
Doen mijn tieners ook, ze zijn erg plakkerig met hun liefdes. Maar ik vind het normaal, en ga niet hun prive leven in met mijn mening en manier. Mijn kinderen doen vanuit hun eigen puurheid dit, niks niet aangeleerd gedrag en ik gun ze die ruimte.
Hier zitten ze aan elkaar gegroeid, en lopen ze niet achter elkaar de keuken in, maar aan elkaar gehecht. Niemand die ertussen komt. Nou ja, uiteindelijk gaan ze weer naar eigen huis. Dan wel.
Ik heb er ook nog niks van gezegd, hoor. Inderdaad vanuit respect voor hun leven. Het irriteert mij wel. Ik sta in de keuken, zoon ook en dan zij ook ineens zonder iets te zeggen.
quote:fietsie schreef op 08 mei 2016 @ 17:05:

Ik heb er ook nog niks van gezegd, hoor. Inderdaad vanuit respect voor hun leven. Het irriteert mij wel. Ik sta in de keuken, zoon ook en dan zij ook ineens zonder iets te zeggen.Lijkt me ook erg, dat je de hele tijd maar mensen (vreemden) om je heen hebt. Ze gaan ook steeds later naar bed natuurlijk.
Hier werd mijn moederdag-cadeau zonder een woord in mijn handen geprakt aan het ontbijt. Oogcontact was ook teveel gevraagd. Toen ik vroeg wat de bedoeling was ging ie van 0 naar 100 binnen een nanoseconde want IK BEGREEP TOCH OOK WEL DAT HIJ NIET GOED GESLAPEN HAD EN MOEST IK ZULKE MOEILIJKE VRAGEN STELLEN WAAR WAS DE HAGELSLAG VERDORIE?!

Nou ja, lekker genegeerd en cadeautje pas uitgepakt toen Zijn Majesteit weer enige controle over zijn frontale kwabben had hervonden gedurende het verloop van de ochtend. Hij had chocolaatjes gehaald en had er een heel lief kaartje bij vol geschreven over wat een lieve moeder ik was. Dus zelfs ondanks dat ik de hagelslag weleens vergeet ben ik wel okay geloof ik :P
quote:fietsie schreef op 08 mei 2016 @ 17:05:

Ik heb er ook nog niks van gezegd, hoor. Inderdaad vanuit respect voor hun leven. Het irriteert mij wel. Ik sta in de keuken, zoon ook en dan zij ook ineens zonder iets te zeggen.Doodeng, eerste vriendje, en daar hoort dan ook de moeder van het vriendje bij, nog enger, want wat zeg je tegen zo'n mens.En stel je voor dat ze ineens gaat praten tegen jou, wat moet je dan zeggen. Dus je klampt je vast aan vriendje, die ken je tenminste nog (een beetje)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:fietsie schreef op 08 mei 2016 @ 16:51:

[...]

Nou het zou wel fijn zijn als zij elkaar ook tien minuten konden loslaten. Als hij twee glazen fris in schenkt komt zij mee naar de keuken, om te kijken. Dat vind ik enigszins ongezond, dat doe je ook niet met een gewone vriend.

Oh, maar mijn dochter heeft haar maatschappelijke stage met een meisje samen gedaan. Of beter; Lon doet daar vrijwilligerswerk en heeft dat als stage opgegeven, klasgenootje wilde graag mee. Prima verder hoor, maar er kwam geen woord uit. En ook geen beweging. Hier thuis niet, maar op stage ook niet.

En laatst logeerde nichtje hier, die plakte ook aan Lon vast. Zelfs tandenpoetsen kon ze niet alleen. Nou is ons huis best regelijk groot, maar het huis van mijn zus is nog een maatje groter, dus het is niet zo dat ze verlegen is omdat wij ´zo rijk zijn´. Wat we trouwens niet zijn, we hebben gewoon geluk gehad. Lon had er na twee dagen wel genoeg van. Die was, nadat nichtje vertrokken was, wel toe aan een uurtje alleen op haar kamer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Maar Fietsie, wil jij een moeder zijn die zich irriteert aan de vriendin van je zoon? Misschien is je zoon ook zo bij haar, ik zou het niet leuk vinden als de andere ouders dit voelden naar mijn tiener. Moeten ze dan van jou om de tien minuten even apart van elkaar gezet worden? Zou je dan je irritatie niet meer hebben? Ik kan me niet voorstellen dat je niet gewoon blij bent voor je zoon en ervan geniet, hoe hij volwassen wordt en nu ontdekt wat relaties zijn.
quote:nlies schreef op 08 mei 2016 @ 17:31:

[...]

Doodeng, eerste vriendje, en daar hoort dan ook de moeder van het vriendje bij, nog enger, want wat zeg je tegen zo'n mens.En stel je voor dat ze ineens gaat praten tegen jou, wat moet je dan zeggen. Dus je klampt je vast aan vriendje, die ken je tenminste nog (een beetje)

Dit.

Dat kind is hartstikke onzeker en voelt wrsch best wel dat haar schoonmoeder haar gedrag afkeurt. Daar wordt ze niet zekerder van iig, dus blijft ze bij haar veilige vriendje in de buurt.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ja dat denk ik ook, ik voel vaak wel aan als iemand mij niet mag of zich irriteert. Niet echt welkom of gastvrij eerlijk gezegd.
Denken jullie aan de regels in de openingspost We zijn er om elkáár te steunen, niet de pubers of hun vrienden/vriendinnen
Wat een gezeur. Die kinderen zijn verliefd en dat meisje is onzeker, logisch toch dat ze dan aan mekaar vastgeplakt zitten? Laat die kinders toch lekker. En wat zou je in godsnaam te bespreken moeten hebben onder 4 ogen wat niet een paar uur later kan?
Laat maar!
Laat maar!
Laat maar!
Nou dan pakt ie die sporttas een paar uur later uit. Godskolere zeg.
quote:Nelladella1 schreef op 08 mei 2016 @ 18:22:

Denken jullie aan de regels in de openingspost We zijn er om elkáár te steunen, niet de pubers of hun vrienden/vriendinnen Met dank!
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 mei 2016 @ 19:09:

Nou dan pakt ie die sporttas een paar uur later uit. Godskolere zeg.?
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 mei 2016 @ 19:09:

Nou dan pakt ie die sporttas een paar uur later uit. Godskolere zeg.

Ergens heb je een afslag gemist in dit topic.

En Fiets, ook dit is een faaaaaaaaaaaaaaaaaase...

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 08 mei 2016 @ 19:23:

[...]

Ergens heb je een afslag gemist in dit topic.

En Fiets, ook dit is een faaaaaaaaaaaaaaaaaase...

Weet ik! En weet je, het kind verwacht wel weer schone sportkleding in de kast op dinsdag, dus als ik afspreek dat ik de was aanzet zodra hij thuiskomt, dan verwacht ik dus dat hij zijn tas, zoals altijd, meteen even uitpakt. Het is niet alleen dat zij er is, het is ook dat zoon wel een zombie lijkt te worden als ze komt.
quote:fietsie schreef op 08 mei 2016 @ 19:27:

[...]

Weet ik! En weet je, het kind verwacht wel weer schone sportkleding in de kast op dinsdag, dus als ik afspreek dat ik de was aanzet zodra hij thuiskomt, dan verwacht ik dus dat hij zijn tas, zoals altijd, meteen even uitpakt. Het is niet alleen dat zij er is, het is ook dat zoon wel een zombie lijkt te worden als ze komt.

Nouja, je kunt natuurlijk overwegen om die kleding een keer niet op tijd te wassen he...

Hier gaat het ook zo hoor. Over het algemeen hebben wij best een braaf kind. Maar op het moment dat er een nieuw vriendinnetje mee komt is het net alsof ze wil laten zien dat ze alles mag en dat hier geen regels gelden. Nou komt dat niet zo vaak voor, maar ze gaat dit schooljaar overdoen, dus ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat met nieuwe klasgenootjes.
quote:Ceylon schreef op 08 mei 2016 @ 19:31:

[...]

Nouja, je kunt natuurlijk overwegen om die kleding een keer niet op tijd te wassen he...

Hier gaat het ook zo hoor. Over het algemeen hebben wij best een braaf kind. Maar op het moment dat er een nieuw vriendinnetje mee komt is het net alsof ze wil laten zien dat ze alles mag en dat hier geen regels gelden. Nou komt dat niet zo vaak voor, maar ze gaat dit schooljaar overdoen, dus ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat met nieuwe klasgenootjes.

Dat doe ik ook wel eens, maar nu had ik de was van man en broer en zus laten wachten op zijn portie, het voelt dan natuurlijk heel gek om dat dan maar aan te zetten terwijl er twee meter verder nog een tas met vuile was staat. En ik vraag niet om een klusje van uren hè? Het duurt hooguit twee tellen.

Nou inderdaad het lijkt een beetje op uitsloven zoals kleuters dat ook kunnen als ze vriendjes mee nemen. Ik erger me dus niet alleen aan vriendinnetje maar ook aan zoon op dat moment.
quote:Nelladella1 schreef op 08 mei 2016 @ 18:22:

Denken jullie aan de regels in de openingspost We zijn er om elkáár te steunen, niet de pubers of hun vrienden/vriendinnen Och ik schreef het niet speciaal om puber te steunen, maar om moeder te troosten met de gedachte dat het overgaat als zoon zijn 2 de 3 de of 4de vriendin meebrengt. Dan zijn ze ouder en wijzer. Hoewel sommige volwassenen ook nog behoorlijk plakkerig kunnen zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven