School, radeloos
maandag 7 mei 2018 om 23:36
Dus een vagina kan alleen maar kut genoemd worden?EenBezorgdeAlmeerse schreef: ↑07-05-2018 23:34Mijn dochter zou daar ook van slag van raken. Ik heb jaren terug meegemaakt dat een vriendinnetje hier thuis keihard KUT bij ons thuis riep en daarna lachend tegen mijn dochter zei dat mijn dochter dat niet mag zeggen. Ik voed mijn kinderen niet op met dit soort taalgebruik, zij weten ook dat het niet netjes is om dat soort woorden te noemen en ik hoor dat soort taal dan ook niet.
Bijzonder.
maandag 7 mei 2018 om 23:43
Euh Moiren, dit is nu weer zo'n topic waar ik echt ver bij weg blijf.
Succes TO! Volg alle tips maar goed op hoor! Komt vást goed he? Jawel joh... komt écht goed enzo.
Succes TO! Volg alle tips maar goed op hoor! Komt vást goed he? Jawel joh... komt écht goed enzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 7 mei 2018 om 23:43
Dan verzin je toch wat? Noen je een Elmo. Had je zomaar niet na hoeven blijven.EenBezorgdeAlmeerse schreef: ↑07-05-2018 23:38Er staat dat de opdracht is te beschrijven hoe je een vagina noemt onder jouw vrienden. En dat gaat de docent niks aan.
Of het antwoord nou kut, vagina of heilige tempel is.
Zulke dingen liggen nou eenmaal gevoelig.
Meestal worden die opdrachten klassikaal gedaan als ze gedaan worden.
Maar hoe dan ook, TO heeft een bijzonder verhaal.
maandag 7 mei 2018 om 23:44
Hélemaal eens hoor! Uitermate gevoelig enzo.EenBezorgdeAlmeerse schreef: ↑07-05-2018 23:38Er staat dat de opdracht is te beschrijven hoe je een vagina noemt onder jouw vrienden. En dat gaat de docent niks aan.
Of het antwoord nou kut, vagina of heilige tempel is.
Zulke dingen liggen nou eenmaal gevoelig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 7 mei 2018 om 23:44
Dat bedacht ik weer te laat.
Het noorderlicht was gisteren in Nederland te zien. Zonde dat ik het gemist heb.
maandag 7 mei 2018 om 23:45
dinsdag 8 mei 2018 om 08:17
ik vroeg het al eerder: welke lesmethode?EenBezorgdeAlmeerse schreef: ↑07-05-2018 23:32Je gaat naar school om te leren. Jouw dochter hoeft dus helemaal niet op verzoek van de docent op te schrijven hoe ze geslachtsdelen onder vrienden noemt. Dat heeft niets te maken met onderwijs en gaat de docent niets aan. Evenals wat de voorkeur van jouw dochter is wat betreft het gebruik van tampons of maandverband.
Dat zo'n opdracht in een (verouderde) lesmethode staat bevreemd me, maar dat de docent vindt dat het maar gemaakt moet worden omdat het in een boekje als opdracht staat des te meer.
dinsdag 8 mei 2018 om 15:53
Malmberg heeft "Biologie voor jou" en "Verzorging voor jou". Zo heten die boeken. Er is volgens mij ook "Natuurkunde voor jou " etc.
TO schrijft de titel in haar OP.
Overigens vind ik de vragen over maandverband en hoe je geslachtsdelen noemt heel normaal in dit soort boeken. Dat is juist bedoeld om gêne te doorbreken en normale lichamelijke zaken te kunnen benoemen. Zeker als er thuis nogal preutsig wordt gedaan en pubers niet voorgelicht worden. En ja dat komt nog steeds voor.
Ik heb begrepen dat in de biblebelt ook bepaalde hoofdstukken uit het boek verwijderd worden...