School, radeloos

07-05-2018 15:51 62 berichten
h
anoniem_369112 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:33
99.89% gewijzigd
Habbekratz schreef:
07-05-2018 16:10
Bij mijn zoon op de HAVO wel,alle 5 jaar.
Ik had het niet.
Daarna, 4&5 weer wel want gekozen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -in-elkaar
Het is dan een keuze vak
Dus.. het schooljaar is in september begonnen en nu -na 9 maanden- ben je radeloos? Je vindt het nu raar dat ze voor bepaalde vakken geen cijfers heeft, maar de afgelopen maanden was dat wel prima?
Waarom ben je niet op school geweest voor een gesprek met de mentor? Heb je een gesprek aangevraagd al??
.
Hoe vindt je dochter het eigenlijk op school? Want als er zoveel rare incidenten zijn, zou ik denken dat ze zelf van school wil....
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt de Rijksoverheid een klein foutje op haar eigen website; er wordt gesproken over onderbouw havo (jaar 1 en 2) en bovenbouw havo (jaar 4 en 5).
Het derde leerjaar wordt niet genoemd...?

Of ben ik nou zo kippig o_o
Zeilboot76 schreef:
07-05-2018 16:10
Sinds wanneer heb je het vak verzorging op de havo? Is dat schoolafhankelijk?
Al heel lang toch?
Ik ging in 2001 naar de havo en wij hadden ook verzorging; koken, sexuele voorlichting, leren van wassymbooltjes ect. viel daaronder. Mijn mentor van de tweede gaf verzorging (daarom weet ik het nog zo goed).
Het-groepje schreef:
07-05-2018 15:57
Ik vind je wel nogal snel geschokt en weinig actiegericht.
- psychologisch onderzoek kun je mee en mag bij minderjarigen niet zonder toestemming van de ouders
- als mijn kind een stoel naar zich gegooid krijgt is een gesprek wel op zijn plaats in het kader van nazorg
- die vragen in dat boek vind ik niet gek. Je kunt ook als antwoord geven: dat hou ik liever voor mezelf. Maar ik zou wel willen dat mijn kind hiervan op de hoogte is
- dat k woord is idd nogal populair
- Instagram is niet verplicht en je dochter hoeft niet op die pagina.
Eens.
8102 schreef:
07-05-2018 16:06
Oke dus je dochter moet worden onderzocht omdat er een leerling een stoel naar haar hoofd heeft gegooid? Dan zal er wel iets mis zijn met je dochter volgens school?
Ik vat dit niet helemaal die redenatie.
Ook eens.
stripverhaal schreef:
07-05-2018 16:16
Al heel lang toch?
Ik ging in 2001 naar de havo en wij hadden ook verzorging; koken, sexuele voorlichting, leren van wassymbooltjes ect. viel daaronder. Mijn mentor van de tweede gaf verzorging (daarom weet ik het nog zo goed).
Mijn zoon heeft later op de HAVO gezeten maar heeft nooit verzorging gehad maar wel weer biologie in klas 3. Iedere HAVO is dus niet hetzelfde.
stripverhaal schreef:
07-05-2018 16:16
Al heel lang toch?
Ik zat in '93/'94 in de 1e van Havo/Atheneum en wij hadden ook Verzorging (en Drama). Is daarna weer snel gestopt volgens mij, was in het kader van de Basisvorming (twijfel nu over de naam, dus ga het even checken).
Er zijn drie toetsen op een dag en wat een toeval dat al die drie de leraren tegelijk ziek zijn. Was dat in de griepperiode of de carnavalsperiode?
Ik zou leerkracht melden dat kind niet onderzocht wordt zolang er geen fatsoenlijke reden is.

Dat ze eerst maar es die kerel onderzoeken die in 't midden van de klas met stoelen gaat smijten.

Voor de rest: Zoek een andere school voor 3 HAVO!
Te weinig en te vaak afwezige leerkrachten duidt soms ook op een leegloop en waardedaling van de school.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 16:50
20.21% gewijzigd
Lekker dan, mijn zoon MOET biologie kiezen in zijn N&T profiel. M&O/Bedrijfseconomie was beter passend voor hem.

Zou fraai zijn als hij een heel jaar geen biologie krijgt. Hij moet in Havo3 ook Frans en Duits doen, terwijl hij die vakken echt niet gaat doen voor zijn examen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een gezeur. Ga een gesprek aan met de mentor of doe je kind naar een andere school. Geen bio in havo 3 is heel normaal. Verder mag de school geen psychologisch onderzoek eisen van je kind, dus ik vraag me af waar je dat vandaan haalt.
...
Ga een srustig met de mentor in gesprek en kijk dan wat er klopt van de verhalen van je dochter.
Snoesje666 schreef:
07-05-2018 16:47
Lekker dan, mijn zoon MOET biologie kiezen in zijn N&T profiel. M&O/Bedrijfseconomie was beter passend voor hem.

Zou fraai zijn als hij een heel jaar geen biologie krijgt. Hij moet in Havo3 ook Frans en Duits doen, terwijl hij die vakken echt niet gaat doen voor zijn examen.
Als een school ervoor kiest een bepaald vak niet aan te bieden in h3, maar wel als keuze vak in h4 en h5, dan kun je gerust aannemen dat dat een verantwoorde keuze is. Geen enkele school kiest bewust voor een route die tot lagere slagingskansen leidt, immers. Dit hele principe is al jaren een gegeven, álle vakken aanbieden (dus ook m&o, informatica, kunstgeschiedenis en wellicht andere vakken die nu alleen in de bovenbouw gegeven worden) zou leiden tot wel heel veel lesuren tenslotte.
Amber10000 schreef:
07-05-2018 15:51

Het antwoord was dat een andere leerling een stoel naar haar heeft gegooid vandaag en omdat andere leerlingen dat niet overkomt zal er wel iets mis zijn met mijn dochter.

Heb je dit wel goed verstaan? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand na 1 situatie zoiets zegt. Ik zeg niet dat je dochter vast iets mankeert, maar het lijkt me dat er meer gebeurd is.

Mijn dochter heeft heel vaak drie toetsen op een dag ingepland staan. En dan zijn de leraren van de vakken van de toetsen allemaal dezelfde dag ziek. Is dat echt zo? Of zegt je dochter dat en jij gelooft dat blind? Als dit heel vaak is dan had ik als moeder allang op de school gestaan voor een gesprek
Ze heeft voor gym en biologie dit jaar geen enkel rapportcijfer gehad. Alleen drie puntjes en het gemiddelde is dan ook drie puntjes. Omdat er geen docent beschikbaar is. Ook hier geldt: waarom laat je dat op zijn beloof en nu, 8 wkn voor de zomervakantie is het inneens een ding?
Ze hebben een vak verzorging waar in het werkboek “Verzorging voor Jou” absurde vragen staan. Zoals of tampons of maandverband fijner zijn en hoe ze “vagina” bij vrienden, ouders en de dokter noemt. Mijn dochter kwam geshokeerd de vragen laten zien en ik heb toen een mail gestuurd naar de mentor, met dat mijn dochter deze vragen niet zal beantwoorden en ik desnoods zie dat er een alternatieve huiswerkopdracht komt. Maar nee ze moest het maken van de docent wat ze niet heeft gedaan en resulteerde in strafmiddag. Waarom is je dochter hier zo geshokkeerd over? Dat zijn toch normale dingen in het leven? En wat dan als de leerkracht dat leest in haar werkboek? Wat denk je dat hij gaat doen? Zich erover verlekkeren ofzo?

Dan komt mijn dochter nog met andere verhalen van waar mijn oren van gaan flapperen.
Zoals dat een groep leerlingen op instagram een pagina heeft gemaakt waar op school gemaakte foto’s op staan van meisjes die goed in bed zijn.
En ook veel overmatig taalgebruik met de grote K. En jouw dochter is roomser dan de paus? Die vloekt nooit? Helaas is het K woord een soort van ingeburgerd. Ik spreek mijn neefje er ook op aan als ik het hem hoor gebruiken, en hoe kansloos ook, het is meer standaard dan de lading die er voor "ons" volwassen aanhangt

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Dit is absurd. Hoe stop ik dit? Morgenochtend de decaan of directeur van school bellen en een gesprek aangaan. Ik denk dat je nog wel eens voor verrassingen kan komen te staan. En als je dat niet wil omdat je blind vertrouwt op je dochter een andere school gaan zoeken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
mijn kinderen hebben in de 3e ook geen bio. Ze hebben anders te veel vakken, en kinderen moeten bijvoorbeeld ook economie/duits/natuurkunde etc leren kennen.

Snoesje,je moet tegenwoordig profielen kiezen en daar horen nu eenmaal bepaalde vakken bij. N&T is natuurkunde, wiskunde B, scheikunde en ik vind het niet gek dat daar biologie bij hoort ipv M&O. Hij kan M&O misschien wel als extra keuze vak kiezen? Mijn oudste heeft bij het nt/ng pakket, economie als extra vak.

ik vind het verhaal over de stoel wel heel apart. een psychologisch onderzoek voor je kind omdat er een stoel naar toe is gegooid? ik kan me niet voorstellen dat dat het hele verhaal is. misschien navragen bij school wat er aan de hand is?

ik zou het wel zorgwekkend vinden dat er tot nu toe geen cijfer is voor biologie. Heeft ze dan bijna een heel jaar aan biologie gemist? we zitten nu al over 2/3 van het schooljaar, dat is nogal wat. over gym zou ik me niet erg veel zorgen maken.

En dat instagram gebeuren zou ik zeker aangeven bij school, dat is iets tussen de leerlingen maar geeft wel aan hoe de sfeer is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Hm, zou dat dan de reden zijn dat ze dit jaar amper uit het bio-boek hebben gewerkt, maar wel bio-projecten doen?
Zoon kon maar 1 keuzevak doen. Dat werd tekenen, i.p.v. M&O. Nadat we een gesprek met beide docenten hierover hebben gehad, koos zoon een crea-vak naast alle leerstof.
Ik snap trouwens ook niet dat jij bepaalt dat dochter bepaalde vragen niet hoeft te maken.
Dat bepaalt de docent, jij staat toch niet voor de klas?
koko67 schreef:
07-05-2018 16:53
Ga een srustig met de mentor in gesprek en kijk dan wat er klopt van de verhalen van je dochter.
Hier ben ik het mee eens. Mijn ervaring is dat pubers nogal eens de waarheid anders zien of dingen zeggen om zelf onder dingen uit te komen.

Ga een gesprek aan met de mentor om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Een psychologisch onderzoek omdat er een stoel naar haar hoofd gegooid is kan gewoon niet. Er moet meer aan de hand zijn dan dat.

Wat voor hulpvraag heeft school voor jouw dochter? Een aanvraag doen voor een onderzoek met de hulpvraag er is iets mis met dit meisje want ze krijgt een stoel naar haar hoofd gegooid zal een GGZ instelling niks mee doen nl.
Ik denk dat het daadwerkelijke verhaal heel anders in elkaar steekt dan To hier verteld. Je kan mij niet wijsmaken dat een mentor gezegd heeft dat dochter een psychologisch onderzoek 'moet'.
Ik vind het raar dat die vragen subjectief zijn. Objectieve vragen over kutten kan ik inkomen, maar subjectief? Nee echt wtf.
Zoek hulp voor je dochter.
Ga met school in gesprek.

Wel jammer dan dat ze maar een paar keer bij heeft gehad en dan ook nog eens weigert om puni of kut op te schrijven. Bijzondere puber die daar van slag van raakt.
prive
anoniem_369138 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:36
98.42% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven