schoolverlof

10-12-2009 09:16 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, ik zit met een netelige kwestie, In april hebben wij een familie weekend gepland, we gaan dan met de hele fam. een weekend weg.

Nu vroeg ik vanochtend op school of ik een speciaal verlof briefje in moest vullen.

Het antwoord was dat dat wel de bedoeling was maar dat het eigenlijk geen nut had want ze zouden toch geen verlof krijgen.

Ze hebben een aantal weken terug bezoek gehad van de leerplicht ambtenaar en ze gingen te soepel om et de verlof regelingen.....dus nu hebben ze wat dat betreft de teugels aan getrokken.

Ik heb 2 kids, 1 van negen in groep 6, zij zou dan de vrijdagmiddag en de maandag niet naar school gaan en nog eentje in groep 2, dit zou alleen om de maandag gaan.

Verder verzuimen ze nooit, zijn nooit ziek dus eigenlijk altijd op school, zal ik ze maar gewoon voor een keertje ziek melden.....Dit druist helemaal tegen m'n gevoel in maar ik denk dat het niet anders kan.... wat zouden jullie doen?
Tandarts plan ik op mijn vrije dag, zo laat mogelijk (16:15 uur), en als ik hard ren met Moppekind kan ik nét de bus halen.

Ik erger me rot aan al die huppelkutopdeheidagen van de leraren.

Waarom worden die niet wat fatsoenlijker gepland ?

Voorjaarsvakantie, maandagochtend naar school, maandagmiddag werkmiddag. Of op donderdag een werkmiddag, vrijdagochtend naar school, en om 12:00 uur vakantie. Plan die werkmiddag van donderdag dan op vrijdagochtend, dan heeft iedereen er tenminste wat aan. Kun je ze uitbesteden aan opa&oma ofzo.
moppetoet, dat is echt beleid van de school zelf. Geef je klachten door aan de MR, die moeten over het jaarrooster geinformeerd worden en mogen daar in meedenken.

Zowel de basisschool van mijn kinderen als de middelbare school waar ik werk plant dit soort momenten altijd aansluitend bij weekend of vakantie. Voor veel ouders betekent dit dat ze voor laagseizoenprijzen een lang weekend weg kunnen. Bovendien wordt dit allemaal lang van tevoren gecommuniceerd.
Is het geen Yom Kippoer als jullie wegwillen? Zie onderstaande tekst vanaf website van leerplicht:

Vrij voor een religieuze feestdag

Een leerling heeft recht op verlof als hij plichten moet vervullen die voortvloeien uit godsdienst of levensovertuiging. Per verplichting geeft de school in principe één dag vrij, in verreweg de meeste situaties is dit voldoende. Als de leerling gebruik wil maken van deze vorm van extra verlof, moeten zijn ouders – of de leerling zelf als hij niet meer bij zijn ouders woont – dit minimaal twee dagen van tevoren schriftelijk melden bij de directeur van de school. Voor de volgende religieuze feestdagen verleent de school na correcte melding in ieder geval verlof:

Joodse feestdagen

Joods Nieuwjaar

Grote Verzoendag

Loofhuttenfeest

Vreugde der Wet

Feest van het Licht

Lotenfeest

Joods Paasfeest

Feest van Gods openbaring Rosj Hasjanah

Yom Kippoer

Soekot

Simchat Thora

Chanoeka

Poerim

Pesach

Sjavout

Christelijke feestdagen

Aswoensdag

Biddag voor gewas en arbeid

Dankdag voor gewas en arbeid De overige christelijke feestdagen zijn officiële feestdagen waarop elke leerling vrij heeft.

Islamitische feestdagen

Offerfeest

Islamitisch nieuwjaar

De tiende dag

Geboortedag van de profeet Mohammed

Hemelreis van de profeet Mohamed

Nacht van de lotbezegeling

Suikerfeest led-al-Adha

Al Hijra

Asjoena

Milad an-nabil

Lailat al-Mi'raj

Lailat al-Bara'at

led-al-Fitr

Hindoeïstische feestdagen

Lentefeest

Lichtjesfeest Holi Phagua

Divali

Bij de feesten staan geen data. Verreweg de meeste religieuze feesten hebben geen vaste datum. Op de website Beleven.org kunt u zien wanneer een religieus feest dit jaar wordt gevierd. Klik hier voor de website.
Jeetje wat boor ik mijn kinderen veel extra vrije dagen door hun neus omdat we niet gelovig zijn zeg.

Toch maar eens kijken of ik hier iets aan kan veranderen
Nou ben ik onderhand een verklaard tegenstander van de leerplicht, dus ik vind echt dat kinderen makkelijk een paar dagen kunnen missen en toch hou ik me al jaren keurig aan de regeltjes.

Overigens: ik heb een bevriend lesbisch stel, met 2 kinderen. Die gaan elk jaar naar een lesbisch weekend en de kinderen krijgen dan 1 dag verlof, omdat dat lesbisch weekend voor hun cultuur heel belangrijk is, ofzo.

Mijn kinderen zijn allebei hoogbegaafd en hun vorige (basis)school had een beleid voor deze kinderen en een plusklas, kortom: ze zagen het belang in van goede begeleiding voor deze kinderen. Eén keer per jaar gingen wij een weekend weg met een hele horde ouders met hb-kinderen. Daarvoor kregen mijn kinderen dan extra verlof, omdat zo'n weekend voor hen echt een toegevoegde waarde had.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven