Schoonmoeder

23-03-2021 16:18 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook een schoonmoeder die zich met de opvoeding bemoeit?

Dit is nu al 2 jaar lang gaande, in het begin dacht ik zal wel tijdelijk zijn. Maar dit begint nu echt vervelend te worden.
Afstand houden doe ik weleens.
Maar ze past weleens op op onze zoon. Dus ik moet wel contact hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Is je partner het eens met jouw bevindingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat jij de moeder bent en dus jij bepaald.
Andere oppas zoeken dus.
Zolang ze een zorgtaak heeft voor jouw kind zal ze invloed hebben en nemen.
Uiteraard kun je dat direct afkappen als je erbij bent.
Wat vindt de vader van je kind van de bemoeienis?
Alle reacties Link kopieren
Andere oppas zoeken. Wat zegt je partner?
Alle reacties Link kopieren
Op wat voor manier bemoeit ze zich ermee? Kun je een voorbeeld geven?
Alle reacties Link kopieren
En wat is af en toe oppassen? Als mijn (schoon)ouders oppassen, dan zie ik het vooral als verwendagen. Het was hier dan ook echt alleen logeren in vakanties en incidenteel een keer. Dat is wat anders als er elke week opgepast moet worden in mijn huis, dan wordt het toch meer opvoeding en rekening houden met mijn regels. Maar daar pas ik voor bij mijn (schoon)ouders, ze zijn opa en oma en de opvoeding ligt bij ons. Dus hallo, BSO/KDV/gastouder. En kijk anders eens naar een buurmeisje voor in huis als het maar incidenteel en voor even is.
mrsduck wijzigde dit bericht op 23-03-2021 16:34
Reden: Aanvulling.
11.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh god, mijn schoonouders deden dit ook. Toen ik een keer van schoonvader te horen kreeg dat IK me er niet mee moest bemoeien (hij wilde, waar ik bij was nota bene, dochter van 4 straf geven op een manier waar ik het niet mee eens was, dus nam ik het over), hebben man en ik samen besloten dat we beter van een vaste oppasdag naar incidentele oppas over konden gaan.

Ik weet niet hoe erg het is. Je kunt ook ook nog een keer bespreken, maar dit soort gedrag is vaak wel hardnekkig
Alle reacties Link kopieren
Is ze strenger of juist losser ?
En uit ze kritiek, of doet ze daadwerkelijk dingen anders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus schoonmama mag wel oppassen maar tips worden niet geapprecieerd?
Waarom trek je je er wat van aan? het kan toch 1 oor in en 1 oor uitgaan? Wat is er mis met 'dankjewel voor de tip, we doen het anders'?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ze past niet iedere week op hoor.
Meer als we echt wat moeten doen zonder kind erbij. Of bijv als ik een afspraak heb ergens. Ziekenhuis/tandarts of iets.

Partner zegt: ene oor in ene oor uit. Wij staan op 1 lijn qua opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
23-03-2021 16:36
Oh god, mijn schoonouders deden dit ook. Toen ik een keer van schoonvader te horen kreeg dat IK me er niet mee moest bemoeien (hij wilde, waar ik bij was nota bene, dochter van 4 straf geven op een manier waar ik het niet mee eens was, dus nam ik het over), hebben man en ik samen besloten dat we beter van een vaste oppasdag naar incidentele oppas over konden gaan.

Ik weet niet hoe erg het is. Je kunt ook ook nog een keer bespreken, maar dit soort gedrag is vaak wel hardnekkig
Ja echt vervelend indd.
Ik ben trouwens wel op zoek naar een oppas die dan zij kunnen oppassen voor als we een afspraak hebben ergens.
Alle reacties Link kopieren
Maar uit ze kritiek of geeft ze tips ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat is precies het probleem? Doet ze dingen anders/verkeerd tijdens het oppassen of geeft ze tips waar je niet op zit te wachten?
Alle reacties Link kopieren
Stel dat jouw eigen moeder hetzelfde zou doen/zeggen wat zou je er dan van vinden?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-03-2021 16:41
Is ze strenger of juist losser ?
En uit ze kritiek, of doet ze daadwerkelijk dingen anders ?
Nou ik ben gewoon nuchter ik ga niet bij elke val hysterisch doen als kind bijv struikelt of valt.
Kind huilt zelf niet zo snel als die valt.
En dan tegen mij zegt ze vaak je let echt slecht op. Of je geeft hem een koekje echt heel slecht dit. Dit mag je echt niet meer doen.

Kind is ook tenger en verder heel gezond gelukkig en nooit ziek.
Dan zegt ze: jeetje hij is echt superdun geef je hem wel goed te eten? Volgens mij niet hé.
En dit zegt ze ook waar anderen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja WAT is het probleem?
ik geef mn bek ook maar een douw
Noenoecasa schreef:
23-03-2021 16:59
Nou ik ben gewoon nuchter ik ga niet bij elke val hysterisch doen als kind bijv struikelt of valt.
Kind huilt zelf niet zo snel als die valt.
En dan tegen mij zegt ze vaak je let echt slecht op. Of je geeft hem een koekje echt heel slecht dit. Dit mag je echt niet meer doen.

Kind is ook tenger en verder heel gezond gelukkig en nooit ziek.
Dan zegt ze: jeetje hij is echt superdun geef je hem wel goed te eten? Volgens mij niet hé.
En dit zegt ze ook waar anderen bij zijn.
Ene oor in, andere oor uit.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-03-2021 16:32
En wat is af en toe oppassen? Als mijn (schoon)ouders oppassen, dan zie ik het vooral als verwendagen. Het was hier dan ook echt alleen logeren in vakanties en incidenteel een keer. Dat is wat anders als er elke week opgepast moet worden in mijn huis, dan wordt het toch meer opvoeding en rekening houden met mijn regels. Maar daar pas ik voor bij mijn (schoon)ouders, ze zijn opa en oma en de opvoeding ligt bij ons. Dus hallo, BSO/KDV/gastouder. En kijk anders eens naar een buurmeisje voor in huis als het maar incidenteel en voor even is.
Helemaal en 1000% mee eens. Tegenwoordig zijn opa’s en oma’s vervangende crèches. Logisch dat er dan meer bemoeit moet worden... ze zijn immers onderdeel van de opvoeding. Hun rol als vaste opvang is anders dan hun rol als opa en oma. Ik juich alle andere vorm van opvang toe zodat opa en oma lekker kunnen verwennen.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
23-03-2021 16:59
Stel dat jouw eigen moeder hetzelfde zou doen/zeggen wat zou je er dan van vinden?

Die zegt eigenlijk nooit wat van onze opvoeding. Heel soms zegt ze ik deed zus en zo vroeger bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Noenoecasa schreef:
23-03-2021 16:59
Nou ik ben gewoon nuchter ik ga niet bij elke val hysterisch doen als kind bijv struikelt of valt.
Kind huilt zelf niet zo snel als die valt.
En dan tegen mij zegt ze vaak je let echt slecht op. Of je geeft hem een koekje echt heel slecht dit. Dit mag je echt niet meer doen.

Kind is ook tenger en verder heel gezond gelukkig en nooit ziek.
Dan zegt ze: jeetje hij is echt superdun geef je hem wel goed te eten? Volgens mij niet hé.
En dit zegt ze ook waar anderen bij zijn.
Dit heeft niks te maken met jouw kind opvoeden maar met kritiek leveren op jou. Dat is een heel ander probleem.
Alle reacties Link kopieren
Noenoecasa schreef:
23-03-2021 16:59
Nou ik ben gewoon nuchter ik ga niet bij elke val hysterisch doen als kind bijv struikelt of valt. Hoe oud is je schoonmoeder ?
Kind huilt zelf niet zo snel als die valt.
En dan tegen mij zegt ze vaak je let echt slecht op. Of je geeft hem een koekje echt heel slecht dit. Dit mag je echt niet meer doen.

Is ze bang dat kind stikt ?

Kind is ook tenger en verder heel gezond gelukkig en nooit ziek.
Dan zegt ze: jeetje hij is echt superdun geef je hem wel goed te eten? Volgens mij niet hé.
En dit zegt ze ook waar anderen bij zijn.
Bedoelt ze dat niet bij wijze van spreken / grappig ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Noenoecasa schreef:
23-03-2021 17:06
. Heel soms zegt ze ik deed zus en zo vroeger bij jullie.
Waarom zegt ze dat, denk jij ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
als ik een kind uitbesteedde aan een oma, ging ik er vanuit, dat om het wel goed zou doen. 100% zoals wij, vast niet. Maar heus uit liefde voor het kleinkind.

As ze kutopmerkingen tegen je gaat maken, wil een "zo ga je lekker" vaak wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-03-2021 17:26
.

As ze kutopmerkingen tegen je gaat maken, wil een "zo ga je lekker" vaak wel helpen.

Trek 1 wenkbrauw op en zeg dan alleen maar “ wat een nare / rot / kut / lage opmerking “ . Dit zo nodig zes keer herhalen. Geen uitleg . Alleen dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven