Seksueel misbruik

10-06-2011 23:23 15 berichten
Ik heb een heel naar gevoel. Ik heb vanavond gehoord dat de kleindochter van een collega, een vrolijk kind van nog geen drie, seksueel misbruik is. Het kan nergens anders gebeurd zijn dan in de creche. Ik kan niets voor mijn collega, haar dochter en haar kleindochter doen. Ze zit erg mee dat ze haar niet hebben kunnen beschermen. Ik ben zelf ook erg boos en verdrietig . En vooral voel ik me machteloos. Is er iets wat ik voor ze kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg Een luisterend oor bieden, veel meer kun je denk ik niet doen.
Ga in therapie!
Godver, hier word ik zo kwaad en verdrietig van...

Mefsie

Weten ze zeker dat het de creche was?

Wat een verschrikking. Hoe is het meisje eronder?

Bah, wat een nare mensen zijn er toch op deze wereld.
Het kind is te jong om er echt iets van te krijgen. Er waren al aanwijzingen, maar vandaag was er iets vrij duidelijk. Het kan nergens anders geweest zijn, want ze is nergens anders alleen met volwassenen. Ze is bij haar alleenstaande moeder of bij mijn collega, die ook alleen woont
Ach wat verschrikkelijk zo'n meisje :(

Misschien even een schattig klein knuffeltje kopen voor je collega met het idee als het meisje even bij oma is, ze die dan mag hebben daar.

Dus niet perse een cadeau om aan het kind te geven direct maar meer een dubbele knuffel, voor oma als lief gebaar dat zij weer kan gebruiken voor haar kleindochter als die bij oma is.

Ja en dan natuurlijk een schouder, een oor, een arm om de schouder en haar veel laten praten.
Mefsie ik zou proberen duidelijk te maken dat ze altijd bij je terecht kunnen denk ik.. En belangstelling te tonen..

Liefje toch Er zijn nare mensen jammergenoeg in de wereld..

Gaat het wel een beetje
Ja, het gaat wel, maar ik kan met zo´n naar gevoel niet slapen. Als ik mijn ogen dicht doe, zie ik steeds wat ze met haar hebben gedaan. Door mijn werk lees ik vaak wat mensen soms met kinderen doen en wat voor gevolgen dat voor de slachtoffers heeft.
He bah zeg, echt een bericht om naar van te worden...

Wat je kan doen om ze te steunen is inderdaad belangstelling tonen. En dit ook blijven doen. Bij zo'n beladen onderwerp als misbruik wordt er door de omgeving vaak al snel niet meer over gesproken, terwijl het de betrokkenen nog lang bezighoudt. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Het is fijn als om zoiets geen taboesfeer komt te hangen, daar kan jij als "omgeving van" aan bijdragen.
Misschien is er nog iemand anders op het forum die iets dergelijks heeft meegemaakt? (laten we vooropstellen dat ik eigenlijk hoop van niet, maar vrees van wel..)
Wat een verdrietig (afschuwelijk) bericht
Krijg het er koud van.

Wat gebeuren er toch een vreselijke dingen.

Ik denk dat je vooral een luisterend oor kan bieden, zeker ook nadat de eerste 'aandacht' is weggeëbd en je collega en haar dochter mogelijk nog heel lang met verdriet, wrok, schuldgevoel of andere emoties blijven zitten.
Helaas, ook als is het kindje nog maar drie, er zullen zeker bepaalde dingen blijven hangen.

Misschien geen plaatjes en beelden maar wel de gevoelens die zij had, onveiligheid,angst, haar vertrouwen in grote mensen.

Komt, jammer genoeg later weer naar boven,als iets onbestemds ,angsten,paniek .................
Ach, dat arme meiske en wat zal dat je hart breken als moeder en oma....

Gewoon een luisterend oor zijn, ik denk dat dat al heel erg gewaardeerd wordt Mefs.
Er moet natuurlijk nog onderzocht worden waar het precies gebeurd is, maar..... ik ben bang dat ze dan misschien niet de enige is bij wie het is gebeurd .

Er is niets waar ik me meer kwaad (woest) om kan maken dan als zulke dingen gebeuren, dat zo'n onschuldig kindje zo wordt beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven