selectie streetdance of niet?

22-05-2016 21:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 7 en is door de dansjuf gevraagd om in de selectie te komen dansen. Mijn dochter danst het liefste de hele dag. Ze treedt ook het liefst de hele dag voor mij en haar vader of bezoek op. En ze heeft dus talent.

Het probleem is alleen dat ze sneller moe is dan andere kinderen (medische voorgeschiedenis). Na school kan ze niet zoveel ondernemen. Ze kan ook niet overblijven op school want dat is te vermoeiend. Nu heb ik wel het idee dat de vermoeidheid meer komt door prikkels en omgang met anderen dan met daadwerkelijke inspanning. Overblijven kost haar meer energie dan een stuk fietsen bijvoorbeeld.

Ik heb dus geen idee wat dit van haar gaat vragen. 3 uur trainen per week en 10 wedstrijden per jaar. Mijn dochter doet dus niets liever dan dansen, maar gaat ze dit trekken? Aan de ene kant weet ik misschien wel dat het teveel gevraagd is. Maar ik zou het haar zo gunnen om datgene te doen wat ze zo graag doet en waar ze zo goed in is.

Hebben jullie ervaringen of tips?
Ik denk dat er maar 1 optie is, proberen. Anders blijf je gissen en je weet gewoon niet hoe het uitpakt. Bespreek het met je dochter, belangrijkste is natuurlijk dat zij dit ook wil. Weet de dansjuf dat ze snel moe is? Je zou dit anders met haar kunnen bespreken. Als je dochter het zelf graag wil, zou ik haar laten proberen. Onder voorwaarde om weer gewoon dansles te doen, zonder selectie, mocht het toch te zwaar zijn.
Zo werkt dat niet in een dansteam Calenzia, je kan niet van een heel team verwachten dat ze weer opnieuw gaan beginnen met opbouwen als het niet blijkt te lukken. Bij twijfel moet je het gewoon niet doen.
quote:Barbaa schreef op 23 mei 2016 @ 11:20:

Zo werkt dat niet in een dansteam Calenzia, je kan niet van een heel team verwachten dat ze weer opnieuw gaan beginnen met opbouwen als het niet blijkt te lukken. Bij twijfel moet je het gewoon niet doen.Mijn dochter zit in een dansteam voor wedstrijddansen. Zij hebben een proeftijd van twee maanden. Dus ja, ik weet hoe het in een dansteam werkt. Daarom is het ook belangrijk dat TO overlegt met de dansjuf. Het zou zonde zijn om het niet te proberen
quote:Rasonkel schreef op 22 mei 2016 @ 23:23:

[...]

Dank je wel voor de alternatieven. Op dit moment heb ik niet het idee dat mijn dochter zelf meer wil dansen. Zij vindt 1 keer in de week prima, de dansen die ze in de dansschool leert, danst ze thuis dan ook elke dag een paar keer.

Dit zegt toch al genoeg?

Ze heeft zelf de behoefte niet om meer te gaan dansen.

Zou het dus niet doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gezien de vermoeidheid waar je dochter nog mee kampt, zou ik het niet doen. En dat beslis ik dan voor mijn dochter. Pas als zij in een normaal weekritme met normale speelafspraakjes geen weekend nodig heeft om bij te tanken, zou ze van mij zoiets als een selectie mogen gaan doen. Het gaat haar flink energie kosten, voor gezonde kinderen is het al een uitdaging, laat staan voor een kind die last van vermoeidheid heeft.

En als ze echt talent heeft, heeft ze dat over een jaar of over 2 jaar ook nog. En dan is ze nog steeds jong genoeg om op een hoger niveau te komen.
Helemaal met je eens Madame!

Zeker omdat ik uit de posts van TO absoluut niet proef dat dochter zelf een grote wens heeft om hogerop te komen, ze wil gewoon beetje lol hebben met dansen en dat is een prima instelling gezien haar medische probleem denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven