September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Kaatje jij ook al zo`n leuke foto, schattig! Ik zal de mijne ook eens veranderen.

Wat jij schrijft over lotte, dat heeft Norah dus ook, zal dus wel heersen.37.5 is idd normaal hoor.

Mirjam ik baal ook heel erg van mn buik, lijk nog steeds zwanger :(

Samen naar de sportschool gaan? ;)

Britt is vandaag bij oma, dus lekker even een tut dagje met alleen Norah, starks komt er een vriendin lunchen, dus dat is wel gezellig!

Alvast een fijn weekend allemaal!

xx Deb
Raar de foto komt veel te hoog uit en is uitgerekt! Wat doe ik nou fout?
Wat raar, al die kleintjes die ineens zo slecht drinken. Hier ook

Van het weekend naar center parcs ging super, mee geweest naar t zwembad (vond dat t wel mocht met haar bijna 5 maanden alweer - was echt heel schattif in haar zwemluiertje) en in het huisje drinken, drinken, drinken; de fles was binnen no-time leeg.

Maar de laatste 3 dagen is het 3slokjes...pauze, 2 slokjes.......pauze, 2 slokjes....fles wegduwen. En natuurlijk weer 's nachts wakker worden, want tja, honger! Hoop maar dat t snel weer beter gaat.
Hier ook een vla-belly hoor...zit geen vorm in! Wil er ook vanaf, maar zit ook met ontstoken archillespees, dus sporten zit er niet in. Buikspieroefeningen kan natuurlijk wel, maar ik heb zo weinig zelfdicipline wat dat aangaat..... Ik heb de hoop dat doordat ik nu weer regelmatig op de fiets zit naar werk en creche, en ik dus minder tijd heb voor bank+koekjes, dat het er ook wel afgaat....hehehe, bij mij dus nog niet helemaal die knop om, al baal ik er wel van en ik hang precies tussen de broekmaten in....Heb een 42 spijkerbroek die ik wel aan kan, krijg 'm ook dicht, maar dan heb ik een paddenstoelfiguur...haha, bollebuik wordt allemaal naar boven de broekriem getransporteerd, en voilá, t ziet er niet uit! Toch maar iets gaan doen....

Thies is nu van de hypo-allergene voeding af en drinkt nu gewone nutrilon. Hij krijgt 5 à 6 flessen van 200cc en ze gaan nu allemaal helemaal leeg! Vreetzak he?

Maar hij is al groot hoor, iets van 67cm inmiddels........

Ik ga weer, oudste speelt buiten, even checken!

liefs Kinke
Wat is dat voor gek gedoe, dat slechte gedrink van de kleintjes??!!! Snel weer normaal doen hoor meisjes en jongetjes!!!

Kinke, is Thies nu weer helemaal hersteld? Fijn dat ie weer zo goed drinkt.

Mijn manneke drinkt trouwens ook 5 a 6 flessen van 200cc. Het slobbert het achter elkaar naar binnen, maar gooit er vaak daarna toch een plens uit. Net of ie dan toch teveel heeft gehad. Als ik hem minder geef, gooit ie er ook vaak nog wat uit, nou ja. Ben helemaal met bv gestopt. Echt bizar: in 2,5 week tijd van bijna volledige bv naar volledige fles. Geen last/pijn gehad, niks!

Karin, hoe was het bij de kinderarts?

Over de kilo's..... qua gewicht zit ik prima, alleen ben ik wat uitgedijd op bepaalde plekken (buik, heupen, taille) Heb gister zo'n skinny broek gekocht (ik dacht, kan mij het schelen..haha) maar ik weet ongeveer wat je bedoelt met paddenstoel Kinke, whaha. Ik heb een hele brede riem gekocht en die drapeer ik zo over de rolletjes heen. Moet ook aan de buikspieroefeningen, maar heb zo weinig discipline daarvoor. En nu ik gestopt ben met bv mag ik niet meer zoveel snoepen.

Fijne zondag meiden!!!!!!!!!!!
Hier gaat het weer stukken beter. Afgelopen donderdag zijn we bij de kinderarts geweest. We hebben druppels tegen de jeuk, andere creme (elocon) en andere voeding (nutramigen) gekregen.Ook heeft Rick bloed laten prikken. Dat ging prima, hij heeft geen kik gegeven. De voeding moeten we nu een week gebruiken en dan moeten we weer terug naar de kinderarts.

Rick's huid ziet er veel beter uit. De uitslag is helaas nog niet weg.

Het drinken gaat niet zo goed. Hij moet van die voeding 900 ml drinken maar hij komt elke dag niet verder dan 700 ml. De plasluiers zijn gelukkig wel weer voller geworden.

Kessie, fijn dat je geen last hebt gehad met het stoppen van de BV. Waarschijnlijk hebben de kleintjes nu minder behoefte aan veel voeding en kunnen ze het ook goed doen met minder.

Mijn buik is ook niet helemaal strak(nooit geweest), maar je kunt op de zangerschapsstreep (die loopt van mijn schaambeen tot boven mijn navel) na niet meer zien dat ik zwanger geweest ben. Kwa gewicht was ik na 1 week al 11 van de 12 kilo kwijt en nu ben ik 2 kilo lichter als voor de zwangerschap.

Kinke, wat is Thies al groot zeg! Fijn dat hij nu van de hypoallergene melk af is en dat het drinken nu weer zo goed gaat! Rick dronk voorheen (van de BV afgekolfd in de fles) ook zo veel, maar nu ben ik blij als hij de 700 ml haalt.

Denna, heerlijk zo'n weekendje weg! Hopelijk krijgt jullie kleine meid snel door dat ze 's nachts moet slapen.

Deb, hoe gaat het met de billetjes van Norah? Heb je een leuk weekend gehad?

Kaatje, hoe gaat het met jullie kleine meid? Wat vliegt de tijd voorbij he? Een jaar is zo om..... en een paar jaar ook zo........

Mirjam, hoe gaat het nu met jou en Jurjen?

Rens, gelukkig gaat het weer beter met Floor! Waren de foto's mooi geworden? Leuk zeg dat je met je zus naar een trouwbeurs bent gegaan.Gezellig! Gefeliciteerd met haar verjaardag!
Wat sneu toch dat die huiduitslag nog niet weg is bij Rick. Heeft hij er zelf nog veel last van? En waarop is hij precies geprikt, en wanneer verwachten jullie de uitslag? Ben benieuwd.

Thies is volledig hersteld. Had gister nog iets diarree, maar vandaag was het normaal, voor een baby dan!

Ik ben qua kilo's ook lichter dan voor de zwangerschap (zelfs lichten dan voor zwamgerschap van oudste!!) maar inderdaad, lubber-de-lubber, de vorm is eruit. Ik word 37, dus de rek begint eruit te raken...is toch minder. Maar een echte ijdeltuit ben ik nooit geweest, het boeit me net niet genoeg. Aan de ene kant is dat juist fijn, aan de andere kant is het dan n og moeilijker motivatie op te brengen voor de buikspieroefeningen!!

Fijne avond! Kinke
dikke dikke tranen vanmiddag. Wat had zoontje toch een krampjes, vreselijk! Ontroostbaar. Normaal gesproken heeft hij 's ochtends 2 poepluiers en vandaag heeft hij nog niks gedaan en volgens mij zit hem dat behoorlijk in de weg. Gelukkig slaapt hij nu, maar pffffff dat was even bikkelen. Zo zielig. Hebben hem op een gegeven moment maar een zetpil gegeven, toen is hij gelukkig wel wat rustiger geworden en nu maar hopen dat hij helemaal los gaat.

Maar ja, hij is dus niet de enige die zich de afgelopen dagen niet helemaal fit voelt. hopen dat de baby's snel weer vrolijk zijn.

Kaatje, wat leuk he zo'n trotse oom. Was het de eerste keer dat hij haar in het badje deed? Mijn broer is ook zo apetrots, zo fijn om te zien.

Deb, haha ik heb wel een abonnement op de sportschool. bij life fit in noord. Maar het is zoooooo schandalig gesteld met mij. Sinds de bevalling ben ik nog maarl 1x geweest. dure les op die manier. Moet dus maar weer wat strenger worden. Heb je toevallig ook een abonnement daar?

Kinke, wow 67 cm alweer? Ik zal jurjen ook eens opmeten, ik denk dat hij ook wel bijna zolang is. ik vind hem de laatste tijd zo hard groeien. Het begint echt een grote baby te worden. Ik zie hem in gedachten ook al helemaal door de kamer kruipen. Lijkt me erg grappig. maar ook wel vermoeiend. Kan ik er continu achteraan. Maar ja, dat duurt nog even, hij maakt absoluut nog geen bewegingen die in het voorstadium van het kruipen horen.

Kessie, dus toch maar gestopt met borstvoeding. Dat heb je inderdaad snel afgebouwd! Zeker wel fijn om niet meer te hoeven kolven.

Karin, nu maar hopen dat de nieuwe voeding aanslaat. Gelukkig gaat het dus alweer een stukje beter met hem. Ben benieuwd naar de uitslag.

Helaas het weekend is weer voorbij, moet nog even een les voor morgen voorbereiden en dan gaan we er weer voor. Duik ik weer de leeuwenkuil in, haha. Eerst maar hopen dat deze nacht een beetje rustig gaat verlopen.

liefs Mirjam
Hoi allemaal, ook weer eens een berichtje van mij!

Mirjam, wat zielig voor Jurjen dat hij zo'n last had. Paracetamol is altijd een fijn uiterst redmiddel he, als ze echt pijn hebben. Hopelijk slaapt hij er goed op en voelt hij zich daarna dan ook weer beter.

Misschien moet je even een drempel over om weer naar de sportschool te gaan. Ik ga 2x in de week met mijn buurvrouw en dat werkt erg goed om samen te gaan. Ik vind het echt heerlijk om weer aan mijn conditie te werken. Ik heb ook als ik een broek aantrek die gewoon goed zit, dat er dan toch nog een stukje buik overheen valt. Van na zoon1 kan ik me herinneren dat het na een jaar ongeveer wel een stuk beter was. Maar helemaal zoals voor de zwangerschap zal het wel niet meer worden, zeker niet na een 2e denk ik.

Kinke, fijn dat het weer goed gaat met Thies. Je zult je wel rotgeschrokken zijn. Maar nu drinkt hij lekker alles weer bij en poept ook weer normaal zo te lezen.

Karin, wij hebben voor zoon1 ook elocon gehad en ook nutramigen. Elocon werkte hier op een gegeven moment heel goed, nu is zijn eczeem zo goed als helemaal weg. En Nutramigen ook, maar duurde wel even voordat alles uit zijn systeem was leek het wel. Het is trouwens best bitter spul, dus niet gek dat hij er niet zo goed van drinkt. Maar als hij eraan gewend is zal dat ook wel heel goed gaan denk ik.

Kessie, dapper hoor dat je een skinny-broek aandurft. Ik waag me er nog niet aan (wel eens wat gepast maar accentueert nou net die delen die wel wat verhuld mogen worden haha). Gelukkig heb je geen last gehad van het stoppen met de bv. Heb je nu ook weer meer energie?

Denna, lekker hoor even naar Centerparcs. Wij gaan eind maart ook weer. Heb er veel zin in. Is handig he, als alles op kinderen is ingericht.

Heb een heerlijk rustig weekend achter de rug. Man was een weekend weg en zoon1 was logeren bij mijn moeder. Heb dus heerlijk getut met zoontje (genieten is dat dan he Debje?). Kreeg hij ook eens wat meer aandacht, nu zijn grote broer er iet was om dat op te eisen. Heb heerlijk rustig aan gedaan. Met een vriendin op stap geweest, verder lekker kranten gelezen, tv gekeken en uitgeslapen, dat liet zoontje gelukkig erg goed toe! Maar na een slechte nacht en een vermoeiende ochtend is mijn hele 'ik ben weer helemaal opgeladen'-gevoel weer weg. Nou ja, ik heb er toch lekker een weekendje van kunnen genieten. Zoontjes liggen nu allebei te slapen dus kan ik weer even rustig aan doen.

xx Rosi
Ik zal 'ns kijken of ik eindelijk een foto kan plaatsen op msn (kan thuis niet plaatsen om de een of andere vage reden, maar op mijn werk wel....sssttt) Zal ik een foto van mezelf doen met die skinny jeans whoeha! Met zoontje uiteraard. Hij wordt ook al huge joh, hij groeit als een tierelier op de flesvoeding niet normaal. Hij is zeker 67 cm (dat was ie nl 2 weken op het cb en ik denk dat ie inmiddels nog wel weer langer is).

Hoe zit het met jullie striaen (of hoe schrijf je dat?) Ik voel me net een paarsgestreepte zebra en in half depressieve buien besef ik me dan dat die noooooooit meer weggaan....... Maar ze worden nog wel lichter toch?? please, zeg even dat dat zo is!!!

Ik ben door een paar vriendinnen meegevraagd naar de sauna, maar nee, dat zie ik nog even niet zitten. Zit ik daar naast die strakke lijven, nee, dat moet ik mezelf nog maar even niet aandoen.

Wat fijn dat Thies weer lekker gaat en Rick ook! En hoe is het met Jurjen?

Rosi, lekker zo'n weekend! Heerlijk! Hoe zijn je nachten?
Vanochtend ben ik met Rick naar het CB geweest om hem te wegen, omdat hij zo slecht drinkt. Hij was in 1 week tijd 60 gram afgevallen. Dat is op zich geen ramp, maar we moeten hem nu voor de eerste voeding gaan wakker maken (rond 7 uur). Sinds vandaag is hij weer meer gaan spugen. Ik ben bang dat hij iets aan zijn maagje of darmen heeft en dat het geen koemelkallergie is. Waat Rick precies op geprikt is weet ik niet, maar morgen moet ik werken en dan kan ik de uitslagen in het computersysteem zien.

Wat zijn jullie kindjes al lang zeg! Rick is vorige week gemeten en toen was hij pas 64 cm.

Kessie, striae worden op den duur altijd minder zichtbaar, maar gaan helaas niet meer helemaal weg. Aan de zwangerschap heb ik er gelukkig geen over gehouden. Ik had er wel al op mijn rug. Hoe die gekomen zijn geen idee maar ze zitten er al minstens 10 jaar.

Rosi, de elocon werkt hier ook heel goed. Met de nutramigen gaat het nog niet zo goed. Het is volgens mij echt vies spul, het stinkt enorm. Heerlijk he, zo'n rustig weekend! Ik werk nu 3 dagen per week en twee keer per maand heb ik weekenden van 4 dagen.

Mirjam, hoe gaat het met de krampjes?

Kinke, gelukkig is Thies weer helemaal beter!
Goedemorgen!

Vanochtend even met Lotte bij de dokter geweest, ze is zo vreselijk verkouden, ze reutelt helemaal als ze ademhaalt, klinkt zo zielig. En omdat ze dit net na de geboorte ook had en toen een week in het ziekenhuis heeft gelegen met een infectie vertrouwde ik het niet helemaal. Maar gelukkig is het gewoon alleen een ordinaire verkoudheid en klonken haar longetjes goed!

Gisteren trouwens naar het reisbureau geweest, we hebben een optie op een huisje in Italie aan het Gardameer voor een weekje in de zomer! Heerlijk, lekker een eigen tuintje erbij, leuk zwembad, lekker rustig park, lijkt me echt super! En eind maart gaan we een weekendje naar Texel, ook super! Wat zijn jullie vakantieplannen voor de zomer?

Kessie, hier ook striae helaas... Tot 39 weken in de zwangerschap nergens geen last van. Lotte is pas met 42 weken geboren, en in die laatste 3 weken heb ik op mijn buik en aan mijn zijkanten wat striae gekregen. Gelukkig zijn badpakken weer in Maar ja, daar zie ik mezelf ook nog niet echt in... hier ook nog een aardig puddingbuikje helaas. Maar ik heb goede voornemens om naar de sportschool te gaan, nu moet het er alleen nog een keertje van komen!

Karin, heb je al een uitslag van Rick? Balen hoor, dat hij weer meer aan het spugen is.

Rosi, jouw weekend klinkt inderdaad heerlijk zeg! Lekker relaxed.

Mirjam, hoe is het met Jurjen? Gaat het wat beter met de krampjes? Ik hoop het voor je!!!

Oh, Lotte wordt wakker, we gaan lekker badderen!!!

xxx
@Mirjam: Ik word ook helemaal naar van die (laatste) zwangerschapskilo's die er maar niet af willen! Ik wil nog minstens 6 kilo kwijt en dat schijnt maar niet te lukken zonder sporten, dus ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven te gaan sporten.

Wat voor sport doen jullie? Ik heb al jaaaaren niet meer gesport en heb geen idee wat voor iets leuk is, en goed helpt om een strakkere buik en strakkere billen/bovenbenen te krijgen.

@Denna: leuk zeg een weekendje centerparcs! Eind maart gaan wij voor het eerst een weekendje weg met Froukje; ook naar Centerparcs.

@Kinke: fijn dat Thies er weer helemaal is!

En oooh, wat goed dat jij al je zwangerschapskilo's weer kwijt bent!

@Karin: wat vervelend dat Rick zo'n last heeft van uitslag en jeuk. Krabt hij zich zelf ook veel? Froukje heeft met name een hele droge, ruwe huid en blijkbaar jeukt dat ook nogal want zij krabt regelmatig haar hoofd tot bloedens toe open. Ik smeer nu hydrocortisolcréme op haar hoofd, waardoor het niet meer zo schilfert, maar volgens mij werkt dat amper tegen de jeuk.

Weet je al meer over de mogelijke koemelkallergie of darmaandoening van Rick? Ik hoop dat de uitslag mee valt.

@Mirjam: wat zielig dat Jurgen zo'n last had van krampjes. Heeft hij er vaker last van? Gelukkig dat het met een zetpil wat te verlichten is.

@Rosi: zonde dat je uitgeruste weekendgevoel dan weer bedorven wordt door een slechte nacht! Maar zoals je zelf al zegt; je hebt in ieder geval een heerlijk weekend achter de rug. Klinkt super relaxed!

@Kessie: Wow alweer in de skinny jeans! Ik pas nog steeds mijn oude broeken niet en heb van het weekend een nieuwe spijkerbroek gekocht (geen skinny jeans Nu is broeken passen bij mij altijd al een ramp, maar dit sloeg echt alles: pas de 8e broek waarmee de verkoopster aan kwam zetten was enigszins passend! Gelukkig ging het schoenen kopen mij een stuk gemakkelijk af:-)

Aan de sauna moet ik voorlopig ook nog niet denken hoor!!!

Hier alleen geen ervaring met striae, alleen die verticale zwangerschapsstreep boven de navel, maar die is gelukkig bijna helemaal weggetrokken.

@Kaatje: O, je vakantieplannen klinken goed voor de zomer! Heerlijk in een huisje aan het Gardameer; ik zou zo met je mee willen:-)

Wij gaan van de zomer niet op vakantie; naar verwachting zal eind juni ons nieuwe huis opgeleverd worden en alle tijd en energie en geld zal dan voorlopig in het klussen en verfraaien van het huis gaan zitten. Maar dan hebben we wel een tuin (nu alleen een klein balkonnetje) en we gaan aan het water wonen, dus als het ook nog mooi weer wordt dan komt het vakantiegevoel vanzelf wel.

Beterschap met Lotte: ook al is het 'maar' een verkoudheid, het is zo zielig bij zo'n kleintje.
Ik lees net mijn eigen posting terug en zie dat ik wel erg veel geschreven heb over mijn zwangerschapskilo's die maar niet weg willen. Hihi, zo erg zit ik er nou ook niet mee hoor.

Nog even over Froukje: De laatste dagen is hier het een beetje 'Jantje huilt, jantje lacht". Het ene moment vermaakt ze zich uitstekend (lachen, spelen, geluidjes maken) en het volgende moment ligt ze te schreeuwen en is ze pas stil als ik haar oppak en met haar rond ga lopen of voeden. Ik denk dat ze misschien al wat last heeft van haar tandjes; ze kwijlt enorm en wil overal op bijten. Gelukkig drinkt ze nog wel gewoon, zonder in mijn tepels te bijten:-)

Zijn jullie al begonnen met de fruithapjes?
Hallo meiden!

Het is vandaag precies een jaar geleden dat ik positief getest heb. Wat vliegt de tijd toch om.........

Gisteren zijn we met Rick naar de kinderarts geweest. Hij vond dat Rick's huid er veel beter uitziet. Met de creme moeten we doorgaan. Wat betreft het slechte drinken en vele spugen maakte hij zich geen zorgen. Dat komt doordat deze voeding dunner is en heel vies is. Hij moet nog wennen aan de smaak van de voeding en we kunnen er wat meer nutriton bij doen.

Vanochtend heeft hij allebei zijn flesjes leeggedronken, dus hopelijk gaat het nu beter met drinken en haalt hij vandaag de 900 ml.

Kaatje, hoe gaat het met de verkoudheid van Lotte?

Wat heerlijk dat jullie in de zomer naar Italie gaan! En binnenkort naar Texel. Geweldig! Ons plan is in september met het vliegtuig ergens heen te gaan. Waar naar toe weten we nog niet.

Tinkerbellen, ik heb ook al jaren niet meer gesport. Mijn werk vind ik genoeg. Moet veel lopen en bukken, dus lichamelijk best zwaar. Voorheen heb ik altijd gezwommen. Dat is goed voor alle spieren.

Hydrocortisolcreme heeft Rick ook gehad, maar die hielp niet echt. Nu krijgt hij elocon en druppels tegen de jeuk. Van de creme gingen de schilfers van de huid af, het maakte de huid een stuk dunner.

Rick heeft wel al een fruithapje gehad, maar hij mag dat nu niet meer in combinatie met de Nutramigen.

xxx
wat een leuke foto's zijn er geplaatst zeg! Zo leuk om te zien hoe het kleine spruit groeit.

Hier in huis heb ik weer een vrolijke baby. De krampjes zijn voorbij, hij poept er weer flink op los. Ben begonnen met het afbouwen van het inbakeren. Het is al een paar keer gelukt dat hij toch rustig is gaan slapen en ook op dit moment lijkt het te lukken. Ging net stiekem even kijken en zag wel dat hij de armpjes omhoog heeft, maar raakt er nu niet van in paniek. Op het kdv doen ze een doekje over zijn ogen en dat schijnt hij heel fijn te vinden. Heb het nu ook gedaan, maar vind het toch wel een beetje griezelig. maar van een vriendin hoor ik ook wel dat haar kind helemaal onder een dun doekje ligt. Af en toe maar even checken hoe hij er bij ligt.

Kessie, haha ik ben al vrij snel een keer naar de sauna gegaan. Had er toen zo'n zin in, dat die blubberbuik mij helemaal niets kon schelen. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik toen met een vriendin ging die niet maatje 36 heeft. Vorige week vroeg een andere vriendin of ik weer mee wilde (maatje 34) en daar heb ik tegen gezegd dat ik eerst weer een beetje mijn oude figuur terug wil. Dat contrast is net iets te groot, haha Heb ik uiteraard niet zo gezegd.

Kaatje, wat heerlijk dat jullie deze zomer naar Italie gaan. Wij hebben er nog niet echt over nagedacht. Heb wel weer zin om naar het buitenland te gaan.

Tinkerbellen, klinkt goed een huis met een tuin aan het water. Wat zal je daar van gaan genieten zeg.

ai, dat niet inbakeren is nu toch even niet zo succesvol. Hoor iemand flink gillen. tot later
Hallo!

Daarben ik ook weereeens, schaam schaam..

Norah dr billetjes zijn nog steeds stuk, het wordt eigenlijk alleen maar erger...Iemand nog tips? Ik heb al sudocreme, bepanthen en zwitsal billenzalf geprobeerd.

Ik hou het even kort kom snel weer reageren, ik lees wel bij , maar kom verder nergens aan toe...

Ooow 1 ding..Mirjam Norah heeft ook een doekje aan dr speen en die doet ze zelf over dr oogjes en gaat dan idd slapen, denk niet dat het kwaad kan hoor, het zijn zulke dunne lapjes.

Xx Deb
Hoi!

Mirjam, fijn dat het slapen beter gaat. Dat doekje over de ogen doet Rick sinds een aantal dagen ook. Hij trekt dan een stuk van de hydrofiele doek over zich heen of het laken.

Deb, heb je Balneum billenzalf al eens geprobeerd? Hier werkt die erg goed. Stinkt wel naar latexverf en ziet er ook een beetje zo uit.

Met Rick gaat het weer goed. Hij is vrolijk, tevreden en heeft geen jeuk meer.

De 900 ml drinken is nu al twee dagen gelukt. Hij drinkt zijn flesjes ook makkelijk leeg.

Zometeen ga ik met mijn man we zwemmen en naar de sauna. Even lekker relaxen.

xxx karin
Hoi allemaal,

Kessie, ik heb geen striae van de zwangerschappen gekregen gelukkig. Wel heb ik een paar streepjes op mijn heupen van het groeien in de pubertijd en die zijn amper te zien. Het wordt echt heel licht hoor!

De nachten worden alweer beter, het is rond 5 uur, soms zelfs iets later (soms ook nog 4 uur) en dan slaapt zoontje daarna meestal tot half 8, 8 uur door.

Karin, wat fijn dat Rick nu weer goed drinkt. Ik kan me nog van zoon1 herinneren hoe frustrerend het kan zijn als je kind niet goed drinkt/eet. Gelukkig is dat ook helemaal goed gekomen, maar als je er midden in zit kun je je er erge zorgen over maken. En zijn huidje gaat gelukkig ook alweer beter.

Was het lekker in de sauna?

Kaatje, heerlijk om naar Italie te gaan in de zomer. Wij gaan kamperen in Frankrijk en een paar dagen naar het huisje van mijn schoonouders. Eind maart gaan we nog een weekend naar Centerparcs en in april hebben we een bruiloft in Gstaad, waar we met zoontje heengaan. Zoon1 gaat dan bij schoonouders logeren.

Tinkerbellen, wat heerlijk om van een flat naar een huis met tuin te verhuizen. Het is zo heerlijk om met je kleintje zo naar buiten te kunnen stappen, zonder eerst alles te moeten inpakken en meenemen. Wij zijn toen zoon1 9 maanden was ook van flat naar huis verhuist en het is ons erg goed bevallen.

Is Froukje alweer wat beter gehumeurd? Ze kunnen echt last hebben he van het doorkomen van de tandjes, en het kan ook best lang duren voordat hij dan eindelijk door is.

Wij geven zoontje nog niks behalve borstvoeding. Zoon1 heeft behoorlijk last van eczeem gehad, is nu zo goed als weg maar soms ineens toch weer uitslag dus lijtk op allergie. Hij is getest maar er is niks uitgekomen. Voor de zekerheid wil ik met zoontje dus ook weer wachten met bijvoeden tot hij 6 maanden is.

Mirjam, fijn dat de krampjes alweer beter gaan bij Jurjen. Dat doekje lijkt me ook geen kwaad kunnen hoor, het is zo dun dat hij er altijd doorheen kan blijven ademen. En zich erin verstrikken, daar is het niet groot genoeg voor zou ik denken.

Debje, ik heb bij zoon1 toen er kiezen doorkwamen en zijn billen daarvan helemaal openlagen van weleda de billencreme gebruikt. Daar zit ook calendula in, het hielp goed.

Hier gaat het allemaal goed. Zoontje krijgt nu echt een goed slaap/drink ritme. Fijn vind ik dat, dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent en kan ik voor zoon1 ook wat meer regelmaat erin gooien. Verder zijn ze allebei superlief (op peuterpuberbuien van zoon1 na dan) dus ik geniet ervan!

Ga ook solliciteren op een leuke, maar tijdedlijke, functie, maak een heel kleine kans, maar wil het toch proberen.

xx Rosi
Hallo!

Rosi succes met de sollicitatie, wie weet!!!

Die zlaf van weleda heb ik gekocht!Smeer er nu 2 dagen mee, opzich ziet het er al iets beter uit, maar Norah poept gewoon zoveel dat haar huidje zich ook amper kan herstellen..

Karin fijn dat Rick weer goed drinkt!

Tinkerbellen lekker hoor een ieuw huis! Wij zijn ook een half jaar geleden verhuisd van een flat naar een hus, stukken beter!

Wij zijn nog niet begonnen met fruithapjes, ben al blij als de flesjes opkomen haha.

Kaatje heerlijk naar Italie van de zomer!Ik ben jaloers, haha.

Kessie hier geen striae.Logisch dat je nog niet meewilt naar de sauna.Ik baal ook nog zo van die buik, hij is niet erg dik maar er zit gewoon weinig vorm in...

Kinke wat is Thies al groot zeg wow!

Renske jij hebt toch bij de v&d een fotoshoot laten maken?Wij gaan zaterdag, zijn ze mooi geworden en was het erg duur?

Ik zit er trouwens over te denken om van werk te switchen, wil graag de kraamzorg in.Als alles goed gaat kan ik in september beginnen met de opleiding!

Ooow man en kinderen komen thuis...

Ciao...xxx
Ik kom te weinig aan forummen toe nu ik weer werk..sorry!

Rosi, succes met de sollicitatie! In maart moest je weer beginnen toch?

Debje, misschien kun je Norah ook vaak gewoon in haar blote billen leggen op een (wasbaar )kleed? Lucht werkt ook erg goed voor die gevoelige open billetjes.

Thies is hier weer ziek. Vannacht gillen vanaf half 1...ik heb echt heeeeel weinig geslapen en moet deze week voor het eerst weer 24 uur werken...dus geen slaapdagje, of -uurtje meer...alles is volle bak! Zijn darmen moeten zich kennelijk nog verder opbouwen. Hij had zo'n pijn, niet normaal meer, echt gillen, krijsen, spartelen. Zo zielig. Ook koorts, schommelend, nu stijgt het weer dus ik geeft hem zo weer paracetamol.

Maar oei, dit is dan wel wennen met twee kindjes. Als er één ziek is, moet de ander het andere kind opvangen en wegbrengen enzo, veel geregel. oudste is eigenlijk nooit ziek tot nu toe, dus met Thies is het even wennen...We zijn te verwend! Nu ja, het zal vast binnenkort weer beter gaan.

En tinkerbellen, fijn fijn een huis met tuin!!

Oh, ik ga Thiesje weer troosten..

Tot later!

Kinke
Rosi, gewoon proberen hoor! Niet geschoten....etc! Je nachten worden dus langzaam beter? Als zoontje nou steeds een half uurtje later komt, dan kom je er uiteindelijk wel!

He, gelukkig dat het met de kindjes weer goed gaat. Fijn dat Rick weer drinkt! En Jurjen goed poept!

En Thiesje ziek, beterschap! Ik denk zo vaak: jeetje, stel dat ik nog een kind zou hebben, wat zou het dan druk zijn! (dus ben nog niet toe aan een tweede haha) Heel geregel allemaal lijkt me, helemaal als er 1 ziek is.

Ik heb nog geen fruithapje gegeven, maar moet me wel inhouden hoor. Zoontje is nu 5 maanden precies. Heb er nu al zin in! Het gaat onwijs goed met hem, hij groeit hard, drinkt goed en is hartstikke vrolijk. En we zijn nu aan het proberen de laatste voeding over te slaan. Hij heeft nu geslapen van 21.00 uur tot 8.00 uur, niet verkeerd dacht ik. En hij ligt nu alweer een uur te pitten.

Ik denk ook steeds terug aan een jaar geleden. Toen was ik nog maar net zwanger en volgens mij nu zo ongeveer aan het "vertellen". Leuk hoor!

Maar vertel eens, denken jullie al eens na over een volgend kindje, of zijn jullie daar totaal niet mee bezig? Ik wil nog niet, maar kan bijvoorbeeld al fantaseren over namen enzo (beetje dubbel dus) maar ik wil niet met dikke buik in trouwjurk, dus wij wachten nog effe.

Fijne dag lieve meiden!! (en kindjes!!)
wow, het is alweer een week geleden dat ik heb geschreven! De tijd gaat ook zo snel nu ik weer aan het werk ben. Maar ja, dat geldt voor jullie blijkbaar ook, want het is een stuk rustiger hier.

Hier een goede week achter de rug. Een hele vrolijke baby die volop aan het kletsen is. Zo schattig, tot nu toe kwam er nog weinig geluid uit, maar nu heeft hij hele verhalen. Vooral als hij in bed ligt.

Karin, haha Rick kickt ook op zijn doekje over zijn hoofd? Inmiddels vind ik het steeds minder griezelig. Jurjen trekt het doekje ook steeds over zijn hele gezicht. Maar voor de zekerheid ga ik de hydrofiele luierdoek wel wat kleiner maken.

Rosi, heb je de sollicitatie al de deur uit? Succes!

Deb, wat leuk dat je misschien de kraamzorg in wilt gaan. Kun je de opleiding in deeltijd doen? Ik heb me een aantal jaar geleden ook laten omscholen. Ik werkte in de hulpverlening, maar wilde graag het onderwijs in. Via een zij-instroom traject ben ik lerares geworden. Heb er geen minuut spijt van gehad, al hoewel dit schooljaar van mij al wel over mag zijn, haha.

Kinke, wat ontzettend vervelend voor Thies! Hoe gaat het nu met hem? Heeft hij nog steeds zo'n pijn in zijn buik en hoe gaat het met de koorts? Dat zijn de meest zielige huiltjes he? Je kunt je dan zo machteloos voelen. Kan me voorstellen dat je extra moe bent met 2 zoontjes in huis.

Kessie, ik ben nog niet toe aan een tweede, maar we praten er soms wel over. Dan hebben we het over toekomstplannen en daar heeft baby 2 ook al zijn plekje in gevonden, haha. Ik wil eerst mijn figuur weer een beetje terug voordat ik weer met een mega buik rond loop en ik wil eerst kunnen doorslapen! Maar ik zou het ook wel fijn vinden als er niet teveel leeftijdsverschil tussen kind 1 en 2 zit. Ach we zien wel!

Yes, ben gisteren weer naar de sportschool geweest! Eindelijk. Had al een briefje van de sportschool gekregen. Uit onze administratie is gebleken dat u al heel lang niet op de sportschool bent geweest. Of ik een afspraak wil maken met een sportinstructeur voor een persoonlijk gesprekje. Haha, nou mooi niet dat ik dat ga doen.

Snel wat opruimen, want zoontje kan ieder moment weer wakker worden. Groetjes!
Heeey meiden

Ook hier weer een berichtje van mij, m'n vakantie zit er alweer bijna op en

nog ben ik hier niet komen reagereen foei.

Hier gaat alles goed eigenlijk sinds een week geven we nu fruit aan floor en

moet zeggen dat dat keigoed gaat. Ze begint het echt lekker te vinden nu hihi.

Echt leuk en lief om te zien.

Verder heeft ze nu ook het gillen ontdekt dat is beetje jammer want voel soms

m'n trommelvliezen trillen. ai ai. Maar ja ze heeft het wel naar dr zin dan> Als ze nu wakker is geworden ligt ze gezellig in bed te kletsen in plaats van gelijk te huilen. Dus dat is wel zo fijn. Gisteren was ze al wakker voordat ik gedoucht had en toen heeft ze nog lekker in d'r bedje gelegen en heb ik rustig kunnen douchen. Dat is ook weer eens fijn.

Als floor zelf in bad gaat zet ik het badje sinds kort in het grote bad.

Heel de vloer van de badkamer werd namelijk ondergespetterd. En bedankt Floor.

Maar ja ze heeft er gewoon zo'n lol in. Ook op het boxkleed is ze echt pogingen aan het doen om zich om te rollen. Ze komt al op d'r zij, maar dat laatste stukkie dat duurt nog ffkes. Ach komt vanzelf wel hihi.

Vandaag weer ongi geworden toch weer jammer haha. Maar ja dit is la de 3de keer sinds de bevalling dus dat is wel goed vind ikzelf. Deze cyclus duurde maar 5 weken dus dat is netjes toch. Die daarvoor wat 6,5 week. Gaat de goede kant op.

Ben daar heel blij mee omdat ik toen ik gestopt was met de pil voor FLoor ik in een driekwart jaar maar 3 keer ongesteld was geworden. Dus dan is dit wel een verbetering natuurlijk.

Voor de liefhebbers op m'n beebiesite staat 3 leuke filmpjes van floor.

Waar ze het rode vestje aan heeft is ze nog zachtjes aan het kletsen voor haar doen.

Dus kunnen jullie je voorstellen hoe hard het kan klinken haha.

Morgen ga ik met mn zus mee trouwjurken passen. ben erg benieuwd of we wat kunnen vinden maar ja er zijn hoop mensen mee dus denk dat dat wel goed gaat komen.

MOeten er wel al om 10 uur zijn dus dat is wel vroeg maar ja zijn we ook weer

op tijd klaar. Floor blijft gezellig bij d'r papa dat is wel zo fijn.

Kijken jullie nog wel eens op de msn groep eigenlijk?

Liefs Rens
Zo nu jullie:

Kinke Wat fijn dat je mannetje weer beter aan het worden is zeg.

Wat betreft die uitdrogingsverschijnselen het is idd niet heel goed hoor, maar

als je als ouders naar al die 4 aspecten kijkt kom je al een heel end.

DebjeHoe is het met de poep van norah al weer wat beterder??sneu is dat als die billetjes zo rood worden he.En een foto hierbij plaatsen vind ik ook lastig hoor, de foto wordt gewoon aangepast aan het formaat van de viva, beetje jammer. Heb je al eens geprobeerd om dr gewoon ff in dr blote billen te laten liggen dat het ff goed kan drogen zeg maar. Weet nie of je nog van die blauwe dingen uit je kraampakket over hebt zodat ze daar op kan liggen dat als ze plast niet heel je vloer nat is

De fotos waren eigenlijk wel belachelijk duur, maar ze zijn zo leuk geworden.

Hebben er 4 genomen waren 130 euro kwijt. Daarvoor hadden we 24 fotos van 3 formaten.

En natuurlijk de gratis foto. Als ik tijd heb vandaag scan ik ze ff in ok.

MirjamDie scheten van floor hebben nog een tijdje aangehouden maar inmiddels is het al stuk zachter gelukkig haha. Maar ja ze zijn er nog steeds.Goed hoor dat je je zwangerschapskilos kwijt wil raken, ik zat na de bevalling al onder m'n startgewicht maar je ben gewoon zelf ook dik haha.

Floor heeft 2 knuffeltjes in bed erbij en leg die idd ook altijd over dr gezicht,

ze vallen uiteidelijk vanzelf wel van dr hoofd af dus dat is wel lekker.

Kaatje Raar he hoe snel je went aan zo'n kleintje erbij he. Kzou floor

ook niet meer willen missen hoor. Wat lekker die optie voor het gardameer. ben dr 1 keer geweest maar toen was het die megahete zomer dus dan doe je ook bijna niks, dat was niet zo fijn.

Denna Leuk is dat he zwemmen met je meissie. Floor vond dat ook zo geweldig. Ze heeft hier ook wel eens dat ze gek doet met d'r fles en als ik dr dan ff toespreek dat ik het nog 1 keer probeer en dat ze anders geen eten heeft dan drinkt ze wel haha.

Kessie fijn dat je geen last hebt gehad van de overstap naar flesvoeding.

Hier zit de striae ook nog steeds helaas, wordt wel minder rood maar weggaan zal het nooit.

Karin Hoe is het nu met Rick zijn huidje?? Hopelijk is uitslag zo goed als weg.

Rosi goed hoor dat je samen met de buuf naar de sportschool gaat, maar het scheelt wel dat je met iemand gaat dan zeg je minder snel dat je niet gaat. En lekker hoor een weekendje alleen met zoon 2.

Tinkerbellen Gaat het al beter met froukje, floor heeft ook zo soms ineens dat ze gaat huilen om niks vaak leg ik dr dan in bedje en dan slaapt ze ff lekker.

De fotos van de V en D waren echt geweldig geworden. Er waren 7 verschillende gemaakt

waarvan we er 2 allebei niet mooi vonden en 1tje vond vriendlief niet mooi. DUs hebben

we er 4 genomen. Als ik nog tijd heb zal ik ze vandaag inscannen.

Liefs Rens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven